Заняття №3 (тренінг) Тема : Соціальна пасивність

Про матеріал

Пропоную вашій увазі розробку третього тренінгу для учнів 10-11 класів з громадянського виховання.

Мета тренінгу: дати поштовх для формування активної соціальної поведінки старшокласників шляхом усвідомлення власної ролі і своїх можливостей в колективі та суспільстві в цілому. Розвивати здатність до емпатії , стимулювати мотивацію для самовдосконалення

Перегляд файлу

Заняття №3        Тема : Соціальна пасивність .         ( 10-11 клас)

 Мета: дати поштовх для формування активної соціальної поведінки старшокласників  шляхом усвідомлення власної ролі  і своїх можливостей в колективі  та суспільстві в цілому.  Розвивати здатність до емпатії , стимулювати мотивацію для самовдосконалення . 

 Обладнання : ватман , фломастери , картки , ТЗН .

Перебіг заняття.

«Ясне розуміння і суворе дотримання свого боргу перед людьми - це твоя повна свобода. Чим людяніше, усвідомленішим ти виконуєш свій обов'язок перед людьми, тим більше ти черпаєш з невичерпного джерела справжнього людського щастя - свободи»

(В. А. Сухомлинський).

І . Підготовчий етап : клас поділяється на три групи на початку ,  при вході в кабінет.

ІІ Організаційний етап.

ІІІ. Мотивація .

Кл. керівник : нагадаю - третя  проблема , що ми з вами визначили на першій зустрічі  (ватман № 2 з першого заняття) , це  -  соціальна безвідповідальність , пасивність молоді .

Тож сьогодні ми поговоримо саме про ці проблеми. Тема нашої зустрічі «Соціальна пасивність».

 «Шкала актуальності»

Наскільки актуальною для кожного з вас є  ця тема ? Озвучте показник за 5- бальною шкалою: 0 — зовсім не важлива, ..., 5 — саме те, що необхідно знати (вміти, розуміти тощо) на найближчий час.

ІV. Основна частина

1. Мозковий штурм.   Як ви вважаєте  що  означають , як проявляються, чому  існують  і які матимуть  наслідки  для майбутнього суспільства зазначені проблеми ?

1група  – соціальна безвідповідальність молоді

2група -  соціальна пасивність молоді

Обговорення.

2. Довідка  вчителя :

Термін «Відповідальність» має декілька визначень , серед них  :

-  якість особистості,  яка визначає соціальну зрілість підлітка.

-  одне з моральних якостей людини, що дозволяє йому бути соціальною особистістю , тобто людиною , яка має соціально значущі якості : сумління, обов'язок , честь.

Соціальна відповідальність — термін, що має двояке значення. З однієї сторони, це дотримання соціальних норм , а з  іншої  зобов’язання людини нести додаткові обов’язки перед соціумом .

Соціальна безвідповідальність  - це бездіяльність, нерозважлива  або асоціальна поведінка , відсутність  прагнення домогтися успіхів у громадському житті,  соціальна пасивність .

Соціальна пасивність -  відчужена ( часто усвідомлена людиною ) бездіяльність. 

 3. Мозковий штурм :

1.) Як ви вважаєте  яку роль виконує молодь в сучасному суспільстві?

Перша  точка зору: Молодь у сучасному суспільстві нічого не вирішує, від неї мало що залежить.

Друга точка зору: Саме молодь знає, що їй потрібно в майбутньому і вона визначає багато чого.

Третя точка зору : Молодь багато чого може , але не знає чого хоче , тому нічого і не робить.

Прийом «Голосую ногами» : учні уходять зі своїх  двох груп і переміщуються в три нові  в залежності від точки зору. Кожен коротко висловлюється, аргументує обрану позицію. 

2). Як вирозумієте що таке соціальна роль?

Соціальна роль - це функції людини, які вона виконує в рамках свого соціального статусу в конкретній соціальній системі 

3).  Вкажіть свої соціальні ролі. 

( спочатку кожен учень в своїй картці , а потім по черзі на дошці , дописують в схему лише ту роль , яку не назвав попередник , збираючи повний образ) . Додаток № 1

4). Чому у когось індивідуальних  ролей виявилось  більше ?

     Висновок : це залежить від соціальної активності, бажання  людини ,….

5). Як ви розумієте поняття « соціальна активність»?

Кл. керівник Передумовою свідомої соціальної активності виступає усвідомлений вибір особистістю можливостей своєї участі в суспільному житті.

6). Кого б ви назвали сьогодні прикладом соціальної активності ?

7). Вправа  . Мета: з’ясувати розуміння учнями значень даних слів, а також ставлення до таких людей.
Хід вправи : учні  за сформованими групами отримують  завдання опишіть на ватмані якості  зазначеної особи за літерами слів : волонтер , патріот, активіст. Презентуйте свій добір.

1група 

2 група

3 група:

В - вільний

О -  оптимістичний

Л - людяний

О -  обізнаний

Н -  надійний

Т - товариський

Е - енергійний

Р – розумний

П - принциповий

А - активний

Т -  толерантний

Р -  роботящій

І -  інтелігентний

О - обізнаний

Т -  терплячий

 

А – активний

К - креативний

Т - творчій

И -  ініціативний

В - врівноважений

І - ідеальний

С - справедливий

Т – творчий

8). Завдання №2  ( самооцінка) .

Визначте , яких якостей бракує саме вам , щоб бути  патріотом , волонтером , активістом?

9).  Дуже часто нам не вистачає мінімальних сил  позбавитись звичайної ліні. Сподіваюсь ви  погодитесь , що все в наших руках.

 Перегляд соціального ролику .

 https://www.youtube.com/watch?v=rfehx0xtIB0

10).  Зверніть увагу на епіграф  нашого класного часу. Як ви розумієте слова Сухомлинського? ( обговорення) .

Справи  в світі є для кожного з нас. Треба тільки захотіти …

ІІІ .Рефлексія

Вправа “ Мої цінності  

Учасники по черзі закінчують речення.

1.Для мене важливе значення мають такі люди ...

2.Я вважаю себе учасником, членом такої групи  людей ...

3.Я вірю ...

4. Я знаю ….

5 . Від мене залежить …

6. Найбільш важливі для мене місця - це ...

5. Мені додають сенс  в житті такі  справи  ...

6. Я отримую задоволення від ...

7. Мені додають  мету в житті такі  види діяльності ...

8. Я хочу ...

ІV. Підсумок зустрічі.

 

 

 

 


Додаток : Картка №1