Заняття для дітей старшої логопедичної групи з елементами навчання грамоти з використанням LEGO.

Про матеріал

Заняття для дітей старшої логопедичної групи з елементами навчання грамоти з використанням LEGO.

Тема : "Кубик і Цеглинка шукають друзів"

Перегляд файлу

 

Заняття для дітей старшої логопедичної групи з елементами навчання грамоти

Тема. Кубик і Цеглинка шукають друзів

 

                                                  Вчитель-логопед ДНЗ №23 Пономаренко С.В.

 

Мета.  Формувати знання дітей про слово (поділ на склади, кількість голосних, приголосних);  вміння робити звуковий аналіз слова та складати слово із звуків, робити модель речення, складати речення з окремих слів. Закріпити знання про звуки (голосний, приголосний, твердий, м’який), вміння співвідносити звукову модель зі словом або малюнком.  Розвивати фонематичний слух, асоціативне мислення, вміння запам’ятовувати та відтворювати римовані рядки. Розвивати дрібну моторику. Збагачувати словниковий запас. Вчити дітей робити певні висновки, застосовувати свої знання  при виконанні нестандартних завдань.  Виховувати  наполегливість,  вміння слухати один одного, працювати синхронно в команді.

Дидактичний матеріал: демонстраційний: Кубик та Цеглинка, звукові фішки, предметні картинки;  роздатковий: кубики, цеглинки LEGO, кубики для сторітелінгу.

                                                  Хід заняття

    Учитель-логопед.  Доброго дня, діти! Я дуже рада вас бачити! Свою радість я покладу в човник і передам тому, хто стоїть праворуч від мене. Хто отримає «радість»,  передавайте  її по колу іншому. (Діти передають човник по колу). Дуже добре! Наша радість обійшла всіх і повернулася до мене. Тепер у всіх радісний настрій?  Вам хочеться  пізнавати нове, цікаве? Покажіть, як ви раді. (Діти показують мімікою, жестами).

    Учитель-логопед. Я до вас прийшла не сама. Зі мною разом до  вас  у гості завітали деталі LEGO. Ви знаєте, як їх називають? (Цеглинка і  Кубик). Вони лежали у великій коробці з іншими деталями ,  але їм було дуже цікаво побувати в нашому садочку.  Вони  втекли з коробки, а тепер сумують за своїми друзями.  Допоможемо їм  знайти друзів? (Відповіді дітей). Ви згодилися допомогти   Цеглинці і Кубику, але це не просто, попереду вас ждуть різні випробування.  Рушаймо?

                 Діти  йдуть по групі і знаходять коробку .

    Учитель-логопед. Діти, як  ви думаєте, що може лежати в коробці? (Діти називають різні слова). Ви хочете дізнатись, що насправді лежить в цій коробці? Тут лежить завдання для вас. А ще в коробці є цеглинки, які допоможуть нам виконати завдання.

 

 

 

 

                                  Вправа «Хто добре чує звук [С]?»

Діти викладають  стільки цеглинок, скільки почули звуків [С].

 Сидів горобець на сосні, —
Заснув — і упав уві сні.              
Якби не упав уві сні.
Сидів би він ще на сосні.

        Потім  запропонувати викласти букву «С» з цеглинок.

    Учитель-логопед. Молодці, малята! Тепер  вирушаймо  в подорож, щоб відшукати інших друзів Цеглинки і Кубика.

                           Діти  йдуть по групі і  знаходять  конверт із завданням.

    Учитель-логопед.  У другому завданні вам треба відгадати загадки про тварин, а з цеглинок викласти звуки, які відтворюють ці тварини. Голосні звуки – червоною цеглинкою, приголосні – синьою.

                                Вправа «Немовні звуки»

1)  Що за диво-кінь біжить,
     «І-а!» голосно кричить?
     Вперто може коник стати –
     Ми  не в силі його пхати.
     Висловухий – «цок-цок-тук».
     Зветься коник той …… (віслюк).                 
     Діти  викладають  цеглинками    -   іа.

2)    Має вим’я, хвіст та роги,
        Їсть траву біля дороги.
        Каже «му-у» як устає,
        Діткам молоко дає.
        На зріст вона здорова,
        Звуть її ……(корова).
     Діти  викладають  цеглинками    -   му.

Учитель-логопед.  Молодці,  знову знайшли друзів Цеглинці і Кубику!  Для того, щоб виконати  наступне завдання,   треба  розділитися  на дві групи.

                                     Вправа «Хитрі звуки»

            Діти виконують завдання у групах.

1 група - по черзі дістають з чарівної торбинки  цеглинку і співвідносять її до позначки звука (червона цеглинка  – голосний звук, синя цеглинка  – твердий приголосний, зелена цеглинка  – м’який приголосний).

2 група - цеглинки розкладають у відповідні позначені коробочки (кружечок_ голосний звук, рисочка – приголосний твердий   звук, дві рисочки – приголосний м’який звук.).

 Потім з чарівного мішечка або коробочки кожна дитина дістає собі предметну картинку і викладає звуковий аналіз слова.

                                       Вправа «Склади»

Поділити на склади слова. Скільки складів у слові, стільки викласти цеглинок . Слова ( мак, машина, шапка, вовк, малина)

 

                                        Вправа «Останній звук»

На який звук закінчується слово, таку цеглинку викласти. Голосний звук – червона цеглинка, твердий приголосний – синя, м’який приголосний – зелена.

Картинки: лев, коза, сом, тигр, сорока, півник, гусак, кіт,собака.       

 

                                       Вправа «Речення»

Показати цеглинками кількість слів у реченні. Перше слово в реченні пишеться з великої букви (позначати відповідно цеглинкою, тобто ставити вертикально).

 

                       Вправа «Склади башточку,називаючи по черзі слова.»

Дітям пропонується скласти башту із цеглинок, де кожна цеглинка слово-предмет на заданий звук.

Діти по черзі називають слова та викладають цеглинки. Якщо дитина не згадує слово, вона пропускає хід.

 Виграє та група, яка за відведений час збудує найвищу башту.  

                            Вправа «Слухай та відтворюй» 

Діти і учитель-логопед домовляються про умовні позначення. Оплеск в долоні – голосний звук, тупіт ногою – приголосний. На дошці предметні малюнки.

Учитель-логопед  «ритмічно малює» слово.  Діти викладають з LEGO звукову модель. Цеглинка вертикально – голосний, горизонтально – приголосний.

Після цього діти співвідносять звукову модель  малюнком.

                                

                          

Учитель-логопед. Які ж ви молодці! Гарно попрацювали , отож мабуть втомилися, підходьте до мене зараз будем розважатись.

Фізкульхвилинка «Промовляй та рухайся»

Учитель-логопед дістає з коробки деталі роздає дітям.

          Кубик LEGO непростий

          Він маленький , чарівний.

          Ось цеглиночку візьмемо

          На голівку покладемо.

          Всі присядемо гарненько

          Щоб не впала потихеньку.

          Обережненько встаємо

          Цеглинку в руки знов візьмемо.

           Покладемо на підлогу ,

           Знову вирушим в дорогу.

           Біля іншої зупинка.

           Знов до рук візьмем цеглинку.

           З нею весело стрибати

           І сусіду дарувати.

   Кубик.  Яка, чудова гра з кубиками та цеглинками .   

Цеглинка.  Діти, ви дуже розумні, вправні. Але, ми хочемо, щоб ви і нас навчили  складати башточку з конструктора LEGO.

Учитель-логопед. Кубик і Цеглинка, пропоную вам таке завдання, а діти вам допоможуть.

Вправа «Склади башту»

Перед початком роботи повторюються назви шести кольорів цеглинок.

Дітям пропонується скласти башту із цеглинок, відповідно до кольорів,  які будуть зустрічатися у вірші.         

На зеленому горбочку

Синя річечка тече.

Підняли червоні личка

Й помаранчеві іще

Квіти рідної країни

Під блакиттю ясних хмар.

І яскравий жовтий промінь

Всі взяли як Божий дар.

Діти «луною» повторюють за Учитель-логопедом рядки і одночасно будують башту.

Згодом діти повторюють вірш з пам’яті, спираючись тільки на цеглинки.

Кубик. А що це за кубики у вас стоять, такі гарні, з картинками. Вони дуже схожі на моїх друзів.

Учитель-логопед. А це і є твої друзі. Вони нам зараз допоможуть, скласти речення і об’єднати їх в цікаву розповідь.

Діти складають речення, використовуючи кубики з картинками.

Підсумок заняття

Учитель-логопед. Кубик і цеглинка дякують вам, діти, за те, що ви допомогли їм знайти друзів. А ми переконалися, що за допомогою  кубиків і цеглинок можна будувати не тільки башточки, будинки, машини, замки, а й складати слова, речення і цікаві розповіді.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
4 березня 2021
Переглядів
2768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку