Заняття "У пошуках чарівної скриньки"

Про матеріал
Продовжувати учити встановлювати закономірності ряду предметів і продовжувати ряд; вправляти в лічбі в межах 5; закріпити вміння порівнювати число і цифру та визначати розмір предметів; повторити знання про геометричні фігури,; розвивати пізнавальні процеси, вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати предмети; виховувати цікавість до занять, уважність.
Перегляд файлу

Конспект відкритого заняття

з елементарних математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку на тему:

«У пошуках чарівної скриньки».

Мета: продовжувати учити встановлювати закономірності ряду предметів і продовжувати ряд; вправляти в лічбі в межах 5; закріпити вміння порівнювати число і цифру та визначати розмір предметів; повторити знання про геометричні фігури,; розвивати пізнавальні процеси, вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати предмети; виховувати цікавість до занять, уважність.

Матеріал: паровоз, 5 вагонів, набір карток із цифрами від 1 до 5; 5 квіток і квадратів різного розміру; годівнички, пташки.

Хід заняття

І. Вступна частина.

Психогімнастика. (Діти стоять у колі.)

- Діти, спробуйте передати свій гарний настрій одне одному. Зробіть це долоньками. Посміхніться одне одному. Від ваших долоньок стало тепліше, і настрій покращився. (Діти сідають на килимок півколом.)

Сюрпризний момент.

Вихователь знаходить посилку, в якій скриня і лист. Читає листа від лікаря Айболита.

«Добрий день, дітки! У мене сталося лихо. В Африці захворіли звірята і їм необхідна моя допомога. Я взяв чарівну воду і вже зібрався в дорогу, але злі пірати відібрали її і закрили в скриню, а ключ жбурнули в глибоке озеро. Допоможіть мені, будь ласка! Вам належить виконати завдання, за які ви від рибки отримаєте ключі. Якщо наберете 5 ключів, то зможете відкрити скриньку з чарівною водою.»

- Діти, допоможемо лікарю Айболиту? (Так.)

ІІ. Основна частина.

Дидактична гра «Потяг».

Вихователь викладає паровоз. Викликаючи по одній дитині, пропонує вибрати вагончики з відповідною кількістю  «віконечок».

  • Скільки має бути віконечок у першому вагончику? (Одне, тому що вагончик перший.) Знайди його і поклади за паровозом і т. д.

Далі вихователь пропонує дібрати для кожного вагончика відповідну цифру.

- Скільки віконечок у першому вагончику? (Одне.) Яку цифру ми поставимо? (Цифри по черзі виставляються над кожним вагончиком.) Який за рахунком вагончик із двома віконечками? (Другий.) і т. д.

- Із цим завданням ви справилися. Рибка дає нам перший ключ.

Гра «Порахуй далі».

Вихователь кидає м`яч дитині і називає число. Дитина має назвати наступне число. Далі завдання ускладнюється - вихователь називає число, а дитина повинна від названого числа долічити до 5.

Дидактична гра «Знайди зайве».

Вихователь показує дітям круги – шаблони. Завдання дітей - порахувати кількість об`єктів тваринного світу в кожній комірці, співвіднести із вказаним числом та знайти ту комірку, де кількість об`єктів не відповідає заданому числу.  Рибка дає другий ключ.

Фізкультхвилинка.

Наші ручки: раз, два, три!

Наші ніжки: раз, два, три!

На носок, на каблучок,

Руку вліво, руку вправо:

Ми танцюєм козачок.

Раз – присядемо, два – присядемо,

Гарний настрій – добре всім.

Покружляли, повертілись

Й тихо всі на місця сіли.

Дидактична гра «Куди, пташечко, летиш?»

На дошці розміщені годівнички. Вихователь пропонує допомогти кожній пташці дістатися до своєї годівнички. А допоможуть в цьому позначення – геометричні фігури, які є у кожної пташки і на кожній годівничці. За виконане завдання рибка дає третій ключ.

Дидактична гра «Нагодуймо пташок».

Перша годівничка порожня. У другій 3 зернятка, у третій - 4, у четвертій – 5. Вихователь пропонує дітям проблемну ситуацію: докласти зернятка так, щоб у кожній годівничці було по 4 зернятка.

  • Скільки зерняток у першій годівничці? (Вона порожня.) Скільки потрібно покласти? (4)
  • Скільки зерняток у другій годівничці? Скільки додати, щоб отримати 4? (Одне.)
  • Скільки зерняток у четвертій годівничці? (5) Що треба зробити, щоб їх стало 4? (Забрати одне зернятко.)

Рибка дає четвертий ключ.

Вправа «Збудуй будинок».

  • Діти, підійдіть до столів і викладіть із паличок будинок.
  • Якої форми дах? (Трикутної.) А стіни? (Квадратної.)
  • А що прикрашає кімнати в кожному будинку? (Кімнатні квіти.)

Гра «Посади квіти».

На столах перед дітьми 5 квіток і 5 квадратів різного розміру.

  • Для квітів потрібні горщечки. Скільки нам потрібно горщечків? Як дізнатися? (Полічити квіти.)
  • Скільки квіток? (5.) Чи однакові вони за розміром? Яка синя квітка? (Найвища.) Яка червона квітка? (Нижча.) А жовта? (Найнижча.)
  • Дістаньте зі своїх конвертів горщечки. Якої вони форми? (Квадратної.) Чому? (Відповіді дітей.) Розкладіть горщечки відповідно до розміру квітів.

Діти виконують завдання самостійно. Вихователь нагадує, що для порівняння можна використовувати метод накладання.

  • У який горщечок ви посадили синю квітку? (У найбільший.) А червону? (У менший.) А жовту? (У найменший.)

Рибка дає п`ятий ключ.

  • Діти, давайте порахуємо ключі. Скільки їх? (5.) Тепер ми можемо відкрити скриньку.

Вихователь відкриває скриньку і дістає чарівну воду. Стук у двері. Заходить лікар Айболит.

- Добрий день, дітки!

Вихователь: Лікарю, ми отримали твого листа і виконали твоє прохання. (Віддає чарівну воду.)

- Дякую, дітки, за допомогу. Тепер я зможу вилікувати звіряток. Мені вже час вирушати. До побачення!

ІІІ. Підсумок заняття.

- Дітки, вам сподобалося заняття? Яку гарну справу ми сьогодні зробили? Що вам сподобалося робити найбільше? (Відповіді дітей.)

 

 

 

doc
Додано
19 червня 2020
Переглядів
642
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку