Заняття з дітьми в інклюзивній групі ( середня група)
« В пошуках невидимки»
Мета: продовжувати давати дітям знання, що повітря є навколо і всередині нас, воно легке,прозоре, не має запаху; сприяти опануванню деякими способами виявленню повітря; узагальнити, уточнити раніше набуті знання про властивість повітря; вчити працювати в колективі та індивідуально під час дослідів; розвивати допитливість, спостережливість, мисленнєву діяльність; виховувати позитивне ставлення до навколишнього світу, бажання досліджувати його всіма доступними способами.
Обладнання: стаканчики з водою, коктейльні трубочки, поліетиленові пакети, повітряні кульки, миски з водою, скринька з іграшками, схема зображення дихальної системи людини, зображення рятувального круга, колеса, надувного матрацу.
Хід заняття
- Діти, сьогодні я запрошую вас до нашої лабораторії. А щоб дізнатись про що ми говоритимемо, треба відгадати загадку.
Де не ступиш - всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш.( Повітря)
-
Правильно, це повітря! Сьогодні ми з вами поговоримо про повітря, робитимемо досліди, як справжні вчені.
Діти підходять до лабораторії
-
Чи бачите ви повітря? ( Ні). Як ми будемо досліджувати повітря, якщо ми його не бачимо? Може його взагалі немає? ( Відповідь дітей, далі буде В.д.)
-
Раз ми його не бачимо, отже, яке повітря? ( Прозоре, безбарвне, невидиме)
-
Щоб повітря побачити і дослідити, його треба зловити. Хочете я навчу вас ловити повітря?
Дослід № 1
-
Це поліетиленовий пакет. Що в ньому? ( Він порожній) Його можна скласти в кілька разів. Дивіться ,який він тонкий. Тепер ми набираємо в пакет повітря і закручуємо його. На що схожий пакет з повітрям?( В. д.) Повітря зайняло все місце в пакеті. Тепер розв’яжемо пакет і випустимо з нього повітря. Пакет знову став тонким. Чому?. Тож зробимо висновок: повітря прозоре, щоб його побачити, його треба зловити. І ми змогли це зробити! Ми зловили повітря і залишили його в пакеті, а потім випустили його.
-
Як ви вважаєте, чи є в середині людини повітря? Перевіримо.
Розгляд дихальної системи людини.
Дослід № 2
-
А тепер подуйте в повітряну кульку. Що відбувається? ( В.д.) Отже, бачимо, що повітря є в середині нас. Ми дмухаємо в кульку і кулька надується. Але , щоб подути ще, ми спочатку вдихаємо нове повітря через ніс , а потім видихаємо через рот в повітряну кульку.
Фізкультхвилинка
-
Раз, два!
-
Потягнулись,
-
І прогнулись,
-
Розігнулись
-
Ваші м’язи всі проснулись
-
Ваші губи посміхнулись.
Дослід № 3
-
А зараз ми спробуємо подути в трубочку, опущену в склянку з водою. Що відбувається? ( Виходять бульбашки, отже, повітря в середині нас)
Дослід №4
-
А як повітря потрапляє в середину нас? ( В.д.) Звичайно, всі люди дихають через ніс. Покажемо, як дихають наші носики. Чи бачимо ми повітря, коли вдихаємо і видихаємо його? ( Ні, ми його відчуваємо)
-
Кому потрібне повітря? ( В.Д.)
-
Спробуйте закрити ніс та рот і затримати повітря. Чи довго ви витримаєте? ( В.д.)
Дослід № 5
-
Діти , а ще повітря легше від води.( Вихователь показує зображення рятувального круга, колеса, надувного матрацу.)
-
В середині цих предметів звичайно повітря, тож вони і плавають. Щоб упевнитися в цьому, ми дістанемо з нашої скриньки іграшки і доведемо, що в середині є повітря . ( Діти по черзі дістають іграшки і пускають їх на воду)
-
Предмети, в середині яких є повітря плаватимуть, але якщо в середину потрапила вода і виштовхне повітря,то цей предмет потоне.
-
Ось і закінчились досліди в нашій лабораторії. Що цікавого ви дізналися? Які висновки зробили?