ПЛАН-КОНСПЕКТ
ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ЧАРІВНІ ФАРБИ» З ПРЕДМЕТІВ «ПОЗАКЛАСНЕ ЧИТАННЯ», «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ», «ВИХОВНА ГОДИНА»
(для вихованців 3-Б класу)
Олена БЄЛАНОВСЬКА
керівник гуртка «Чарівні фарби»
Тема: Свято краси та чарівності
Мета: |
Забезпечення інтеграції змісту початкової та позашкільної освіти. Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами образотворчого мистецтва, а саме: пізнавальної – закріплення знань вихованців на тему «Чому рослини і тварини потребують охорони», просторової уяви, виховання пізнавального інтересу, культури спілкування, інтересу до зображення ботанічних малюнків; практичної – закріплення знань, умінь та навичок малювання, та презентування власних картин, уміння втілювати свій творчий задум в практичну реалізацію; творчої – формування вміння творчо підходити до вирішення проблем; розвиток уяви, фантазії дітей, формування естетичного смаку; соціальної – виховання любові та бережного ставлення до живої природи, поваги до жінок будь-якого віку, сприяння формуванню духовно-моральних цінностей учнів, бережливого відношення до близьких і рідних людей; взаємодопомоги, комунікативних вмінь (уміння працювати в групі і в парах). |
|
Методи: |
пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, ігрові, проблемно- пошукові. |
|
Тип заняття: |
засвоєння нових знань, практичних умінь та навичок. |
|
Форма заняття: |
фронтальна, групова. |
|
Матеріально-технічне забезпечення: |
||
|
Фарби гуаш, дошки-планшети, малярний скотч для фіксації робіт, палітра для розведення фарб, пензлі пласкі та круглі(синтетика), цупкий папір формату А3, слянки для води. |
|
Дидактичне забезпечення: |
||
|
картини «Тюльпани», тематичні малюнки на дошці, мольберти з квітковими композиціями, тематичні листівки, квіткові натюрморти, пейзажі з квітами, живі квіти. |
|
Очікуваний результат: |
||
|
закріплення знань вихованців на тему «Чому рослини і тварини потребують охорони» та поглиблення знань учнів щодо традицій святкування Дня жінки; навчити дітей малювати квіткові композиції та зберігати наші природні ресурси. |
|
Навчальна програма: |
||
|
Навчальна програма з позашкільної освіти художньо - естетичного напряму "Образотворче мистецтво". Автор Вержбицька І. В. «Схвалена для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 No 22.1/12-Г-322) |
|
Використані джерела: Цікаві факти про тюльпани. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://korusno-znatu.in.ua/tsikavi-fakty/tsikavi-fakty-pro-tyulpany/ |
||
|
|
|
І. Вступ
(Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх.
Оголошення теми й мети заняття)
|
ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців
|
Керівник гуртка:
Керівник гуртка:
Керівник гуртка:
Керівник гуртка:
Керівник гуртка:
|
Ми продовжуємо тему свята « Краса та чарівність». Перед тим, як розпочати наше заняття, давайте пригадаємо: коли ми говоримо «Краса та чарівність» хто одразу приходить на думку? Для кого це свято?(Діти згадують мам, сестричок та бабусь) А що красиве та чарівне люблять жінки? (Діти згадують квіти) Так, тому що більшість квітів зачаровують нас своєю красою та ароматом. Подивіться скільки квітів у нас в класі на картинах. Тут у нас є крокуси, інша назва цієї весняної квітки- шафран. Це одна з найдорожчих спецій у світі. Рильця шафрану містять жовту фарбувальну речовину кроцин, яка використовується в харчовій промисловості як натуральний жовтий фарбник для сирів, лікерів, вершкового масла та деяких видів безалкогольних напоїв. Відомий у Греції з раннього Середньовіччя, барвник додавався безпосередньо в темперний сполучник: порошкоподібний барвник змішували з яєчним жовтком і широко використовували для ілюстрування рукописів. З шафрану з білком робили золотистий лак для надання поверхні олова золотого відтінку – імітації золотого листа. А ще дивіться, в горщику ростуть підсніжники. - А чи можна рвати їх у лісі та нести додому? (Відповіді дітей – Ні!) - Чому? (Відповіді дітей – Тому що, вони занесені у Червону книгу).
ІІІ. Основна частина Розповідь керівника гуртка - А зараз, спробуєте відгадати назву квітки, яку ми сьогодні будемо малювати (Діти відгадують назву квітки). - Чудово! Ви правильно здогадались. Так, ми будемо малювати, а професійні художники кажуть писати, тюльпани. І я хочу, щоб ви дізнались цікаві факти про цю чарівну квітку. У світі існує понад 80 видів тюльпанів, які поділяються на 150 з гаком сортів та більш ніж 3000 різновидів. Зазвичай, на одному стеблі тюльпана росте тільки один бутон, але є сорти, у яких на стеблі виростає по 3-4 бутони. Бутони тюльпанів настільки симетричні, що легку асиметрію в них можна визначити тільки за допомогою дуже уважного вивчення. Перші тюльпани з’явилися на Землі від 10 до 15 млн. років тому. У деяких азіатських країнах цибулини їстівних сортів тюльпанів вживаються в їжу. Батьківщиною цих квітів є північ Ірану і гори Центральної Азії. Вони відносяться до сімейства лілійних, тобто лілії, з точки зору ботаніки, є їх родичами. Найбільше в світі тюльпанів вирощується в Нідерландах. Ця країна експортує близько 3 млрд квітів щороку. Діаметр квіток найбільших сортів тюльпанів сягає 20 сантиметрів. Пелюстки деяких видів цілком їстівні, у деяких країнах їх додають в салати. В Ірані вони вважаються символом солдатів, які віддали життя за батьківщину, та інших мучеників в цілому. Олександра Дюма настільки вразив сорт квітів «Королева ночі», що в результаті вийшов його чудовий роман «Чорний тюльпан». Його пелюстки і правда мають настільки темний фіолетовий відтінок, що він близький до чорного. Якщо вірити словнику квітів, червоні тюльпани означають справжню любов, а фіолетові – вірність. У Канаді молоде листя і пагони деяких видів тюльпанів вживаються в їжу. Точніше, не у всій Канаді, а тільки у франкомовних її регіонах. Оригінальні смуги, які прикрашають пелюстки деяких видів тюльпанів, спочатку були результатом вірусної інфекції, що вразила ці рослини. Перша згадка цих квітів в літературному творі датується XII століттям. Про них у своїй поезії згадував знаменитий Омар Хайям. Щоб зрізані тюльпани довше простояли, додайте в вазу з водою кілька кубиків льоду. Тюльпани дуже люблять холодну воду.
ІV. Практична частина Малювання композиціїї «Тюльпани»
Перш, ніж приступити до малювання, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з художніми матеріалами. – Діти, приступаємо до роботи. Зафіксуємо папір малярним скотчем. Ми це зробимо у вигляді охайної рамки. Фарби гуаш змішуємо з водичкою до консистенції рідкої сметани. Спочатку пишемо фон. Починаємо фарбувати зверху паперу жовтим кольором. Далі підмішуємо в жовтий колір зелений, утворився салатовий відтінок. Накладаємо фарбу на папір, захопивши трішки жовтий колір – градієнтно . Продовжуємо звичайною зеленою. В нижню частину фону додаємо зелений, змішаний з чорним кольором. Наш фон готовий. – Діти, ви працювали в одному положенні і ваші м’язи напружені. Тому ми зробимо руханку, розслабимо м’язи, відпочинемо і будемо працювати далі. Руханка.
Цю руханку можна робити тільки для рук, не встаючи зі стільців.
Поки ми робили вправи, наш фон підсушився і можна продовжувати. Уважно подивіться як розташувати квіти на малюнку. Ті, що ближчі до нас, внизу – малюємо більші та яскравіші. Ті, що далі від нас, намалюємо менші за законами перспективи. Квіти малюємо темним червоним кольором, поступово виділяємо передню частину пелюсток світлішим кольором, додаємо відблиски білим. Підмалюємо квіточкам стеблини та довге витягнуте листя світло-зеленим кольором. Робимо набриск білою фарбою. Все, наша картина « Тюльпани» готова. Обережно знімаємо малярний скотч та насолоджуємось красою. Можна дарувати вашим матусям.
V. Заключна частина - Молодці! Чудові роботи! - Діти, ви гарно попрацювали та отримаєте за роботу чудові наліпки. Сподіваюсь, картина вам сподобалась і ви з гарними побажаннями подаруєте її своїм матусям, бабусям чи сестричкам. Зараз, прибираємо свої робочі місця. - Дякую за позитивні емоції від нашої праці. Чекаю наступного уроку, до зустрічі! |