Мета:
«Природа Космосу»:узагальнити та систематизувати знання дітей про Космос ,Сонце, Землю; ознайомити з поняттям «сузір'я»;
розвивати у дітей пізнавальну самостійність, спостережливість, логічне мислення.
«Навчання грамоти»:удосконалювати правильну вимову звуків рідної мови;закріплювати вміння ділити слова на склади, виконувати звуковий аналіз слів; розвивати фонематичний слух.
«Формування елементарних математичних уявлень»:
закріплювати знання дітей про зміну дня і ночі протягом доби; лічбу у межах 10; розвивати зорове і слухове сприймання, вміти орієнтуватися в просторі.
Виховувати любов та бережне ставлення до природи.
Матеріал: великий портфель, слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, макети Сонця, Місяця.
Інтегроване заняття « Мандрівка
по маршруту Земля-Космос »
Мета:
«Природа Космосу»:узагальнити та систематизувати знання дітей про Космос ,Сонце, Землю; ознайомити з поняттям «сузір’я»;
розвивати у дітей пізнавальну самостійність, спостережливість, логічне мислення.
«Навчання грамоти»:удосконалювати правильну вимову звуків рідної мови;закріплювати вміння ділити слова на склади, виконувати звуковий аналіз слів; розвивати фонематичний слух.
«Формування елементарних математичних уявлень»:
закріплювати знання дітей про зміну дня і ночі протягом доби; лічбу у межах 10; розвивати зорове і слухове сприймання, вміти орієнтуватися в просторі.
Виховувати любов та бережне ставлення до природи.
Матеріал: великий портфель, слова-картки, склади, схеми, звукові моделі слів, макети Сонця, Місяця.
Хід заняття
1.«Сюрприз»
По садочку бігла мишка
І несла в портфелі книжки
За пеньочок зачепилась
І портфелик загубила
Я портфелик той знайшла,
Вам, малята, принесла.
2.«Маршрутний лист»
-Що це, діти?(глобус).Давайте вирушимо з вами у подорож. Але перед цим потрібно розглянути ось цей маршрутний лист.
Земля
Природа весною День і ніч
Сонце
Планети
Космос
3.»Знайомство»
Прочитаємо їх назви, поділимо на склади і викладемо звуковий ряд.
ЗЕМ-ЛЯ(-•--•),СОН-ЦЕ(-•--•),ПЛА-НЕ-ТИ(--•-•-•),
КОС-МОС(-•--•-).
4.Зупинка »Земля»
а)«Природа весною «
Земля –наша домівка. І на ній відбуваються зміни. Нагадайте мені, яка пора року? (весна)А яка весна? (пізня)Що характерно пізній весні? (розцвіли дерева, квіти, багато трави)
б)» День і ніч»
Як ви думаєте чому в нас є день і ніч? Пам’ятаєте, я вам розповідала? Тому, що Земля кругла і вона обертається.
Діти:
1).Із долини на горбок
Ходить вечір-вечорок
Кличе темряву-темноту,
Щоб ставала до роботи,
На лугах траву ростити,
Діткам гарні сни носити.
2).Коли ходить ніч надворі,
Укривають небо зорі,
А щоб їм бува, не впасти
На чиєсь подвір’я,
То збираючись у групи,
І , побравшися за руки,
Створюють сузір’я.
в) Ще в стародавні часи люди помітили, що зірки, розташовані одна біля одної, утворюють різні фігури. Ці фігури люди назвали «сузір’ями». Основні їхні фігури потрібно знати морякам, пілотам, мандрівникам, щоб правильно знайти дорогу, якщо заблукають.
5.Фізкультхвилинка
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати
Сонечко розвеселяти.
Встали,-сіли, встали,-сіли.
Бачте, як розвеселили.
Засміялось сонечко,
Діткам у віконечко.
6.Розповідь дітей за малюнками »Сонечко-будильник»
«Сонечко-будильник»
Із-за біленької хмаринки виглянуло сонечко. Воно розбудило півника. Вибігла із курника курочка, й гелготлива гусочка. Прокинулись у хліві свинка і корівка. В мурашнику працьовиті мурашки повідкривали вікна і двері. З вулика вилетіла бджілка збирати мед. На будинку в гнізді зацокотіли боцюни .Всіх розбудило сонечко, нікого не забуло.
7.Гра «Сонечко»
Я на небі сяю,
І про всіх дбаю
Рано-вранці піднімаю,
День мине-я спать вкладаю.
(діти рухаються по колу; на сигнал «День» обертаються до «Сонечка» обличчям; на сигнал «Ніч»-повертаються спиною до нього)
8.Зупинка «Сонце», «Планети»
Сонце, як і ми має велику родину-планети.
Планети, що рухаються навколо нього складають Сонячну систему.
Діти:
1).Як від Сонця починаєм,
То Меркурій перший знаєм.
2).А за ним, немов подруга,-
Це Венера, вона друга.
3).А нам Сонце звеселя
Третя-матінка Земля.
4).Ніби бог війни, упертий,
Марс іде, і він четвертий.
5).Знає астроном завзятий,
Що гігант-Юпітер-п ’ятий.
6).Хто з кільцем здружився просто?
Це Сатурн. Планета шоста.
7).Він бог неба в себе в дома.
Це –Уран, планета сьома.
8).Хто планету восьму знає?
Це Нептун нас зустрічає.
9).А остання хто ,малята?
Плутон, вона дев ’ята.
9.Гра »Кожен знайде своє місце»
Сонце стане посередині ,Венера ліворуч, Меркурій праворуч, над Сонцем Земля, біля неї праворуч Сатурн ,над Сатурном Плутон, під Меркурієм внизу Марс, між Марсом і Меркурієм Уран, внизу під Венерою Юпітер, а вгорі далеко-далеко Плутон.
10.Зупинка «Космос»
Всі планети знаходяться у великому просторі, який має назву. Треба її викласти.
КОСМОС
Зробимо звуковий аналіз цього слова.
Скільки складів має слово? Скільки голосних звуків, скільки приголосних?
11.Гра»Математичний ряд»
Хтось нам залишив послання. Воно зашифроване.Т реба викласти цифри по порядку від 1 до 10.На кожній цифрі є букви .Перегорніть їх і прочитайте.
К О С М О Н А В Т И
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Що це за люди? Давайте складемо розповідь про них.
12.Розповідь дітей за малюнками «Космонавти»
Побачив Богданчик по телевізору передачу про польоти в космос.
Виявляється космонавт повинен уміти й знати дуже багато. Коли виходить з ракети у відкритий космос то одягає спеціальний костюм. А на спину бере балони з повітрям, щоб дихати. Він досліджує нашу землю, небо, місяць, сонце. У польоті він не їсть улюблених вареників, бо вся їжа зберігається в тюбиках.
«Цікаво, а що сниться космонавтам?»-подумав Богданчик і вирішив, що в школі про це дізнається швидко.
13.Повернення
Ось ми з вами пройшлися по маршруту. Ми з вами маленька частинка Землі, і тому ми повинні її охороняти.
Світ прекрасний навколо тебе,
Сонце ясне,
І синє небо,
Птахи і звірі,
Гори і ріки-
Нехай він буде
Таким повіки!
Нехай людина добро приносить-
Бо світ навколо
Любові просить.(Алла Потапова)
Підсумок
Що найбільше вам сподобалося? Дозвольте вас зарахувати до почесних мандрівників і вручити вам значки.