ЗАНЯТТЯ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО ДНЯ У 1 – МУ КЛАСІ

Про матеріал

Заняття інтегрованого навчального дня у 1 класі. Тема: Веселка. У змісті навчального матеріалу поєднано різні форми організації діяльності учнів на інтегрованих уроках: навчання грамоти, математика, мистецтво.

Перегляд файлу

 

 

 

                    

 

 

 

ЗАНЯТТЯ  ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАЛЬНОГО  ДНЯ

У   1 – МУ  КЛАСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕМА. ВЕСЕЛКА                        

Ключові   компетентності

-учень  усно  висловлює  власну  думку ;

-уважно  слухає  вчителя, однокласників та  відповідає на запитання;

-підтримує порядок на робочому місці;

-співпрацює  в групі ,парі, бере участь в іграх;

  повагою звертається до однолітків;

- оцінює свою діяльність за орієнтирами, поданими вчителем.

 Очікувані результати

-з увагою сприймає усні репліки вчителя й однокласників ;

-монологічне висловлення ;

-ділиться своїми почуттями й емоціями від прослуханого та побаченого;

-називає  предмети, ознаки предметів стосовно теми;

-лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу;

-розв’язує вирази на додавання та віднімання без переходу через розряд;

-відтворює в інших видах діяльності природознавчі знання по темі;

-бере участь у рухливих іграх;

-слухає музичні твори про школу,дітей,висловлює свої враження;

-малює графічними матеріалами.

 

Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект, слайди з теми уроку, картки для складання слів, кольорові олівці, фломастери, аркуші паперу,              кольорові  стрічки,дні тижня на аркушах паперу

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст занять протягом дня

 

І частина

І. Створення емоційного фону заняття.

Ранкова зустріч (12-14 хв)

  1. Вітання

 «Доброго ранку, сонечко».

 Діти стоять колом. Вони повторюють за вчителем слова та одночасно рухами показують, із чим або ким вони вітаються.

  • Доброго ранку, сонечко!
  • Доброго ранку, хмаринки!
  • Доброго ранку, пташки!
  • Доброго ранку, дерева!
  • Доброго ранку, земле!
  • Доброго ранку мені!
  • Доброго ранку тобі!

Ми привіталися словами. А тепер будемо вітатися «руками».

Пальчикова гімнастика.

Клас ділиться на дві підгрупи. Кожна підгрупа утворює коло, в якому діти вітаються різними способами (за вказівкою вчителя). Наприклад:

  • « по-дорослому» (потисканням рук);
  • « як із приятелем» ( плескання долонею об долоню сусіда);
  • « мізинчиками» ( зачіпляються пальчиком за пальчик сусіда).
  1. Щоденні новини. Робота з календарем

Учні колективно вписують у календар відповідні дані. Тему тижня і дня буде записано згодом.

Пора року:__________.

Рік:_____.

Місяць:__.

Дата:____.

Який сьогодні день:____.

Дитина дня:_________.

Тема тижня:_________.

Тема дня:___________.

  1. Хвилинка спостереження

Діти оглядають класну кімнату і з’ясовують, що в ній відбулися зміни: на стіні з’явився малюнок сонечка в оточенні краплин дощу, а на дошцісемикольорова квітка; кольорові стрічки, віночки та повітряні кульки.

  1. Вправа “Припущення”

Діти висловлюють припущення щодо того, чому всі ці предмети з’явилися у класі.

  1. Відгадування загадки. Оголошення теми тижня і дня

Учитель пропонує дітям загадку.

Поясок ясний зіткала, Після дощику з’явилась,

Небеса підперезала,           Різнобарвно заіскрилась.

(Веселка)

  •    Так, саме про веселку ми говоритимемо цього тижня. Тема сьогоднішнього дня — “Веселкові кольори”.

 

  1. З’ясування досвіду учнів з теми (3-4 хв)

Вправа “Асоціативний кущ”

Діти відповідають на запитання, а вчитель записує відповіді навколо слова “веселка”, групуючи їх за змістом.

  •    Що ви уявляєте, коли чуєте слово “веселка”?
  •    Що при цьому відчуваєте?

C:\Users\w\AppData\Local\Temp\FineReader12.00\media\image1.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

— Користуючись записаними словами, поясніть, що таке веселка.

  1. Розширення уявлень учнів про веселку

(16-17хв)

  1. Робота з тлумачним словником з’ясування значення слова “веселка”

Веселка — дугоподібна різнокольорова смуга на небі, яка з’являється внаслідок заломлення сонячних променів у краплинах дощу. Інша її назва — райдуга.

  1. Списування з друкованого тексту

Учні списують це речення зі словника у зошити.

  1. Розповідь учителя з опорою на фотоілюстрації

 Орієнтовний зміст повідомлення

Після дощу, поки малесенькі краплі води ще втримуються потоками повітря, промені сонця проходять крізь них і заломлюються. При цьому світло розкладається на кольори від червоного до фіолетового.

Що більші краплі води, то яскравіший і насиченіший колір веселки. Поступово кількість і розмір крапельок зменшується. Вони випаровуються або падають на землю, веселка втрачає свою яскравість і зрештою зовсім зникає.

Райдугу можна побачити не тільки після або під час дощу, вона утворюється також біля водоспадів та фонтанів.

  1. Продовження розповіді вчителя

Веселку можна побачити й уночі, але тоді вона менш яскрава, тому що світло, відбите Місяцем, не таке інтенсивне, як те, яким Сонце освітлює земну поверхню вдень.

Людство створило про веселку безліч легенд. У давньогрецькій міфології, наприклад, веселка — це дорога, якою ходила посередниця між світом богів і людей Ірида. У давніх слов’ян вважалося, що вона п’є з морів, озер, річок воду, яка потім проливається на землю дощем.

У народних прикметах висока веселка віщує добру погоду, а низька — погану.

  1. Руханка під пісню “Веселка”

Пісня «Веселка»

Музика і слова Н. Май

 

Краплю дощика берем,

Трішки сонця додаєм,

Світанкової роси,

Жменьку радості для всіх.

 

Приспів:

Подивись на небо

Кольори ясні,

Сумувать не треба

Просто посміхнись!

Подивись на небо

Сонце золоте,

Сумувать не треба

Все на краще йде!

 

Слово лагідне скажи,

Теплий погляд залиши,

І добрішим стане світ

Й наша пісня задзвенить!

 

Приспів. (2)

 

 

-Як приємно бачити людей що посміхаються! Ось ми всі посміхнулись, і нехай наше життя на малесеньку краплинку стане добрішим та радісніши

 

II частина

  1. Аналітико-синтетичні вправи зі словами (7-8 хв)

1. Слухання вірша

Педагог виразно читає вірш.

                                    Веселка

Чорна злива стояла стіною:

Страшно й сумно було в тій порі!

Та усмішкою ніжно-ясною

Засміялась веселка вгорі.

Затремтіла у розпачі злива —

І розсипалась чорна імла...

А веселка весела, вродлива

Вже півнеба за мить обняла!

Промінці дарувала барвисті — їх ловила й ловила земля.

У краплинах води, як в намисті,

Засміялись луки й поля.

 

  1. Бесіда за змістом
  • Чи сподобався вам вірш? Чим саме?
  • Який настрій він створює?
  • Як саме вони ведуть нас у мрію?
  • Як веселка може сміятися?
  •    Яке відношення має насуплена сива хмара до красуні-веселки?
  • Яке тепло може роздавати веселка?
  1. Практичне ознайомлення з порядком розташування кольорів веселки (8-10хв)
  1. Рухлива гра “Веселка”

Діти об'єднуються в групи за кольорами веселки. Кожна дитина бере у руки стрічку певного кольору. Вчитель пояснює, що всі діти разомвеселка, а кожен окремокраплинка води. Грає жвава музика дощу—діти-“крапельки”бігають та граються. Музика змінюється — виходить сонечко, і “смужки веселки” збираються разом, шикуючись відповідно до розташування її кольорів.

  1. Закріплення знань про кольори веселки (7-8 хв)
  1. Творча вправа “Чи є у кольору смак?”

Учитель пропонує дітям разом пофантазувати,

який запах і смак можуть бути у кожного кольору веселки, та поміркувати, як можуть бути пов’язані колір і смак, а також пригадати рослини, які своїм кольором попереджають, що їх не можна їсти.

 

  • Вірш «Кольори веселки» в поєднанні з розгляданням веселки-макета.

Сім кольорів веселка має,

І кожен з нас їх добре знає.

Червоний, — наче мак,

Оранжевий - морквинка,

І жовтий - наче сонце.

Зелений — як травинка.

І голубий — як небо,

І синій — як волошки в житі,

А фіолетовий — немов фіалки-квіти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вивчення вірша «Кольори веселки» напам’ять, використавши картинки - «нагадувалки»

 

Малювання носиком (сонечко, веселка).

Дидактична гра «Зберемо малюків на прогулянку».

(Одягнути на прогулянку 7 маленьких ляльок, підібравши для кожної конверт і шапочку, та помістити їх у коляску відповідно до кольорів веселкичервону, оранжеву, жовту, зелену, голубу, синю, фіолетову).

 

III. Робота в групах.

Завдання «Складіть слова».

 

Гра «Сонечко і дощик».

Зміст гри.

Коли світить сонечко,

Можна йти гуляти.

(Діти розбігаються по всій кімнаті, гуляють).

Тупотіти ніжками,

Навіть танцювати.

(Тупотять ніжками, танцюють).

А як дощик накрапає,

То малеча утікає.

(Діти біжать до вчителя, ховаються під пара­сольку).

Парасолька — ось яка,

Заховає всіх вона.

(Гра повторюється 3-4 рази).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Це я — Веселка, бо для мене час.

Був дощ, і хмари небо затуляли,

Тепер же хмари вдаль повідпливали.

А Сонечко краплинки освітило —

В них промені свої переломило.

І сталось диво в небі угорі,

Заграли дивні-дивні кольори.

Це райдуга-веселонька заграла,

Над ріками містки побудувала.

Щоб диво-казка до людей прийшла, їм кольори барвисті принесла,

І радість-казку, та чарівні мрії,

І веселкові, райдужні надії.

(Діти беруть стрічки з Веселки і кружляють навколо неї під музику).

 

 

 

 

 

 

 

ІIІ частина

  1.   Розвиток математичних умінь(33-35хв)

                              

 

Сьогодні ми потрапимо в гості до 3 братів і 4 сестер. А хто вони, вам потрібно здогадатись. Ці брати і сестри віком рівні, а іменами різні. Хто вони? (Дні тижня)

А субота з хлібом-сіллю Привела сестру ... (Неділю).

По-перше, треба знати, як звуть наших братів. Я буду читати вам загадки, а відгадками будуть дні тижня.

 

Вранці ми із добрим ділом

Привітали ... (Понеділок).

Ніченька минула скоро,

 — Трудовий іде ... (Вівторок).

Спритна, вміла, молода

Вже настала ... (Середа).

Йде четвертий день тепер,

Називається ... (Четвер).

Діло добре ладиться,

Як настала ... (П’ятниця)

Дома скрізь кипить робота,

Як почався день ... (Субота).

Ось і тижневі кінець,

Хто трудився — ... (молодець).

Давайте ще раз назвемо і поставимо їх по порядку.

 Ви знаєте, що кожен день тижня дружить з якимось кольором. Тож спробуйте  розставити по порядку ці кольорові дні.

(Понеділок — червоний, вівторокоранжевий, середажовтий, четверзелений, п’ятниця — блакитний, субо­тасиній, неділяфіолетовий)

 

(Діти розфарбовують дні тижня)

 

  1. Робота над задачею

Учні працюють у групах, розв’язуючи задачі. У відповідях до задач є числа від 1 до 7, кожному з яких відповідає смужка з певним кольором веселки. Отримавши результат, учні мають прикріпити на дошці у відповідному місці свою веселкову смужку. По завершенні роботи на дошці з ’явиться веселка.

Орієнтовний зміст задачі

На святі учні 1 -го класу випустили у повітря кульки: 5 синіх, 2 зелені, 6 жовтих, 8 помаранчевих, 7 червоних і 4 блакитні.

— Повітряні кульки якого кольору слід запустити в повітря ще, аби утворилася повноколірна веселка? ( Фіолетового).

Діти роблять короткий запис задачі, де вказують кількість кульок кожного з кольорів. Далі вони мають дати відповідь на запитання, що лежить на столі кожної групи (запитання різні).

Орієнтовні запитання для груп

  1. Скільки кульок синього та зеленого кольорів злетіло у небо?
  2. На скільки більше злетіло у повітря червоних кульок, ніж блакитних?
  3. На скільки більше злетіло у повітря жовтих кульок, ніж зелених?
  4. На скільки більше червоних, ніж зелених кульок злетіло у повітря?

5.  На скільки менше жовтих кульок, ніж червоних?

  1. Скільки блакитних та зелених кульок злетіло у повітря?
  2. На скільки більше злетіло червоних кульок, ніж синіх?
  1. Обчислення виразів

У кожній веселковій доріжці, прикріпленій на дошці, записано 3 вирази. Діти працюють у групах, яким відповідають певні порядковий номер та колір: записують вирази у зошити й виконують обчислення.

C:\Users\w\Desktop\Безымянный.png

  1. Вправляння у кресленні відрізків

Учні користуються кольоровими олівцями.

Орієнтовні приклади завдань

  • Накреслити відрізок червоного кольору завдовжки 3 см.
  • Накреслити відрізок помаранчевого кольору, довжина якого на 2 см більша, ніж у червоного.
  • Накреслити відрізок зеленого кольору, довжина якого дорівнює сумі червоного та помаранчевого відрізків.
  • Накреслити відрізок синього кольору, на 1 см коротший від помаранчевого.

 

ІV частина

Слухання казки

-    Приготуйтеся, бо зараз ми з вами вирушимо до казки.

Були собі на світі сім друзів-художників. Вони мешкали у містечку, над яким постійно висіли хмари. Художники не бачили іншого кольору, крім сірого, не     

знали яскравих барв.         

Та одного разу налетів на сіре місто вітер і розігнав хмари. Вийшли художники на вулицю — очам  не повірили:

  •             Яке гарне небо!
  •             Яке гарне сонце!
  •             Яке чудове листя!
  •              Яке все гарне і різнокольорове! — вигукували друзі й відразу заходилися малювати. Але нічого не вийшло, бо потрібних фарб у них не було,  звернулись вони до червоного маку в зеленій траві, білої ромашки із жовтою серединкою, сонечка — золотого вдень і пурпурового ввечері, до блакитної річечки по допомогу.

     І тільки зробили це, як з'явилась у небі барвиста веселка, що подарувала художникам по краплині кожного кольору. Ці краплі художники зібрали у свої відерця, і відтоді їхні картини стали яскравими і різнобарвними.

 

  •              Це веселка, що народжується після рясного і теплого дощу. Щойно він відшумить і засяє сонечко на  небі — з'являється барвистий місток. Скільки кольорів у веселки? (Сім.)
  •              Назвіть кольори веселки. (Червоний, оранжевий,  жовтий, зелений, блакитний, синій, фіолетовий.)
  •             Який колір веселки вам подобається найбільше? Чому?
  •             Який із них здається вам найвеселішим?
  •              Який найпохмурішим? Чарівним? Теплим? Холодним? Загадковим?
  •             Як ви вважаєте, чому люди називають цю різнокольорову дугу «веселкою»?
  •              В Україні здавна існувала прикмета: хто дожене веселку і пройде під нею — буде щасливим. Звичайно ж, це яскраве диво, як і сонце, наздогнати неможливо. Але прагнення наблизитись до такої краси сповнювало людей відчуттям радості й щастя.
  • Ви вже здогадалися, що ми малюватимемо сьогодні?
  • Спробуйте зобразити веселку і те, із чим вона товаришує.

 

— Розгляньте малюнки, на яких зображено веселку. Олівець допоможе нам виконати малюнок. Спочатку зобразимо землю, над якою простягнеться веселка. На землі — квіти, травичка, а над ними — веселка. Звер­ху — хмаринка із краплинками дощу та сонечко.

Тепер будемо розфарбовувати.

 

Практична діяльність учнів.

Учні самостійно створюють композицію

 

Перегляд мультфільму «Уроки з винтиком»

 

 

 

   Виставка учнівських робіт.

— Подивіться, які чудові веселки з'явились у нашому класі, попри те, що дощика нині не було! Чи сподобалось вам їх малювати?

 

  1. Підбиття підсумків дня на Галявині мрій (7-8 хв)

Діти сідають на килимок, узявши із собою різнокольорові кульки та семикольорову квітку. Пригадують, чим займалися впродовж дня, що нового довідалися, що було цікавого та повчального.

  •    Заплющмо очі й помріймо про щось хороше на нашій веселковій галявині, і нехай чарівна квітка допоможе цим мріям здійснитися. А ще подумки побажаємо чогось доброго собі, рідним, друзям, однокласникам і своїй країні..
docx
Додано
8 січня 2019
Переглядів
1804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку