Ознайомлення з природним довкіллям.
Нетрадиційне малювання свічкою.
Тема: «Зима-чарівниця»
Мета:розвивати у дітей пізнавальний інтерес, логічне мислення, вміння описувати тварин, помічати у світі природи прекрасне. Спонукати дітей до виконання робіт з образотворчого мистецтва нетрадиційним методом. Виховувати спостережливість,сприяти вияву позитивних емоцій, забезпечити атмосферу доброзичливості та взаємодопомоги.
Психогімнастика: «Дружне коло»
Діти, подивиться, будь ласка, одне одному в очі і подаруйте посмішку. А тепер простягніть праву ручку тому хто стоїть поруч та назвіть ласкаво ім’я. Ось яке дружне коло у нас з вами вийшло.
Діти, сьогодні ми з вами потрапимо в ліс.
Послухайте будь ласка загадку:
Все пухнастим снігом вкрило
Луки, річку, гай, дома…
Білий сніг і поле біле
Значить вже прийшла ……(зима)
- А чому я вам загадала загадку про зиму ?
- Які явища зими ви знаєте? (сонце світить та не гріє, вітер дме холодний, іде сніг, ми вдягаємось тепло, дерева голі, лише ялинка залишилась зелена).
- Як ви гадаєте, навіщо нам потрібен сніг? (щоб грати в сніжки, кататись на санчатах, ліпити снігову бабу, укрити землю, напоїти її водою)
- А звідки прилітають сніжинки? (з неба)
- А з якого неба? (хмурого, сірого, сердитого)
- Що станеться з сніжинкою, коли вона упаде вам на ручку або щічку?
- Чому вона стане краплиночкою води?
Розповідь про снігопад.
Маленькі льодинки у високому небі - це замерзлий водяний пар.
Коли на небі збираються хмаринки, вони пускають крапельки-капітошки погуляти, полити землю, напоїти її водою, а взимку мороз тут як тут. Заморозить краплинку, викує з неї чудову сніжинку ось таку, як у мене, а коли таких сніжинок багато, то таке явище в природі зветься - снігопадом. Снігопад придає природі особливу красоту.
- Тож, як називається це явище?
Пропоную дітям пограти зі сніжинками (дують на вату)
Фізхвилинка
Діти йшли, йшли, йшли та сніжиночку знайшли
Покружляли, полетіли, сіли, встали і тихесенько присіли.
А зараз давайте згадаємо вірші про сніжиночки
Світла - пушиста, сніжиночка біла.
Яка чиста, яка сміла!
Дорогою бурною, легко проноситься,
Ні в вись лазурну - на землю проситься.
Ми білесенькі сніжинки
Народилися з води
Легенькі, як пушинки
Спустилися к вам сюди.
Діти, а як зимують звірі в холодному, засніженому лісі?
Ведмідь спить у берлозі, білочка сидить у дуплі та гризе горішки, грибочки, які приготувала собі влітку. Їжачок теж спить під купою гілля, листочків та снігу. Лисичка та вовк не сплять, вони шукають собі їжу. Зайчик міняє свою шубку на біленьку, щоб себе захистися і біленька шубка тепліша.
Ось ми з вами і потрапили в казковий ліс.
- Діти, подивиться, хто тут сидить під ялиночкою?
- Добрий день, зайчик.
Він замерз та тремтить від холоду. Давайте запропонуємо зайчику прийти до нас в гості в дитячий садок. Зайчик просить, щоб ми його зігріли. Давайте пригостимо його чаєм.
- Що любить зайчик їсти?
- А що треба зробити зайчику перед тим, як сісти за стіл? (вимити лапки)
Ось у нас в склянках вода.
- В цій склянці яка вода? (чиста, брудна)
- А в якій будемо мити лапки? Чому?
Зайчик: - Ой, ой я боюся мити лапки.
Діти давайте навчимо його вмиватися.
Пальчикова гімнастика.
Ладушкі, ладусі
Не боїмось ми води
Часто ми вмиваємось
Мамі посміхаємось
- Давай зайчик вимиємо лапки.
Діти, давайте зайчику зробимо подарунки, ми намалюємо малюнки.
- Зайчик, поки ми будемо малювати подарунки, ти спостерігай.
А зараз ми будемо з вами малювати не як завжди, послухайте віршик, про що йдеться мова.
Я - з вами знайома,
Я - свіча чарівниця
Я - світло і тепло всім людям дарую
А ще, я слід вмію залишати, який ніхто, нічим не зможе зафарбувати.
- Про що мова в віршику?
І ось ми зараз будемо з вами чарівниками, будемо малювати свічкою. Подивиться, як я тримаю свічу, в правій руці, як олівець.
Наносимо малюнок свічкою: дерева, ялинки, кучугури, сніжинки та можете ще щось нафантазувати. А тільки потім, коли намалюємо, беремо губку намочуємо її блакитною фарбою і проявляємо малюнок (показ готового зразка).
Робота дітей.
Пропоную в кінці заняття подарувати свої малюнки зайчику.