Заняття - квест «На допомогу Гномику звуковику.»
Підсумкове заняття з грамоти та математики за 2-й квартал у старшій гр..
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про те, що речення є одиницею мовлення. Слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним. Продовжувати вчити складати речення за схемами з вживанням прикметників,іменників,займенників та дієслів. Закріпити знання дітей про звуки українського мовлення (голосні). знаходити ці звуки у словах, встановлювати послідовність їх промовляння; навчати та закріпляти знання про словотворення та проведення звукового аналізу; Закріплювати навички тримання олівця та його використання. Продовжувати вчити дітей оперувати цифрами, розв'язувати логічні задачі, визначати суміжні числа; вправляти у прямій та оберненій лічбі; закріплювати знання дітей про геометричні фігури, дні тижня; формувати вміння орієнтуватися у просторі; розвивати у дітей логічне мислення, пам'ять, мовлення; виховувати стриманість, колективізм та інтерес до математики. Виховувати натхнення до навчання, ділитися позитивним ставленням з оточуючими.
Привітання.
Повідомлення мети. Лист від Діда Грамотія.
Дорогі діти групи «Дзвіночок». Пише вам, як ви вже здогадалися,ваш знайомий Дід Грамотій з країни АБВГДейка. Я знаю,що ви дуже допитливі і любите навчатися,тому і звертаюся до вас за допомогою. У одного мого знайомого чоловічка,портрет я вам його висилаю,кудись зникли товариші,а він забув як їх звуть, щоб покликати. Ви можете знайти їх у себе в групі. Відгадайте мої загадки і дізнаєтеся де їх шукати. Правда є один секрет. Але про нього ви дізнаєтеся пізніше. Сподіваюся на вашу допомогу та бажаю успіху.
Дід Грамотій.
То ж давайте поглянемо на портрет друга Діда Грамотія.
Чи впізнали ви хто це такий?
Які звуки він позначає?
А чому їх називають голосні?
Тож що, допоможемо нашому Гномику звуковичку?
А як ви гадаєте,скільки завдань потрібно виконати,щоб знайти всі звуки?
Але спочатку пограємо у гру «Швидше відповідай»
Молодці,малята, бажаю вам успіхів!
Загадка:Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже
Усіх розуму навчить
Хоч сама завжди мовчить.
Діти знаходять літеру ( А).
Діти ,якою літерою ми можемо позначити звук а?
А щоб повернути літеру Гномику потрібно виконати ось таке завдання.
Мовна гра : «Склади речення за картиною».
«Склади речення за схемою».
А щоб виконати друге завдання подивіться на екран. Діти визначають перший звук у слові і дізнаються яку літеру будуть шукати.( О)
Загадка: Скляний будиночок на шафі
З прозорою водою
З камінням і піском на дні
І рибкою золотою.
Щоб повернути літеру граємо в гру
Гра «Чотири кути».
Підказка до завдання №3
Послухайте слово, визначте останній звук і придумайте слово на цей звук. Зима
Загадка:Замість справжньої дитини
Є у кожної дівчини
ЇЇ пестять, одягають,
Спати ввечері вкладають,
І годують смачно – смачно
Дуже мамі вона вдячна. ( И)
Щоб повернути літеру нам треба сісти за столи і виконати такі звадання.
Давайте пригадаємо, з чого складаються слова.
Звукові схеми.
Робота з друдлами.
Далі будемо літери шукати,але треба нам всім встати.
Фізкультхвилинка «Зима».
Підказка до завдання:
Загадка: Його б`ють,а він не плаче,
Тільки вище - вище скаче. (У)
Дидактична гра «Розклади товар по сумках» (геометричні фігури).
Загадка: Довгі палички кругленькі
Сині,жовті, червоненькі
На папері походили
Кольори свої лишили
Звуться палички оці
Кольорові ....... (Е)
Гра «Театр».
Слуховий диктант.
Загадка: Стоїть будинок:
Хто в нього увійде,
Той знання знайде. (Школа) (І)
Віршонанні задачі:
Каже мама – квочка:
В мене три синочка
І одна є дочка
Скільки діточок у квочки?
Білка горішки збирала
У кошика їх складала.
Зібрала п’ять горішків
Сіла відпочила
І одного з`їла.
Скільки діткам залишила?
Троє веселих ведмежаток
Біля річки гралися
Двоє з них втекло до мами
Скільки ведмежат зосталося?
На травиці біля хати
Метушились цуценята.
Двоє білих – наче сніг,
Одне чорне
Скільки їх?
Діти повертають літеру, рахують літери Гномик їм дякує.. і говорить,що дружба дорожча за золото. В цьому він сьогодні переконався.
Діти відповідають прислів’ям..: «Твори добро завжди і всюди, тоді тебе шанують люди».
Підсумок.