Ансамбль естрадного танцю «Драйв», керівник : Терземан І.В.
Тема: Удосконалення майстерності виконання екзерсису класичного танцю.
Мета :
-
удосконалення техніки виконання рухів екзерсису біля станка
-
відпрацювання рухів екзерсису на середині залу
-
перевірити кваліфікацію та компетенцію інструкторів - гуртківців за допомогою майстер- класу
-
вдосконалення навичок синхронного виконання танц рухів та композиції танцю
-
розвивати вміння самовдосконалення та прививати навички об’єктивної самооцінки
-
виховування, прищеплення естетичного смаку до сучасної класичної хореографії
Завдання:
-
перевірити знання, вміння та навички гуртківців у екзерсисі класичного танцю
-
розвинути координаційні вміння та навички гуртківців
-
підвищити виразність танцювання
-
обговорювати шляхи вирішення, самореалізовуватися: зіставляють, звіряють, оцінюють і коригують
-
закріпити знання з видів танців (словникова робота)
Обладнання вчителя:
магнітофон, комп'ютер -ноутбук, добірка аудіо музичного супроводу та відео матеріалу.
Обладнання учня:
танц. репетиційна форма,танц. взуття, приладдя для зачіски (для дівчат)
Хід заняття
І Організаційна частина (15-20хв.)
1.1 Організаційний момент.
1.1.1 Шикування
1.1.2.Розміночні та загально розвиваючі вправи для підготовки суглобо - м’язового апарату,серцево-судинної та дихальної системи для подальшої роботи
(марш по колу, різновиди ходьби та бігу тощо)
1.1.3. Шикування у лінії
1.1.4.Уклін
1.1.5.Бесіда з техніки безпеки на занятті
ІІ Навчально тематична частина
2.1. Теоретична частина (12-15хв.)
2.1.1. Повідомлення теми та мети заняття
2.1.2. Вступна бесіда
Нагадаємо ,що слово «екзерсис » має французьке походження exercice — «вправа» - це комплекс тренувальних вправ в класичному танці (балеті), що сприяє розвитку м'язів, зв'язок, вихованню координації рухів у танцівника
2.2. Практична частина (80-90хв.)
2.2.1. Екзерсис класичного танцю (Перед виконуванням кожної вправи- опитування учнів з назв вправ та метою кожної вправи, яки суглоби та групи м’язів вони розвивають )
а) Виконання вправ на середині зали
-
вправи на виразність танцювання: вправи на постанову голови та шії
-
Рort de bras (пор де бра) рук ¾-вальс
-
Рort de bras (пор де бра) корпусу ¾-вальс
б) Виконання вправ біля станка
-
demi plie (деми плие) муз супровід ¾-вальс
-
grand plie(гранд плие ) муз супровід 4/4 -адажіо
-
Battements tendus (батман тандю) муз супровід 2/4- полька,4/4-марш
-
Ronds de jambe par terre (ронд де жамб пар терр) муз супровід ¾-вальс, 4/4 -адажіо
-
Вattements fondus (батман фондю) муз супровід 2/4- полька, 4/4 -адажіо
-
Battements frappes (батман фраппе) муз супровід 2/4- полька,4/4-марш
-
Вattements soutenu (батман сотеню) муз супровід ¾-вальс, 4/4 -адажіо
-
Ronds de jambe en l'air (ронд де жамб ан леер) муз супровід ¾-вальс, 4/4 -адажіо
-
developpe (девелопе) муз супровід ¾-вальс
-
grands battements( гранд батман) муз супровід 2/4- полька,4/4-марш
в) Виконання рухи в середині зали
різновиди стрибків : соте по 1,2,3,5 та 6 позиціях , шажмани по 5 позиції та інш.
г) Виконання рухів по діагоналі залу
-
шене,
-
Pas de bourree (па де буре),
-
стрібки в Jete (жете)
д) Портер
-
рухи для розвитку гнучкості, розвиненості стопи
-
рухи для розвитку колін,
-
вправи розтяжки,
-
рухи для розвитку «танц. кроку»
2.2.3.Перевірка домашнього завдання. Словникова робота
Види танцю (опитування гуртківців)
-
З якої теми з хореографії словникова робота була задана до дому (Танець, види танцю )
-
Дайте визначення танцю?(Танець - це людський рух, виконаний в певному стилі. Супроводжується музикою або іншими ритмічними звуками .)
-
Танець має на меті розповідь сюжету А також має за ціль комунікацію або вираження почуттів, тем, ідей якому можуть сприяти пантоміма, костюм, декорації, сценічний світ і пр. Танець існував та існує в культурних традиціях всіх людських суспільств. За довгу історію людства він постійно змінювався, відображаючи культурний розвиток. Існує величезна безліч видів, стилів і форм танцю.
-
Які види танцю ви знаєте? (Народний. Класичний. Естрадний)
-
Дайте визначення кожного з них
-
Народний танець - яскраве вираження менталітету і творчості кожного народу , віддзеркалення традицій , хореографічної мови, пластичної виразності у співвідношенні з музикою
-
Класичний танець - є основою мистецтва балету, започаткованого наприкінці ХVІ ст., і вимагає спеціальної підготовки
-
Естрадний танець - має власну специфіку та підпорядкований завданням підтримки виступу певного естрадного співака
-
У чому ж полягає роль танцю? Давайте поміркуємо. Де ми бачимо використання танцю?(самовираження,види спорту та інш.) З відси визначається і його роль: Роль танцю полягає в його використанні як спосіб самовираження, соціального спілкування, в релігійних цілях, як змагальний вид спорту , як показовий вид мистецтва. За допомогою танцю ми можемо бачити і відчувати музику
2.2.4. Виховування, прищеплення естетичного смаку
а)(Перегляд відео. Танець суч. хореографії)
Зараз ми познайомимось з творчістю видатного хореографа Едуарда Лока та як можна використати знання які ми щойно згадали та виконали у екзерсисі. Переглянемо як один з взірців техніки виконання
-Нідерландський балет (Хореограф Едуард Лок). Амелі ;
Обговорення побаченого. Знайомство з технікою виконання
-Які рухи екзерсису ,які ми щойно виконували, ви впізнали?
Така техніка напрацьовується роками виснажливих тренувань.
б) Актуалізація опорних знань учнів. Бесіда про епоху Відродження . В.Шекспір «Ромео та Джульєтта»( довідково (справочно))
-Назвіть назву балету 1 акт якого ми дивилися на попередньому занятті («Ромео та Джульєтта»)
*картка № 1 «Це цікаво» (Читає гуртківець)
-Де та коли народився автор музики до балету Сергей Прокофьев (Він наш співвітчизник,який народився 23 квітня 1891 року в селі Сонцовка (ныне село Красное ) Донецької області, України)
-Назвить зайвий балет у списку
-
«Ромео та Джульетта»
-
«Попелюшка»
-
«Лебедине озеро»
-
«Сказ про кам'яну квітку»
(Зайвий - Лебедине озеро -т.я. його автор П. Чайковський)
-Згадаймо сюжетну лінію 1 акту.(Опитування гуртківців)
(Перегляд відео. Фрагменти балету в постановці та виконанні артистів московського «Большого театра оперы и балета»)
-Балет «Ромео та Джульєтта» . С.Прокофьєв (Постановник В.М. Лавровський)
Обговорення побаченого. Знайомство з технікою виконання, акторською майстерністю, образністю
Бесіда про постанову Василя Михайловича Лавровського. Головні партії: Джульєтта -Наталля Бессмертнова, Ромео -Михайло Лавровський. (Слід зазначити, що Н.І.Бессмертнова була першою виконавицею партій Джульєтти в "Ромео і Джульєтті" С.С.Прокофьева) Знайомство з автобіогр. данними та творчім шляхом видатних артистів балету. Поповнення знань, що до списку класичних балетів та ((див. додаток В) (Таблиця 2, колами Венна))Знайомство з автобіографічною таблицею(частково), в т.ч. колами Венна (частково).
3.1.1 Підведення підсумків заняття
-
-Сьогодні на занятті ми удосконалили техніку виконання класичного екзерсису и ще на один крок наблизилися до професійного виконання
-
-Наші інструктори підтвердили та компетентно показали свою кваліфікацію. Привітаємо іх з успішним виконанням завдань .
-
-З яким представником суч. хореографічного мистецтва ми познайомились сьогодні? (Хореограф Едуард Лок) Нидерландский балет
-
Оцінювання роботи групи. Самоаналіз учнів їх помилок та вдалих виконань
3.1.2 Домашнє завдання
-
-Повторення вивчених рухів та етюдів до танцю «Контраст»
3.1.3. Вручення грамот та подяк
3.1.4. Уклін
3.1.5 Прощання
3.1.6 Ухід з танц. залу по колу.