Заняття "Безпечний Інтернет"

Про матеріал
Розширити й поглибити знання учнів про безпечний Інтернет, небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах.
Перегляд файлу

Заняття  «Безпека в  Інтернеті»

 

Мета: розширити й поглибити знання учнів про безпечний Інтернет,  небезпеки, які існують в Інтернеті та соціальних мережах,  розвивати логічне мислення,  навички безпечного використання мережі Інтернет; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки,  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: комп’ютер, мультиборд, презентація, роздатковий матеріал, маркери, клей, ножиці, магніти, інтерактивні вправи,  фліпчарт, відеоматеріали.

Хід заняття

  1. Привітання. Повідомлення теми і мети заняття.

Доброго дня, шановні  учні! Сьогодні ми  з вами поговоримо про світ з яким ви стикаєтесь кожного дня – про світ Інтернету.

Щороку за ініціативи «Майкрософт Україна» кожен другий вівторок лютого в Україні відзначається Міжнародний День безпечного Інтернету, метою кого є поширення знань про безпечне, позитивне і відповідальне використання  цифрових технологій для дітей і молоді.

Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, разом з тим, комп’ютерна мережа містить віртуальні загрози, які можуть мати негативні наслідки в реальному житті. Окрім того, що ви можете отримати недостовірні відомості, є ризик потрапляння на ваш комп’ютер шкідливих програм. З’являються матеріали, що містять сцени жорстокості, насилля, які можуть налякати і образити вас. А також  все частіше є випадки використання ресурсів Інтернету з метою шахрайства.

Під час заняття ми розглянемо можливі небезпеки, які можуть  чекати на вас  в Інтернеті та соціальних мережах, ознайомимося з правилами безпечного його використання.

  2. Знайомство. Вправа « Розкажи про себе…»

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, допомогти учасникам тренінгу краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу.

 Для того, щоб згуртуватися, краще пізнати один одного, створити сприятливу атмосферу на занятті пропоную вам назвати дві соціальні мережі, наприклад «Фейсбук», і «Інстаграм» і  об’єднатися у дві групи.

  А зараз вам потрібно по черзі назвати своє ім’я, улюблену соціальну мережу та сказати для чого ви її  найчастіше використовуєте.

Підсумуйте: «Отже, ви є активними користувачами соціальних мереж та інтернету загалом.

3. Вправа "Правила роботи"

Мета: організація групи та створення можливості ефективної роботи.

Для того, щоб наша робота була ефективною пропоную впродовж заняття дотримуватися таких правил.

ПРАВИЛА РОБОТИ:

  1.      Бути доброзичливими і активними.
  2.      Один говорить - усі слухають
  3.      Не критикувати
  4.      Говорити коротко, але по суті
  5.      Правило піднятої руки
  6.      Обговорювати дію, а не особу.
  7.      Конфіденційність.

Запитання до групи:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

4. Асоціативний ряд "Інтернет – це…".  

Мета: ознайомити учасників з поняттям «Інтернет»

Інтернет – це глобальна мережа комп'ютерів, яка з'єднує мільйони комп'ютерів та пристроїв по всьому світу.

А що для вас є  інтернет?До кожної літери підберіть слова, які асоціюються із словом Інтернет. (Інформація, новинки, текст, ерудиція, реклама, навчання,емоції, творчість).

Інтернет - цікавий та захоплюючий світ, який дозволяє дізнаватись про світ цікавого, спілкуватись з людьми в різних кінцях світу не виходячи з власної кімнати, грати в цікаві ігри та ділитись з іншими своїми думками та захопленнями. Сучасна людина не уявляє собі життя без  Інтернету.

- Скільки часу в день він у нас забирає?

5. Вправа «Пізнаю себе»

Учні отримують жовті  та помаранчеві  смайлики. На екрані ви бачите запитання. Якщо питання стосується  вас ви піднімаєте жовтий  смайлик, а якщо ні – то помаранчевий.

Скажіть, хто хоча б один раз грав в комп'ютерні ігри?

Було таке, що ви були неуважні на уроках, бо думали про гру, повідомлення в месенджері, відео чи фото в соцмережі?

Чи говорите ви з друзями про комп'ютерні ігри, рівні тощо?

Чи відчуваєте ви задоволення від роботи зі смартфоном?

Злитеся ви на тих, хто відволікає вас від телефона чи комп’ютера?

 Чи доводилося вам обманювати близьких, кажучи, що виконували уроки або шукали інформацію, в той час коли ви просто грали або спілкувалися?

 Чи траплялося вам забувати про час під час перебування в соціальних мережах?

Чи відкладаєте ви важливі справи заради телефону?

Чи любите ви пограти за комп'ютером в хвилини смутку, пригніченості?

Чи сварять вас батьки за те, що ви занадто багато грошей та часу витрачаєте на ігри та Інтернет?

6. Мозковий штурм «Інтернет-можливості і що я про них знаю»

Мета: актуалізація знань і досвіду учнів щодо безпечного використання Інтернет-ресурсів.

Діти, як і дорослі, використовують Інтернет з різною метою.

Завдання: за 3 хвилини написати для чого можна використати мережу Інтернет. Кожна група  по черзі зачитує.

Підсумок.

Отже ми з вами дуже широко використовуємо мережу Інтернет.

Інтернет ніби стирає кордони між країнами або навіть континентами. Люди без проблем можуть спілкуватися, навіть якщо вони знаходяться один від одного на відстані тисяч кілометрів. Всесвітня павутина дає можливість відшукати нових друзів або навіть любов.

Час в інтернеті з користю можна провести, переглядаючи передачі, отримуючи нові знання, освоюючи іноземні мови. Деяким навіть вдається з допомогою нього отримати нову професію або влаштуватися на хорошу роботу. Та й сам Інтернет може стати стабільним джерелом доходів. За останні кілька років з’явилося дуже багато професій, пов’язаних саме з всесвітньою павутиною.

7. Вправа «Плюси та мінуси Інтернету»

Інтернет є дуже широким джерелом інформації, іншими словами, інформаційним простором, у якому, як і в реальному житті, є позитивні та негативні сторони.

Зараз ви  попрацюєте  в групах «Плюси» та «Мінуси». Одна група на червоних хмарках пише негативний вплив Інтернету, інша група на зелених хмарках – позитивний вплив.

Кожна група презентує своє завдання. Стікери кріпляться на фліпчарт.

Обговорення:

- Чого більше нам приносить Інтернет: позитиву чи негативу?

Висновок: Інтернет – цікавий і корисний засіб навчання, відпочинку і спілкування з друзями. Але, разом з тим, комп’ютерна мережа містить віртуальні загрози, які можуть мати негативні наслідки в реальному житті.

8. Інформаційне повідомлення «Основні Інтернет-загрози».

У всьому світі діти та підлітки є найбільшими користувачами інформаційно комунікативних технологій (ІКТ). Вони широко користуються мобільними телефонами, шукають інформацію на Інтернет-сторінках, спілкуються «онлайн» в соціальних мережах, створюють свої блоги, спілкуються в чатах, обмінюються музикою та фільмами, обговорюють проблеми на форумах, використовують веб-камеру, skype та грають в онлайнові ігри.

Соціальні мережі – містять найбільшу загрозу з точки зору доступності особистої інформації для сторонніх осіб.  

Тривожна статистика.

Понад 28% опитаних дітей готові надіслати свої фотокартки незнайомцям у Мережі.

17% без вагань повідомляють інформацію про себе і свою родину – адресу, професію, графік роботи батьків, наявність цінних речей у домі… Навіщо незнайомцям така інформація, діти, як правило, не замислюються.

22% дітей періодично потрапляють на сайти із шкідливою інформацією.

28% дітей, побачивши в інтернеті рекламу алкоголю або тютюну, хоча б один раз спробували їх купити, а 11%− спробували купувати наркотики.

близько 14% опитаних час від часу відправляють платні SMS за бонуси в онлайн-іграх і лише деякі звертають увагу на вартість послуги.

Ви користуєтесь багатьма послугами захоплюючої, цікавої, невичерпної мережі Інтернет. Але не все цікаве може бути безпечним. Але разом з тим, в Інтернеті приховано досить багато небезпек як для дітей, так і для дорослих. Знання цих небезпек дозволить їх уникнути.

Основні Інтернет-загрози

Кібербулінг - це новітня форма агресії, що передбачає жорстокі дії з метою дошкулити, нашкодити, принизити людину з використанням інформаційно-комунікаційних засобів: мобільних телефонів, електронної пошти, соціальних мереж.

Тролінг (trolling — ловля риби на блешню) - розміщення в інтернеті (на форумах, у блогах тощо) провокаційних повідомлень з метою викликати флейм, тобто конфлікти між учасниками, взаємні образи.

Флеймінг - обмін короткими гнівними і запальними репліками між двома чи більше учасниками, використовуючи комунікаційні технології.

Хепіслепінг (HappySlapping - щасливе ляскання, радісне побиття) - назва походить від випадків в англійському метро, де підлітки били перехожих, тоді як інші записували це на камеру мобільного телефону. Тепер ця назва закріпилася за будь-якими відеороликами з записами реальних сцен насильства.

Фішинг — вид шахрайства, метою якого є виманювання в довірливих або неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів онлайнових аукціонів, сервісів із переказу або обміну валюти, інтернет-магазинів

Грумінг — це встановлення дорослими дружніх та довірливих відносин з неповнолітніми особами через Інтернет для вступу з ними в інтимний зв’язок, шантажування та залякування

Секстинг — пересилання особистих фотографій, повідомлень інтимного змісту за допомогою сучасних засобів зв'язку: смартфонів, електронної пошти, соціальних інтернет-мереж.

Фармінг – різновид  шахрайства в Інтернеті, коли оманливим шляхом користувач потрапляє на  ідентичну копію відомих сайтів. Потім відбувається зараження комп'ютера вірусами та шпигунським програмним забезпеченням.

Грифери – інтернет-шахраї, які заважають учасникам  он-лайн ігор спокійно грати.

9. Вправа «Безпечно-небезпечно»

Прочитайте твердження.  Одна група обирає ті, які  з них належать до безпечного використання інтернету, а інша твердження, які є небезпечними.

- Від чого залежить наша безпека?

Безпека людини, багато в чому залежить від власних дій людини, а серед небезпечних вчинків, зокрема можна відзначити на першому місці - довірливість дітей, якою так часто користуються в негативних цілях.

10. Відео «Правила безпечної поведінки в Інтернеті».

Для того, щоб захистити себе від небезпек в мережі Інтернет, потрібно дотримуватись  правил безпечної поведінки.

11. Вправа «Розшифруй».

Учасники отримують картку із зашифрованим посланням, шифром Шерлока Холмса. Вони повинні розшифрувати його.

Закодований вислів.

Інтернет – частина твого життя. Зроби його безпечним!

Підсумок.

Ми не можемо уявити свого життя без Інтернету.  Адже саме завдяки ньому ми можемо спілкуватися з людьми з будь-якого куточку світу, знаходити цікаву інформацію, шукати актуальні новини, брати участь у цікавих заходах тощо.

Звісно, Інтернет може бути небезпечним. Але це зовсім не означає, що ми маємо відключити доступ до мережі та заховатися подалі. Якщо ми будемо дотримуватись  правил безпечної поведінки в Інтернеті ми зможемо захиститися від небезпек.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 березня
Переглядів
213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку