Заняття на тему : " Весела прогулянка"
в групі молодшого віку
Мета : вчити дітей конструювати за схемою чи за задумом; уважно слухати вихователя й давати відповіді на питання; активізувати словник : сонечко, хмарка, промінчики, курчатка, півень, черв'ячок, місточок, тин, річка, годувати, півень; розвивати мовленнєвий слух, дрібну моторику, увагу, пам'ять, мислення; вдосконалювати сенсорні процеси: сприйняття, уявлення, відчуття, навички розрізняти кольори; виховувати любов до свійських тварин, бажання про них піклуватися.
Атрибути: група прикрашена картинками з сільського подвір'я; картинками свійських
птахів; сонечко заховане під хмаринкою; півень сидить на тинові; промінчики ;
палички жовтого кольору, камінчики чи лего – жовтого кольору; тканина
синього кольору (річка); місточок без щаблів ( декілька щаблів не вистачає),
окремо щаблі; столи та острівки для роботи дітей; маски курчаток; іграшки по
кількості дітей; півник-іграшка; гостинці
- До нас з вами завітали гості. Давайте з ними привітаємося посмішкою та зробимо повітряний поцілунок.
- А зараз ми з вами відправимося на веселу прогулянку. Але подорожувати ми будемо не самі, а з ким? Скоро дізнаємося….
( стільці стоять півколом та звучить мелодія з голосами свійських тварин. Діток на вибір можна посадити чи нехай стоять півколом)
- Ой, дітки, а це хто? Хто нам співає? Давайте послухаємо уважно, хто ж хоче відправитися у подорож разом з нами?
Дидактична гра " Що це за птах?" ( використовуючи картинки, якими прикрашений зал або іграшки)
Півник - ку-ка-рі-ку
Гусочка - га - га - га
Курчатка - пі- пі- пі
Курочка - ко- ко -ко
Качечка - ках- ках- ках
- Які Ви молоці, всіх почули. А хто співає вранці ку-ка-рі-ку? (півень)
- Так, наш півник співає вранці коли сходить сонечко....
- А погляньте навколо, де ж наше сонечко? Ми ж не можемо відправитися у подорож коли темно, бо нічого не побачимо.
( дітки розглядають зал у пошуках сонечка)
- Так, воно заховалося за хмаринкою.
( звучить мелодія вітру)
- Давайте допоможемо Сонечкові вийти з-за хмаринки. Йому не вистачає промінчиків.
Всі разом встаємо, беремося за ручки та підходимо до столу. Сонечко - це круг, а
промінчики прямі лінії. Бачите, сонечкові не вистачає промінчиків, а ми з вами
викладемо промінчики і тоді зможемо відправитися у подорож( з паличок, камінчиків, квасолинок, лего – жовтого кольору......)
( Можна працювати як за столом так і на килимку)
(На столі лежить жовте коло та жовті предмети для викладання промінчиків).
Дидактична гра " Допоможемо Сонечку"
( Коли дітки працюють вихователь проводить індивідуальну роботу , а також звучить
мелодія сонячна-весела).
- Які Ви молодці, виклали такі гарні промінчики.
( звучить мелодія та вихователь піднімає сонечко за мотузочку)
- Ой, як засяяло сонечко. Півник почав співати.
( звучить спів півника, а потім спів курчаток)
А де ж курчатка? Давайте їх пошукаємо, бо вони в темряві загубилися.
( дітки шукають курчаток, які сидять в колі біля пустої мисочки; курчаток по кількості
дітей)
Дидактична гра " Нагодуй курчаток"
- Погляньте, дітки, чому ж наші курчатка такі сумні?
( вихователь з дітками підходить до острівка з іграшками, спілкується з дітками на
тему - чому курчатка сумні )
- Так, курчатка просто голодні, в них немає сил йти з нами у подорож. Давайте їм допоможемо, нагодуємо їх. А що ж полюбляють їсти курчатка?
( зернятка, черв'яки - вихователь супроводжує відповіді дітей показом картинок. Викладати з матеріалу за бажанням вихователя з того, що є в сенсорних коробках)
- Зараз підходимо до столика і кожен з Вас викладе черв'ячка дивлячись на малюнок-
зразок.
( звучить спокійна мелодія і дітки викладають , а вихователь проводить індивідуальну
роботу)
- Які ж Ви молодці. І ось курчатко говорять нам дякую.
( звучить писк курчаток)
- Ми з Вами молодці, нагодували курчаток. Вони набралися сил, а ми втомилися. Тому трішки відпочинемо.
Фізхвилинка ( одягнути вихователю та діткам маски курчаток)
( звучить скомбінована мелодія тихим фоном : сонечко сяє* курчатка пищать* річка* спів півника)
- Уявіть,що ми з Вами курчатка.
* Вийшли курчатка з двору ( ходьба на місці)
* Потягнулися крильцями до сонечка ( руки вгору)
* Відвели крильця убік ( руки всторони)
* Ще й підскочили : скік - скік ( підскоки)
* Підійшли до річечки ( ходьба на міці)
* Наїлися черв'ячків та напилися водички ( нахили тулуба)
* Через річку поскакали ( стрибки)
* Крила вбоки узяли і до тата півника пішли ( ходьба)
- Ой, послухайте, а хто зараз співає? (курчатка)
- Ану пошукайте, де сховалися курчатка.
- Курчатко хоче нам щось сказати ( вихователь бере курчатко на руки)
- Курчатко хочуть до свого тата-півника. Погляньте де зараз тато півник.
( дітки шукають де сидить півник)
- Погляньте, півник сидить на тинові. Але курчатка бояться йти до нього бо там річка.
( вихователь підводить дітей до синьої тканини і починає звучати мелодія річки)
Дидактична гра " Допоможемо курчаткам перейти до тата-півника"
- Дивіться, тут є місточок. Щоб подорожувати далі нам потрібно його перейти з циплятками, але там не вистачає щаблів. Давайте викладемо щаблі і
допоможемо курчаткам перейти до тата-півника.
( мелодія стає звучати голосніше, дітки працюють, а вихователь проводить
індивідуальну роботу. Мелодія стихає, а вихователь докладає щаблі або сам, або з допомогою дуже активних діток, щоб їх зацікавити)
- Які ж Ви розумнички. Але курчаток все одно бояться, візьміть кожен собі курчатко
на руки та перенесіть їх через місточок.
( мелодія стає голоснішою і звучить спів півника)
- Дивіться, тато-півник говорить нам дякую за те, що ми допомогли діточкам-
курчаткам.
(звучить спокійна мелодія)
- Дітки присядьте на стільці. Ви сьогодні такі розумнички.
Підсумок заняття
( картинка сонечка)
- Давайте пригадаємо, кого ми сьогодні зустрічали?
( картинка курчаток)
- А чим ми годували ?
( картинка черв'яка)
- Чим годували?
( картинка місточка)
- Як дійшли до тата-півника?
- За допомогою чого ми викладали все? ( камінчики, лего....)
- Ви розумнички, давайте погладимо кожен себе по голівці. А за те, що ми допомагали
курчаткам півник передав нам частування в корзинці. Попрощаємося з гостями і
помахаємо їм на прощання та йдемо пригощатися. Смаколиками від півника й курчаток.