Заняття для дітей середнього дошкільного віку з народознавства "Україна - неповторна і єдина країна"

Про матеріал

вчити запам”ятовувати вірш за допомогою мнемотаблиці , вчити уважно слухати текст оповідання розуміти цого зміст та відповідати на запитання вихователля за змістом твору;розширити і закріпити знання дітей про рідну землю, розвивати зв”язне мовлення, мислення, пам”ять, творчу уяву; виховувати почуття любові до рідного краю, Батьківщини; викликати бажання поповнювати свої знання про Україну.

Перегляд файлу

Конспект заняття для дітей середнього дошкільного віку

на тему: ”Україна —неповторна і єдина країна”.

Мета: вчити запам”ятовувати вірш за допомогою мнемотаблиці , вчити уважно слухати текст оповідання розуміти цого зміст та відповідати на запитання вихователля за змістом твору;розширити і закріпити знання дітей про рідну землю, розвивати зв”язне мовлення, мислення, пам”ять, творчу уяву; виховувати почуття любові до рідного краю, Батьківщини; викликати бажання поповнювати свої знання про Україну.

Матеріал та обладнання: мнемотаблиця до вірша  М. Познанської “Про нашу Україну”, оповідання В.Сухомлинського “Мені захотілось додому”, прислів”я про Батьківщину,  великий аркуш паперу  з контурним зображенням  України, клей-олівець, заготовки квітів і колосків із паперу.

 

                                                 Хід заняття

Діти, ви любите мандрувати? (відповіді дітей)

Куди б ви хотіли сьогодні потрапити? (відповіді дітей)

Малята, я теж люблю різні чудеса, і хочу вам запропонувати потрапити в якусь казкову чарівну країну.

Ви хочете мандрувати зі мною? (відповіді дітей)

Але ми так просто до Казкової країни потрапити не можемо. Ви не знаєте, чому?

Так, потрібно мати чарівні предмети, які допоможуть нас перенести до іншої країни, або вимовити чарівні слова, наприклад такі: “Крекс, пекс, фекс.”

Хоча ми з вами не  чарівники, і цими чарами не володіємо, засмучуватись не варто. Якщо ми так дуже хочемо, то я думаю, що це можливо, тільки варто спробувати . Правда, діти?

--Діти, а до якої  країни ви б хотіли потрапити? (відповіді дітей)

Всі ваші країни чудові, але ми можемо потрапити туди зараз по-справжньому.

Я хочу запропонувати вам таку країну, яку я начаклую, і куди ми можемо потрапи прямо зараз. Але ви маєте заплющити очі.(Діти заплющують очі, а вихователь говорить слова.)

-- Ми хочемо потрапити до чудової країни з широкими, зеленими та багатими полями, квітучими луками, з прозорими і красивими річками, з пишними і густими лісами, де чисте і прозоре повітря, та ясне сонечко в  блакитній височині  небес.

--Діти, ви можете розплющити очі. Я думаю, що у мене все вийшло. Будь-ласка, прошу пройти і подивитись.

--Малята, вам тут подобається? (відповіді дітей)

І мені теж тут дуже подобається. В мене таке враження, що такої красивої , гарної і квітучої країни немає більше ніде.

--Діти , ми , напевно, тут щось побачимо цікаве.

--Діти , я бачу якусь іграшку , її напевно згубила якась дівчинка. Вона залишила про себе розповідь.

 

         Читання оповідання  В.Сухомлинського  “Мені захотілось додому”.

      “ Коли я була маленька, мама возила мене до бабусі, що живе над великою річкою. Який там ліс, які озера чисті, тихі, які луки зелені! Вийдеш на високий берег річки — і видно далеко-далеко. А скільки квітів у лузі...

       Мама каже:

     -- Відпочивай тут ціле літо.

    А мені вже через тиждень додому хочеться.  Спочатку не дуже, а згодом так і тягне, що якби крила, -- полетіла б через луги, ліси, озера.

     І чого воно так додому хочеться! Адже немає в нас ні річки великої, ні лісу тінистого, ні озер чистих, ні лугів широких. Степ, горби, садки вишневі, ставок маленький — а хочеться швидше додому. Мабуть, тому, що тут почалося моє дитинство, тут я вперше побачила ясне сонце й синє небо, почула спів пташок і вимовила перше слово...

      Я читала, що є країна, де вічно цвітуть квіти і росте трава. Але хай вони живуть собі, ті  щасливі країни , зі своїм вічним літом, а я ні за що не проміняю своєї осені з сірою мжичкою та зими з білою хуртовиною, співучої весни й гарячого літа. Бо найдорожче для людини те, що рідне.”

 

   Бесіда за змістом оповідання.

-- Про кого це оповідання- розповідь?

--Куди їздила влітку дівчинка?

--Чому дівчинці не хотілося бути  довго у бабусі? Чому їй хотілось швидше додому? (відповіді дітей)

Так, діти, людині найдорожче те, що рідне. Та земля, де людина  народилась і виросла, для кожного найрідніша і наймиліша.

-- Діти, а яка для вас найрідніша земля? В якій країні ми з вами живемо? (Україні)

Давйте пригадаємо прислів”я про рідну землю, про Батьківщину.

ПРИСЛІВ”Я

  • Де рідний край, там і під ялинкою рай.
  • У чужій стороні не так і світить сонце.
  • Та земля мила, де мати народила.
  • Людина без Вітчизни, як соловей без пісні.
  • Рідний край — земний рай.
  • Кожному мила своя сторона.

 

Зараз ми вивчимо вірш про Україну.  Ось послухайте уважно.

 

Вивченя вірша  М. Познанської “Про нашу Україну”  за допомогою мнемотаблиці.

                   ПРО НАШУ  УКРАЇНУ

 

  Ми дуже любим весь наш край

 І любим Україну,

 Її лани, зелений гай,

 В саду — рясну калину.

 Там соловейко навесні

 Співає між гілками,

 Та й ми співаємо пісні --

 Змагається він з нами.

 

            ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

         Рано, рано сонце встало,                    (крокують і підносять руки вгору)

         Гарних діток привітало,                     (присідають і прикладають руки до грудей)

         Побажало швидко встати                   (підіймаються, руки на пояс)

         І розумними зростати,

         Шанувати рід, родину                        (крокують на місці)

         І любити Україну.                               (руками описують серце)

 

Творча гра  “Якби ми були чарівниками”.

Діти, якби ви були чарівниками і мали чарівну паличку, що б ви начарували для нашої країни? Що б хотіли зробити хорошого для того, щоб країна стала ще кращою?

(Відповіді дітей)

 

ОБРАЗОТВОРЧА  ДІЯЛЬНІСТЬ

Діти, давайте прикрасимо  нашу  Україну.

Завдання:  наклеїти на  контурному зображенні України у верхній частині блакитні квіточки, а у нижній частині — жовті колосочки.

 

Підсумок заняття.

Діти , давайте будемо любити і шанувати рідний край, де живемо  і завжди , і всюди  пам”ятати , що ми українці.

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
4515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку