Мета: активізувати знання дітей про Всесвіт, космічний простір. Пояснити, що сонце –небесне світило, яке має найбільше значення. Вчити дітей послідовно й логічно висловлювати думку.
Лексика: космос, світ, всесвіт, зірка, планета, комета, ліхтарик, сяйво, широкий, світлий, знаходитися, рухатися, гріти, простягати, холодно, темно, далеко, насправді.
Фонетика: інтонаційне промовляння речення.
Граматика: добір синонімів, антонімів, творення форми однини, множини минулого часу дієслів.
Зв'язне мовлення: переказ розповіді вихователя, послідовний і логічний виклад думки.
Матеріал: таблиці із зображенням всесвіту, комети, планет сонячної системи, дня і ночі, дидактичні картки.
Заняття з природи Космосу в старшій групі
« Подорож у Всесвіт »
Мета: активізувати знання дітей про Всесвіт, космічний простір. Пояснити, що сонце –небесне світило, яке має найбільше значення. Вчити дітей послідовно й логічно висловлювати думку.
Лексика: космос, світ, всесвіт, зірка, планета, комета, ліхтарик, сяйво, широкий, світлий, знаходитися, рухатися, гріти, простягати, холодно, темно, далеко, насправді.
Фонетика: інтонаційне промовляння речення.
Граматика: добір синонімів, антонімів, творення форми однини, множини минулого часу дієслів.
Зв’язне мовлення: переказ розповіді вихователя, послідовний і логічний виклад думки.
Матеріал: таблиці із зображенням всесвіту, комети, планет сонячної системи, дня і ночі, дидактичні картки.
Хід заняття
Бесіда
Сьогодні ,малята ,ми з вами помандруємо всесвітом. Пригадаємо ,що таке Всесвіт? А яким іншими словами можна назвати Всесвіт?
Вірно, малята. Космос-це світ ,який знаходиться за межами нашої планети. Як називається планета на якій живуть люди?
В космосі немає повітря. А на землі є повітря?
Давайте проведемо дослід. Подмухайте через трубочку у скляночку з водою.(дмухають)З’явилися бульбашки. Що це? Бульбашки-це повітря. Звідки взялося? З наших легенів ви видихнули його.
Це перша причина чому людина не може жити в космосі..
Друга причина-там холодно і темно. І тому планети люблять прогулюватися , бо власного тепла в них немає. Їхня поверхня тверда і зовсім не світиться, така космічна сім’я носить назву Сонячна система. Де у кожної планети є своя доріжка.
(посередині залу лежить коробка із неї чути голоси)
Дивіться ,яка чудасія! Давайте подивимося що ж там є.
(в коробці двоє інопланетян)
Ні вони нас ,ні ми їх, не розуміємо. Чому? Ще є мова жестів. Давайте спробуємо поговорити.
Гра «Ми покажем-ти відгадуй»
Пора вирушати в подорож. Може вже наших прибульців розшукують вдома. Діти сідають в ракету і летять у космос.
В космосі.
(на головній стіні розміщені зорі, Сонце, Місяць, малюнки із зображенням планет, дидактичні картки )
Як ви уявляєте Всесвіт?(психогімнастика)
Заплющіть свої оченята і уявіть, що ми ідемо а навколо зірки, планети, немовби в морі плавають. Хочем заглянути вгору, немає гори. Хочем заглянути вниз-його теж немає.
Розплющіть оченята. Правда диво ви бачили?
Так, малята, Всесвіту немає кінця, він наповнений зірками, планетами, кометами.
Як ви думаєте, що таке зірка? Яка зірка-велика чи маленька, вона стоїть на місці чи рухається?
Загадки
На небі біліє, світить, а не гріє(Місяць)
Вдень у небі гуляє, а ввечері на землю сідає(Сонце)
Торох, торох, розсипався горох,
Почало світати-нема чого збирати(Небо і зорі)