Заняття по ознайомленню школярів з ООП з житлово-комунальними послугами «Тепло,газ,вода i світло зроблять нам житло привітним».
Мета. Дати уявлення про різні види послуг,їх значення в житті людини,родини. Закріпити правила поведінки в закладах,що надають послуги. Формувати елементарні споживчі уявлення,розширюючи знання дітей про працю людей у сфері житлово-комунальних послуг,виховувати повагу до неї. Формувати звичку бережливого ставлення до води,електрики,газу.
Матеріал. Картки із зображенням слюсаря, електрика, газівника, двірника, покрівельника, прибиральниці,маляра; пам'ятки з правилами, квітка «Комфортоселя», картки із зображеннями різних комунальних послуг.
Хід заняття
Віночок спілкування-привітання.
Тут у тебе друзі всі – подивись,
Всім,хто зліва,всім,хто справа – посміхнись!
Друга ти привітай,його ім’я називай. (Слайд 2)
Учитель. У нашому місті є школи, дитсадки, лікарні, бібліотеки, поштові
відділення зв’язку, вокзали, кафе,а також центр комплексної реабілітації дітей з
інвалідністю «Світанок». Там працюють дорослі люди,які не виробляють
товарів,а надають послуги. (Слайд 3)
Послуги — це робота,яка виконується для того,щоб допомогти людям у задоволенні їхніх потреб:лікування,навчання,подорожування,відпочинок,ремонт,будівництво, стрижка,зачіска тощо. (Слайд 4)
Учитель. Давайте пригадаємо та обговоримо правила поведінки в різних закладах послуг. Ви знаєте,що є загальне правило поведінки,про яке слід пам'ятати та обов'язково дотримуватися його: бути чемним, ввічливим, доброзичливим. (Слайд 5)
Діти зачитують (розповідають) правила поведінки в різних закладах послуг, використовуючи заздалегідь роздані пам’ятки.
Рольова rpa «Ми — раціональні споживачі». (Слайд 6)
Дітям пропонується уявити,що вони — споживачі й мають купити товар чи отримати послугу,раціонально використовуючи кошти. Діти розігрують конкретні ситуації:
Учитель. Серед багатьох послуг є такі,без яких сучасна людина просто не може
обійтися,якими користуються всі мешканці будинку. Скажіть,діти,що потрібно сучасній
людині для комфортного життя в своїй оселі?
Відповіді дітей: вода,світло,газ,тепло тощо.
Загадка. (Слайд 7)
Тепло,газ,вода i світло зроблять нам житло привітним.
І комфортним — прибирання, двірників наших старання.
Платні послуги при наймі надаються...(комунальні).
Учитель. Послуги,які забезпечують надання нам води,світла,газу,тепла називаються
житлово-комунальними. (Слайд 8)
Завдяки їм родини отримують у своїх оселях газ,воду,електрику,підтримується чистота i
порядок у будинках,під’їздах,на вулицях — дорогах,тротуарах,пішохідних доріжках. Але
затишок i порядок у будинку залежить також i від його мешканців — тобто від нас із вами.
Запитання до дітей.
Ознайомлення з професіями.
Учитель дітям показує картки із зображеннями слюсаря, електрика, газівника, двірника
тощо.
Можна запросити цих людей на заняття,щоб вони розповіли про свою роботу,а також нагадали правила безпечного користування газом,водопровідними кранами та ін. Крім того,пояснюють: якщо раптом у домі не стане світла — треба зателефонувати до спеціальної служби,щоб викликати електрика. Цей фахівець виявить причину i налагодить роботу електричних приладів. Обов'язково треба акцентувати увагу дітей на тому,що електричний струм може бути небезпечним для життя людини,тож конче потрібно дотримуватися правил безпечного користування електричними приладами.
Про роботу двірника (Слайд 10) діти дізнаються, проходячи щодня територією міста. Bapтo звертати увагу вихованців на те,як гарно,затишно i чисто на подвір’ї, які доглянуті дерева,кущі та квіти. Діти мають дізнатися про послуги, які надає двірник (прибирає сміття,опале листя,взимку — сніг,упорядковує доріжки,газони тощо),пригадати,як вони самі допомагають висаджувати, поливати рослини,розпушувати землю на квітниках. Разом з учителем складають пам'ятку щодо поведінки на території міста,центру.
Правила поведінки на території (Слайд 12)
Фізкультхвилинка. (Слайд 13)
Раз! Два! Всі присіли,
Потім вгору підлетіли,
Три! Чотири! Нахилились
І водичкою умились.
П’ять! Шість! Всі веселі
І крокуємо в оселі.
Сім! Вісім! Всі присіли,
Ніжками затупотіли.
Дев’ять! Десять! Відпочили,
І за стіл дружненько сіли.
Дидактична гpa «Що потрібно..?» (Слайд 14)
Учитель промовляє початок речення, діти по черзі закінчують його.
Загадки про комунальні послуги. (Слайд 15)
Дітям пропонують відгадати загадки про газ,воду,електроенергію тощо, сказати,які комунальні послуги отримує їхня родина.
Щоб лився дощик з неба,
Щоб хліб зростав, як треба,
Щоб плили кораблі -
Без неї не буде цього на Землі… (Вода)
Ну i плитка в нас чудова:
Не потрібні плитці дрова.
Сірником тернеш — i враз
Загориться в плитці ...(Газ)
Подивіться : під вікном
виросла гармошка.
Хоч вона нам і не грає –
Хату всю обігріває! (Батарея)
Схожа груша ця на сонце,
Має вуса й шапочку.
Здогадались, діти, що це?
Електрична… (Лампочка)
Дидактична rpa «Комфортоселя» (Слайд 16)
Діти отримують картки із зображенням різних комунальних послуг, сідають(стають)навколо столу, утворивши коло. Посередині — Квітка-семицвітка «Комфортоселя», пелюстки якої діти покривають по чepзі cвoїми картками, пояснюючи їхній зміст. Таким чином підводжу дітей до висновку про різноманітність та значимість комунальних послуг.
Розгляд ситуації.
Уся сім'я вирушила до крамниці за покупками. Купили новий телевізор,мамі — шубу, доньці — ляльку. Повернулися додому,а там вимкнули світло за несплату. Що потрібно було зробити раніше?
Учитель акцентує yвary дітей на необхідності своєчасної сплати (один раз на місяць) комунальних послуг кожною родиною,нашим центром, магазином, підприємством тощо. Це першочергова потреба,адже від ïi задоволення залежить добробут,здоров’я i взагалі нормальна робота всіх членів родини та й ycix людей на підприємствах,в установах,всюди.
Спільне розмірковування «Як заощаджувати?» (Слайд 17)
Учитель дітям пропонує поміркувати,як,на їхню думку,можна зменшити вартість сплати комунальних послуг (ощадливо використовувати воду,газ,тепло в їхніх домівках). Разом з учителем пригадують правила ощадливості.
Правила ощадливості
Разом доходять висновку: якщо завжди дотримуватися таких правил, то показники на лічильниках будуть нижчими,тож i платити родині треба буде менше.
Учитель. Пригадайте,чи були такі випадки,коли в квартирі або в будинку відключали електрику,газ,воду. (Слайд 18)
Гра «Що станеться,якщо...» Учитель. Уявімо,що десь трапилась аварія. Що буде,коли…
користуватися туалетом).
Учитель. Що робити в таких випадках? (Міркування дітей). Дорослі мають зателефонувати в спеціальну аварійну службу i повідомити про аварію. Тоді ïi ліквідує спеціальна бригада, до якої входять слюсар, електрики, водопровідники та інші фахівці.
Підсумок. Житлово-комунальні послуги — це послуги,які надаються для забезпечення комфортних умов життя. До цих послуг належать холодне i гаряче водопостачання, електро- i газозабезпечення, опалення, прибирання, вивіз сміття тощо, які надаються за гроші, тобто продаються.
Отже, житлово-комунальні послуги дуже важливі для кожної людини, родини, бо вони роблять наше життя зручним. Щоб полегшити роботу комунальнинів i заощадити кошти родини за оплату відповідних послуг, треба бережливо ставитися до своєї оселі, економно користуватися водою, електрикою, газом та вчасно сплачувати за спожиті послуги. (Слайд 19)
Традиційне прощання. (Слайд 20)
Ось прийшов прощання час,
Було в нас усе гаразд,
Все зуміли, все змогли,
«До побачення», - пішли.