1
Мета: Ознайомити дітей з видами господарсько-побутової праці; закріплювати назви продуктів і предметів, що зустрічаються в побуті людини. Розвивати дрібну моторику ,тактильні і смакові відчуття, увагу, мовлення, творчі здібності. Вчити відповідати на поставлені запитання; продовжувати ознайомлення з нетрадиційними техніками в художній діяльності; під час продуктивної діяльності виконувати колективну аплікацію з крупи. Виховувати почуття взаємодопомоги, наполегливість, творчість; сприяти розвитку позитивних емоцій.
Попередня робота: читання казки «Попелюшка». Система ігор сенсорного розвитку.
Матеріал: аудіо запис до казки «Попелюшка», дівчина перевдягнена в костюм Попелюшки; 2 мішечки зі шматочками тканини; ляльковий одяг для прання, защіпки; крупи (горох, манка, гречка,рис, макарони); продукти харчування (сіль, цукор, цибуля, морква, буряк, картопля);
Матеріал для аплікації: різновиди круп, клей, пензлики для клею, серветки, паперовий шаблон плаття для колективної роботи.
Хід заняття:
1.Організаційний момент
(Вихователь організовує дітей до заняття. Під музичний супровід до групи заходить сумна Попелюшка).
Вихователь: Чомусь наша Попелюшка сумна? Що з тобою трапилось?
Попелюшка: Ой, сумно мені від того, що я не встигаю виконати всю хатню роботу, яку мені поручала мачуха. Мені дуже хочеться попасти на бал , але мабуть іншим разом (зітхає).
Вихователь: Не сумуй Попелюшко! Ми з дітками тобі допоможемо.
Попелюшка: Любі мої діти, я так рада вашій допомозі, давайте почнемо виконувати завдання, які мені самій не під силу, але разом ми все подолаємо
2.Основна частина
Попелюшка: Одяг прати треба вкрай
не лінуйся, починай,
гарно одяг віджимай,
прищіпками закріпляй.
Завдання 1. «Попри і розвісь одяг»
Вихователь: Діти, давайте розглянемо одяг, який нам треба попрати?
Попелюшка: (весело) Які ж ви молодці, такі вже дорослі! У нас попереду багато справ , давайте почнемо виконувати наступне завдання.
Все змішалося до купи
тут є всякі різні крупи
будь уважним,починай
крупи по сортам складай.
Завдання 2 « Перебери крупу»
Вихователь: Тут дуже багато різних круп, можливо ви знаєте як вони називаються? (відповіді дітей)
Попелюшка: Дітки які ж ви молодці, дуже уважно перебрали ні однієї зернинки не переплутали! Тож переходимо до наступного завдання.
Все на смак ти покуштуй
і назвати спробуй,
всі продукти ти назви
з яких страви зробимо.
Завдання 3 «Смачна гра»
Вихователь: Дітки мачуха наказала Попелюшці зварити українську страву, вона називається – борщ. А чи знаєте ви що господині кладуть до цієї страви?
(відповіді дітей) - Назви продуктів ви добре знаєте , а чи зможете ви вгадати їх на смак? Давайте спробуємо?
(перед дітьми розставлений посуд з нарізаними сирими продуктами – буряк, картопля, цибуля, морква, сіль, цукор, діти по черзі із зав’язаними очима відгадують 1-2 продукти на смак, описують свої відчуття ).
Попелюшка: Молодці! Всі продукти правильно назвали. Тепер я можу приготувати страву, а у мене ще останнє завдання залишилось.
До тканини доторкнись,
потримай і роздивись,
ти в мішок не заглядай
таку ж саму відшукай.
Завдання 4 «Знайди таку ж на дотик»
Вихователь: Діти, Попелюшці треба шити багато речей для своїх сестер , нам потрібно розсортувати тканину в 2 мішечки. (діти роздивляються структуру тканини, гладять її, стискають в долонях, сортують в мішечки)
Попелюшка: Мої любі діти я вам дуже вдячна за допомогу! Тепер я встигну на бал!
Вихователь: Попелюшко? А в якому ти вбранні поїдеш на бал?
Попелюшка: (розгублено) Іншого в мене нажаль немає.
Вихователь: Діти, а давайте допоможемо Попелюшці з вбранням? У мене є сукня , але вона звичайна, а нам треба перетворити її на святкову. У нас є прекрасний матеріал яким ми можемо прикрасити сукню – це крупи, які ми перебрали.
Продуктивна діяльність
Етапи роботи:
1.Показ шаблону плаття.
2.По контуру намальованому вихователем наносимо клей.
3. Обираємо крупу і посипаємо поверх клею.
(діти працюють колективно, вихователь допомагає вказівками)
3.Заключна частина:
Підсумок заняття
Вихователь: Молодці діти , ви сьогодні показали які ви працьовиті і самостійні. Я гадаю що Попелюшка буде найкрасивіша в нашому саморобному вбранні.
Попелюшка: Я дуже рада що познайомилась з вами, ви подарували мені найкраще вбрання, бо все те, що зроблено своїми руками – має велику ціну. Я поспішаю, але ми ще неодмінно зустрінемось. До побачення!