Заняття для дітей дошкільного віку

Про матеріал
Інтегроване занятя з елементами дослідницької діяльності та інноваційними технологіями («Казкотерапія») в різновіковій групі (4-6 років) Автор: Березняк С.М. (заступник директора з навчально-виховної роботи, вихователь І категорії) (ознайомлення з соціумом, ознайомлення з природнім довкіллям, логіко-математичний розвиток, розвиток мовлення та мовленнєвого спілкування, художньо-продуктивна діяльність)
Перегляд файлу

Інтегроване занятя з елементами дослідницької діяльності та інноваційними технологіями («Казкотерапія»)

в різновіковій групі (4-6 років)

Автор: Березняк С.М. (заступник директора з навчально-виховної роботи, вихователь І категорії)

(ознайомлення з соціумом, ознайомлення з природнім довкіллям, логіко-математичний розвиток, розвиток мовлення та мовленнєвого спілкування, художньо-продуктивна діяльність)

ТЕМА: «Зустріч з казкою»

МЕТА: Продовжувати знайомити дітей з народною творчістю (казками). Вправляти в умінні вирішувати проблемні питання, висловлювати свою думку, вміти відстояти своє судження, граматично правильно будувати речення. Збагачувати життєвий досвід. Формувати поняття у дітей взаємодопомого. Спонукати застосовувати наявні знання про якості предметів та навколишній світ на практиці, самостійно знаходити шляхи розв'язання творчих завдань, залучати до дослідницької діяльності. Навчити працювати з тістом (розкочувати його та вирізати печиво за допомогою формочок) Розвивати пошукове, творче, логічне мислення, уяву, допитливість. Виховувати бажання пізнавати нове, працьовитість.

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: Розповідь казки «Колосок», переказ казки, розгляд ілюстрацій, вивчення прислів'їв про працю, дослідницька діяльність, спостереження, заняття з циклу «Як хліб потрапляє до столу»

ОБЛАДНАННЯ: фланелеграф, картинки до казки «Колосок», прислів'я про працю, мікрофон, зерно, борошно, тісто для дослідів, стаканчики, ложки, вода, сито, рознос,аркуші паперу, фартушки, досточки, качалки, формочки для печива, деко, вологі серветки.

ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь : Добрий день, мої малята, не забудемо і гостей привітати –

Усі сідайте тихо діти,

Домовляйтесь не шуміти,

Руки гарно піднімати,

На занятті не дрімати,

А знання мерщій хапати –

Тож гаразд, часу не гаймо,

Заняття розпочинаймо.

Вихователь: І дорослі й діточки дуже люблять казочки. Так?

Дидактична гра «З якої казки предмети?»

Вихователь: А з якої казки ці рядки? Відповідайте малюки.

  • Знайшов півник колосок,

Змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі

Пиріжки та калачі.

Мишенят не пригощав,

Бо кожен з них не помагав. (Колосок)

Дидактична вправа «Виклади казку» (діти викладають готові форми на фланелеграфі, створюючи сюжет)

  • Викласти посередині аркуша хатку.
  • У лівому верхньому куточку сонечко.
  • Вгорі хмаринки.
  • Внизу травичка, а на ній колосок.
  • Парканчик справа від хатки.
  • Півник біля колоска.
  • Мишенята зліва від хатки.

Вихователь: Діти, давайте пригадаємо

  • Що робив півник у казці?
  • А що робили мишенята?
  • Чи пам'ятаєте ви слова мишенят, коли півник їм говорив про роботу?
  • Як ще можна назвати мишенят?
  • З чого пік пиріжки півник?
  • Чи вигнав би півник з-за столу мишенят, якби вони йому допомагали?
  • Як саме треба було допомогти півникові?

Вихователь: В народі склали дуже багато прислів'їв про працю. Багато з них вам знайомі, пригадайте їх та доповніть речення.

Мовна гра «Продовж прислів'я»

  • «Хочеш їсти калачі – не… (сиди на печі)»
  • «Бджола мала, а й… (та працює)»
  • «Без труда – нема…(плода)»
  • «Будеш трудитися – будеш…(кормитися)»
  • «Хто робить діло, а хто…(гави ловить)»
  • «Як дбаєш - …(так і маєш)»

Вихователь:Діти, як би ви змінили сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пирога?

Дидактична гра «Мікрофончик» (діти висловлюють свої думки)

Руханка :

Півник рано піднімався,

Добре крильцями вмивався,

Гарно вушка вимивав,

Пір'я добре розчесав,

Потім трішки поплигав

Крильця свої піднімав,

Поруч муха задзижчала

І його роздратувала –

Він її прогнав від себе,

До роботи йому треба.

Вихователь: Дітки, а подивіться, що приготував для нас півник? (зерно, борошно і тісто).

Вихователь: Я вас запрошую до нашої казкової лабораторії, пропоную провести досліди.

1-й дослід з зерном

  • Якого кольору зерно?
  • Якої форми зернинки?
  • Чи просівається зерно крізь сито?
  • Чи можна з зерна щось зліпити

Вихователь: Який висновок можна зробити?

Діти: Зерно не можна просіяти крізь сито, тому що зернинки занадто крупні.

2-й дослід з борошном

  • Якого кольору борошно?
  • Яке воно на дотик?
  • Чи має борошно якусь форму?
  • Чи просівається воно крізь сито? (спробуйте просіяти)
  • Сухе борошно ліпиться?
  • Спробуйте насипати борошно у скляночку, долити туди води та перемішати ложкою. У що перетворюється борошно?

Вихователь: Який висновок ми можемо зробити?

Діти: Борошно сухе, просівається крізь сито, а якщо додати рідини – перетворюється на тісто і ліпиться.

3-й дослід з тістом

  • Яке тісто за кольором?
  • Яке воно на дотик?
  • Чи ліпиться тісто?
  • Чи є в ньому рідина?
  • Спробуйте покласти шматочок тіста на аркуш паперу. Що ви помітили?
  • Чому на папері залишилась пляма?

Вихователь: Який висновок ми можемо зробити?

Діти: Тісто ліпиться, коли в ньому є вода.

Вихователь: Так, діти, вірно – тісто ліпиться, коли до борошна додаються різні продукти – яйця, молоко, масло, вода, цукор. Тоді воно набуває кольору, смаку та форми. І з нього можна випікати різні вироби.

Вихователь: А зараз я вам пропоную перетворитися на пекарів та спробувати всім разом з тіста вирізати формочками печиво, а кухарі нам його спечуть.

Вихователь: Одягнемо спочатку фартушки, витремо вологими серветками руки, щоб були чистими та закотимо рукава. Але щоб наші пальчики були слухняними, трішки їх розімнемо та пригадаємо, як саме будемо працювати з тістом.

ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

  • Тісто ручками помнем (стискаємо-розтискаємо пальчики)
  • Солодке печиво спечем (наче мнем тісто)
  • Серединку змажем джемом ( кругові рухи по долоньці)
  • А верхівку – солодким кремом (кругові рухи по поверхні стола)
  • Зверху цукром посипаєм (імітація рухів)
  • І в духовці випікаєм (рухи долоньок перед собою)

Вихователь:А тепер приступаємо до роботи .

Робота в парах - діти розкочують пісочне тісто, вирізають з нього печиво, домовляються між собою, хто якою формочкою буде вирізати печиво, та складають на деко.

Вихователь: Діти, як ви гадаєте, що ще треба зробити з печивом, щоб можна було його скуштувати?

Вихователь: Правильно. Його треба спекти (передають печиво кухареві)

Вихователь: Всі справи ми з вами сьогодні закінчили. Ми й справді молодці – гарно попрацювали.

  • Що вам сьогодні на занятті сподобалось найбільше?
  • Яка нас казка навчила працювати та допомагати один одному?
  • Кому з героїв ви можете дати свої поради?
  • Які саме?
  • Чого вчить нас казка «Колосок»
  • Які прислів'я про працю вам запам'ятались?

Вихователь: А тепер час відпочити та поласувати смачним печивом з чаєм.

 

 

 

doc
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
705
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку