Тренінгове заняття для учнів 8 класу «Бар’єри спілкування та пошук способів взаємодії»

Про матеріал
Мета: - формування в учнів поняття про бар’єри спілкування й різні аспекти, які виникають у міжособистому спілкуванні; - розвиток ефективних способів взаємодії для подолання помилок у спілкуванні
Перегляд файлу

1

 

Тренінгове заняття для учнів 8 класу

 

 «Бар’єри спілкування та пошук способів взаємодії»

 

 

Мета:

  • формування в учнів поняття про барєри спілкування й різні аспекти, які виникають у міжособистому спілкуванні;
  • розвиток ефективних способів взаємодії для подолання помилок у спілкуванні

 

  1.  Вправа «Знайомство»

Час: 10 хвилин.

Мета: знайомство групи учасників, позитивний настрій на роботу.

Учасники групи сідають в коло, на бейджиках зображують свій символ самовираження. Потім називають себе і  представляють свій образ групі.

Ведучий першим себе презентує далі по кругу кожен учасник здійснює своє представлення.

Обговорення:

Чиє представлення вам здалося найбільш яскравим і таким, що запам'яталося?

  •  Яке представлення для вас було найоригінальнішим і несподіванішим?

 

  1. Повідомлення теми. Інформаційний блок

Час: 6 хвилин.

Слайд 1

Спілкування – взаємодія 2-х або більше людей, складовими якої є обмін інформацією пізнавального або афективно-оціночного характеру, задоволення людини в контактах з іншими людьми

Спілкування – надзвичайно складний процес. Неєфективність у спілкуванні може бути пов’язана з повною чи частковою відсутністю комунікативного уміння.

Слайд 2

Труднощі можуть бути спричиненні

  • недостатнім самоконтролем
  • невмінням впоратися з перевантаженням
  • імпульсивністю
  • агресивністю

Тренінгове заняття – це праця над помилками за допомогою вправ. 

Це дає змогу шукати більш ефективні форми взаємодії і не боятися поразки

Слайд 3

У психології говорять про 3 блоки спілкування

1. Інформаційний – обмін комунікаціями між людьми

2. Інтерактивний –організація взаємодії між людьми, узгодження спільних дій, розподіл функцій, вміння вплинути на поведінку, переконання співрозмовника

3. Перцептивний –процес сприйняття партнерами один одного та встановлення порозумінн між ними

– Як, на Вашу думку, яка з перелічених трьох форм взаємодії постає на перший план під час налагодження спілкування?

Так, перцептивна форма.  Адже перш, ніж почати спілкування, ми встановлюємо з партнером контакт.

Зараз ми в цьому потренуємося. Чи є бажаючий (бажаюча) для виконання цієї вправи?

 

 

  1. Вправа «Невербальний контакт»

Час: 7 хвилин.

Інструкція:

«Один учасник (доброволець) виходить з кімнати. Коли повертається, йому треба визначити, хто з групи готовий вступити з ним у контакт. При цьому всі користуються тільки невербальними засобами. Група у відсутності учня має вибрати учасника, який буде демонструвати готовність вступити в контакт, решта повинні показувати небажання це робити ».

Бесіда

  •  Чи легко було встановлювати контакт?
  •  Що допомогло знайти охочого спілкуватися?
  •  Якими засобами ви показували небажання спілкуватися?
  •  Що ви відчували, коли розуміли, що в спілкуванні з вами не зацікавлені?
  •  Чи були добровольці, яким вдалося встановити контакт з великою кількістю членів групи , ніж планувалося?
  • Які ознаки допомагали визначити готовність до вступу в контакт?

 

Висновок: Ця вправа дозволяє відзначити чутливість, доброзичливість учасників, засоби невербального контакту. В деякій мірі це і социометричне дослідження наших можливостей бути цікавим для інших.

 

 

  1. Інформаційний блок

Час: 2 хвилини.

 

Слайд 4

Барєри спілкування – це перешкоди, що заважвють ефективному спілкуванню і спричиняють опір партнера впливові співрозмовника

 

 

 

 

  1. Вправа «Передача інформації»

Мета – показати механізми створення неефективної комунікації, виявити фактори, що впливають на спотворення інформації у процесі спілкування

Час: 10 хвилин.

Хід

Учасники об’єднуються у 2 групи: телефоністи, що передають повідомлення, і експерти. Телефоністи виходять за двері, ведучий зачитує їм повідомлення. Потім вони по черзі заходять в кімнату і говорять свою версію повідомлення експерти оцінюють, наскільки точно кожній передав зміст інформації.

Варіант повідомлення

«Сьогодні в нас незвичайна погода. В мене зранку погане самопочуття і настрій: голова болить, якось усе сумно і невдало. А ще в четвер у нас контрольна робота з математики, а в неділю о 10 годині ми ідемо на виставку котів. Вона проводиться в будинку за кінотеатром «Київ». Потрібно взяти 3 гривні і не спізнитися. У нас є вільні місця в автобусі. Якщо бажаєш –приєднуйся. Але потрібно про це повідоміти не пізніше як завтра до 12 години дня. Телефонуй!»

 

Бесіда

  • Чи важко було передавати інформацію?
  • Чи була вона передана точно?
  • Що заважало передавати інформацію достовірно?
  • Чому інформація спотворювалася?
  •    Чи відчували ви відповідальність за достовірність інформації, переданої вами?
  • До чого може призвести такая ситуація в реальному житті?

 

Висновок: Серед перешкод (бар’єрів), які заважають успішно спілкуватися, одне з найважливіших  – це те, як ми сприймаємо інформацію.

 

  1. Вправа «Знайди пару»

Слово ПП: То ж давайте спробуємо сприймати інформацію без барєрів.

Інструкція. «Я роздам вам картки, на яких написано назву тварини. Кожна назва зустрічається на картках два рази. Приміром, якщо вам дістанеться картка, на якій буде написано «слон», знайте, що в когось ще теж є картка з написом «слон».

Прочитайте, що написано на вашій картці, так, щоб напис бачили тільки ви. Тепер картку можна покласти мені на стіл..

Завдання кожного знайти свою пару. При цьому можна користуватися будь-якими виразними засобами, тільки не можна нічого говорити і видавати характерні звуки «вашої тварини». Іншими словами, все, що ми робитимемо, ми робитимемо мовчки.

Коли ви знайдете свою пару, залишіться поруч, але продовжуйте мовчати, не перемовлятися. Тільки коли всі пари будуть утворені, ми перевіримо, що у нас вийшло».

Бесіда

  • Який спосіб комунікацій використовувася: вербальний чи невербальний?
  • За допомогою яких засобів самовираження ми сприймали інформацію від партнера? (мімікм, жестів, пантоміми)

 

Висновок: Щоб сприймати інформацію без бар’єрів, потрібно налаштовуватися на партнера й шукати між ним і собою щось спільне, чому і вчила нас остання на сьогодні вправа.

 

 

Рефлексія

  • Які бар’єри спілкування ми сьогодні долали?
  • Перцептивний – процес сприйняття та встановлення порозумінн
  • Інформаційний – обмін комунікаціями між людьми
  • Інтерактивний – організація взаємодії між учасниками, узгодження спільних дій.

 

 

 

 

 

 

 

«Сьогодні в нас незвичайна погода. В мене зранку погане самопочуття і настрій: голова болить, якось усе сумно і невдало.

А ще в четвер у нас контрольна робота з математики, а в неділю о 10 годині ми ідемо на виставку котів. Вона проводиться в будинку за кінотеатром «Київ». Потрібно взяти 3 гривні і не спізнитися.

У нас є вільні місця в автобусі. Якщо бажаєш –приєднуйся. Але потрібно про це повідоміти не пізніше як завтра до 12 години дня.

Телефонуй!»

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Соколенко Світлана
    Дякую, цікава розробка, змістовна і практична
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
3610
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку