Закріплення звукових значень букви «є». Розвиток мовлення за змістом тексту Л. Муур. Словниково-логічні вправи. Усвідомлене читання тексту вірша А. Камінчука «Єноти».

Про матеріал
Урок -віночок на закріплення звукового значення букви Єє за технологією критичного мислення.
Перегляд файлу

Тема 85 . Закріплення звукових значень букви «є». Розвиток мовлення за змістом тексту Л. Муур. Словниково-логічні вправи. Усвідомлене читання тексту вірша А. Камінчука «Єноти».

Мета: закріпити знання учнів про звукове значення букви Єє, визначати її місце в слові, складі; вміти на слух визначати  м’якість  попереднього приголосного перед є ; вдосконалювати навички усвідомленого читання складів, слів з вивченими буквами, звуко-буквеного аналізу слів; розвивати техніку читання , зв’язне мовлення, увагу; виховувати інтерес до читання, шану до тваринного світу.

 

                                          Хід уроку:

  1. Організаційний момент. Створення позитивного настрою.
    Пролунав уже дзвінок,
    Починається урок.
    Він незвичний і цікавий -
    Добрі гості до нас завітали.
    Повернімося обличчям до гостей
    І скажімо щиро: «Добрий день!»


Любі діти! Щоб наш урок пройшов  швидко і весело, погляньмо один на одного і усміхнімось ! Нехай посмішка  і веселий настрій супроводжують  нас протягом уроку.
*Вправа «Мікрофон»: «Мої  очікування»

- Діти, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

     - Давайте зачитаємо, що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати потрібно зі слів: «Я хочу, щоб на...» 
** Я хочу, щоб на уроці було цікаво. 
** Я хочу, щоб на уроці я зрозумів матеріал. 
** Я хочу, щоб на уроці збагатилися мої знання. 
** Я хочу, щоб урок приніс мені радість. 
** Я хочу, щоб урок приніс хороший настрій. 
** Я хочу, щоб на уроці я здобула найкращі знання. 
** Я хочу на уроці активно працювати. 
- Впевнена, що ваші очікування виправдаються. 

II. Актуалізація опорних знань.

- Сьогодні знову завітала до нас чарівна буква . Давайте прослухаємо вірш та впізнаємо її .

1. Читання вірша вчителем .

Є нікуди не втікає ,

Є про звірів усе знає

І про зайчика подбає .

Сумувати Є не вміє ,

Є завжди лише радіє .

2. Знайдіть букву є між іншими буквами .  Ї, Я, Ю, Є.

- Які звуки позначає буква є ?

- Яку роль виконує в рідній  мові ?( пом’якшує попередній приголосний звук )

- Чим цікаві інші букви? (Чесна ї, хитрунки Я, Ю,Є).

3.Гра « Назви склади» ( Робота за таблицею)

  • Прочитайте склади. Назвіть склади ,  в яких буква є пом’якшує попередній приголосний звук .
  • Повторення правила про букви я,ю,є,ї .

4. Звуковий аналіз. Все вивчене пригадай. До слів схему підбирай.

На дошці слова : Єва, сяє, віє.

- Прочитаємо слова. Працюємо в групах. Скласти звукову модель.

 

1 група: Єва 2 група: сяє 3 група: віє

                          =о-о                          =0=0                           =0=0

  •      Молодці, ви всі правильно склали моделі і отримайте  посмішку сонечка.

Робота над загадками

Є сестричка в їжака: 
І колюча, і прудка.
Як тварину називають, 
Хто з вас, діти, відгадає? (Єхидна)

Хижий звір живе в ліску 
В темно-жовтім кожушку. 
На деревах його хата.
Хто з вас зможе відгадати? (Єнот)

Він мисливець й ліс пильнує, 
Полюванням всім керує. (Єгер)

Єгер – цей тренований солдат проведе вас у горах.

5. Дидактична гра «Посели в будиночки»

Наступне ваше завдання вам потрібно слова поселити в будиночки. В перший слова в яких є позначає два звука, в інший один звук.

  •      (йе): Євген, єнот, грає, Єва,моє.
  •      (е): вечірнє, ллє,синє, сусіднє.

 

 6. Мовленнєва розминка.

Гріє, гріє, припікає,

Всіх у воду заганяє.

  • Що це ? ( Сонце )
  •  Що воно робить?( Гріє, припікає, заганяє).
  • Що ми знаємо про Сонце ?

(Найбільша зірка , джерело енергії , дає життя всім живим організмам)

Що ми будемо робити

І як будем працювати

Картинки по запросу вінокВи можете усі сказати

Як зможете загадку відгадати

Загадка: з квітів його виплітають

Ним голову прикрашають,

Щоб дівчиночку зберіг

Український оберіг(віночок)

Словникова робота – оберіг(демонстрація вінка)

Вчитель: сьогодні на уроці ми спробуємо сплести укр.вінок. Але залежить від вас любі діти. Тільки тоді,коли ви будете уважні , творчі, працьовиті,ми зможемо сплести цей вінок.

  • Картинки по запросу барвинокВперше дівчинка одягала вінок у 3 роки і мав він 3 квіточки: барвінок(тато),  чорнобривець(мама), незабудка(дівчинка). Нашим дівчаткам 7 років, тому наш вінок буде із 7 квіточок.

7. Робота над  чистомовкою.

Сі-сі-сі – будьте впевнені усі.

Уть-уть-уть  - зимові місяці пройдуть.

Нє-нє-нє – небо синє, синє, синє.

Іх-іх-іх – обігріє нас усіх.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Ми з вами вміємо записувати звуки за допомогою букв, а ось композитори теж мають свою грамоту і вміють записати мелодію.

- Що це за такі знаки для запису музичних творів?

НОТИ - (від лат. Nota письмовий знак) в музиці

 1) графічні знаки для запису музичних звуків (див. Нотний лист) .

ІV. Вивчення нового матеріалу

1.Оголошення теми і мети уроку

- На сьогоднішньому уроці ми будемо читати вірш про дуже цікаву тварину, яка теж дуже любила вивчати ноти.

А про яку саме ви дізнаєтеся коли  розшифруєте слово - перевертень .

нотиє

Картинки по запросу чорнобривціКартинки по запросу єноти ноти

2.Робота за Букварем (с. 154–155.)

  • Опрацювання вірша А. Камінчука «Єноти»

1). Читання вірша вчителем.

Картинки по запросу незабудкаКрамниця – магазин, лавка( Обєкт торгівлі)

2).  Аналіз змісту вірша.

— Що запитували єноти в крамниці? Що їм відповіли?
— Чим цікаві слова є ноти, єноти?
— Проспівайте ноти в правильному порядку.
3).  Вправи над  розвитком техніки читання.

1.Читання вірша учнями.

а)Читання з учителем ; ( інтонація читання)

б)Читання дощиком ;

в)Читання драбинкою ( одне слово читає вчитель ,інші учні і т.д.)

  • Що допомагає Єнотам співати пісню ?( Ноти)

 4). Робота за сюжетним малюнком.

  • Картинки по запросу волошкаЯк ви вважаєте, що роблять єноти? Складіть речення відповідно до розділового знака. Єноти вчать ноти.
  • Правильно, молодці !

5). Гра « Впорядкуй ноти»

(Учні на набірному полотні впорядковують ноти)

  • Розспівування нотного стану .

V. Робота над матеріалом уроку

Формування техніки читання.  Читання уривка казки за Л.Муур с. 155

1.Словникова робота. Читання стовпчиків слів.

- Яка спільна частина у словах?

Зачитати слова, які відповідають на запитання що? що робить?

2. Читання уривка казки за Л.Муур учителем.

- Куди йшов єнот? Кого він злякався?

Білочки - дівчатка читають казку  самостійно.

Їжачки - хлопчики читають слова у стовпчиках з учителем.

3.Читання тексту учнями уголос і спільне обговорення змісту за запитаннями.

- Хто налякав Єнота? Що йому порадила мама? З ким буде дружити Єнот?(з усмішкою).

-  Розглянте малюнок. Хто всміхається Єноту?

-  Яка головна думка казки?(Хто всміхається, тому усміхається життя.)

  • Тож будемо частіше посміхатися один одному.

Картинки по запросу мак4. Робота в групах .

- Придумайте початок казки.

5. Робота над прислів’ям .

IV. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа “Віночок”

  • Чого навчив вас урок?
  • Що розповісте вдома батькам? Гра «Вихваляки»
  • Що на уроці сподобалося?

Картинки по запросу вінок 

 

doc
Додано
1 листопада 2019
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку