Закріплення знань про звуки. Злиття вивчених звуків у склади. Звукова модель складу, слова

Про матеріал
План-конспект уроку з розвитку зв’язного мовлення (1 клас) Закріплення знань про звуки. Злиття вивчених звуків у склади. Звукова модель складу, слова
Перегляд файлу

C:\Users\Alexandr\Desktop\SAM_6786.JPGЗ досвіду роботи

вчителя-логопеда

санаторної школи-інтернату І-ІІ ступенів №22

Денисенко Наталії Дмитрівни

 

 

 

 

 

План-конспект уроку

з розвитку зв’язного мовлення (1 клас)

Тема: Закріплення знань про звуки. Злиття вивчених звуків у склади. Звукова модель складу, слова.

Мета: закріплювати знання про звуки рідної мови, вміння зливати їх у склади, слова. Розвивати фонетико-фонематичні процеси, мовну пам`ять та увагу, вдосконалювати артикуляційні навички. Продовжувати збагачувати словник дітей, активізувати їх особисте мовлення. Виховувати повагу до людей усіх професій, культуру мовлення.

Тип уроку: закріплення та систематизація знань.

Обладнання: плакат «Друковані та рукописні літери», малюнки із зображенням людей різних професій, індивідуальні завдання на картках («Про яку професію говорять малюнки», «Збери слово з літер», «З`єднай літери у ланцюжок»), дидактичний роздатковий матеріал («Звуковий аналіз»), аудіо записи звуків природи, побутових звуків та звуків мовлення людей.

 

 

 

Хід уроку

  1. Вступна частина
    1. . Психо-нервова підготовка з елементами кінезіології.

Виконання вправи на розслаблення м’язів шиї, покращення кровообігу в тканинах мозку.

Зміст: Сісти рівно, покласти руки одна на одну на парту, притиснути підборіддя до грудей. На вдихові підняти голову, сильно завести її назад, розправити грудну клітину. На видихові знову опустити голову вперед, торкнутись підборіддям грудей. Виконати вправу 3-5 разів.

  1. . Актуалізація знань. Звуки, що нас оточують.

а) звуки природи;

б)звуки побуту;

в)звуки мовлення людей.

1.3. Важливість розуміння звуків.

а) попередження про небезпеку;

б)керівництво до дії;

 в)спілкування, обмін інформацією.

2. Основна частина

2.1. Пригадування вивчених літер.

    а)які бувають за способом зображення? (Друковані та рукописні);

  б)якого розміру (Великі (прописні) та малі (рядкові).

Діти за бажанням виходять до дошки з плакатом «Друковані та рукописні літери» та називають обрану літеру, вказуючи вид її зображення та розмір.

C:\Users\Alexandr\Desktop\1\IMG_20180320_112153_HDR.jpg

2.2. Графічна вправа «З`єднай літери у ланцюжок». Завдання можна виконувати біля дошки на плакаті маркером, а можна індивідуально за партами.

2.3. Звуки, що їх вимовляють люди, які бувають? (Приголосні та голосні)

    а) Назви усі голосні, скільки їх є? Як ми можемо вимовляти голосні звуки? Якою позначкою зображується будь-який голосний звук на схемі, покажіть. (В учнів на парті  лежать картки для звукового аналізу)

      б) Як вимовляємо приголосні? Чи можна їх проспівати? Назвіть кілька приголосних звуків. Якою позначкою зображується будь-який приголосний на схемі? Покажіть.

      в) А якщо приголосний вимовляється м`яко, то як він зображується на схемі? Покажіть.

      г) Ще приголосні звуки вимовляються з різною участю голосу. Одні звуки вимовляємо глухо, інші- дзвінко. Як перевірити це? (Прикладаємо до горла руку) Наведіть приклади глухих та дзвінких приголосних.

2.4. Утворення складів ( Злиття звуків на слух).

С + а = са          ть + о = тьо          а  +  р  +  т  =  арт         д  +  і  +  м  =  дім   (клас, яма)

2.5. Аналіз складів, слів (Викладання звукової моделі )

Ям   = о  --     тьо   = о     сім   = о  --     соя   -- о  =  о

2.6. Місце певного звука в слові (початок, середина, кінець).

Послухайте слова. Що в них спільного?

Пекар, перукар, програміст,пастух, продавець, піаніст. (Учні здогадуються, що в словах спільний звук «п». А ще усі слова називають професії).

 2.7. Що роблять люди різних професій, які дії виконують? Знаєте?

Мовна гра «Хто що робить?»

  • Лісник за лісом (що робить?)..................................доглядає.
  • Пастух корів, овець  (що робить?)………………..пасе.
  • Будівельник стіни (що робить?)…………………..мурує.
  • Агроном на полі рослини (що робить?)…………..вирощує.
  • Чоботар взуття (що робить?)………………………ремонтує, шиє.

2.8. Фізхвилинка «Чоботар»

-Чоботар, веселий брате, підлатай нам чоботята! (Учні стоять поклавши руки на пояс та виставляють в такт слів по черзі ноги в сторони на п’ятку)

Чоботар наш тук-тук-тук! Тук! – в підошву. Тук! – в каблук.

(Учні в такт словам б’ють підбором однієї ноги по підбору другої, а потім, нахилившись, стукають кулачком по носку і по каблуку свого взуття).

Ремонтує чобіт вміло, щоб ми взуті тупотіли!

(Учні спочатку стукають кулачком по кулачку, а потім тупотять ніжками в такт словам).

2.9. Логічна вправа « Здогадайся про яку професію говорять малюнки». Знайди потрібні літери для слова, що називає професію. Надрукуй їх під малюнком» (Музикант)

C:\Users\Alexandr\Desktop\1\IMG_20180320_113636_HDR.jpg

2.10. Бесіда про професію музиканта.            

  а) Хто такий музикант?

  б) Поділіть слово на склади.

   в) Визначте наголос.

 2.11. Сприймання літературного твору на слух. Розвиток слухової пам’яті.

Кухар нам обід готує,

Столяр меблі ремонтує,

Лікар хворого лікує,

А художник все малює.                                                                                                                                              – Які професії згадувались у цьому віршику?

Чи запам’ятали ви ці прості слова? Я ще раз прочитаю цей вірш, а ви мені допомагайте. Я говоритиму початок речення, а ви – закінчуйте!

Кухар  нам о…………(бід готує),

Столяр меб………………(лі  ремонтує),

Лікар хво…………………….(рого лікує),

А художник вс………………(е малює).

2.12. Викладання звукової моделі слова  МАЛЮЄ    (-- о    = о   = о )

3. Заключна частина

3.1. Бесіда.                                                                                                                                                               В нашому житті ми зустрічаємось з людьми різних професій. Чи є, на вашу думку, якась одна чи кілька найголовніших професій? Однозначно - ні. Усі професії корисні, усі професії потрібні. Ми маємо бути вдячними усім дорослим за їх працю і завжди говорити чарівні слова. Пригадайте їх, розгадавши ребус.

3.2.Закріплення вміння виконувати звуковий аналіз .                                                        Візьміть 1-і звуки кожного слова та з’єднайте їх у нове слово по порядку. Що вийшло?

C:\Users\Alexandr\Desktop\1\IMG_20180320_114430_HDR.jpgДЯКУЮ

Це слова не тільки вдячності, але і прояв  поваги до усіх дорослих, які турбуються про дітей.

Дякую усім діткам цього класу. Адже вони трудились, працювали і я дуже поважаю їх працю. Молодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2019
Переглядів
2396
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку