Заняття для учнів початкової школи "Крила підтримки"

Про матеріал
Заняття з метою психоемоційної підтримки учнів початкової школи. Адаптоване для використання під час дистанційних занять
Перегляд файлу

Заняття для учнів початкової

школи «Крила підтримки»,

адаптоване для дистанційної роботи

Встановлення контакту

1. Привітання

Педагог вітає учасників.

Педагог представляє себе, висловлює учасникам подяку за бажання брати участь та повідомляє про початок.

Повідомляє мету першої зустрічі.

Вступне слово педагога: «Вітаю всіх учасників нашої зустрічі, сьогодні ми розпочинаємо цікаві заняття, де всі разом будемо співати й малювати, розмовляти та розбирати складні теми, грати в рольові ігри та руханки. Кожне заняття складатиметься із веселих та більш серйозних частин, оскільки працюємо над проблемами, які роблять наше життя важким. Вивчатимемо нові способи, як долати труднощі в нашому житті самостійно та всією групою, як розпізнавати та висловлювати свої емоції та почуття для того, щоб стати сильніше та розумніше, щоби вміти долати  труднощі. Наприкінці занять надам можливість кожному висловитися про те, як ви почуваєтеся, які виникли емоції, думки, ідеї тощо. Це дуже важлива частина заняття, тому що так я дізнаюся,чи було вам цікаво, чи ви сумували. На початку кожного заняття повторюватиму, що було на попередньому занятті та чим ми займатимемося сьогодні. Далі педагог повідомляє, що сьогодні відбудеться перше заняття за програмою, присвячене знайомству учасників, створенню основних правил роботи груп.

Особливості для онлайн-заняття: педагог вітає дітей і батьків, повідомляє про початок занять.

2. Знайомство

Гра «Запам’ятай ім’я»

Учасникам пропонується назвати своє ім’я та вигадати слово, яке їх характеризує,  а також охаректиризувати  одного зі своїх батьків, наприклад: «Я — Наталка, і я весела, а моя мама, Світлана, дуже розумна», «Я — Сергій, я кмітливий. Мій тато, Артем, сильний». Після презентування себе учасник передає хід, називаючи ім’я іншого учасника / учасниці.

Передання слова має бути чітко організовано, щоб не виникало довгих пауз чи шуму від одночасного спілкування.

3. Вправа «Чому ми тут?»

Педагог: «Ми зібралися тут, тому що в нас багато спільного.

Діти, назвіть мені, що нас об’єднує?».

Можливі відповіді: ходимо до однієї школи / класу; живемо в одному місті / селі, одній країні; ми любимо гратися і сміятися тощо.

Педагог має переконатися, що всі діти щось сказали, він дає можливість і час для учасників, щоб додати, що ще спільного в них є. Після цього продовжує: «Ви праві, у нас багато спільного та приємного і це важливо. Та водночас ми всі переживаємо важкі часи і можемо почуватися не дуже добре, наприклад, відчувати сум, злість, тривогу. Саме тому я тут, щоб навчити вас новим способам для відпочинку, розслаблення свого тіла, кращого самопочуття та отримання більшої радості від життя. Коли люди переживають важкі часи, наприклад, війну, пандемію, буває дуже складно залишатися щасливим і почуватися добре. Чи згодні ви зі мною?». Педагог дає можливість замислитися і відповісти.

Слово педагога: «Сьогодні перша зустріч із цілої низки заходів, яку ми проведемо разом. Будемо вчитися почуватися ліпше та справлятися із ситуаціями, в яких опиняємося. Під час наших зустрічей ми будемо гратися і отримувати задоволення, також матимемо можливість поділитися нашими думками та почуттями про те, що з нами було, що відбувається у нашому житті зараз та нашими мріями про майбутнє. Перед тим, як ми почнемо, я хочу запитати, чи всім зрозуміло, чому ми тут зібралися і чи всі бажають брати участь у подальших зустрічах?».

Необхідно пояснити дітям, що якщо їхні настрої зміняться під час занять, то вони мають підійти до вас та обговорити це віч-на-віч чи написати в особистому повідомленні за умов онлайнформату роботи..

Хід гри: запишіть на аркуші паперу п’ять своїх найулюбленіших справ (варто акцентувати саме на діяльності, а не на речах).

Протягом двох хвилин діти ходять класом і дізнаються про спільне і відмінне, що між ними є.

Запитання після вправи: чи сподобалася вам ця вправа? Чим?

Що нового ви дізналися? Що було б, якби ми були всі однакові?

Що нам дають наші відмінності?.

Варіанти виконання вправи онлайн.

Діти пишуть на аркуші паперу п’ять своїх найулюбленіших справ, а тренер: 1) називає можливі відповіді, і всі учасники, у кого такий варіант записаний, ставлять відмітку (на платформі «Zoom» можна ставити знак «палець догори» або «сердечко», написати в чаті «плюсик» або «Я»; 2) тренер фіксує відповіді учнів (без повторів) Після дискусії з учнями педагог підсумовує та узагальнює, яких відповідей було найбільше, що є більш загальним для групи / класу, а що відмінним (якщо це не прозвучало у відповідях учнів).

4. Правила роботи

Вступне слово педагога: «Любі діти, нам важливо домовитися, як будемо ставитися одне до одного під час наших занять,і схвалити правила поведінки».

У формі мозкового штурму педагог записує всі відповіді дітей на фліпчарті та проводить обговорення запропонованих варіантів поведінки. Після вибору всі голосують за низку правил.

Після голосування правила набирають чинності.

Обов’язкові правила (додати, якщо діти не назвуть):

√ конфіденційність (ми не переказуємо чужі історії), дописуємо

правило після детального роз’яснення (див. нижче);

√ кожен має право на власну думку, що може відрізнятися від

інших;

√ ніхто не повинен говорити, якщо не бажає;

√ не глузувати одне з одного;

√ забороняється фізичне насильство.

Додаткові правила: приходити вчасно; говорити по черзі; бути активним; дотримуватися правила піднятої руки; бути чемним,вимикати звук мобільного телефону під час заняття тощо. Для онлайнформату варто вимикати мікрофон, коли не говориш, підключатися з відео, бути активними, не робити знімки інших тощо.

Особливо треба зупинитися на правилі конфіденційності.

Слово педагога: «Діти, наші заняття стануть безпечним місцем для кожного учасника. Це означає, що ми ставитимемося одне до одного турботливо, з повагою, усвідомленням того, що думки інших можуть відрізнятися від наших. Це означає, що ви можете говорити все, що для вас важливо, не соромлячись, що хтось може про це розповісти після зустрічі. Потрібно, щоб ми всі на це погодилися, щоб почуватися комфортно та безпечно на наших заняттях.

Перерва  Найкраще використати час для фізичного та емоційного розвантаження, змінити локацію, провітрити приміщення, випити води тощо.

5. Руханка

Вступне слово педагога: «Діти, пригадайте тварин та оберіть: одну повільну (равлик, черепаха), другу більш швидку (курка, коза), третю ще швидшу (верблюд, слон, кінь), четверту найшвидшу (леопард, заєць, собака)».

Хід гри: діти починають спокійно і довільно рухатися кімнатою, спокійно дихають під час рухів.

Педагог просить дітей рухатися з різною швидкістю, як ті тварини, яких вони загадали, прискорюючись та уповільнюючись залежно від вказівок дорослого. Спочатку діти мають рухатися, як найповільніша тварина, потім, як та,що трошки швидша. Після цього діти починають рухатися, як швидка тварина, а далі, як найшвидша. За командою педагога дітям необхідно завмерти, кілька секунд не рухатися і потім продовжувати рухатися знову. Вправа повторюється кілька разів.

Запитання після вправи: чи сподобалася вправа? Чим сподобалася / не сподобалася? Чи було складно / легко виконувати? Чому?

Особливості для онлайн-заняття: можна використовувати простір кімнати дитини, якщо така можливість є. Тренеру варто обговорити організаційні питання з учнями і їхніми батьками напередодні початку занять.

6. Вправа «Очікування, побоювання, надії / сподівання»

Хід гри: діти сідають колом. Педагог просить учасників по черзі висловитися про свої очікування, побоювання та сподівання щодо занять.

Приклади: «Я сподіваюся, що буде весело», «Я думаю, що буде

нудно» тощо. Особливості для онлайнзаняття: учасники можуть записувати свої відповіді в чаті, можуть озвучувати їх, на слайді записує тренер. Також можна використовувати додаткові платформи .

7. Вправа «Наші імена унікальні»

Вступне слово педагога: «Діти, наші імена — це щось надзвичайно виняткове для кожного з нас, вони демонструють, що ми особливі, неповторні. Навіть якщо в інших людей такі самі імена, ми все одно унікальні. Адже можемо спілкуватися і поводитися, як інші, проте завжди залишаємося собою. Навіть близнюки залишаються несхожими».

Педагог запитує у дітей, що батьки розповідали їм про їхні імена, чому вони обрали саме це ім’я.

Хід гри: кожен учасник отримує картонний аркуш, з якого робитиме іменну картку. З одного боку дитина має намалювати «щастя». Після малювання педагог просить всіх продемонструвати малюнки і розповісти, що намальовано. На звороті діти пишуть своє ім’я та прикріплюють собі власну емблему щастя. Картку також можна використовувати як бейджик.

Запитання після вправи: що вам сподобалося / не сподобалося

під час виконання вправи? Про що ви дізнались після цієї вправи?

Особливості для онлайн-заняття: учасники створюють свої малюнки щастя і — за бажанням — демонструють їх на камеру та пояснюють; поки діти малюють, батьки можуть озвучити коротку

історію вибору імені свого малюка (1–2 речення). Батьки можуть надіслати тренеру фотографію малюнків і наступного дня заняття варто розпочати зі слайду, на якому представлені всі варіанти

щастя учасників. Вдома можна використовувати малюнок як картину біля монітора протягом усіх занять.

8. Ритуал групи «Наша пісня»

Вступне слово педагога: «Діти, пропоную обрати пісню для нашої групи. Цю пісню ми будемо співати наприкінці кожного нашого заняття для завершення зустрічі».

Учасники групи називають варіанти пісень, і всі обирають ту пісню, з якою всі погодяться. Якщо хтось із дітей не знає пісні, то потрібно запропонувати її вивчити і проспівати кілька разів, доки всі її не запам’ятають.

Одночасно з виконанням пісні слід запропонувати дітям обрати ті рухи, які вони можуть виконувати під час співу.

Особливості для онлайн-заняття: учасники вмикають мікрофони і можуть співати пісню разом, можуть додавати звуки бітбоксу, мелодії підручних матеріалів (стукати ручкою чи олівцем,плескати, трясти пляшкою з водою тощо).

9. Підсумки та оцінювання заняття

Підготуйте фліпчарт з наліпками і смайликами. Запитайте в дітей, чи всі смайлики (вирази обличчя) їм зрозумілі, чи згодні вони, що емоції відповідає саме такий вигляд. Після цього кожен учасник отримує наліпки та малює обличчя із номером. Не просіть дітей писати ім’я. Потім діти приклеюють на дошку навпротиобличчя свої наліпки.

Особливості для онлайн-заняття: палітру смайликів можна запропонувати учням на слайді , вони також можуть: 1) відображати свої реакції у чаті, використовуючи різні смайлики; 2) обирати емоції на платформі, а тренер у режимі галереї разом з іншими учасниками насолоджується всією палітрою реакцій; 3) на віртуальній дошці у Zoom та ін.

Одне із цікавих завершень онлайнзаняття — спільний колаж.

Тренер запускає демонстрацію екрана та обирає «Дошку повідомлень». Всі учасники в себе на екрані бачать білий простір для рефлексії. (У комп’ютерній версії Zoom панель для малювання автоматично з’являється вгорі екрана. На версії з телефону необхідно обрати «Олівець» і меню з’являється знизу екрана.) Діти разом із батьками обирають лінії для малювання, зображення(емоджі), символи і текстові режими для вираження своїх вражень від першої зустрічі. Емоційність колажу, який всі учасники створюють у реальному часі, надихає та згуртовує, формує відчуття спільноти й підтримки.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Інкл
Додано
15 січня
Переглядів
169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку