Заняття "Небезпечні знайомства"

Про матеріал
поглибити розуміння дітьми понять «свій», «рідний», «незнайомець», «чужий», вчити розрізняти й називати їх; продовжувати вчити правила поводження з незнайомими людьми, застосовувати ці знання на практиці; продовжувати розширювати уявлення про небезпечні ситуації, пов`язані з незнайомими людьми; формувати основи особистої безпеки
Перегляд файлу

Тема: Небезпечні знайомства

Мета: поглибити розуміння дітьми понять «свій», «рідний», «незнайомець», «чужий», вчити розрізняти й називати їх; продовжувати вчити правила поводження з незнайомими людьми, застосовувати ці знання на практиці; продовжувати розширювати уявлення про небезпечні ситуації, пов`язані з незнайомими людьми;   формувати основи особистої безпеки, розширяти мовленнєві ресурси, діалогічне мовлення; поглибити знання дітей про українські народні казки, розуміти їх зміст, вчити робити висновки за результатами  пригод казкових персонажів; вчити відгадувати загадки про казкових героїв; розвивати аналітичні здібності, вчити відслідковувати причинно-наслідкові зв`язки; виховувати обачність, бажання дбати про власну безпеку.

Матеріали: настільний театр «Колобок», маски казкових героїв, люстерко для створення сонячного зайчика, бублик, музичний супровід для характеристики казкових тварин.

Хід заняття:

Вихователь – до дітей, що сидять у колі на килимку:

Діти, до нас завітав сонячний зайчик. Він хоче погратися з нами. Він трохи бешкетник і непосида.

Гра для емоційного налаштування «Сонячний зайчик»:

-         Ось сонячний зайчик зазирнув нам у вічі. Заплющте їх. Він побіг далі по личку, ніжно погладьте його долоньками: ось він на чолі, на носику, на ротику, на щічках, на підборідді, вушках, маківці…гладьте його обережно, щоб не злякати. Тепер він перебрався на шийку, ручки, животик, ніжки… подружіться з ним.

-         Але сонячний зайчик завітав не один, а з другом. А хто він – здогадайтесь із загадки:

                                      Як навколо об'їси -
                                      Серединки не проси.
                                      Ми такі гостинці -
                                      Дірка в серединці. (Бублик)

А прийшов Бублик, щоб дізнатися про свого братика, казкового Колобка. Ви, діти, добре знаєте казочку про нього. То ж давайте розповімо нашим гостям.

Ото ж, як з`явився на світ Колобок?

Пальчикова гра «Колобок»

Сіль, цукор, молочко, борошно, олія і яєчка (Діти почергово згинають пальчики)

В миску все кидали (Діти утворюють з долоньок «мисочку»)

Тісто ми мішали (Імітаційні рухи)

Колобка ліпили (Колові рухи долоньками)

В пічку посадили (Імітаційні рухи0

Зарум`янився бочок (Оплески)

Ось і вийшов колобок (обхопили долонькою кулачок, утворивши кульку)

 

Вихователь: Молодці, малята, ви розповіли, як з`явився Колобок

-         А пам`ятаєте, що з ним далі сталося? (Під час відповідей демонструється настільний театр)

Бліц-опитування за змістом казки:

*Кому захотілося Колобка?

*Хто його випік? З чого?

*Де баба взяла борошно?

*Якого кольору вийшов Колобок? Якої форми?

*Який він на дотик?

*На вашу думку, який Колобок на смак?

*Який у нього був настрій?

*Куди поклала баба колобка, коли витягла з печі? Навіщо?

*Що зробив колобок, коли охолонув?

*Кого першого зустрів Колобок?

*Можете пригадати, яку пісеньку він співав?

*Кого зустрів після зайця?

*Після вовка?

*Після ведмедя?

*Хто в решті з`їв Колобка?

*Чому це вдалося лисиці?

 

Вихователь: Ось, Бубличку, що трапилось з твоїм братиком.

А щоб ти знав, як виглядають тваринки, які хотіли нашкодити твоєму братикові, ми їх зараз покажемо.

Пантомімічні етюди «Звірі в лісі» (під характерну музику, з допомогою пантомімічних рухів діти відтворюють образи казкових тваринок)

Тепер я попрошу вас розказати Бублику, як називають цих героїв у різних казках. Сядьмо в коло. Я буду котити м`яча, а ви -  називати прізвисько тваринки та її характерні риси.

Мовленнєва вправа «Прізвисько тваринки та її характер»:

*Зайчик – побігайчик, стрибайчик, сіренький, вуханчик, лапанчик, боягузливий 

*Вовчок – сірий бочок, страшний, зубатий, голодний, злий, хижий

*Ведмідь – набрідь, клишоногий, вайлуватий, незграбний

*Лисичка – сестричка, хитрунка, прудка, обережна, спритна, хижа, підступна

-         Тепер, Бубличку, ти знаєш майже все про тварин, які хотіли нашкодити твоєму братикові Колобку, і кому це вдалося.

Вихователь: Приєднуйся до нас, і будемо розбиратися, чому Колобок потрапив у таку халепу та чи міг би він уникнути таких жахливих наслідків.

-         Ото ж: як ви гадаєте, чи були знайомі тваринки Колобку? А як ми називаємо тих, хто нам не знайомий? Так, незнайомець. Тобто, це чужий, кого ми не знаємо.

-         Чи можна розмовляти з чужою людиною? (Відповіді). От якби Колобок це знав, можливо, з ним не трапилося б біди. А Бублик уже знає, що герої казки дуже різні за зовнішністю і характером. Так і люди. Вони бувають дуже різні. Деякі виглядають дуже добрими, готовими прийти на допомогу. Але це може лише так здаватися. Насправді вони можуть замишляти недобре. Це не означає, що усі люди погані і хочуть вчинити з вами недобре. Люди різні. Але головне, що ви маєте завжди пам`ятати – що ви не знаєте незнайомих людей, отже, не можна з ними спілкуватися. Незнайомці можуть завдати сильної шкоди, можуть сильно налякати, розлучити з рідними, відібрати якісь речі.

-         Тепер ми знаємо, яких людей слід вважати чужими. Незнайомці – це і є чужі. Довіряти можна лише рідним і близьким людям. Кого ми вважаємо своїм? (Відповіді)

Вихователь: А щоб з тобою, Бублику, не сталося біди, коли будеш повертатися додому, діти навчать тебе деяких правил.

Гра – драматизація «Якщо я зустріну незнайомця».

(Діти в масках казкових героїв розігрують різні життєві ситуації):

*Бублик зустрічає зайця, який пропонує купити нову іграшку: «Бубличку, ходімо зі мною, я тобі нову іграшку куплю»

Бублик:     Незнайомий ти мені,

                    Щоб не сталося біди,

                    Я не буду розмовляти,

                    Піду далі я гуляти

*Бублик зустрічає вовка, який пропонує покатати його на машині

*Ведмідь пропонує пригостити цукерками

*Лисичка запрошує до себе в гості на   дитяче свято з веселими розвагами

Вихователь: Молодець, Бубличку, тепер у тебе є власна пісенька. Вона вбереже тебе від біди. Колобка, на жаль, не навчили, як поводитись з незнайомцями, от він і постраждав. А ти обізнаний, отже, у безпеці.

-         Малята, ви усі зрозуміли, як треба відповідати незнайомцям, якщо вони вам пропонують оманливі речі? (Відповіді)

-         Давайте. Ще раз повторимо. Зайвою така наука не буде.

Гра «Буду – не буду» («буду» - оплески, «не буду» - тупотіння):

*Гуляти з мамою по парку?

*Брати у незнайомця цукерку, іграшку?

*Розмовляти з друзями?

*Йти до незнайомця в гості, коли він запрошує?

*Приймати подарунки від бабусі?

*Прийти до друга на День народження?

*Сідати до незнайомця в машину?

*Фотографуватися з татом?

Вихователь: Діти, сьогодні ви розповіли Бублику, що сталося з його братиком, а також навчили запобігти біді. Ми дізналися, що є різні люди – хороші і погані, але якщо вони вам не знайомі – то ви з ними не спілкуєтесь, нічого їм не розповідаєте і нічого від них не берете.

Отже, ми знаємо, як поводитись із незнайомцями.

Бублик вам дуже вдячний і буде повертатися додому, щоб розповісти своїм друзям – пиріжкам, булочкам, пончикам і млинцям про правила поводження з незнайомцями.

Заняття закінчується.

P.S.

Через кілька хвилин після заняття:

Експеримент: попросити вихователя з іншої групи або іншого працівника садочка пригостити дітей печивом. (Мета: виявити, як діти використовують на практиці здобуті знання).

 

Висновок і аналіз: в залежності від реакції дітей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад «Заклад дошкільної освіти № 9

Вінницької міської ради»

 

 

 

Конспект заняття в рамках

проведення

«Тижня безпеки дитини»

в період з 15.05.2023 по 19.05.2023 року

на тему:

 

 

 

 

 

 

«Небезпечні знайомства.»

 

 

 

 

                                                                                                                         

Вихователь групи № 2                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Шлінчук С.М.

 

 

 

 

 

 

 

17.05.2023

м. Вінниця

 

 

 

docx
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку