19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Заняття "Чудові крапельки"

Про матеріал

Заняття стане у пригоді для вихователів дошкільних закладів.

Мета: збагачувати уявлення дітей про воду, як об'єкт неживої природи, учити дітей розрізняти ознаки й стани води, дати поняття про місце знаходження води в природі. Уточнити поняття про опади, формувати здатність до логічного мислення. Учити дітей досліджувати і обстежувати об'єкти неживої природи в найближчому оточені , вдаватися до простих асоціативних зв'язків, розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань. Розвивати мовленнєву компетентність (вміння відповідати на запитання, утворювати нові граматичні форми, виділяти звук у словах); розвивати уяву, пам'ять. Виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля, вміння захоплюватися красою рідного краю.

Перегляд файлу

Відділ   освіти  виконкому   Покровської   районної  у  місті  ради

Комунальний  заклад  «Дошкільний  навчальний заклад (ясла - садок)

комбінованого типу № 280»

Криворізької міської ради

 

 

 

 

 

 

 

Комбіноване заняття

з екологічного виховання та розвитку мовлення

на тему: «Чудові крапельки»

 

 

 

 

 

                                                                                                                  Підготувала:

                                                                                          вихователь

                                                                                                 Марченко Н.В.

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг

          Програмовий зміст: збагачувати уявлення дітей про воду, як об’єкт неживої природи, учити дітей розрізняти ознаки й стани води, дати поняття про   місце знаходження води в природі. Уточнити поняття про опади, формувати здатність до логічного мислення. Учити дітей досліджувати і обстежувати об’єкти  неживої природи в найближчому оточені , вдаватися до простих асоціативних зв’язків, розмірковувати та обґрунтовувати хід своїх міркувань. Розвивати мовленнєву компетентність (вміння відповідати на запитання, утворювати нові граматичні форми, виділяти звук у словах); розвивати уяву, пам'ять. Виховувати дбайливе ставлення до природного довкілля, вміння захоплюватися красою рідного краю.

          Попередня робота дітей: екскурсія до водойми, спостереження за дощем, вивчення прислів’їв, умивалочок,  дослідницька діяльність в природі, читання художніх творів, бесіди на екологічну тематику.

          Попередня робота вихователя: визначити тип, вид заняття. Визначити конкретний об’єм нових знань, умінь і навиків для ознайомлення, викладу і формування. Висунути головну мету, з’ясувати другорядні цілі, визначити послідовність їх вирішення. Визначити головні види діяльності дітей на кожному етапі заняття. Визначити засоби, методи навчання дітей. Дібрати засоби  та способи організації навчальної діяльності дітей.  Підготувати роздатковий, демонстраційний дидактичний  матеріал. Художнє слово. Опрацювання літератури.

          Матеріал: оповідання В. О. Сухомлинського «Як дізнаються муравлики, що буде дощ», парасолька, мультимедійна дошка, вода, пісок, земля, 2 скляночки, картинки для гри «У пошуках води».

 

       І Вступна частина

Хід заняття

  • Ми всміхаємось сонечку – здрастуй золоте!
  • Ми всміхаємось квіточці – хай вона цвіте!
  • Ми всміхаємось дощику – лийся мов з відра!
  • Гостям усміхаємось – зичим їм добра.

ІІ Основна частина

     Сюрпризний момент

          Вихователь: - Діти, сьогодні я прийшла до вас з парасолькою. А для чого потрібна парасолька?

          Мені здалося, що сьогодні буде дощик. А чому мені так здалося? Яка сьогодні погода? Якого кольору небо? Чи є на ньому хмаринки? На що вони схожі? Давайте пригадаємо яка зараз пора року? Що буває восени?

          Давайте пригадаємо віршик про осінь, а щоб було легше пригадати давайте поглянемо на малюнки до цього віршика ( діти разом з вихователем розповідають вірш за малюнками на мультімедійній дошці).

Жовкнуть трави в полі, квіти у ліску,

Облітає листя із дерев в садку.

Сумно вітер виє, гілочку лама

Плаче хмарка сива –  сонечка нема.

          Вихователь: - Так восени часто йдуть дощі. А як можна дізнатися коли буде дощик? А дізнаємося ми з вами про це як розпівімо казочку.

         Театралізація казки В. Сухомлинського «Як дізнаються муравлики, що буде дощ?»

«Як дізнаються муравлики, що буде дощ?»

          У лісі мурашник.

         Навколо нього кипить життя. Муравлики усе ку­дись біжать, звідкись  повертаються.

          Та ось муравлики занепокоїлися. Зачиняють дверцята маленькими грудочками землі й листочками.

     — Муравлики, що сталося?

     — питає Метелик.

     — Чого ви дверцята зачиняєте?

     — Наближається негода, от ми й готуємось. Зачиняємо дверцята, щоб не залило водою наших кімнаток.

     — А звідки ви знаєте, що негода насувається? — цікавиться Метелик.

     — Далеко-далеко пливе по небу холодна чорна хмара. Від неї повіває сильним вітром. От ми й чуємо той холодний дух.

             Звідки дізнаються мурахи коли буде дощик?

             Кому допомагає дощик?

             Що станеться із землею, якщо дощик зникне?

Фізкультхвилинка

Під пісеньку «Кап - кап» Наталії Май.

         Вихователь:  Дітки, є така приказка: «Де вода — там життя». Вода потрібна для життя всьому. Під час дощу п’ють і вмиваються наші зелені друзі – дерева. Пити і купатися повинні звірі та птахи, а також вода потрібна землі і сьогодні ми з вами проведемо дослід,  з водою, піском та землею

          Дослід : «Де вода просочується швидше»

          Вихователь:  Візьмемо скляночки із землею і скляночку з піском та поллємо водою, наче це дощ.

     – Подивіться де вода просочується швидше?

     – Який ми зробимо висновок?

     – Де ви могли це бачити?

( діти роздивляються, висловлюють свої припущення)

  • Пісок намокне першим, бо він добре пропускає воду.  Грунт промокне трохи повільніше.

   Вихователь:   – Погляньте дощик пройшов і розгубив свої краплинки.

          Діти збирають краплинки.

          Дидактична гра «У пошуках води»

Хід гри

          Із запропонованих картинок обрати тільки ті, що означають чи доводять нам, що це – вода.

     – А чому ви виклали картинку «лід»?

     – Незрозуміло, до чого тут «сльози»?

     – Обережно, після дощу залишились калюжі. Якщо пригріє сонечко, що стане з калюжами?  (відповіді дітей)

          Вихователь: - Дітки, а як що немає дощика, то як ми зможемо допомогти рослинам, тваринам. (відповідь дітей)

     ІІІ Заключна частина

Вихователь: -  Діти, чи сподобалося вам заняття?

  • Яка зараз пора року?
  • Про яке погодне явище ви сьогодні дізналися?
  • А яку казочку В. Сухомлинського ми розказали?
  • Який дослід ми з вами проводили?
  • То про що ж ми з вами сьогодні взагалі говорили на занятті?

          Дитина:  Є вода ростуть рослинки,

                        Ліс, сади, рясні поля

                       Це чудово для людини,

                       І радіє вся Земля.

          Дитина: Дощик іде рясний,

                       Зростає  лісок запашний.

                       Шумить нехай море завжди,

                       Хай буде багато води.

            Дитина: Без води життя не має-

                        Переконані ми в тім:

            Вихователь: І тому водичку, діти,

                    Всі:      Берегти потрібно всім.

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
219
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку