Закріплення звукових значень букви «це». Читання слів. Опрацювання оповідання (за О. Березій)

Про матеріал

акріпити знання про букву «це» та її звукове значення; розвивати в учнів уміння здійснювати звуко-буквені зіставлення; закріплювати вміння читати зв'язний текст, відповідати на запитання вчителя; розповідати за малюнками; виховувати повагу до свого роду; охайність, привчати дітей до порядку.

Перегляд файлу

 

Тема уроку.  Закріплення звукових значень букви «це». Читання слів. Опрацювання оповідання (за О. Березій)

Мета: закріпити знання про букву «це» та її звукове значення; розвивати в учнів уміння здійснювати звуко-буквені зіставлення; закріплювати вміння читати зв’язний текст, відповідати на запитання вчителя; розповідати за малюнками; виховувати повагу до свого роду; охайність, привчати дітей до порядку.

Обладнання:  презентація до теми; маски, мікрофон.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь та навичок.

 

                                                  Хід уроку

1. Організація класу

Давайте усмішки всім дарувати:

І друзям, і гостям, і мамі, і татові.

Хай радість злітає у небо, як птах,

І добрі слова у всіх нас на устах.

2. Повторення вивченого матеріалу

2.1. Мовна гімнастика

2.2. Артикуляційні вправи

2.2.1. «Смачне варення»

2.2.2. «Коник»

2.2.3. «Хом'ячок »

2.3. Робота над чистомовкою.

ЦЕ-ЦЕ-ЦЕ – гаряче сонце.

ЦЯ-ЦЯ-ЦЯ – широка вулиця.

ЦУ-ЦУ-ЦУ – дорога до палацу.

ЕЦЬ-ЕЦЬ-ЕЦЬ – новий олівець.

ЦІ-ЦІ-ЦІ – гострі ножиці.

 

2.4. Актуалізація опорних знань.

2.4.1. Фронтальна бесіда.

    - Діти, пригадайте, яку букву ми вивчали на минулому уроці?!

 (Букву «це»).

    - Які звуки вона позначає? (Звуки [ц], [ц']).

2.4.2.Складання слів з половинок циліндрів

(Скласти  половинки циліндрів і прочитати утворені слова.            

  -  Прочитайте слова, склавши половинки циліндрів.

( Цифра, цукор, цибуля, цегла, цап, ціна, цуцик).

-  Які слова вам не зрозумілі? (Пояснюємо значення слів).

3. Вивчення нового матеріалу

3.1. Повідомлення теми та мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо з вами вивчати букву це і, прочитавши казку, дізнаємось чому цукерка є родичкою цукрового буряка.

 

 

3.2. Робота з деформованими словами

- А для того, щоб дізнатися, хто є героями казки потрібно розшифрувати назви овочів.

пустаКа,  ормавк,  рябук,  топлякар, сокваля, буляци.

3.3. Читання деформованого тексту

- Щоб потрапити у світ казки овочі пропонують нам прочитати  цікавий текст про них, але він не звичайний, а деформований.

                                                         ОВОЧІ

    вочіО жеду трібніпо жнійко динілю. хЇ рощуютьви ан ляопх. сляПі разбиння рожаюв чіово трапляьтьпо од газинівам. А вітидз – ан анш тілс. З инх туютьго тисала, пису й шіні мачніс чіре. редПе жеюї вочіо в’язковообо ютьми.

    гатоБа тамінівві в чахово. ниВо рисніко сімв.

 

                                                          ОВОЧІ                                              

    Овочі дуже потрібні кожній людині. Їх вирощують на полях. Після збирання врожаю овочі потрапляють до магазинів. А звідти – на наш стіл. З них готують салати, супи й інші смачні страви. Перед їжею овочі обов'язково миють. Багато вітамінів в овочах. Вони корисні всім.

   - Яку користь приносять  людині овочі?

 

        Фізкультхвилинка «Ведмедик»   

3.4.  Робота над розворотом букваря (с.158)

     Читання слів у колонках (с.158) (за вчителем)

 -  Прочитайте слова, зверніть увагу на наголоси.

 

3.5 Введення  казкового героя  Цибуліно                                                                             

 - До нас на урок завітав відомий казковий герой. Він хоче розповісти про своїх родичів.

   Цибуліно ставить учням такі запитання:

- Хто з вас, діти, бував на городі? Які овочі там ростуть?           

- Хто любить цукерки? З чого їх виготовляють?                          

- З чого роблять цукор?

4. Закріплення вивченого матеріалу

4.1. Робота над текстом

4.1.1. Читання казки про цукерочку вчителем.

 - Приготуйтеся уважно слухати казку.

- Про що розповідається в тексті?

4.1.2. Читання тексту методом «Буксир»

4.1.3  Бесіда за прочитаним.                                                                   

- Які овочі росли на городі?

- Хто одного разу потрапив на город?

- Чому Цукерочка і Цукровий Буряк родичі?

4.1.4. Читання тексту методом «Качечка»

-  Що ж, мабуть, прийшла пора трішки відпочити.

 

Фізкультхвилинка для очей

4.1.5 Гра «Хвостик»

(Вчитель читає початок речення, а учні його закінчують).

У яскравому вбранні ….

Цікаво, чому цей…..

Хто цурається….

 

5. Формування читацьких навичок

5.1 Словникова робота

- Чого навчив Цукровий  Буряк Цукерку? (Не цуратися свого роду)

- Як ви розумієте вислів Цукрового буряка «Хто цурається свого роду, той щастя не має»?

 

5.2.  Читання в особах.

- А тепер Цибуліно хоче, щоб ми розіграли казку з його друзями.

     (  Інсценізація казки.  Діти в масках Цукерки, Цукрового Буряка та Цибулі.

-  Попрощаємося, діти, з казковими героями та подякуємо їм за науку.)

6.  Підсумок уроку                                                                      

6.1. Вправа «Мікрофон»                        

- На уроці було цікаво …

-  Я зрозумів, що…

-  Найцінніше для людини…

6.2. Вправа «Шифрувальники»

- Діти, яке слово сховалося на слайді. (Слово «молодці»)

- Ви – справжні молодці! Дякую за співпрацю на уроці.

 

doc
Додано
21 липня 2018
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку