Пропоную вашій увазі розробку третього тренінгу для учнів 10-11 класів з громадянського виховання.
Мета тренінгу: дати поштовх для формування активної соціальної поведінки старшокласників шляхом усвідомлення власної ролі і своїх можливостей в колективі та суспільстві в цілому. Розвивати здатність до емпатії , стимулювати мотивацію для самовдосконалення
Заняття №3 Тема : Соціальна пасивність . ( 10-11 клас)
Мета: дати поштовх для формування активної соціальної поведінки старшокласників шляхом усвідомлення власної ролі і своїх можливостей в колективі та суспільстві в цілому. Розвивати здатність до емпатії , стимулювати мотивацію для самовдосконалення .
Обладнання : ватман , фломастери , картки , ТЗН .
Перебіг заняття.
«Ясне розуміння і суворе дотримання свого боргу перед людьми - це твоя повна свобода. Чим людяніше, усвідомленішим ти виконуєш свій обов'язок перед людьми, тим більше ти черпаєш з невичерпного джерела справжнього людського щастя - свободи»
(В. А. Сухомлинський).
І . Підготовчий етап : клас поділяється на три групи на початку , при вході в кабінет.
ІІ Організаційний етап.
ІІІ. Мотивація .
Кл. керівник : нагадаю - третя проблема , що ми з вами визначили на першій зустрічі (ватман № 2 з першого заняття) , це - соціальна безвідповідальність , пасивність молоді .
Тож сьогодні ми поговоримо саме про ці проблеми. Тема нашої зустрічі «Соціальна пасивність».
«Шкала актуальності»
Наскільки актуальною для кожного з вас є ця тема ? Озвучте показник за 5- бальною шкалою: 0 — зовсім не важлива, ..., 5 — саме те, що необхідно знати (вміти, розуміти тощо) на найближчий час.
ІV. Основна частина
1. Мозковий штурм. Як ви вважаєте що означають , як проявляються, чому існують і які матимуть наслідки для майбутнього суспільства зазначені проблеми ?
1група – соціальна безвідповідальність молоді
2група - соціальна пасивність молоді
Обговорення.
2. Довідка вчителя :
Термін «Відповідальність» має декілька визначень , серед них :
- якість особистості, яка визначає соціальну зрілість підлітка.
- одне з моральних якостей людини, що дозволяє йому бути соціальною особистістю , тобто людиною , яка має соціально значущі якості : сумління, обов'язок , честь.
Соціальна відповідальність — термін, що має двояке значення. З однієї сторони, це дотримання соціальних норм , а з іншої зобов’язання людини нести додаткові обов’язки перед соціумом .
Соціальна безвідповідальність - це бездіяльність, нерозважлива або асоціальна поведінка , відсутність прагнення домогтися успіхів у громадському житті, соціальна пасивність .
Соціальна пасивність - відчужена ( часто усвідомлена людиною ) бездіяльність.
3. Мозковий штурм :
1.) Як ви вважаєте яку роль виконує молодь в сучасному суспільстві?
Перша точка зору: Молодь у сучасному суспільстві нічого не вирішує, від неї мало що залежить.
Друга точка зору: Саме молодь знає, що їй потрібно в майбутньому і вона визначає багато чого.
Третя точка зору : Молодь багато чого може , але не знає чого хоче , тому нічого і не робить.
Прийом «Голосую ногами» : учні уходять зі своїх двох груп і переміщуються в три нові в залежності від точки зору. Кожен коротко висловлюється, аргументує обрану позицію.
2). Як вирозумієте що таке соціальна роль?
3). Вкажіть свої соціальні ролі.
( спочатку кожен учень в своїй картці , а потім по черзі на дошці , дописують в схему лише ту роль , яку не назвав попередник , збираючи повний образ) . Додаток № 1
4). Чому у когось індивідуальних ролей виявилось більше ?
Висновок : це залежить від соціальної активності, бажання людини ,….
5). Як ви розумієте поняття « соціальна активність»?
Кл. керівник Передумовою свідомої соціальної активності виступає усвідомлений вибір особистістю можливостей своєї участі в суспільному житті.
6). Кого б ви назвали сьогодні прикладом соціальної активності ?
7). Вправа . Мета: з’ясувати розуміння учнями значень даних слів, а також ставлення до таких людей.
Хід вправи : учні за сформованими групами отримують завдання опишіть на ватмані якості зазначеної особи за літерами слів : волонтер , патріот, активіст. Презентуйте свій добір.
1група |
2 група |
3 група: |
В - вільний О - оптимістичний Л - людяний О - обізнаний Н - надійний Т - товариський Е - енергійний Р – розумний |
П - принциповий А - активний Т - толерантний Р - роботящій І - інтелігентний О - обізнаний Т - терплячий
|
А – активний К - креативний Т - творчій И - ініціативний В - врівноважений І - ідеальний С - справедливий Т – творчий |
8). Завдання №2 ( самооцінка) .
Визначте , яких якостей бракує саме вам , щоб бути патріотом , волонтером , активістом?
9). Дуже часто нам не вистачає мінімальних сил позбавитись звичайної ліні. Сподіваюсь ви погодитесь , що все в наших руках.
Перегляд соціального ролику .
https://www.youtube.com/watch?v=rfehx0xtIB0
10). Зверніть увагу на епіграф нашого класного часу. Як ви розумієте слова Сухомлинського? ( обговорення) .
Справи в світі є для кожного з нас. Треба тільки захотіти …
ІІІ .Рефлексія
Вправа “ Мої цінності “
Учасники по черзі закінчують речення.
1.Для мене важливе значення мають такі люди ...
2.Я вважаю себе учасником, членом такої групи людей ...
3.Я вірю ...
4. Я знаю ….
5 . Від мене залежить …
6. Найбільш важливі для мене місця - це ...
5. Мені додають сенс в житті такі справи ...
6. Я отримую задоволення від ...
7. Мені додають мету в житті такі види діяльності ...
8. Я хочу ...
ІV. Підсумок зустрічі.
Додаток : Картка №1