Заняття для учнів 5-8 класів "Як бути щасливим"

Про матеріал

Ознайомлення учнів з їхніми правами і обов'язками; допомога учням визначитися з позицією, яку вони займають стосовно інших людей;спрямування учнів на позитивне мислення; профілактика правопорушень; виховання в учнів відповідальності за свої вчинки.

Перегляд файлу

“Як бути щасливими?”

(заняття для учнів 5-8 класів)

Мета: ознайомлення учнів з  їхніми правами і обов’язками; допомога учням визначитися з позицією, яку вони займають стосовно інших людей;спрямування учнів на позитивне мислення; профілактика правопорушень; виховання в учнів відповідальності за свої вчинки.

Хід заняття:

Кожна людина, від дня свого народження має права, якими користується, обов’язки, яких впродовж життя повинна дотримуватись і відповідальність, яку людина несе за всі свої вчинки. Так про нас подбала наша держава. А саме у Конституції України проголошені всі права і обов’язки громадян – дорослих і дітей, і враховано Конвенцію ООН про права дитини.

Конвенція – це міжнародний договір з питань прав дитини.

Основним Законом України забезпечується право на життя, на освіту, на медичне обслуговування; усі люди є вільні і рівні у своїй гідності та правах.

Вправа “Моє ім’я – риса характеру”

(Кожен учень називає своє ім’я  і рису характеру або емоцію, яка  починається на першу літеру його імені Напевно, Ви щасливі, що у Вас є ім’я. Ви знаєте, що мати ім’я у вас є право? У Конвенції ООН про права дитини є така стаття: людина має право на ім’я і набуття громадянства.

Ви назвали свої імена і різні риси характеру:  позитивні і негативні. Розглянемо плакат з виразами емоцій і спробуємо визначити, яка емоція є позитивною, а яка є негативною. У яких емоційних станах людина є щасливою, а у яких ні? (Діти висловлюють свої думки по кожному виразу емоцій, які зображені на плакаті).

Експрес-тест на визначення самооцінки учнів.(Додаток1). Учні отримують бланки для виконання тесту і згідно інструкції роблять відмітку у бланку. Троє учнів допомагають зібрати бланки та порахувати скільки є учнів з високою, адекватною та низькою самооцінкою. На дошці є два плакати: “Сонечко” і “Хмарка”. На “Сонечко” прикріплюється аркуш, з написаною на ньому кількістю учнів, що мають адекватну самооцінку, а на “Хмарку”—що мають високу і низьку самооцінку. Дітям пояснюється, що “Сонечка” – це ті діти, котрі задоволені життям, позитивно налаштовані, впевнені, сміливі, рішучі, оптимістичні, почуваються щасливими. А “Хмарки” – це діти, котрі невпевнені у собі, або занадто перебільшують свої сили і можливості, не задоволені життям, і тому таким дітям  потрібно більшого прагнення до щасливішого життя. Але це все є прояви нашої індивідуальності, настрою та налаштованості на життя. Але бути собою у нас теж є право – це право на збереження індивідувальності. Але чи може людина бути щасливою, коли відчуває себе хмаркою?  Існує  безліч підтверджень, що думка зумовлює в людині певні психологічні та фізіологічні зміни.

Так, негативні думки пригнічують, а позитивні – навпаки, надихають. Ви,мабуть, і самі помітили: коли думаєте про можливу невдачу, справді Вас може спіткати невдача. Або, іноді боїтеся чогось, і воно таки трапляється з Вами. Якщо Ви вважаєте, що Ви непомітні і не гідні уваги, безталані і нікому не потрібні або нікому не подобаєтеся, знайте: Вас справді не помічатимуть. Але все залежить від Вас! А також від думок, дій, почуттів. З них ми почали і ними боротимемося за щастя.                     

Отже, спробуємо дати раду думкам. Наші думки тісно пов’язані з позицією, яку ми займаємо відносно інших людей. Спробуйте визначити позицію, яку займає щаслива людина і з власною позицією   (Ви зараз сам на сам з собою, тож будьте відвертими).

Ось позиції:

1. У мене не все  добре - у інших все добре, або Я –, інші +.

Як правило, це позиція людини, яка низько цінує себе (з низькою самооцінкою).Ті, хто дотримуються цієї позиції, вважають що вони ні на що не здатні, а успіх обходить їх стороною. Зазвичай вони діють вкрай обережно, довго наважуються на щось, передбачають усі можливі перешкоди або взагалі “закінчують роботу на початку”,  заздрять іншим, не схильні до ризику і майже ніколи не досягають успіху.

2. У мене все добре – у інших не все добре, або Я+, інші -.

Це вже позиція людини із завищеною самооцінкою. Такі люди ніколи не вважають себе винними, у всіх  неприємностях звинувачують інших, вони часто досягають бажаного, але не викликають симпатії в оточення.

3. У мене не все добре – у інших не все добре, або Я-, інші -.

Це позиція безнадії. Людина з такою позицією не помічає нічого доброго ані в собі, ані в інших.  Світ для неї завжди у темних фарбах. Така людина ані себе не любить, ані своє оточення. Про успіх годі й говорити.

4. У мене все добре – у інших все добре, або Я+, інші+.

Це оптимістична позиція. Люди, що її займають, добре ставляться і до себе, і до інших, з-поміж вад завджи знаходять щось позитивне, а коли когось і критикують, не зачіпають гідності, не принижують, не ображають.  Такій людині завжди симпатизують і вона досягає значних успіхів. Це і є позитивне мислення.

Зорієнтувалися в своїй позиції? Якщо це не № 4, то постарайтеся змінитися. Бо тільки ця позиція №4 є позитивним мисленням і робить людину щасливішою.

Народна мудрість каже:

“Які люди – таке й щастя буде”.

І  знову про це говорить право на вільне висловлювання власної думки.

Але не треба забувати, що існують ще і обов’язки:

Бути чемним і уважним,

Поважати старших,

А зараз я пропоную Вашій увазі малюнки, на яких зображені життєві ситуації.

1- малюнок, на якому зображено хлопчика, котрий м’ячем вдарив дівчинку,

2- хлопчик дарує дівчинці квіти. Погляньте на ці малюнки. Що Ви бачите? Які ситуації зображені на малюнках?  Які тут порушуються права людини? В якій ситуації хотіли б бути Ви?  Чи може людина бути щасливою в ситуаціях, що зображені на малюнках? (Обговорення)

Звичайно, у Вас є право на відпочинок і дозвілля, брати участь в іграх і розважальних заходах, але не шкодити здоров’ю іншому чи не завдавати болю , тілесних ушкоджень іншому, бо тут Ви повинні пам’ятати про свій обов’язок : --піклуватися про своє здоров’я, а також пам’ятати, що будь-яке насильство переслідується законом. Кожен має право на повагу до його гідності.

Слова і думки – це дуже сильний засіб. Ваше життя в тому вигляді, в якому воно є сьогодні, -- це фізичний прояв всіх Ваших думок, як добрих,  так і поганих. Ті, хто рахують себе компетентними, розумними, успішними і результативними знаходяться в більш вигідному становищі в порівнянні з тими, котрі вважають себе безпорадними і очікують неприємностей. Більш привабливо виглядає життя людей, котрі мислять позитивно. Все гладенько не буває, але навіть в моменти труднощів цим людям вдається жити у злагоді з собою і використовувати свій внутрішній потенціал.

Додаток 1  Діагностика   самооцінки

Намалювати   8  кружечків:

Запропонувати учням поставити  букву “Я” в один з цих кружечків.

Якщо “Я” буде стояти в першому чи в другому кружечку – висока самооцінка.

Якщо “Я” буде стояти в сьомому чи в восьмому кружечку – низька самооцінка.

 Підсумки заняття.

 

doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1084
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку