Інтегроване заняття для різновікової групи ДНЗ (4-6 років), на тему "Геометричні фігури в біді" вихователя Железняк Валентини Анатоліївни. Заняття елементарних математичних уявлень + малювання в нетрадиційній техняці.
Заняття для старшої групи на тему: «Геометричні фігури в біді»
Мета: Виявити отримані знання, уявлення, вміння, які діти отримали на минулих заняттях, удосконалювати знання про геометричні фігури і форму предметів; удосконалювати вміння аналізувати об'єкти і виокремлювати з представленого ряду зайвий по характерній ознаці; удосконалювати вміння визначати довжину-ширину методом прикладання, розвивати вміння орієнтуватися в просторі, порівнювати предмети за величиною; розвивати у дітей допитливість, взаємодопомогу, навички самооцінки; виховувати самостійність, цікавість, витримку, бажання працювати, виховувати акуратність; продовжувати вчити дітей користуватися простим олівцем, розмальовувати задані предмети, не виходячи за межі, удосконалювати вміння виконувати техніку малювання – штампування папером.
Обладнання та матеріали: мультик-демонстрація, мультимедійна дошка або ПК, презентація з дидактичною грою, набір об’ємних та плоских геометричних фігур, будиночки-втулки, 2 канати, плакат-карта, картинки із зображенням злого робота Фікса; простий олівець, кольорові олівці, аркуші А4, серветки, блакитна та біла фарба, ластик, підставка для показу робіт.
Попередня робота: вивчення геометричних фігур – об’ємних та плоских, вивчення понять довжина-ширина, просторових відношень.
Хід заняття
Діти з вихователем під музику заходять до залу.
Вихователь: Я усіх дітей гукаю,
Та до себе закликаю.
Будемо ми разом грати
Та заняття починати.
Дітки, погляньте, скільки у нас гостей. Привітаймося.
В цьому залі друзі всі: я і ти, і ми, і всі.
Добрий день, тому, хто зліва, добрий день, тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
В цьому залі друзі всі: я і ти, і ми, і всі.
Посміхнись тому, хто зліва, посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
В цьому залі друзі всі: я і ти, і ми, і всі.
Любі вихователі, вас вітаєм щиро всі.
Ми – одна сім’я.
Вихователь: Друзі, та це ще не всі гості, які повинні були приїхати до нас на заняття. Пропоную поглянути на екран. (На мультимедійній дошці відбувається показ мультика, який вихователь коментує). Погляньте, їде вантажівка, вона щось чи когось везе. Кого вона везе? Може ви впізнали їх?
Діти: Геометричні фігури.
По ходу мультика разом з дітьми коментуємо, яка дана фігура.
Вихователь: Правильно. А які вони? Який куб? Яка призма? Яка піраміда? Яка куля? Плоскі вони чи об’ємні? Чим відрізняються плоскі фігури від об’ємних?
Та, як бачите, фігури до нас не доїхали. З ними, мабуть щось трапилося. А було от що. Всю дорогу вони бешкетували і просили вантажівку зупинитися. То квіточку побачили, то грибочок, то метелика. То вони втомилися, то вони їсточки похотіли, і через них вантажівка проїхала на червоний колір світлофора. Поки вона розмовляла з поліцією, маленькі геометричні фігури пішли до лісу. І от там вони і зустріли злого робота Фікса. Він давно втік із лабораторії та почав творити погані речі. Він викрав наші фігури і вимагає викуп. Якщо ми виконаємо всі завдання, то він відпустить наших гостей. Як и гадаєте, як можна назвати робота Фікса, судячи по його вчинках? (Злочинець). Хто ловить злочинців? (Поліція).
Пропоную дітям перевтілитися у таємних агентів та викрити злого Фікса. (Одягаю на дітей емблеми таємних агентів та пропоную інструменти для виконання завдань).
Завдання 1. Знайди правильний шлях.
Не завжди правильних шлях найкоротший, тому оберімо довшу доріжку. Як це зробити?
Діти: потрібно прикласти доріжки одна до одної та подивитися, яка з низ довша.
Завдання 2. Секретна дошка.
Дидактична гра на мультимедійній дошці.
Розминка для таємних агентів (Фізкультхвилинка)
Завдання 3. Таємнича карта.
Дидактична гра на плакаті на просторові відношення.
Вихователь: Дітки, погляньте, а ми знайшли наших маленьких гостей. Бідненькі, вони так втомилися… Злий Фікс їх ображав. Покладімо малюків спати.
Дидактична гра «Знайди будиночок для фігур» - (для менших дітей).
Вихователь: Ми з вами великі молодці, врятували фігури.
Бесіда.
А зараз пропоную вам запам’ятати цей момент і намалювати незвичайний малюнок, який ми потім повісимо і це буде такий маленький сюрприз для наших гостей геометричних фігур.
Показ.
Простим олівцем малюємо місто чи вулицю з геометричних фігур: прямокутники, трикутники, вікна-кружечки, квадратики. Розмальовуємо все олівцями. Потім жатою серветкою штампуємо сніжок.
Діти виконують художню роботу, а посеред неї проводжу пальчикову гімнастику:
Ми малювали, ми трудились,
Наші пальчики стомились.
І щоб краще малювати, треба пальці розім’яти.
Раз, два, три, чотири, п’ять –
Будем краще малювать.
Висновки.
-Чи сподобалося вам заняття? Чим?
-Що саме сподобалося?
-Як ви гадаєете, Фікс може змінитися? Чому?
-Він уже змінився. Він вислав нам кібер-посилку з вибаченнями та гостинчиками. Він хотім погратися з нами в таємних агентів.
Ритуал завершення заняття.
Ось скінчилась наша гра,
Все, прощатись нам пора.
Будем завтра зустрічатись,
В нові ігри будем гратись.