28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Тематичний план занять для дітей старшого дошкільного віку за програмою "Афлатот"

Про матеріал

Запропонований тематичний план занять із дітьми передбачає включення модулів з п'яти розділів програми "Афлатот", які найбільш доречні для дітей старшої дошкліьної групи .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ

ПЛАН ЗАНЯТЬ

ДЛЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 

Картинки по запросу картинки афлатот

 

 

 

 

 

І. «Ласкаво просимо у світ афлатуна»

Тема

Основні поняття й категорії

Тематика занять

Попередня робота

 Я і мій друг Афлатун

Знайомство з Афлатунчиком

 

Афлатун,система, економити, коробка-Скарбничка Афлатуна, потреба, бажання, ярмарок, суспільство

«Я і мій друг Афлатунчик» 

 

Розвага «День народження Афлатунчика»

 

«Подорож із Афлатуном»

 

«Малюємо Афлатунчика»

«Ярмарок Афлатунчика»»

Дітям пропонується намалювати контур зображення Афлатун і своєї руки на аркуші, вирізати.

Порівнює контур своєї руки з однолітками з метою виявлення індивідуальних відмінностей і спільних рис.

Бесіда «Кожна людина є індивідуальна»

Дидактична гра – пазли «Збери Афлатунчика»

Команда «Друзі Афлатуна».

«Пісня Афлатуна»;

«Коробка для подорожі з Афлатуном»

Розфарбовує картинки, що відображають   добрі справи в альбомі.

Будемо вчитися разом з Афлатунчиком думати наперед

 

Одна причина може визвати різні наслідки, а один наслідок може бути викликане різними причинами. Причина і наслідок не одне і те саме. Необдумані дії часто призводять до небажаних наслідків, за що можна заплатити велику ціну.

Вміти передбачати наслідки необдуманих дій, встановлювати причинно-наслідкові звязки.

Як ви розумієте вираз  «За кожне задоволення треба платити»?

 

Вправа «Пробачення»

Хвилинка роздумів

Вправа «Що є причиною»

Оповідання М.Канончука «Гірке морозиво»

 

ІІ. Я і моя сім’я сім'я: турбота про людей, яких ми любимо

Картинки по запросу картинки моя семья

Тема

Основні поняття й категорії

Тематика занять

Попередня робота

Прибутки сім’ї

Заробітна плата, пенсія, стипендія, прибутки від підсобного господарства,від підприємницької діяльності,від власності.

 

«Економіка. Що це?»

«Бюджет сім’ї» «Прибутки. Витрати»

«Потреби людини»

«Як співвідносити потреби та можливості»

«Заощадження»

«Грошовий прибуток і борг»

«Потреби і можливості  моєї сім’ї»

«Мій бюджет як члена родини»

«Як допомогти батькам заощадити кошти»

«Товари першої необхідності, предмети розкоші»

«Ресурси. Економія»

Проведення творчих ігор «Сім'я», «Магазин», під час яких діти роблять і купують товари і послуги, встановлюють ціни на них, користуються «грошима».

Для продажу і купівлі в ігровій формі діти вивчають попит і пропозицію, приймають «замовлення» на товари і послуги.

Залучення дітей до виробництва реклами, дослідження разом з ними дієвості реклами. Включення в підготовчу роботу занять з математики (прості підрахунки: чи досить, більше - менше), малювання і аплікації (реклама, виготовлення «грошей», вивісок тощо), конструювання.

Перебування дітей в «безгрошовому» суспільстві – ігор.

Розфарбовування малюнків, що відповідають тій роботі, яку дитина виконує вдома.

Виготовити подарунок із покидькового матеріалу для членів своєї сім’ї

Витрати сім’ї

Харчування, одяг, житло.

Освіта, газети, журнали.

Податки та обов’язкові платежі.

Свята, подарунки

Відпочинок

Придбання предметів тривалого користування

Нерозумні трати

Придбання предметів розкоші.

Поточний та перспективний бюджет

Бюджет, бюджет сім’ї, бюджет дошкільника і школяра.

Сімейні заощадження та їх використання

 

Заощадження, банк, скарбничка, цінні папери

 

іІІ.  мої права та обов’язки

Картинки по запросу картинки права та обов'язки дітей

Тема

Основні поняття й категорії

Тематика занять

Попередня робота

Право на життя, здоров'я, медичну допомогу

Право на медичну допомогу

Цінність життя, здоров'я та його залежність від природ­ного оточення. Пізнання самого себе та стану здоров'я;. Аналізування зміцнення свого здоров'я;

право на медич­ну допомогу та турботу дорослих про здоров'я дітей

«Бережи здоров’я змолоду»

«Подорож в Королівство Зубної щітки»

 

Найбільше ба­гатство — здо­ров'я» (всі діти ма­ють право на ме­дичну допомогу);

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Дітям про їх права»;

«Подорож у правову країну»;  «Усі, хто є на білім світі, мають право бути й жити»;

«Сонцем зігріті зростають наші діти»;

«Без гілочок – не дерево, без діточок – не сім’я»;

 «Я та моє ім’я»;

«Буду я навчатись мови золотої»;

«Права я знаю, про обов’язки не забуваю»

«Бережне ставлення до своїх речей»

«Повага  почуттів інших людей»

 

 

Рольове програвання бажаної поведінки в життєвих ситуаціях.

