Тема зборів: Готуємось стати батьками першокласників НУШ
Мета: ознайомити батьків з особливостями НУШ; сформувати у батьків правильне ставлення до виховання дітей у цьому напрямку та виховувати почуття відповідальності, надати батькам рекомендації щодо формування у дітей здорового способу життя.
Форма проведення батьківських зборів: організаційні збори.
Учасники: батьки, класний керівник, адміністрація школи
Питання для обговорення: знайомство батьків із класним керівником, адміністрацією школи, готовність бути батьками Нової української школи
План зборів:
Слайд 1
Шановні батьки моїх майбутніх учнів!
Вітаю Вас із початком нового життя. Сьогодні ми оголошуємо вас і себе членами однієї великої туристичної команди Слайд 2 під назвою «Нова українська школа». Наше спільна подорож по країні Знань починається сьогодні , а завершиться через 12 років. На наступні 4 роки ми станемо однією шкільною сім’єю-командою, де інколи Ваша дитина буде проводити більше (активного) часу, ніж вдома. Поки ми подорожуватимемо цією країною, ми разом переживатимемо шторми і бурі, а ваші діти відкриватимуть для себе хвилини Радощів і моменти Надії. Яким стане навчання у школі: радісним чи сумним, повним перемог і досягнень чи поразок? Чи буде кожний день маленьких учнів осяяний Великими сподіваннями і очікуванням ЧУДА? Все це залежить від нас з ВАМИ!
Хочеться, щоб ця подорож була цікавою, щасливою і значущою у житті кожної дитини та кожної сім’ї.
Що для цього потрібно? Жити одним життям з дитиною, кожний день розпитувати, що нового і цікавого дізналася вона у школі, допомагати їй розібратися в тому, чого вона не може зрозуміти, контролювати виконання завдань. Все це робити з терпінням і любов’ю.
Плануючи похід найперше, що потрібно зібратися у дружньому колі, познайомитися, бо протягом усього походу ми маємо бути підтримкою один для одного і для цього нам слід краще познайомитися. Слайд 3
Промінчик тепленький загляне у клас
І в коло велике об’єднає нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось –
Я – вам, ви – мені.
- Давайте об’єднаємося у коло і познайомимось!
В руках у мене іграшка, яку ми повинні зарядити найкращою енергією, вона потім буде слугувати символом нашого класу і оберігати наших маленьких діточок від невзгод і розчарувань, які будуть на їх шляху. Той у кого вона опиниться в руках повинен назвати своє ім’я і побажання для майбутніх школярів. Я розпочну першою: “Мене звати … . Я хочу побажати своїм майбутнім учням, щоб вони зростали здоровими фізично і духовно, успішними та розумними.”
Вправа «Очікування» Слайд 4
Отже, правило перше: Разом легше долати труднощі.
Вправа «Дитина» Слайд 7
Кожен із вас зараз буде "атомом" – ви вільно рухатиметесь по кімнаті під музику. За моїм сигналом атоми об'єднуються в молекули (по 3 людини, потім по 4 і т.д. в кінці вправи об'єднується в пари)
Вправа «Малюнок»
Слайд 10
Слайд 12
Велике біле яйце лежало на траві, а усередині нього билося маленьке серце. Пташеня, яке повинне було ось-ось з'явитися на світ, знаходилося ще там, але вже випробовував незрозуміле занепокоєння. Шкаралупа, простора раніше, раптом стала тісною. Теплий будинок, який захищав від холоду, вітру і дощу, охороняв від косих поглядів і гострих кігтів, почав заважати. Пташеня раптом відчуло, що не може розпрямити крила і злетіти, не знає, що знаходиться за тонкою і прозорою стінкою, хоча звуки і голоси, що доносилися звідти, він чув постійно.
- Я хочу побачити, що там, - подумало пташеня і торкнув крилом шкаралупи. Вона залишилася неушкодженою, але незадоволено сказала:
- Що ти робиш, безглузде пташеня? Навіщо покидати рідний будинок, який виростив і виховав тебе? Навколишній світ суворий, він не піклуватиметься про тебе так, як піклуюся я. Тобі самому доведеться шукати собі їжу і дах. Хоча, якщо хочеш, можеш зламати мене. Не тобі адже буде боляче.
Пташеня розгубилося: як же він раніше не подумав про шкаралупу?
Там, за стінкою, був невідомий світ, який звав і вабив. Невідома сила тягнула його туди, тягнула так, що сидіти узаперті було вже неможливо. Але шкаралупа... Вона завжди охороняла його від небезпек і зігрівала.
- Який я невдячний, - подумало пташеня, - як я міг зважитися на таке? І він принишкнув, а потім сказав:
- Спробую жити, як раніше. Адже було ж мені раніше добре, тепло і затишно. А невідомий світ? Можливо, він дійсно холодний і колючий? І пташеня залишилося в шкаралупі. Але занепокоєння чомусь не проходило, з кожним днем пташеняті ставало все важче дихати.
- Якщо я залишуся тут, то ніколи не навчуся літати, - раптом голосно сказало пташеня, відчувши силу в крилах. Він подивився на шкаралупу і додав:
- Дякую тобі, шкаралупа. Ти допомогла мені вирости, укривала мене від небезпек, але зараз я хочу побачити світ, жити в нім і, звичайно ж, літати. Мені пора. З труднощами, які зустрінуться на моєму шляху, з Божої допомогою, вчитимуся справлятися.
Шкаралупа мовчала. Нарешті вона відповіла:
- Ти правий, моє пташеня. Із-за великої любові до тебе я навіть не помітила, як ти виріс і зміцнів. Лети ж, та бережи тебе Господь! Пташеня розкололо дзьобом шкаралупу і Слайд 13 вийшов в невідоме і дивовижне життя. Слайд 14
- Тому батькам необхідно пам’ятати, що дитина повинна сама пізнавати світ і робити помилки, які необхідні для особистісного розвитку та загартування характеру, який допоможе у майбутньому долати перешкоди, без втручання батьків, але також діти мають відчувати їх підтримку та любов.
Слайд 15
- Дитина починає ходити до школи, виконувати вимоги програми, робити на уроці те, чого вимагає вчитель, неухильно дотримувати шкільного режиму, шкільних правил поведінки, добре засвоювати навчальний матеріал.
Але НУШ докладає усіх зусиль щоб полегшити перехід дитини від безтурботного життя до відповідального та дорослого.
(Етапи навчання)
Слайд 20
Як правило, діти ходитимуть до школи з шестирічного віку, а навчання триватиме 12 років. Воно розподілиться таким чином:
– початкова школа (1–4 класи, відбір до гімназій відмінять);
– базова середня школа (5–9 класи – гімназія);
– профільна школа (10–12 класи), яка може бути професійною або академічною (ліцеї академічного або професійного спрямування).
Основне Слайд 21 завдання початкової школи – забезпечити компетентнісний підхід. Тобто зробити так, аби діти змогли використовувати набуті в школі знання, вміння та навички у практичному житті. Саме головне – навчити дітей вчитися, здобувати освіту.
Слайд 22
Компетентність – це динамічна комбінація знань, умінь , навичок і цінностей.
Законотворці виділили 11 компетентностей: Слайд 23
– вільне володіння державною мовою;
– здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та щонайменше однією з іноземних мов;
– математична компетентність;
– компетентності в галузі природничих наук, техніки і технологій;
– інноваційність;
– екологічна компетентність;
– інформаційно-комунікаційна компетентність.
– навчання впродовж життя;
– громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробутом та здоровим способом життя;
– культурна компетентність;
– підприємливість та фінансова грамотність.
Усі компетентності об’єднуватимуть так звані вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати свою думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, вирішувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими.
У освіті відбуваються масштабні зміни. Змінюється не тільки те, що вчитимуть діти, а й те – як вони будуть здобувати знання.
Отже, збільшується самостійність дитини, скорочується опіка дорослих: батьків, рідних. Від того, як використає дитина свою свободу, заповнюючи вільний простір часу між домівкою і школою, організує власну діяльність вдома, стане її шлях навчання легким, приємним та радісним чи тернистим, буде вона здоровою і життєрадісною чи хворобливою та скаліченою. Про це та інше будуть наші наступні збори.
Що змінилося? Слайд 24
Тепер діти менше сидять за партами - вони мають змогу виконувати завдання на килимку, рухатися, грати, працювати в колі, групах, парах.
Предметних уроків стало менше. Залишилися як окремі дисципліни укр..мова, іноземна, математика, фіз..ра, та мистецтво (муз. і труди). Знання з решти освітніх галузей діти отримуватимуть на уроках курсу «я досліджую світ». Навчання поділено на тематичні тижні. Наприклад : мода, спорт, пригоди крапельки, мої улюблені книги і т.д
Першокласникам не задають домашніх завдань.
Навчання у початковій школі поділяють на два періоди. Перший адаптаційно-ігровий (1-2 й клас), не оцінюється. Другий цикл (3-4), мають сформуватися почуття відповідальності й самостійність.
Міністерство освіти і науки запропонувало нову модель оцінювання для перших класів. Це описова модель, що дозволяє оцінювати учнів в умовах компетентнісного навчання. Формувальне оцінювання ґрнутується не на кількісних (скільки помилок), а на якісних показниках. Наприклад, як працював учень, чи співпрацював з іншими, чи докладав зусилля, чи ставився до навчання з цікавістю. Це можливо оцінити лише через спостереження за роботою учня, а не перевірку результатів навчання.
Для здійснення формувального оцінювання робоча група МОН розробила Слайд 25 Свідоцтво досягнень учня. Воно потрібне для того, щоб дати батькам і учням зрозумілий та стукруторований зворотний зв’язок про те, що відбувалося протягом навчального року чи семестру.
У першій частині свідоцтва вчитель оцінюватиме так звані соціальні і робочі компетентності. Наприклад, чи дитина була активною на уроці, чи ставила запитання про щось нове і незрозуміле, чи виявляла самостійність у роботі, чи була доброзичливою до інших і вирішувала конфлікти мирним шляхом.
У другій частині компетентності оцінюються попредметно. Проте навчальні досягнення сформульовано, виходячи не з кількості помилок чи негативної оцінки досягнень учня, а виходячи з його моделей поведінки і процесу навчання.
Наприклад, “Цікавиться темами, що вивчаються, виявляє допитливість до навколишнього світу” (Я досліджую світ), “Дотримується правил спілкування: привітання, прощання, подяка, прохання, запитання” (Українська мова), “Орієнтується у просторі, пояснює розташування предметів” (Математика), “Пропонує і втілює власні творчі ідеї” (Технології), “Висловлює своє ставлення до мистецьких творів” (Мистецтво), “Дотримується встановлених умов та правил гри”(Фізкультура), “Продукує короткі фрази про себе, надаючи базову персональну інформацію (ім’я, адреса, родина)” (Іншомовна освіта).
Компетентності в обох частинах оцінюються за допомогою чотирьох рівнів: “має значні успіхи”, “демонструє помітний прогрес”, “досягає результати з допомогою вчителя”, “потребує значної уваги і допомоги”.
Як бачимо, у цьому списку немає варіанту на кшталт “низький рівень”. У списку компетентностей для оцінювання теж немає негативних оцінок по типу “не зміг вивчити таблицю множення”. Адже вчитель, фіксуючи, що дитина потребує допомоги, має на увазі, що вона може покращити свої результати.
У 1-2 класах оцінювання в обох частинах буде описовим. У 3 класі для оцінювання предметів з’являються бали.
У кінці свідоцтва є поле для рекомендацій учителя, в якому він може написати, що потрібно робити дитині для покращення результатів. Наприклад, це може бути “щодня читати по 15 хвилин уголос”.
Нижче є поле для зворотного зв’язку батьків. Вони отримують два екземпляри свідоцтва – один лишають собі, інший – повертають у школу. Саме в другому екземплярі вони можуть вказати свої побажання.
На цьому шляху ми, маємо тісно співпрацювати. Лише за злагоджених, партнерських дій усіх нас можна досягти високих результатів.
Слайд 26 Затишок нашої оселі
Рекомендується для учнів початкових класів створити 8 навчальних осередків:
1. Куточок навчально-пізнавальної діяльності (з партами/столами)
2. Куточок змінні тематичні осередки (дошки/фліп-чарти/стенди для діаграм з ключовими ідеями);
3. Куточок гри (настільні ігри, інвентар для рухливих ігор);
4. Куточок художньо-творчої діяльності (полички для зберігання приладдя та стенд для змінної виставки дитячих робіт);
5. Куточок живої природи для проведення дослідів (пророщування зерна, спостереження та догляд за рослинами, акваріум);
6. Куточок відпочинку (з килимом для сидіння та гри, стільцями, кріслами-пуфами, подушками з м’яким покриттям);
7. Куточок дитячої класної бібліотеки;
8. Осередок вчителя.
А зараз я пропоную Вам подивитись відео, щоб ви наочно побачили, як це виглядає. (перегляд відео) Слайд 27
Слайд 29-39
Вікторина «Готуємося стати батьками першокласника НУШ»
1. 2.
3. 4.
5. 6.
7. 8.
9.
- Молодці! За гарно виконану роботу ви отримуєте браслетики успіху.
5. Підсумки зборів
Вправа на завершення «Вершина гори»
6.Організаційні питання
1