Автор: Березняк С.М. (заступник директора з навчально-виховної роботи, вихователь І категорії)
(ознайомлення з соціумом, ознайомлення з природнім довкіллям, логіко-математичний розвиток, розвиток мовлення та мовленнєвого спілкування, художньо-продуктивна діяльність)
ТЕМА: «Зустріч з казкою»
МЕТА: Продовжувати знайомити дітей з народною творчістю (казками). Вправляти в умінні вирішувати проблемні питання, висловлювати свою думку, вміти відстояти своє судження, граматично правильно будувати речення. Збагачувати життєвий досвід. Формувати поняття у дітей взаємодопомого. Спонукати застосовувати наявні знання про якості предметів та навколишній світ на практиці, самостійно знаходити шляхи розв'язання творчих завдань, залучати до дослідницької діяльності. Навчити працювати з тістом (розкочувати його та вирізати печиво за допомогою формочок) Розвивати пошукове, творче, логічне мислення, уяву, допитливість. Виховувати бажання пізнавати нове, працьовитість.
ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: Розповідь казки «Колосок», переказ казки, розгляд ілюстрацій, вивчення прислів'їв про працю, дослідницька діяльність, спостереження, заняття з циклу «Як хліб потрапляє до столу»
ОБЛАДНАННЯ: фланелеграф, картинки до казки «Колосок», прислів'я про працю, мікрофон, зерно, борошно, тісто для дослідів, стаканчики, ложки, вода, сито, рознос,аркуші паперу, фартушки, досточки, качалки, формочки для печива, деко, вологі серветки.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь : Добрий день, мої малята, не забудемо і гостей привітати –
Усі сідайте тихо діти,
Домовляйтесь не шуміти,
Руки гарно піднімати,
На занятті не дрімати,
А знання мерщій хапати –
Тож гаразд, часу не гаймо,
Заняття розпочинаймо.
Вихователь: І дорослі й діточки дуже люблять казочки. Так?
Дидактична гра «З якої казки предмети?»
Вихователь: А з якої казки ці рядки? Відповідайте малюки.
Змолов борошна мішок.
Спік негайно у печі
Пиріжки та калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо кожен з них не помагав. (Колосок)
Дидактична вправа «Виклади казку» (діти викладають готові форми на фланелеграфі, створюючи сюжет)
Вихователь: Діти, давайте пригадаємо
Вихователь: В народі склали дуже багато прислів'їв про працю. Багато з них вам знайомі, пригадайте їх та доповніть речення.
Мовна гра «Продовж прислів'я»
Вихователь:Діти, як би ви змінили сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пирога?
Дидактична гра «Мікрофончик» (діти висловлюють свої думки)
Руханка :
Півник рано піднімався,
Добре крильцями вмивався,
Гарно вушка вимивав,
Пір'я добре розчесав,
Потім трішки поплигав
Крильця свої піднімав,
Поруч муха задзижчала
І його роздратувала –
Він її прогнав від себе,
До роботи йому треба.
Вихователь: Дітки, а подивіться, що приготував для нас півник? (зерно, борошно і тісто).
Вихователь: Я вас запрошую до нашої казкової лабораторії, пропоную провести досліди.
1-й дослід з зерном
Вихователь: Який висновок можна зробити?
Діти: Зерно не можна просіяти крізь сито, тому що зернинки занадто крупні.
2-й дослід з борошном
Вихователь: Який висновок ми можемо зробити?
Діти: Борошно сухе, просівається крізь сито, а якщо додати рідини – перетворюється на тісто і ліпиться.
3-й дослід з тістом
Вихователь: Який висновок ми можемо зробити?
Діти: Тісто ліпиться, коли в ньому є вода.
Вихователь: Так, діти, вірно – тісто ліпиться, коли до борошна додаються різні продукти – яйця, молоко, масло, вода, цукор. Тоді воно набуває кольору, смаку та форми. І з нього можна випікати різні вироби.
Вихователь: А зараз я вам пропоную перетворитися на пекарів та спробувати всім разом з тіста вирізати формочками печиво, а кухарі нам його спечуть.
Вихователь: Одягнемо спочатку фартушки, витремо вологими серветками руки, щоб були чистими та закотимо рукава. Але щоб наші пальчики були слухняними, трішки їх розімнемо та пригадаємо, як саме будемо працювати з тістом.
ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА
Вихователь:А тепер приступаємо до роботи .
Робота в парах - діти розкочують пісочне тісто, вирізають з нього печиво, домовляються між собою, хто якою формочкою буде вирізати печиво, та складають на деко.
Вихователь: Діти, як ви гадаєте, що ще треба зробити з печивом, щоб можна було його скуштувати?
Вихователь: Правильно. Його треба спекти (передають печиво кухареві)
Вихователь: Всі справи ми з вами сьогодні закінчили. Ми й справді молодці – гарно попрацювали.
Вихователь: А тепер час відпочити та поласувати смачним печивом з чаєм.