Тема: «Диво – поле»
Мета: закріпити знання, здобуті на заняттях, формувати вміння розв’язувати прилади на «+» і «-», арифметичні, віршовані та логічні задачі, діяти за вказівкою вихователя, використовуючи зоровий та слуховий аналізатори; закріпити одиниці часу (частини доби, дні тижня, місяць, рік, пори року), одиниці вимірювання (л, м, см, кг), уміння орієнтуватися у просторі; удосконалювати уміння за допомогою годинника визначати хвилини, години; удосконалювати знання про геометричні фігури і тіла, вміти знаходити спільні та відмінні ознаки; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, самостійність у виконанні завдань; закріпити знання про народні звичаї й традиції, народну символіку, шанобливе ставлення до спадщини, минулого нашого народу; виховувати впевненість, віру у власні сили, любов до рідного краю, бережливе ставлення до природи.
Матеріал: д/г «З’єднай крапки», д/г «Склади арифметичні задачі», д/г «Дні тижня», д/г «Годинник», д/г «Геометричні фігури», д/г «Порахуй і прочитай», д/г «Склади квітку»; «Годинники», геометричні фігури, цифри 1- 10, картки для задач; коректурні таблиці «Одиниці вимірювання», «Геометричні фігури», «Державні та народні свята»; барабан зі стрілкою - «Диво - поле».
Хід:
Вихователь: Стали діти всі рівненько,
Посміхнулися гарненько
Настрій із собою взяли,
Працювати почали.
Вихователь: Малята, сьогодні заняття в нас незвичайне. Це заняття-гра, що має
назву «Диво - поле».
Нам буде допомагати барабан із завданнями, які ми повинні будемо швидко і вірно виконувати.
Вихователь: Діти, барабан круглий і поділений на 10 різнокольорових секторів. Стрілка буде зупинятися на певному секторі, де є конверт із завданнями. Чому конверти лежать усі разом? Діти, потрібно вирішити приклад і результат-відповідь - це і є номер сектора, куди їх треба розкласти. Готові?
Дидактична гра «Знайди місце»
(Діти розкладають по секторам конверти)
Вихователь: Молодці! Крутимо барабан.
Сектор номер 1.
Дидактична гра «З’єднай крапочки по порядку»
Назвіть, що за картинка вийшла.
(Діти знесли роботи на стіл і підходять до барабана.)
Вихователь: Молодці! Далі крутимо барабан.
Сектор номер 3.
Треба допомогти квіточкам - зайві пелюстки відшукати, а квіточки зібрати.
(Скласти, вирішивши приклади, пелюстки до серединок)
Дидактична гра «Склади арифметичну квітку»
Вихователь: Молодці! Підходимо і крутимо барабан.
Сектор номер 5.
Дидактична гра «Годинник»
Вихователь: Що таке годинник? (Це пристрій, за допомогою якого вимірюють час)
Вихователь: Які деталі є на годиннику? (Циферблат, стрілки: одна маленька, коротка показує - години; друга, довга – хвилини)
Вихователь: А ще у деяких годинниках є третя - це секундна, вона бігає швидко.
За добу маленька стрілка оббігає циферблат 2 рази, а велика - 24 рази. У добі 24 години - це пройде 1 день (4 частини доби).
Діти: Практичне завдання:
Показати о котрій годині ви прокидаєтеся, приходите до дитячого садка, о котрій годині починаються заняття, приходите з прогулянки, йдете до дому.
Задача:
«Хлопчик у понеділок поїхав до бабусі, повернувся через 2 дні. Коли, в який день повернувся хлопчик?»
Вихователь: Молодці! Крутимо барабан.
Сектор номер 2.
Вихователь: Розгляньте ось ці картинки і з’ясуйте, що зображено? (Частини доби: ніч, ранок, день, вечір.
Вихователь: Як пройдуть усі частини доби - мине один день.
Вихователь: Загадка:
«Сім братів роками рівні, іменами різні» (Дні тижня)
Дидактична гра «Виклади тиждень»
Вихователь: Який день починає тиждень? Який закінчує? Скільки робочих днів? Вихідних днів? Який день тижня після понеділка?
Загадка:
«Один за одним бродять, але один одного не обганяють» (Місяці)
Вихователь: Вірно! Скільки тижнів мине, щоб пройшов 1 місяць? (4 тижня)
Вихователь: Який зараз місяць? Який був? (відповіді дітей)
Вихователь: Яка пора року? Назвіть третій місяць цієї пори? (відповіді дітей)
Вихователь: Яка пора року після зими? Після весни? Перед зимою?
Вихователь: Скільки всього місяців?
Вихователь: Ось, тримайте ці таблиці.
Завдання:
Визначити Державні та народні свята. В яку пору року відзначаються?
Дидактична гра «Державні та народні свята»
Вихователь: А зараз відпочинемо, в словесний шторм пограємо.
Дидактична гра «Природні явища»
Вихователь: Підходьте, крутимо барабан.
Сектор номер 4.
Коректурна таблиця «Геометричні фігури й тіла»
Діти: Трикутник, квадрат, прямокутник, ромб, коло, овал, п’ятикутник, трапеція -
площинні. А циліндр, конус, куб, куля - об’ємні.
Вихователь: Верхній рядок, 3 стовпчик, яке віконце?
Діти: Віконце номер 3 - конус і т.д.
Вихователь: Молодці! Таблиці залишаємо. Ми зараз повернемося до них.
Вихователь: Крутимо барабан!
Сектор номер 6.
Розглянемо, що за букви. Назвемо! (л, м, см, кг - це одиниці вимірювання)
Вихователь: л - літр, об’єм; м - метр, вимірюють довжину;см - сантиметр, вимірюють довжину; кг - кілограм, вимірюють вагу.
(Працюють з коректурною таблицею)
Вихователь: Знайдіть та накрийте кружечком геометричну фігуру, яка не має сторін і кутів та котиться. Що можна виміряти кг? Молодці!
Вихователь: Настав час відпочити.
Сектор номер 7.
Фізкультхвилинка.
Вихователь: Відпочили, підходимо, крутимо барабан.
Сектор номер 8.
Роздаю вам листочки, на яких є червона і зелена крапка. Беремо простий олівець.
Слуховий диктант.
Вихователь: Молодці! Гарно виконали роботи. Зараз листочок переверніть. Там є синя крапка. Завдання: взяти лінійку і швиденько, рівненько виміряти відрізок 5 см. Відступити вниз 2 клітинки і виміряти відрізок 3 см.
Вихователь: Роботи залиште на столі. А всі до барабану підходьте. Скільки ще секторів з конвертами?
Вихователь: Покрутили барабан!
Сектор номер 9.
Задачі арифметичні.
Беремо цифри, викладаємо ряд чисел, знаки.
Вихователь: З яких частин складається задача? Скільки повинно бути чисел?
Діти: Умова, питання, розв’язання і відповідь.
Самостійна робота.
Рішення викладається прикладом.
Вихователь: Впоралися! Молодці! Слухайте уважно віршовані задачі.
***
Каже мати-квочка
В мене два синочка
І чотири дочки.
Скільки діточок у квочки?
2 + 4 = 6
***
Через річку, через міст
Якось бігли вісім кіл.
П’ять були з них білі-білі,
Ну а решта сірі-сірі.
Скільки бігло через міст,
Через річку сірих кіз?
8 - 5 = 3
Логічні задачі.
***
Сергійко живе на третьому поверсі,
А Дмитрик на дев’ятому.
Якщо вони виходять одночасно,
Хто швидше опиниться на першому поверсі? Чому?
***
Що важче - кілограм вати чи кілограм каміння?
***
Із якого посуду неможливо нічого з’їсти?
***
Які домашні тварини мають по чотири ноги?
Вихователь: Молодці! І останній сектор - номер 10!
Беремо конверти. Завдання:
Дидактична гра «Порахуй і прочитай».
(Утворилося слово «Павлоград»)
Вихователь: Як називаємо місто, де ми народилися і живемо, де наші рідні? (Рідний край, Батьківщина, Вітчизна, Україна)
Які прислів’я знаємо?
Дидактична гра «Продовжуй далі»
«Батьківщина - моя рідна Україна».
«Людина без Батьківщини, як пташка без крил».
«Люби і знай свій рідний край»
Вихователь: Малята, ви сьогодні відмінно попрацювали! Виконали всі завдання!
6 - 5 = 1
7 - 5 = 2
2 + 1 = 3
5 - 1 = 4
4 + 1 = 5
3 + 3 = 6
5 + 2 = 7
8 - 0 = 8
8 + 1 = 9
9 + 1 = 10
10 - 1 = 9
3 + 2 = 5
4 + 4 = 8
5 + 5 = 10
1