Конспект заняття на тему «Киця Мура»
ПРИВІТАННЯ Фізкультурна вправа «Доріжка» Діти разом зі своїми мамами долають шлях з перешкодами. Спочатку вони йдуть спортивною доріжкою, переступаючи через цеглинки. Потім стають кожен на окремий кубик та обережно зістрибують з нього. Відтак пролізають попід дугою та фінішують. Вправа «Хто це виглядає?» Вихователь звертає увагу дітей на те, що з-за дверей хтось зазирає до кімнати. Він запитує малюків, чи знають вони хто це. (Киця.) Після цього пропонує дізнатися про кицю більше. Він називає її ім’я – Мура та ставить дітям навідні запитання на кшталт: «Яка киця зовні? (Маленька, сіренька, пухнаста тощо.) А як киця «говорить»? (Нявкає.)». Відповідати на запитання дітям допомагають мами. Вправа «Нумо знайомитися» Учасники сідають кружка. Вихователь пропонує усім познайомитися з кицею, називаючи по черзі своє ім’я. Діти разом з мамами передають іграшкову кицю по колу, гладять її, вітаються і називають свої імена. Гра «Це я» Вихователь пропонує дітям пограти у гру. Киця щоразу називатиме своє ім’я, тож діти мають уважно слухати. Той, хто почує своє ім’я, має вказівним пальчиком вказати на себе й кивнути головою. Перед початком вправи вихователь пересвідчується, що всі діти знають, який із пальчиків вказівний. Для цього пропонує усім його продемонструвати. Активно грати малюкам допомагають мами.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Сенсорна вправа «Клубочок» Вихователь розповідає дітям, що Киця Мура дуже любить гратися з клубочками, і запитує: «Скільки Киця має клубочків: один чи багато? (Багато.) А яких вони кольорів? (Відповіді дітей.) А чи є на вас елементи одягу такого самого кольору? (Відповіді дітей.)» Вихователь показує по черзі різні клубочки, а діти називають колір та вказують на елемент одягу такого самого кольору. За необхідності їм допомагають мами. Після цього вихователь показує дітям, що клубочки можуть котитися. Він пропонує їм обрати один із клубочків – той, який більше до вподоби, і прокотити його до своєї мами. Пальчикова гра «Погладимо кошеня» Діти стискають одну руку в кулачок – це кошеня. Другою рукою гладять «кошеня» по голівці. Пальці цієї руки розслаблені, рух долоні повторює форму кулачка, який виконує роль кошеняти. Вихователь супроводжує гру рядками вірша: Киця любить, як по спинці Гладжу киценьку свою, Як дарую їй гостинці, Кашку, молочко даю. Рухлива гра «Пташки і кицька» Мами надягають дітям на ручку браслет-пташку. Вихователь пояснює, що Киця Мура дуже любить полювати на пташок. Він пропонує дітям повторювати за ним рухи руками, які нагадують помахи пташиних крил. При цьому застерігає: щойно Киця побіжить, слід чимдуж тікати від неї до мами, аби не спіймала. Діти починають «літати», а вихователь примовляє: Пташечки літали, зернятка клювали, На ніжках стрибали, кицю виглядали, А кицюнька не спить, і за пташками біжить! Почувши слово «біжить» діти втікають до мам.
Образотворча вправа «Портрет Киці» Вихователь розповідає дітям, що Киці Мурі дуже сподобалося з ними гратися. На згадку про себе вона залишила подарунок – свій портрет. Фахівець звертає увагу дітей, що на фото чогось бракує, і запитує: «Чого нема в Киці? (Вусиків.) А які в киці вуса?». (Діти показують: пальчики розставлені, напружені; великими пальчиками вони торкаються щічок.) Після цього вихователь пропонує дітям домалювати Киці вуса! Для цього вони спочатку тренуються, проводячи на папері уявні лінії, а потім вмочають пальчики у фарбу і малюють у такий спосіб. Відтак показують одне одному, що в них вийшло.
ПРОЩАННЯ Веселий танок «Киця Мура запрошує до танцю» Вихователь хвалить дітей за сумлінне виконання всіх завдань і переказує від Киці Мури запрошення до танцю. Відтак усі танцюють у супроводі веселої музики. Прощання «До нових зустрічей» Вихователь пропонує дітям попрощатися так, як це роблять котики – доторкнутися своїм носиком до носика мами. Після цього він бажає всім веселого настрою та запрошує на наступне заняття.
Конспект заняття на тему «Їжачок»
ПРИВІТАННЯ Фізкультурна вправа «Доріжка» Діти йдуть по доріжці з різними перешкодами. Спочатку перестрибують через «калюжки» - маленькі м’які килимки. Потім ходять по мішечку з каштанами. А відтак пролізають попід дугою. Вправа «Хто це виглядає?» Вихователь звертає увагу дітей, що на їхнє заняття знову хтось завітав. Він запитує, чи знають діти хто це. (Їжачок.) Після цього пропонує описати їжачка, відповівши на запитання «А який їжачок зовні? (Маленький, колючий, з м’яким носиком тощо.)» Відповідати на запитання дітям можуть допомагати мами.
Вправа «Нумо вітатися»
Вихователь пропонує усім познайомитися з їжачком. Діти разом з мамами сідають кружка та передають іграшкового їжачка по колу, вітаються і називають свої імена.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Пальчикова гра «Їжачок» Вихователь пропонує дітям та їхнім мамам повторювати за ним рухи: долоні рук знаходяться під кутом одна до одної, пальці обох рук напружені, розставлені в протилежні боки, схрещені між собою. При цьому вихователь промовляє рядки віршика: Їжачок-хитрячок із голок та шпичок Пошив собі піджачок І у тому піджачку він гуляє по садку, І збирає на голки Груші, яблука, сливки!
Гра «Збери врожай» На килимку розкидані груші та яблука. Вихователь просить дітей зібрати врожай: груші покласти в маленький кошик, а яблучка – у великий! Діти виконують завдання. Сенсорна вправа «Збери голочки» Вихователь розповідає дітям, що їжачок має дуже багато друзів. Зазвичай вони веселі та жваві, але нині чомусь засмучені. Вихователь запитує дітей: «Як ви гадаєте, що сталося? (Мами підказують відповідь: їжачки загубили свої голочки!) Допоможемо їм? (Так.)». Діти разом з мамами чіпляють до зображень їжачків прищіпки – ніби голочки.
Рухлива гра «Раз, два, три! Їжачка наздожени!» Вихователь розповідає дітям, що деякі їжачки доволі швидко бігають, і пропонує їм перевірити це. Так, їжачок (вихователь у масці) тікає, а діти його наздоганяють. Їжачок при цьому примовляє: Я – їжачок, колючий бочок Коль, коль, коль. Тепер швидко побіжіть І мене наздоженіть.
Образотворча вправа «Гостинець для їжачка» Діти за допомогою мам ліплять із пластиліну яблучка для їжачка. Для цього вони беруть пластилін потрібного кольору (жовтого, зеленого, червоного), розігрівають його в долоньках, а потім роблять кульку. Після цього пальчиками надають кульці форми яблука. Завершивши роботу, діти «пригощають» їжачка. ПРОЩАННЯ Прощання «До нових зустрічей» Вихователь пропонує дітям попрощатися з їжачком, обійняти своїх мам та разом помахати їжачку долоньками. Після цього вихователь дякує усім за активну роботу та запрошує на наступне заняття.
Конспект заняття на тему «Білочка»
ПРИВІТАННЯ Фізкультурна вправа «Доріжка» Діти виконують вправу на доріжці з перешкодами. Спочатку вони переступають через м’які циліндри. Потім стрибають з одного «камінчика» на другий – мішечки, наповнені піском. Відтак пролізають попід дугою та фінішують. Вправа «Хто це виглядає?» Вихователь вказує на один з кутків кімнати та повідомляє дітям, що на заняття знову завітав несподіваний гість. Відтак запитує, чи знають діти хто це (Білочка.) Вихователь ставить додаткові запитання на кшталт: «А яка білочка зовні? (Маленька, руда, пухнаста тощо.) А що вона вміє робити? (Махати хвостиком, стрибати з гілки на гілку, збирати горішки.)». Відповідати на запитання дітям допомагають мами. Вправа «Нумо знайомитися» Вихователь пропонує усім познайомитися з білочкою. Діти разом з мамами сідають кружка. Білочка стає у коло та кидає комусь із учасників шишку. Він її ловить та називає своє ім’я. Після цього білочка кидає шишку кожному наступному учаснику доти, доки усі не назвуть свої імена. Після цього діти запитують: Де ти, білочко, живеш? Що ти, білочко, гризеш? А білочка їм відповідає: У зеленому ліску, У дуплі, у сосняку, А гризу горішки І гриби, і шишки.
ОСНОВНА ЧАСТИНА
Гра «Збери шишки» На підлозі розкидані шишки. За командою вихователя «Один, два, три! Шишечки збери!» діти збирають шишки у спільний кошик.
Сенсорна вправа «Великі й малі шишки» Вихователь пропонує дітям допомогти білочці посортувати шишки за розміром. Великі потрібно поскладати у більший кошик, маленькі – у менший. Після того, як діти впоралися з цим завданням, вихователь розповідає, що білочка-трудівниця ще грибочків назбирала багато. Їх потрібно нанизати на мотузку. На аркушах паперу намальовані різноколірні мотузки. Діти мають кожен на своєму аркуші викласти на мотузку паперові грибочки, чергуючи великі з маленькими. Мами їм допомагають.
Рухлива гра «Спіймай білочку» Вихователь надягає маску білочки та запрошує дітей погратися. Діти наздоганяють білочку, а вона при цьому примовляє: Білка бігала, стрибала, І малят пограти звала. Білочку ви не лякайте, А мерщій наздоганяйте!
Образотворча вправа «Горішки для білочки» Вихователь пропонує дітям намалювати для білочки гостинець – горішки. Він роздає їм вирізані з картоплі штампи у вигляді горішків та аркуші паперу, на яких намальовані кошики. Діти вмочують штамп у фарбу й малюють горішки в кошику.
ПРОЩАННЯ
Веселий танок «Хоровод білченят» Діти одягають маски білочок і під веселу музику водять хоровод. До танцю приєднуються мами та вихователь.
Прощання «До нових зустрічей» Вихователь прощається із дітьми такими словами: З білочкою ми пограли та затанцювали, Малювали, а тепер прощатись час, Рада була бачити всіх вас! Поцілуйте матусь, обійміться, до побачення!