Читання художньої літератури Сюжетно-рольова гра «Сім'я».

Дидактичні ігри:

«Кож­на дитина має право на ім'я, піклування, лю­бов»; «Ким я хочу бути?»; «Професії»; «Чарівні слова»;  «Поспілкуймося»; «Подо­рож у казку»;  «Не­безпека»; «Скла­ди квіточку». Розігрування ситуацій. Настільні ігри.

Ство­рення ігрових ситуацій

Малювання

 За картинками складають розповідь які хороші вчинки дитина робить / може зробити. Назвати дії, які малюк може зробити самостійно, а які за допомогою дорослих.

Права, правила, обов'язки

Поняття «пра­ва», «правила», «обов'язки».

У різних народів імена відрізняються за звучанням, але є й схожі.

Ніколи не можна за­бувати свою Батьківщину, треба любити її, пишати­ся нею.

Батьки оберігають дітей, а діти, коли виростуть, — батьків.

Іv. Я і місто в якому я живу

Картинки по запросу сміла фотографії

Тема

Основні поняття й категорії

Тематика занять

Попередня робота

Довкілля

Природні ресурси: повітря, вода. енергія,світ рослин і тварин

Познайомити дітей з різними видами ресурсів (природними, капітальними, людськими), різноманітністю природних ресурсів, різними способами їх застосування.

Розширити уявлення про (людські та природні ресурси) та їх використання для виготовлення товарів.

Познайомити дітей з поняттям " природа", пояснити, що відноситься до природного світу.

Розширення уявлень: про різноманітність природних і капітальних ресурсів і способи їх використання.

«Наш спільний дім-природа;

 

«Вони дарують людям радість»

 

«Потреби рослин і тварин»

 

«Природа та рукотворний світ»

 

 «Збереження елек­троенергії та води»

 

 «Збережемо   природу   сьогодні   — завтра вона допоможе нам»

 

«Потре­би природного світу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Хто збудував будинок»

«Звідки хліб прийшов»

 «Виробництво товарів», «Машини,обладнання»

«Ланцюжок виробників»

 

 

«Веселий ярмарок»

«Ощадливі малята

 

Організація спостереження, бесід, читання художніх творів підвести дітей до підсумку: одні матеріали, з яких роблять товари, можна знайти в природі, а інші зроблені людьми.

Екскурсія «Моя вулиця»

Д/гра «Кому що потрібно для роботи»
Бесіда – роздум, як можна виявити подяку людям, що допомагають нам у задоволенні потреб.

 

Підприємства –виробники. Підприємства торгівлі, підприємства з надання послуг, заклади культури, державні заклади

Підприємництво, бізнес, шоу-бізнес, аукціон

Розширити уявлення: про взаємозв'язки людей різних професій; про способи задоволення їх потреб. Обговорення з дітьми питання про те, звідки беруться продукти харчування (з природи - ліс, море, поле), хто робить товари, люди яких професій роблять товари, які капітальні ресурси потрібні для їх виробництва.

V. Я та гроші: витРачаємо, накопичуємо, ділимося

Тема

Основні поняття й категорії

Тематика занять

Попередня робота

Система відносин: товар-гроші-товар

Гроші, товар, бартер, інфляція, продукт, послуга, ціна, реклама, гурт, роздріб

Екскурсія до магазину

«З чим ми йдемо до магазину (гроші)»

 

Гра-заняття «Ми йдемо за покупками»

 

«Вчимося спілкуватися»

«Подорож «економчиків» по казках»

 

«Кожен товар –праця багатьох»

 

«Подорож товарів»

Розповідь про історію виникнення скарбнички, презентація «Скарбнички різних країн».

Бесіда «Навіщо людині потрібно збирати / відкладати гроші».  Читання казки Б.Грімм Вигідне діло», Г.Х.Андерсена «Срібна монетка»

Намалювати свою скарбничку.

Вдома з батьками виготовляють скарбничку із покидькового матеріалу.

Організація «ринку» обміну товарами і послугами, щоб кожен міг отримати бажане. Пояснення декількох значень слова «ринок».

Вигадування з дітьми грошей, їх назви, форми.

Проведення конкурсу на краще зображення грошей.

Використання придуманих грошей в іграх по обміну.

Проведення бесіди про функцію і значення грошей.

Щоб прищепити дітям навички діяльності в реальному житті, педагоги закладу дошкільної освіти навчають вихованців мислити та діяти за законами економіки, виховуючи у дітей такі риси, як: хазяйновитість, економність, бережливість.

Однією з умов успішного формування соціальної та фінансової освіти дітей ми вбачаємо в організації педагогічного процесу, спланованого із врахуванням змісту, форм і методів освітньої діяльності заснованого на взаємодії «педагог-дитина-батьки».

Саме із врахуванням цих вимог педагоги розробили перспективний план роботи, визначили зміст, обрали методи і прийоми для реалізації завдань  щодо формування соціальної та фінансової освіти дітей старшого дошкільного віку.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
Додано
24 жовтня 2018
Переглядів
450
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку