Заняття для дітей раннього віку: "Горобчики літають - весну зустрічають!"

Про матеріал
Розширити знання дітей про птахів нашого рідного краю-горобців, їх поведінку в природі. Розвивати вміння дітей розглядати картину, складати оповідання, додаючи слова, закінчуючи фразу ( за допомогою дорослих). Удосконалювати вміння відповідати на запитання вихователя. Закріплювати навички використовувати звуконаслідувальні слова. Вправляти дітей у розумінні понять «один», «багато», порівнянні предметів за розміром. Вчити розрізняти геометричні фігури( трикутник, круг, овал). Розвивати в малят бажання втілювати сюжетно-ігровий задум, створювати інтерес до певного образу, який мають втілювати. Знаходити місце для кріплення деталей для отримання образу пташки. Створити в дітей радісний настрій під час виготовлення іграшки-забавки. Розвивати здатність регулювати свої дії, впевненість у своїх можливостях, творчі прояви, розвивати інтерес до матеріалів, що використовуються під час аплікації. Розвивати охайність, наполегливість, старанність. Виховувати зосередженість, уміння долати труднощі, вміння працювати самостійно, не заважаючи один одному. Розвивати здатність отримувати задоволення від результату праці. Розвивати вміння у дітей сприймати предмет вцілому та бачити його окремі частини, вчити дітей завершувати зображення певного предмета (сонечка). Закріплювати уявлення про жовтий, сірий, червоний, сірий кольори. Розвивати сенсорні здібності малят, логічне мислення, зв`язне мовлення, дрібну моторику пальців рук, увагу. Виховувати доброзичливість, любов і дбайливе ставлення до птахів, позитивні емоції.
Перегляд файлу

                                                                            Матеріали:

Подушки по кількості дітей, картина за  казкою, іграшковий котик, емблеми-горобчики, тарілочки, дерев`яні яєчка, пір`я сірого кольору (по 3 штуки на кожну дитину), зображення сонечка з хмаринкою, пляшки з піском, гніздечко для пташок, гніздечко для яєчка, велике яйце із пап`є маше, іграшковий телефон, синя  тканина.

 

                                Хід заняття

Звучить музика,діти заходять до групи.

                                   Ось і гості завітали,

                                   На яких ми всі чекали.

                                   А тепер,мої малята, любі хлопчики й дівчата,

                                   Привітаємось гарненько,

                                   Посміхнімось веселенько..

                                                               «Доброго ранку»!

 

- Поверніться всі до мене і послухайте уважно.

                                   Подивіться, що за диво?

                                   Зверху вниз летить пір`їна.

                                   Ой ловіть її, ловіть.

                                   Хто б це міг її згубить?

- Дітки, що це? (Пір`їна).

- Давайте подивимось, яка пір`їнка? (М`якенька, гладенька, сіренька)

- А відгадайте загадку, хто ж це міг її згубити?

                                   Сіренький, маленький

                                   На соняшник сів,

                                   Надзьобався добре

                                   Та й полетів?

- Хто це? (Звичайно, це горобчик).

- А як він співає? (Цвінь-цвірінь) Молодці!

- А скажіть, будь-ласка, що роблять горобці надворі? (Літають, стрибають)

- А ще що роблять? (Дзьобають)

- А ще вони роблять що? Голосно-голосно… (Цвірінчать).

 

- А ви хочете розповісти казочку про горобчика  разом зі мною? (Так)

 Тоді сідайте у гніздечка, на свої подушечки, як пташенятка. От молодці. Кожному вистачить подушечки. Сідайте в гніздечка і я поряд присяду.

        (Вихователь разом з дітьми сідає на килимок на подушечки).

- А казочку ми будемо розповідати ось за цими підказочками. Подивіться уважно.

                                     (Розглядають малюнок)

 

- Подивіться, що це тут за геометричні фігури? Що це?

- Круг. А якого він кольору? ( Жовтий)

- А що це за фігурка? ( Трикутник) Якого він кольору? (Червоний)

- А що ж це за фігурка? (Овал) А якого він кольору? (Синього)

- Що буває синього кольору, на що схожий цей овал? (Хмаринку)

- А жовтий круг на що схожий? (Сонечко)

- Червоний трикутник що нагадує? (Може квіточку) Молодці!

- А що ж це за підказочки такі? Що це тут зображено? Хто це? (Горобчик) А це? (Гніздечко) А це? (Яєчко) Якого розміру? (Маленьке) А це? (Велике)

- А давайте розкажемо казочку. А казочка уміє говорити. А хто слухає, того розуму навчить. Я буду починати, а ви будете мені допомагати. Згодні? (Так)

 

     Жив на світі …(вихователь показує на малюнок, діти закінчують фразу)..горобець. Він був… (Який? Підкажіть, який він був великий чи маленький?) … маленький, а ще він у нас який…сіренький. Який горобчик насправді швидкий чи повільний?... Швидкий. (Декільком діткам вихователь пропонує повторити).

     Одного разу він прокинувся, розплющив свої очі, від задоволення розкрив дзьоб, змахнув своїми крильцями, розпушив свій хвостик і заспівав веселу пісеньку. От пройшов деякий час і у гніздечку у горобчика з`явилося яєчко. Горобчик висиджував його, вигрівав і одного разу чує стук-стук. А потім чує трісь-трісь. (магнітофонний запис) Що почув горобчик? (Трісь-трісь) Молодці. Піднявся він на ніжки і побачив, що яєчко тріснуло і народилося з яєчка хто? (Малесеньке пташенятко).

- Подивіться, яке воно гарнесеньке, малесеньке.

(Діти розглядають пташенятко і гладять його в долонці).

     А мама-горобчиха стала його доглядати та виховувати. Спочатку почала вчити його літати високо…(де?)..в небі, угорі, грітися на сонечку, сидячи на гілочці, а коли піде дощик, то ховатися… (куди?) під ялиночку. (Правильно) А коли наближається киця, то ховатися куди? (У гніздечка летіти). Які ви молодці, розумнички.

- Дітки, а ви хочете погратися? Хочете стати такими ж горобчиками, як на нашому малюночку?

    Тоді підходьте до мене, ось у мене є такі емблемки горобчиків. Кому я їх одягаю - той перетворюється в горобчика. Ой, які горобчики, які гарні, які щебетунчики, веселунчики. Ой як гарно! Але ж подивіться, он там лежить киця, вона на сонечку гріється і дрімає, а ми з вами, поки світить сонечко, пограємось.

- Пограємось? Як горобчики літають? Літають і цвірінчать. (Цвінь-цвірінь)

 

                         Рухлива гра «Горобчики і кіт».

                                                                 (  Звучить музика)

Горобчики весело літають, крильцями махають.

Зернятка збирають (присідають і дзьобають: дзьоб-дзьоб…)

Наїлися і пострибали. (цвінь-цвірінь).

А  киця почула, що пташки цвірінчать, та й почала ловити. А горобчики швидко та й повтікали. Які  швиденькі.

   Знову киця пішла спати, на сонечку вигріватись. А горобчики побачили та  й знову полетіли, цвірінькають, дзьобають зернятка, стрибають весело.

   А киця знову прокидається і горобчики тікають до гніздечок…

   Не можна, кицю, пташок лякати, їх треба берегти. Ляж ,поспи, кицюньку, ляж поспи…

- Ой, що це таке, дітки? (Під ялинкою у великому гніздечку лежить велике яйце) Яєчко. Підходьте, подивимось. Яке воно? (Велике)

(Вихователь показує велике яйце із пап`є маше).

- А хочете побачити, що там? Шумить…Давайте відкриємо, яєчко ж тріснуло. Цікаво вам? Ой, що це тут? (Яєчка) Візьміть по одному яєчку. Отак, молодці. Всі взяли яєчка?

- Які яєчка? Це - велике яйце було. Воно розбилось. А у вас у ручках, які яєчка? (маленькі) У мене одне велике яйце, а у вас скільки яєчок? (багато) У всіх діток - багато…(Молодці)

- Ми поставимо ось тут яєчко. Ви нічого не чуєте?!

                                                  (Дзвонить телефон)

- Що це? Це телефон у нас дзвенить.

                                                  (Звуки пташок)

- Алло. Чуєте, там тихенько так хтось говорить. Це горобчик. Послухайте, що він говорить? Йому сумно, йому ні з ким погратися. Він говорить, що збирається йти на майданчик. Домоможемо горобчикові? (Допоможемо, чекай на нас)

 - Давайте з цих яєчок якусь іграшку зробимо. Що можна зробити з яєчка? Хто вилуплюється з яєчка? (Пташенята)

-Давайте ми зробимо горобчикові подарунок. Зробимо йому друзів -пташенят. Сідайте, дітки, за столи.

   Я бачу, вам дуже цікаво погратися з яєчками. Давайте візьмемо яєчко в ручки.

                                             Пальчикова гра

                        В руки ми яйце візьмемо,

                        На долоньку покладемо,

                        Пальчиками будем брати

                        Вправно їх масажувати.

 

                        В іншу ручку покладемо,

                        Знову ми масаж почнемо.

                        Ой як добре з яйцем грати,

                        Пальчики масажувати.

 

Ось у нас є яєчко. на тарілочці в кожного є пір`ячко. Якого воно кольору? (Сіре) А якого кольору горобчик? (Сіренький) І пір`ячко  сіреньке.

- Ось подивіться, на яєчку зверху є 2 чорненькі краплинки, наче намистинки. Це будуть очі горобця. А у вас де очі? Так, а між очима у пташки що є? (Дзьоб) А у діток є дзьоб? (Немає, лише є ротик і носик) Дзьоб чорненький, ми візьмемо і приклеїмо між очима.

- А щоб пташка полетіла, є у неї міцні крила.

А крила, як у діток з двох сторін ручки, тому ми візьмемо по пір`їночці і приклеїмо на смужечку з однієї сторони і з іншої. Подивіться, так, як у мене.

- А що у пташечки ще є? Позаду що є? (Хвостик) Давайте ще хвостика зробимо (беремо пір`ячко і придавлюємо пальчиком до смужечки позаду).

- Ой, які гарні у вас горобчики вийшли. А, може, хтось віршика про горобчика знає?

                                            Вірші про горобчика.

На вікно горобчик сів,

Ой, якби не полетів,

Ой, посидь, не відлітай!

Полетів, ай…

                                                               Горобці малі стрибали,

                                                               На стежині гралися,

                                                                Враз знялися - полетіли,

                                                                Бо когось злякалися.

- Дітки, нам треба наших маленьких друзів віднести на майданчик до горобчика, але погляньте, на вулиці якось хмарно, сонечка не видно.

   Давайте посадимо наших горобчиків у гніздечка, нехай трішки зачекають. А ми з вами вияснимо, що трапилося з сонечком. Погляньте, хмаринка заховала наше сонечко. У сонечка є промінчики, проте вони не сяють. Сонечко сумне. Зараз ми все виправимо. У нас є ось такі чарівні пляшечки, в яких знаходиться чарівний пісочок. Зараз ми домалюємо промінчики сонечку, зробимо їх яскравими. Погляньте, я покажу, як правильно це зробити.

   А тепер кожен із вас підійде і домалює по одному промінчику. Які молодці!

- Наше сонечко одразу посміхнулося. Навкруги стало світліше і тепліше.

- Якого кольору наше сонечко (Жовте)

- Скільки у сонечка промінчиків? (Багато)

- Чи всі промінчики одного розміру? (Ні, є довгі, є короткі).

Ви добре постаралися. Ось тепер, коли навкруги сонячно і тепло, можна і наших друзів віднести на прогулянку до горобчика. А то він нас уже зачекався, засумував там. Ми його звеселимо зараз. Давайте попрощаємось з нашими гостями і підемо на прогулянку збиратись. До побачення.

                                              

                                              (Звучить музика)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня 2023
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку