Збірка дидактичних ігор для дітей з ООП

Про матеріал
Звичайні ігри допомагають дітям розвивати навички і когнітивні вміння, але дидактичні ігри йдуть ще далі. Вони спрямовані на розвиток різних емоцій, дозволяючи дітям розуміти і керувати своїми почуттями. Дидактичні ігри можуть бути великою допомогою в навчанні дітей важливих життєвих навичок і допомагати їм стати більш емоційно зрілими і соціально адаптованими індивідами.
Перегляд файлу

Дидактичні ігри

для дітей з особливими освітніми потребами, в умовах інклюзивної освіти

 

«Меморі»

Мета: розвиток пам'яті, розвиток мислення та концентрації.

Завдання: потрібно створити два набори карток з зображеннями, наприклад, предметами, буквами або цифрами. Картки знаходяться розгорнутими випадковим чином на столі, і гравець повинен обертати дві картки одночасно, намагаючись знайти пару. Якщо картки збігаються, вони залишаються оберненими, а якщо вони не збігаються, вони повертаються назад. Цей процес триває до тих пір, поки всі пари не будуть знайдені. Гравець може змагатися проти себе або з іншими учасниками, залежно від налаштувань гри.

«Рухайся зі мною»

Мета: ця фізична гра підходить для дітей з особливими потребами, які потребують розвитку моторики та координації рухів.

Завдання: у грі можуть брати участь кольорові кілочки або чотирикутники, розташовані по всьому приміщенню. Кожен кілочок або чотирикутник має певну дію, наприклад, стрибок, ходьба, підлазити під чимось або пересувати наступний. Гравець повинен виконати дію, що вказана на кілочку або чотирикутнику, й пересуватися від одного до наступного, збираючи бали на кожному етапі.

«Словесна мозаїка»

Мета: розвиток комунікативних навичок.

Завдання: на дошці розмістіть велику таблицю зі слотами для слів. Гравець вибирає картки із словами і повинен розмістити їх у відповідних слотах, утворюючи повне речення. Це може розширити лексичний запас і допомогти вивчити синтаксис речень.

«Вгадай предмети»

Мета: вдосконалення навичок сприймання звуку та розпізнавання предметів.

Завдання: створіть гру, в якій діти мають вгадати предмети, прослухавши їх звуки. Ви можете використати звуки звірів, птахів, музичні інструменти, дорожні знаки і багато іншого.

«Побудуй речення»

Мета: розвиток мовлення та логічного мислення.

Завдання: створіть картки з різними словами, які діти мають складати в речення. Наприклад, на одній картці може бути слово «я», на іншій – «люблю», а на третій – «маму». Діти повинні скласти ці слова в речення "Я люблю маму".

«Мій шлях до цілі»

Мета: вдосконалення навичок планування, прийняття рішень та розв'язання проблем.

Завдання: створіть ігрове поле зі шляхами, перешкодами та цілями. Діти повинні рухатись по цьому полю, виконуючи різні завдання на кожному етапі. Гра «Мій шлях до цілі» може бути вибудована у формі віртуальної дошки з різними етапами та цілями. Діти могли б використовувати цю гру для розроблення власних цілей та планів дій, а також слідкувати за своїм прогресом на шляху до досягнення цілі. Гра може починатися з вибору цілі, наприклад, «Прочитати книгу». Разом з тим, дитина може вибирати, які кроки вона має виконувати, щоб досягти мети. Наприклад, якщо ціллю є «Прочитати книгу», далі вона може розподілити цю ціль на кілька менших етапів, таких як «Вибрати книгу для читання», «Прочитати 10 сторінок книги» або «Зробити короткий опис прочитаної частини книги». Кожен крок буде представлений на віртуальній дошці. Після того, як дитина вибрала свої кроки, вона може виконувати їх відповідно до свого графіка та відмічати прогрес в реальному часі на віртуальній дошці. Наприклад, коли вона прочитає 10 сторінок книги, може поставити галочку під цим кроком. Це надихне дітей самостійно просуватися вперед і наближатися до своєї мети.

«Побудуй слово»

Мета: розвиток навичок читання та мислення.

Завдання: за допомогою карток з літерами, діти повинні складати слова за заданою карткою зі зображенням предмету або тварини.

«Групування кольорів»

Мета: покращення зорового сприйняття, покращення навичок сортування.

Завдання: використовуй картки з фігурами різних кольорів і дай дитині завдання скласти їх у відповідний порядок. Наприклад, вони можуть групувати картки з червоним, синім і жовтим кольорами.

«Складання соціальних історій»

Мета: розвиток соціальних навичок та творчого мислення. Ця гра відкриває безліч можливостей для випробування своєї уяви та здатності засвоювати соціальні навички, вирішувати проблеми та встановлювати емоційні зв'язки.

Завдання: одним з методів гри може бути використання карток зі словами або фразами, що визначають елементи історії, наприклад, персонажів, місце, час, проблему та її розв'язання. Гравці, по черзі, використовують ці картки, щоб скласти свої соціальні історії. Під час гри, гравці використовують свою уяву та креативність, щоб створювати цікаві та реалістичні історії на основі заданих карток. Завдяки цьому вони можуть розвивати свої соціальні навички, такі як емоційне розуміння, спілкування, уміння сприймати та виражати емоції, розуміння соціальних ситуацій та здатність до вирішення проблем. Гра «Складання соціальних історій» також може бути використана як інструмент для спілкування та підтримки комунікації з різними людьми. Наприклад, діти з аутизмом або іншими розладами спектра аутизму можуть використовувати цю гру, щоб покращити свої навички спілкування та соціальної взаємодії. Це дає можливість практикувати роботу з певними соціальними сценаріями, які можуть бути проблемними для цих дітей в реальному житті.

«Колесо почуттів»

Мета: допомагає дітям виразити свої почуття та розуміти почуття інших людей.

Завдання: на колесі розміщені різні емоційні обличчя, такі як радість, гнів, смуток і страх. Діти повинні обертати колесо і вказати на обличчя, яке найбільше пасує до їх поточних почуттів. Потім вони можуть поділитися своїми почуттями з іншими гравцями і обговорити, що може викликати такі емоції і як краще з ними справлятися.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
4919
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку