Заняття для групи продовженого дня

Про матеріал
організувати дітей до самостійної роботи протягом робочого дня; виявлення дітей, котрі сьогодні були відсутні на уроках; узгодження домашніх завдань з предметів з класним керівником; ознайомитись з особливостями поведінки класу та окремих дітей
Перегляд файлу

                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Заняття для групи

          продовженого дня

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

Прийом дітей. Бесіда з класоводом. (12.00 – 13.10)

Мета: організувати дітей до самостійної роботи протягом робочого дня; виявлення дітей, котрі сьогодні були відсутні на уроках; узгодження домашніх завдань з предметів з класним керівником; ознайомитись з особливостями поведінки класу та окремих дітей.

Обладнання: журнал з обдіку роботи групи, «Кур’єрська карта».Відмітка в журналі обліку роботи відсутніх учнів. Бесіда з класоводом про поведінку дітей на уроках та перервах.

  1. Робота з «Кур’єрською картою»:

А) запис д.з. з кожного предмету;

Б) виявлення особливостей засвоєного учнями матеріалу на уроках;

В) поради класовода щодо особливостей виконання завдань з кожного предмету;

Г) розмова про необхідність надання індивідуальної допомоги учням (записати прізвища учнів та зміст допомоги, яка необхідна кожному з них).

2. Підготовка дітей до обіду. Обід. (13.10 – 13.40).

Мета: закріплювати елементарні знання і навички з особистої гігієни, привчати дітей до чистоти й охайності, до культури поведінки за столом, виховувати навички користування столовими приборами, виховувати повагу до праці людей.

Обладнання: мило, паперові рушники..

2.1. Організований прихід в їдальню миття рук.

- Станьте парами біля дверей. Ідемо тихо не шумимо, дивимося під ноги, не забуваємо мити руки.

2.2. Нагадування про культуру поведінки за столом під час прийому їжі.

- Спокійно їмо. Не розмовляємо під час споживання їжі. Один одному не заважаємо. Пообідавши, прибирає за собою посуд.

2.3. Організований вихід на вулицю.

- одягаємося і стаємо парами біля дверей.

3. Підготовка до прогулянки. (13.40 – 14.40)

Активна (оздоровчо – спортивна) прогулянка. (14.40 – 15.20).

Тема: «Бути здоровим – модно!»

Мета: забезпечити активний відпочинок дітей на свіжому повітрі; формувати свідоме ставлення до того, що здоров’я потрібно берегти; розвивати м’язову систему; покращувати роботу серцево – судинної системи; підвищувати працездатність; виховувати кмітливість, дружелюбність.

Обладнання: прислів’я.

Хід проведення

1. Організація групи.

- Сьогодні ми вирушимо на прогулянку з основною метою: відпочити, набратися сил, поговорити про важливість здоров’я в нашому житті.

1.1. Інструктаж з техніки безпеки на вулиці.

- Пригадайте правила поведінки під час прогулянки.

  1. Вправа «Мозковий штурм».

- Що є основою здоров’я?

- Чому потрібно берегти здоров’я?

- Що слід робити, щоб бути здоровим?

3. Розповідь вчителя про важливість здоров’я.

Здоров'я - один із найбільших подарунків людині від природи, і кожен з віком розуміє це краще і краще. Завдяки міцному здоров'ю можна отримати від життя значно більше радості, адже здорова людина живе у стані гармонії та рівноваги. Люди здавна це усвідомлювали, тому подібні думки можна знайти серед перлин народної мудрості, які створювалися попередніми поколіннями українців.

  1. Робота над прислів’ями.

- Які прислів’я про здоров’я ви знаєте?

- Як ви розумієте такі прислівя:

  • Без здоров'я немає щастя. 
  • Бережи одежу знова, а здоров'я змолоду. 
  • Було б здоров'я, а все інше наживемо. 
  • Вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив.  
  • Весела думка - половина здоров'я. 
  • Глянь на вигляд і про здоров'я не питай. 
  • Здоров'я - найдорожчий скарб. 
  • Здоров'я більше варте, як багатство. 
  • Здоров'я за гроші не купиш. 

(Учні пояснюють значення поданих вище прислів’їв).

  1. Комплекс ЗРВ.

Впр. 1. Вп. – стійка ноги нарізно, 1 – 2 ліву руку підняти вгору, праву виставити в сторону, звестись навшпиньки (вдих). 3 -4 – в.п.(видих). 5 – 8 – те саме, змунюючи руки. (4 – 6 разів).

Впр. 2. Вп. – стійка ноги нарізно. Руки на пояс. 1 – нахил вперед,(видих), 2 – в.п. (вдих), 3 – нахил назад. (6 – 8 разів).

Впр. 3. В.п. 1 – крок лівою ногою вперед, руки на пояс; 2 приставити праву ногу до лівої, руки вниз. 5 – 8 те саме, починаючи з правої ноги.

Впр. 4. В.п. – стійка ноги нарізно, ліва нога попереду, руки на пояс. Стрибки зі зміною положення ніг. ( 20 стрибків).

Впр. 5. Ходьба на носочках по колу.

Впр. 6. Ходьба на п’ятках.

  1. Проведення рухливих ігор на свіжому повітрі.
    1. Гра «Птахи і зозулі»

Учні стають по троє. Двоє учнів утворюють «гніздо». Одна дитина «зозуля». Вона стоїть осторонь і не має «гнізда». На слова вихователя: «Птахи справах полетіли, і гнізда – хатки залишили»- іти вибігають із гнізд. «Зозуля літає разом з ними. На слова: «Птахи, довго не літайте, свої гніздечка відшукайте! – діти біжать до своїх «гнізд», а «зозуля» намагається швидко зайняти чиєсь місце. Дитина, яка залишися без місця, стає зозулею.

  1. Гра «Сніжком по м’ячу».
  • На середині майданчику ми зараз зліпимо величезну сніжну кулю. Це буде центром нашої гри. Утворімо велике коло і дружно пограємо у сніжки, але кидаємо не на своїх друзів, а на зліплену кулю.
    1. Самостійна ігри учнів.

( Учні мають можливість самостійно погратися 15 хвилин).

  1. Підсумок.

- Я думаю ви зрозуміли, що про своє здоров’я треба дбати, побільше займатися фізичними вправами.

4.Самопідготовка. (15.20 – 16.10)

Мета: поглиблювати вміння і навички учнів самостійно виконувати домашні завдання; сприяти засвоєнню навчального матеріалу; вміти раціонально використовувати свій час, привчати дітей до самостійної роботи з підручником; виховувати старанність, акуратність, дисциплінованість.

Обладнання: підручники, зошити, чернетки, дидактичні ігри.

Хід заняття

  1. Повторення матеріалу, вивченого на уроці.
  2. Дидактичні ігри з:
  • Української мови – «Слова в слові».

Учні складають якомога більше слів, використовуючи букви, присутні в головному слові.

( Слова до прикладу- магнітофон, республіка, світлофор).

  • Математики – «Щаслива трійка»

5 5 5 5 5 = 100

  • Читання – Розгадування логічних загадок:

1) В 12-поверховому будинку є ліфт. На першому поверсі живе всього 2 людей, від поверху до поверху кількість мешканців збільшується вдвічі. На якому поверсі в цьому будинку частіше інших натискається кнопка виклику ліфта?

2) Ви захворіли, пішли до лікаря котрий дав вам по три пігулки у баночках А та В. Пігулки ідентичні зовні, але мають різний ефект. Ви повинні кожен день випивати разом пігулку із баночки А та пігулку із баночки В, так протягом трьох днів. Рецепт не можна порушувати. Але вранці після першого дня ви побачили, що на столі лежать три пігулки, баночка В порожня, а в баночці А лише одна пігулка. Як вам діяти, щоб закінчити лікування не порушуючи рецепту? (Все достатньо просто. Досить взяти всі чотири пігулки й кожну порозламувати навпіл, отримані половинки повідкладати на різні сторони. У підсумку, у кожній зі сторін буде по дві пігулки - одна А, інша В (дві половинки А та дві половинки В).

Фізкультхвилинка

  1. Самостійне виконання дітьми домашнього завдання.

Учні починають із виконання домашнього завдання з математики, української мови, читання, а далі інших предметів. ( виконують на чернетках).

  1. Фізкультхвилинка.

Контроль і перевірка вихователем домашнього завдання. (перевірені вихователем записи, учні записують до зошита).

  1. Підсумок.
  • Ви сьогодні гарно попрацювали, молодці.

5.Тематичне заняття. (16.10 – 16.40).

Тема: «Важливість доброзичливих стосунків у житті людини».

Мета: допомогти учням з’ясувати сутність понять «добро», «доброта», як принципів людського буття; удосконалювати вміння аналізувати власні відчуття, учинки людей; спонукати на добрі вчинки; розвивати творчу уяву, почуття доброти, чуйності, милосердя, гуманності, спонукати творити добро, бути милосердним, піклуватися та дбати про ближніх; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: пелюстки із назвами чеснот, зображення смітника, сердечка – стікери, серце, оповідання та легенди.

Хід заняття

1.Організація класу.

Поверніться, будь-ласка, один до одного, покладіть долоні своєму товаришу. Ви відчуваєте тепло його руки. Це тепло його серця і тепло душі. Воно зігріває Вас, так як і багатство Ваших душ може зігріти ближнього. Будь ласка, сідайте!

2.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети заняття.

-Діти, сьогодні ми з вами будемо спілкуватися на тему, яку я пропоную вам самим визначити, прослухавши вірш.

Врятує світ краса

Завжди так говорили.

Тепер врятують світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити, щоб нам не згинути у морі зла,

щоб кожен міг серед краси прожити

у царстві справедливості й добра.

- Отже, діти, чи зрозуміли ви про що ми будемо вести розмову?

Відповіді дітей:

( Про доброту, про добрі справи, про те, що людина повинна творити добро).

Вірно! Тема нашої години спілкування – «Дбай про інших». І ми з вами сьогодні спробуємо зрозуміти, що таке «добро», «доброта», на що вона схожа? В чому вона виявляється? З чого розпочинається, як ми можемо дбати про наших рідних і близьких і взагалі, незнайомих нам людей. Та спершу ми поміркуємо чи потрібно дбати про інших?

3. Розкриття теми заняття.

3.1. Слухання та обговорення легенди про мудреця.

Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець. Слава про його мудрість розійшлася далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика, заховав його у долонях і подумав: «Запитаю я в мудреця: скажи, о наймудріший, який метелик у мене в руках — живий чи мертвий?». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий», я розкрию долоні, і метелик улетить. Ось тоді усі зрозуміють, хто з нас розумніший.

Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав у нього: «Який метелик у мене, о наймудріший: живий чи мертвий?». І мудрець, який й насправді був дуже розумною людиною, відповів: «Усе у твоїх руках, чоловіче».

-Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець, коли так відповів чоловікові?

(Що від самої людини залежить, житиме метелик, чи помре.)

-Правильно, але в цих мудрих словах є іще один зміст: від людини залежить, чого у світі стане більше — добра чи зла.

А тепер поміркуйте і спробуйте відповісти на запитання, що ж таке добро?

Відповіді дітей:

- Добро - це радість.

- Добро – це добрі вчинки.

- Добро – це допомога другу.

- Добро – це коли ти поряд з тим, хто потребує твоєї допомоги.

- Добро – це посмішка мами.

- Добро – це коли ти умієш прощати.

- Добро – це, коли ти допомагаєш тому, кому погано.

- Добро – це, коли ти рятуєш викинутих цуценят та кошенят.

- Добро –……

- Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

-Якими ж рисами повинна бути наділена людина, щоб про неї говорили лише добре?

3.2. Гра « Квітка добрих якостей»

В кожного на парті лежать пелюстки на яких записані риси людини. (Доброзичлива, вихована, жадібна, добросовісна, порядна,

тактовна, чесна, лінива, ласкава). Якщо ці риси позитивні то ми їх приклеюємо до основи - квіточки, а якщо негативні, то викидаємо в смітник.

Байдужість Мужність Справедливість

Хвалькуватість Повага до інших Чесність

Брехливість Працелюбність Щедрість

Жадібність Розсудливість Щирість

Гідність Жорстокість Злість

Любов Зажерливість Егоїзм

Мудрість Заздрість Ледарство

Мужність Зазнайство Підозрілість

-Мабуть, доброта розпочинається з того, щоб вчасно подати руку людині, вчасно прийти на допомогу, полегшити людські страждання.

Деколи вчасно сказане слово допомагає більше, ніж самі дефіцитні ліки.

-Потрібно тільки змогти підійти до людини, підійти не з казенними словами, підійти зі словами, що йдуть від душі.

Тепле і добре слово зігріває людину неначе ясне сонечко, а зле і недобре робить дуже боляче.

3.3.Гра «Найчуйніший»

Діти об’єднуються в групи. Учитель пропонує різні ситуації, наприклад:

  • Ви почули плач дитини надворі;
  • Ваш друг одержав погану оцінку;
  • Ваша мама прийшла з роботи дуже стомленою;
  • Ваша бабуся потрапила до лікарні.

- Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

3.4. Читання та обговорення оповідання «Дід та онук»

Старий дід та внучок (Брати Ґрімм)

Жив собі старий-старий дід: очі в нього осліпли, вуха оглухли, і тремтіли у нього коліна. Коли сидів він за столом, то ледь тримав ложку в руках і проливав суп на скатертину, та ще із рота суп крапав на стіл. Набридло сину та невістці на це дивитись, і ось посадили вони старого діда в куток за пічкою і стали подавати йому їжу в глиняній мисці, та й годували його час від часу дуже мало. І дивився дід із сумом на стіл, і на очах у нього з’являлися сльози.

Ось якось не втримав він у тремтячих руках мисочку, впала вона на землю та й розбилася. Стала його сварити молода невістка, але він нічого не сказав, тільки важко зітхнув. Купила йому невістка дерев'яну мисочку за два галери, і довелося йому тепер їсти з неї. Ось сидять вони якось, і приносить маленький онучок – було йому чотири роки – невеличкі дощечки і починає їх складати.

– Що ти там робиш? – питає батько.

– А роблю коритце, – відповідає дитина, – буду годувати з нього батька з матусею, коли я стану великим.

Подивились чоловік та дружина один на одного – і заплакали. Підвели миттю старого діда до столу і дозволили йому з того часу їсти завжди разом із ними й не докоряли йому, якщо він трохи проливав на стіл.

  • - Як ставилися до дідуся син та невістка?
  • - Як повівся онук?
  • - Чи зрозуміли дорослі свою помилку?

3.5. Гра «Серце добрих вчинків».

- Погляньте уважно на нашу дошку, на яку я прикріпила сердечко. Воно вам подобається? ( чорне, неяскраве). А чому воно вам не подобається?

Для того, щоб наше серце стало яскравішим, добрішим кожен з вас напише на малих сердечках свої добрі справи. Ми прикріпимо їх на наше велике серце і таким чином утворимо Серце добрих вчинків.

3.6. Гра «Якщо ти добра людина, то повинен…»

(Умови гри:

якщо людина повинна робити те, що називаю я, то ви плескає­те в долоні, а якщо — ні, то тупаєте ніжками.)

• Допомагати мамі мити посуд.

• Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

• Не вмиватися.

• Берегти рідну природу та охоро­няти її.

• Шанувати працю інших людей.

• Галасувати, коли хтось відпочи­ває.

• Бути вихованими, стриманими.

• Обманювати, хвалитися.

• Насміхатися з чужого горя.

• Добре вчитися, багато читати.

• Не слухати батьків.

• Допомагати друзям у біді.

• Ділитися тим, що в тебе є.

• Ображати інших

• Захищати слабкого.

• Спати на уроках.

• Красти.

• Любити своїх батьків.

- Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.

4. Підсумок заняття.

4.1. Заключна бесіда.

-Діти, вчіться доброти і ніжності. Вчіться піклуватися про інших, співчувати тим, хто в скруті, допомагати їм і словом і ділом.

Є багато людей, в яких можна цього навчитися: батьки, вчителі, інші люди.

-Ну що ж, любі діти.

Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти по житті «дорогою добра», яка починається цієї ж хвилини за дверима класу до своєї мети впевнено, даруючи усім радість і любов.

-Наша виховна година добігає кінця. Багато було наведено доказів, що доброта дуже важлива в житті кожної людини.

Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе»!

4.2. Вправа "Закінчи речення"

- Прошу подумати і закінчити речення: "Хай добрим ваше серце буде для того щоб…"

Відповіді дітей:

- щоб світ став кращим.

- щоб перемагало добро.

- щоб всі були щасливими.

- щоб допомогти тим, кому це потрібно.

- щоб допомогти природі.

- щоб допомогти інвалідам.

-Дякую вам, діти, за ваші щирі слова. Я вірю в те, що ви будете зростати добрими, милосердними і справедливими.

Живіть так, щоб людям було добре поряд із вами, щоб ваша душа співала лише добром.

  1. Заняття за інтересами. (16.40 – 17.00)

Тема: «Вернісаж молодих художників»

Мета: розвивати творчі здібності, фантазію, виховувати любов до матері, естетичний смак, трудову культуру, любов до праці, охайність.

Обладнання: аркуші паперу (альбоми), кольорові олівці, прості олівці, резинка, фломастери.

Хід заняття

  1. Організація класу.

Наведіть лад на робочому місці, приготуйтеся до виконання завдань.

  1. Бесіда – інструктаж.
  • Скажіть, будь ласка, яке свято наближається? Як ми можемо привітати наших найрідніших людей?
  • Сьогодні ми з вами будемо малювати портрети своїх матерів, які ми їм згодом подаруємо
  • Тому, налаштовуємося на роботу і спробуємо намалювати свою матусю.
    1. Практична робота учнів.

Фізкультхвилинка.

  1. Аналіз робіт.
  • У вас всіх вийшли дуже гарні портрети, ви молодці, постаралися, я впевнена, що вашим мамам буде дуже приємно.
    1. Підсумок заняття.
  • Не забудьте привітати своїх матусь зі святом 8 березня та подарувати їм ці незвичайні портрети.
    1. Виставка дитячих робіт.

6. Повітряно – оздоровча прогулянка. (17.05 – 17.35)

7. Суспільно – корисна робота. Прибирання класної кімнати. (17.55 – 18.00).

8. Організований відхід дітей додому.

 

docx
Додано
6 квітня 2023
Переглядів
287
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку