Зошит містить завдання для тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів 10 класів з української літератури.
Завдання складені відповідно до чинної програми з української літератури і «Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти».
У зошиті подано два варіанти завдань різних рівнів складності: початкового, середнього, достатнього, високого.
Зошит призначений для учнів, педагогів, а також усіх, хто цікавиться українською літературою.
Шимуда О.А.
Думи та історичні пісні. Література 70-90х р.р.ХІХ ст..Творчість І.Нечуя-Левицького. Повість «Кайдашева сім’я».
Початковий та середній рівні
1. Вкажіть, як називається початкова частина народної думи:
а) славослів’я;
б) зачин;
в) кульмінація.
2. Назвіть козацьких ватажків, про яких згадує історична пісня «Гей, не дивуйте, добрії люди»:
а) Хмельницький, Барабаш;
б) Залізняк, Хмельницький;
в) Кривоніс, Богун.
3. Вкажіть стиль, характерний для творів І.Нечуя-Левицького:
а) класицизм;
б) реалізм;
в) романтизм.
4. Вкажіть героя твору «Кайдашева сім’я», про якого сказано : « Широке лице було сухорляве й бліде, наче лице в ченця. На сухому високому лобі набігали густі дрібні зморшки»:
а) Карпо;
б) Лаврін;
в) Омелько Кайдаш.
5. Назвіть спосіб виконання народної думи.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Назвіть основні риси образу старої Кайдашихи з повісті «Кайдашева сім’я».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Вкажіть, що стало причиною смерті Омелька Кайдаша з повісті «Кайдашева сім’я».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
А. Дайте розгорнуту характеристику жанрових особливостей народної думи.
Б. Охарактеризуйте ставлення автора «Кайдашевої сім’ї» до селянського середовища.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Думи та історичні пісні. Література 70-90 х р.р. ХІХ р.р. ст.. Творчість І. Нечуя- Левицького. Повість «Кайдашева сім’я».
Початковий та середній рівні
1.Вкажіть, як називають виконавців народних дум:
а) барди;
б) кобзарі, бандуристи;
в) ваганти.
2. Вкажіть, який персонаж виступає виразником народних інтересів у думі «Хмельницький та Барабаш»:
а) Виговський;
б)Хмельницький;
в) Барабаш.
3. Вкажіть, які образи створює в своїх творах І. Нечуй-Левицький:
а) типові;
б) героїчні;
в) трагічні.
4. Вкажіть героя твору «Кайдашева сім’я», про якого сказано: «Він ніколи не сміявся гаразд, як сміються люди. Його насуплене, жовтувате лице не розвиднювалось навіть тоді. як губи осміхались»:
а) Карпо;
б) Балаш;
в) Лаврін;
5. Назвіть головного героя історичної пісні «Чи не той то хміль».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Вкажіть епізод, який є зав’язкою твору «Кайдашева сім’я».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Назвіть соціальні процеси, які позначились на житті селянської родини в повісті «Кайдашева сім’я».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть основні риси характеру Мотрі з повісті «Кайдашева сім’я».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
А. Поясніть, яку роль відіграли думи та історичні пісні у формуванні національної самосвідомості українського народу.
Б. Охарактеризуйте риси українського національного характеру, втілених в образах персонажів «Кайдашевої сім’ї».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література 70-90х р.р. ХІХ ст.. Творчість П. Мирного, І. Карпенка-Карого.
Початковий та середній рівні
1.Вкажіть справжнє ім’я драматурга, який використав псевдонім І. Карпенко-Карий:
а) М. Кропивницький;
б) І.Тобілевич;
в) П. Саксаганський.
2. Вкажіть жанр твору П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»:
а) історичний роман;
б) етнографічна повість;
в) соціально-психологічний роман.
3. «Моя хата скраю» - життєвий принцип, який сповідує герой твору П.Мирного «Хіба ревуть воло, як ясла повні?:
а) Чіпка;
б) Грицько;
в) Максим.
4. Вкажіть героя твору П. Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», який вважає, що «всі люди недобрі»:
а)Чіпка;
б) Явдоха;
в) Грицько.
5. Назвіть династію поміщиків, які володіли селом Піски ( роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»).
________________________________________________________________
6. Назвіть владну установу, до якої було обрано Чіпку Варениченка.
________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Назвіть головні риси, які характеризують Мартина Борулю з комедії І.Карпенка-Карого «Мартин Боруля».
_________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Висловіть власну думку про життєвий вибір Чіпки та інших персонажів (П.Мирний «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
___________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Дайте визначення роману.
_________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Розкрийте поняття «корифеї». Назвіть корифеїв українського театру ІІ пол.. ХІХ ст..
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11. А. Розкрийте сутність назви роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Б. Розкрийте проблематику комедії «Мартин Боруля».
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література70-90 х р.р. ХІХ ст.. Творчість П. Мирного, І.Карпенка-Карого
Початковий та середній рівні
1.»Мартин Боруля» І.Карпенка-Карого – це:
а) комедія;
б) трагікомедія;
в) драма.
2.Вкажіть кульмінаційний момент сюжетної лінії твору П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?», пов’язаної з історією життя й падіння Чіпки:
а) арешт Чіпки;
б)втрата Чіпкою землі;
в) убивство сім’ї Хоменків.
3. «Польовою царівною» в романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» названо:
а) Мотрю;
б) Христю;
в)Галю.
4. Яким сюжетним елементом роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» є арешт Чіпки й заслання до Сибіру:
а) зав’язка;
б) кульмінація;
в) розв’язка.
5. У чому комізм Мартина Борулі і тих ситуацій, в які він потрапляє? (І. Карпенко-Карий «Мартин Боруля»)
_________________________________________________________________
6. Чому роман «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» вперше був надрукований не в Україні, а за кордоном? Де саме?
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Чим відрізняється Мотря від інших жінок «Кайдашевої сім‘ї»?
___________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть головні риси, які характеризують Чіпку Варениченка з роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?».
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Дайте визначення комедії.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поясніть, чому твір «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» називають соціально-психологічним романом?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Розкрийте проблематику роману П.Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
Б. Розкрийте сутність назви роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Життя і творчість І.Франка
Початковий та середній рівні
1.До збірки І. Франка «Зів’яле листя» ввійшли поезії, у яких ідеться про…
а) нещасливе кохання;
б) заклики до революції;
в) любов до рідної землі.
2. Вкажіть, ким за фахом був Іван Франко:
а) ковалем;
б) вчителем;
в) письменником.
3. Поезія І.Франка «Земле моя, всеплодющая мати…» є зразком:
а) пейзажної лірики;
б) політичної лірики;
в)патріотичної лірики.
4. Хто назвав поезію І.Франка «Мойсей» «заповітом українському народові»
а) П. Тичина;
б) О.Білецький;
в) М.Рильський.
5. Що символізує образ дуба у вірші І.Франка «Розвивайся ти, високий дубе»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Якими художніми засобами автор розкриває образ Мойсея (І.Франко «Мойсей»).
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Який головний мотив об’єднує поезії збірки «Зів’яле листя»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Які риси характеру притаманні Мойсею (І. Франко «Мойсей»).
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Поясніть, як автор визначає роль поета і поезії у вірші «Декадент».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Поясніть, чому збірку «Зів’яле листя» І.Франко визначив як «ліричну драму».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11. Виконайте одне із завдань.
А. Розкрийте значення літературної творчості І.Франка.
Б. Охарактеризуйте жанрові та сюжетні особливості твору «Мойсей».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Життя і творчість І. Франка
Початковий та середній рівні
1.Вкажіть, який троп використано у словах «Я ж не люблю її з надмірної любові»:
а) метафора;
б) оксиморон;
в) порівняння.
2. Поезія І.Франка «Гімн» є зразком:
а) політична лірика;
б) патріотична лірика;
в)громадянська лірика.
3. Вкажіть жанр твору І.Франка «Мойсей»:
а) політична поема;
б) філософська поема;
в) патріотична поема.
4. Тема прологу до поеми І.Франка «Мойсей»:
а) історія біблійного пророка Мойсея;
б) роздуми поета над долею рідного краю;
в) заклик до боротьби за громадянські права.
5. Якими образними засобами створено портрет коханої дівчини в поезіях «Ой ти, дівчино…» і «Чого являєшся мені у сні».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. У поемі «Мойсей» є притча про терен. Кого символізує ця рослина?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Визначте , до чого закликає у пролозі поеми «Мойсей» її герой.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть поетичні твори І.Франка, у яких використано фольклорні образи.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Якими словами у творі «Мойсей» сказано, що шлях поступу завжди тяжкий?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Чим приваблює вас образ Мойсея? (І.Франко «Мойсей»).
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Розкрийте ідейний зміст поеми «Мойсей».
Б. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії « Чого являєшся мені у сні?»
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література кінця ХІХ – початку ХХ століття. Творчість Л.Українки, М.Коцюбинського
Початковий та середній рівні
1.Справжнє ім’я Лесі Українки:
а) Леся Квітка;
б) Лариса Косач;
в) Олена Косач.
2. Михайло Коцюбинський в українській літературі є представником:
а) реалізму;
б) класицизму;
в) модернізму.
3. Вкажіть назву першої збірки поезій Лесі Українки:
а) «Романси»;
б) «Сім струн»;
в) «На крилах пісень».
4. Новела Михайла Коцюбинського «Ihtermezzo” має стильові ознаки:
а) реалізму:
б) романтизму;
в) імпресіонізму.
5.Прочитайте уривок поетичного тексту. Визначте, з якої поезії Л.Українки наведено рядки:
Так! Я буду крізь сльози сміятись,
Серед лиха співати пісні,
Без надії таки сподіватись,
Буду жити ! Геть думи сумні!
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Назвіть міфологічних персонажів повісті «Тіні забутих предків».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Назвіть персонажів «Лісової пісні» , які уособлюють буденну, позбавлену духовних пошуків сферу людського існування.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Визначте основний конфлікт «Лісової пісні».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Визначте провідні теми драми-феєрії «Лісова пісня».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Стисло охарактеризуйте історію написання повісті «Тіні забутих предків» ____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11. Виконайте одне із завдань.
А. Якою ви уявляєте Лесю Українку як поета?
Б. Поясніть, як розкривається тема кохання в повісті «Тіні забутих предків».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література кінця ХІХ – початку ХХ століття. Творчість Л.Українки, М.Коцюбинського
Початковий та середній рівні
1.Основним предметом зображення в повісті М.Коцюбинського «Тіні забутих предків» є:
а) життя Івана Палійчука;
б) кохання Івана і Марічки;
в) побут, вірування і легенди гуцулів.
2. Як називали гуцули злого духа:
а) арідник;
б) чугайстер;
в)лісовик.
3. З ким зраджувала Іванова жінка?
а) лісовик;
б) мольфар Юра;
в) арідник.
4. Кому належить репліка «Ну, як-таки, щоб воля – та пропала?» (Л.Українка «Лісова пісня»).
а) Килина;
б) Мати Лукаша;
в) Мавка.
5. Пригадайте, на кого перетворюється Лукаш, коли зраджує кохання Мавки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Яку пару закоханих із світової літератури нагадує Іван і Марічка?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Яку присвяту має новела «Ihtermezzo»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Хто назвав Л.Українку «чи не одиноким мужчиною на всю новочасну соборну Україну»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Визначте тему повісті «Тіні забутих предків».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Охарактеризуйте інтимну лірику Лесі Українки.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11. Виконайте одне із завдань.
А. Складіть інтерв’ю з героєм твору, який вас найбільше вразив . (Л.Українка «Лісова пісня»)
Б. Поясніть, як виражена тема «людина і природа» в повісті М. Коцюбинського «Тіні забутих предків».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література кінця ХІХ- початку ХХ століття. Творчість В. Стефаника, О. Кобилянської, В. Винниченка
Початковий та середній рівень
1.Хто з героїв твору О.Кобилянської «Земля» «зо стрільбою ходив би день і ніч по лісі?»:
а) Івоніка ;
б) Сава;
в) Михайло.
2. Чий портрет змальовано словами «чоло волоссям заросло, а очі, як у чортиці або в голодної собаки» ( Повість О.Кобилянської «Земля»)?
а) Анни;
б) Рахіри;
в) Марійки.
3. Скільки років перебував Іван Дідух у війську (В.Стефаник «Кам’яний хрест»)?
а)3;
б) 5;
в) 10.
4. Яким сюжетним елементом є танець Івана Дідуха (В.Стефаник «Кам’яний хрест»)?
а) пролог;
б) зав’язка;
в) кульмінація.
5. До якої стильової течії модернізму належить новела «Момент» В.Винниченка?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Від якої особи ведеться оповідь у новелі В.Винниченка «Момент»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Риси якої течії модернізму яскраво виражені в повісті «Земля» О.Кобилянської?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. До якого літературного об’єднання входив В.Стефаник?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Поясніть, що символізує камінний хрест у новелі В.Стефаника.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Що ви знаєте про історію виникнення повісті О.Кобилянської «Земля»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Дайте ідейно-тематичну характеристику новели «Момент».
Б. Розкрийте особливості стилю В.Стефаника.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Література кінця ХІХ – початку ХХ століття . Творчість В.Стефаника, О.Кобилянської, В.Винниченка
Початковий та середній рівні
1.Кому належить репліка «Як не будеш мати землі, то не зможемо побратися?» (Повість О.Кобилянської «Земля»)
а) Анні;
б) Рахірі;
в) Саві.
2. На яке свято Михайло планував повідомити батькам про намір одружитися з Анною? (Повість О.Кобилянської «Земля»)
а) Михайла;
б) Нового року;
в) Святого Миколая.
3. Вкажіть, що вибив на хресті герой новели В.Стефаника «Камінний хрест» перед від’їздом за кордон:
а) своє ім’я та ім’я своєї дружини;
б) імена своїх дітей;
в) дату свого народження.
4. Від якої особи ведеться розповідь у новелі «Камінний хрест» І.Дідуха?
а) І;
б) ІІ;
в) ІІІ.
5.Продовжіть цитату: «Від цієї пригоди Іван ходив усе зібганий у поясі, а люди прозвали його …»
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Дайте визначення новели.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Назвіть героїню новели В.Винниченка «Момент», образ якої є втіленням ідеї вічної жіночності та краси.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Кому належать слова: «…А ім’я – пошлість» (Новела В.Винниченка «Момент») .
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9.Визначте основні проблеми повісті О.Кобилянської «Земля».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
10. Поясніть, з ким (чим) асоціюється у вас образ Панни.(Новела В.Винниченка «Момент»)
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Продовжте висловлювання: «Прочитавши новелу «Момент», я відчув, зрозумів. подумав…»
____________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Українська література перших десятиліть ХХ століття.
Творчість П. Тичини, М. Рильського, В. Сосюри
Початковий та середній рівні
1.Вкажіть дебютну збірку П.Тичини:
а) «Сонячні кларнети»;
б) «Замість сонетів і октав»;
в) «Плуг»
2. У якій поезії П.Тичини весна «квітами-перлами закосичена»?
а) «Арфами, арфами…»;
б) «Я утверждаюсь»;
в) «Ви знаєте, як липа шелестить…»
3.Зойки гудків, хвилі Дніпра, кривенькі тини – це образи з вірша В.Сосюри:
а) «Любіть Україну»;
б) «Так ніхто не кохав. Через тисячі літ…»;
в) «Учитель».
4. Про кого Є. Маланюк сказав: «Від кларнета твого пофарбована дудка зосталась»:
а) М.Рильського;
б) О.Олеся;
в) П.Тичину.
5. Визначте тему поезії М.Рильського «Слово про рідну матір».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Про творчість якого поета В.Стус говорив як про « феномен доби»?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7. Вкажіть, які події оспівав П.Тичина в поемі «Золотий гомін».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Про кого йде мова в одній із поем В.Сосюри:
«Він інтриган», - немов вериги,
В душі моїй слова ці злі.
Але були його «інтриги»
Для щастя рідної землі.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 6,0
Достатній рівень
9. Який твір було розкритиковано 1951року в газеті «Правда», а її автора звинувачено в буржуазному націоналізмі?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Визначте ідею твору В.Сосюри «Мазепа».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Охарактеризуйте образ ліричного героя В.Сосюри «Так ніхто не кохав…»
Б. Розкрийте особливості творчого стилю М.Рильського.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
Українська література перших десятиліть ХХ століття. Творчість П.Тичини, М.Рильського, В.Сосюри
Початковий та середній рівні
1.Вкажіть поезію, за яку найбільше розпинали В.Сосюру:
а) «Червона зима»;
б) «Так ніхто не кохав»;
в) «Любіть Україну».
2. Найбільш неокласична збірка М.Рильського мала назву:
а) «На білих островах»;
б) «Троянди й виноград»;
в) «Синя далечінь».
3. Вкажіть, до якого угруповання належав М.Рильський:
а) символістів;
б) неоромантиків;
в) неокласиків.
4. Вкажіть, який троп яскраво виражений у наведених рядках:
Вже червоніють помідори
І осінь ходить по траві .
а) епітет;
б) метафора;
в) персоніфікація.
5. Про кого М.Грушевський казав: «…- найпопулярніший український лірик початку ХХ століття. В його особі Україна дістала поета-лірика, котрого виглядала від часів Т.Шевченка»:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Поясніть, як ви розумієте образне визначення таланту П.Тичини -«яблуневоцвітний геній України».
____________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Поясніть, в чому виявляється індивідуальність поетичного стилю М.Рильського.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Назвіть словосполучення, яке найчастіше повторюється в поезії В.Сосюри «Любіть Україну».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Достатній рівень
9. Поясніть, як відбилася музична обдарованість П.Тичини в його поезіях.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
10. Поясніть, якими засобами розкривається тема кохання в поезії П.Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить».
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 9,0
Високий рівень
11.Виконайте одне із завдань.
А. Дайте характеристику образу народу в поемі П.Тичини «Золотий гомін».
Б. Розкрийте особливості творчого стилю В. Сосюри.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Всього 12,0
1