Конспект відкритого заняття
з елементарних математичних уявлень для дітей середнього дошкільного віку на тему:
«У пошуках чарівної скриньки».
Мета: продовжувати учити встановлювати закономірності ряду предметів і продовжувати ряд; вправляти в лічбі в межах 5; закріпити вміння порівнювати число і цифру та визначати розмір предметів; повторити знання про геометричні фігури,; розвивати пізнавальні процеси, вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати предмети; виховувати цікавість до занять, уважність.
Матеріал: паровоз, 5 вагонів, набір карток із цифрами від 1 до 5; 5 квіток і квадратів різного розміру; годівнички, пташки.
Хід заняття
І. Вступна частина.
Психогімнастика. (Діти стоять у колі.)
- Діти, спробуйте передати свій гарний настрій одне одному. Зробіть це долоньками. Посміхніться одне одному. Від ваших долоньок стало тепліше, і настрій покращився. (Діти сідають на килимок півколом.)
Сюрпризний момент.
Вихователь знаходить посилку, в якій скриня і лист. Читає листа від лікаря Айболита.
«Добрий день, дітки! У мене сталося лихо. В Африці захворіли звірята і їм необхідна моя допомога. Я взяв чарівну воду і вже зібрався в дорогу, але злі пірати відібрали її і закрили в скриню, а ключ жбурнули в глибоке озеро. Допоможіть мені, будь ласка! Вам належить виконати завдання, за які ви від рибки отримаєте ключі. Якщо наберете 5 ключів, то зможете відкрити скриньку з чарівною водою.»
- Діти, допоможемо лікарю Айболиту? (Так.)
ІІ. Основна частина.
Дидактична гра «Потяг».
Вихователь викладає паровоз. Викликаючи по одній дитині, пропонує вибрати вагончики з відповідною кількістю «віконечок».
Далі вихователь пропонує дібрати для кожного вагончика відповідну цифру.
- Скільки віконечок у першому вагончику? (Одне.) Яку цифру ми поставимо? (Цифри по черзі виставляються над кожним вагончиком.) Який за рахунком вагончик із двома віконечками? (Другий.) і т. д.
- Із цим завданням ви справилися. Рибка дає нам перший ключ.
Гра «Порахуй далі».
Вихователь кидає м`яч дитині і називає число. Дитина має назвати наступне число. Далі завдання ускладнюється - вихователь називає число, а дитина повинна від названого числа долічити до 5.
Дидактична гра «Знайди зайве».
Вихователь показує дітям круги – шаблони. Завдання дітей - порахувати кількість об`єктів тваринного світу в кожній комірці, співвіднести із вказаним числом та знайти ту комірку, де кількість об`єктів не відповідає заданому числу. Рибка дає другий ключ.
Фізкультхвилинка.
Наші ручки: раз, два, три!
Наші ніжки: раз, два, три!
На носок, на каблучок,
Руку вліво, руку вправо:
Ми танцюєм козачок.
Раз – присядемо, два – присядемо,
Гарний настрій – добре всім.
Покружляли, повертілись
Й тихо всі на місця сіли.
Дидактична гра «Куди, пташечко, летиш?»
На дошці розміщені годівнички. Вихователь пропонує допомогти кожній пташці дістатися до своєї годівнички. А допоможуть в цьому позначення – геометричні фігури, які є у кожної пташки і на кожній годівничці. За виконане завдання рибка дає третій ключ.
Дидактична гра «Нагодуймо пташок».
Перша годівничка порожня. У другій 3 зернятка, у третій - 4, у четвертій – 5. Вихователь пропонує дітям проблемну ситуацію: докласти зернятка так, щоб у кожній годівничці було по 4 зернятка.
Рибка дає четвертий ключ.
Вправа «Збудуй будинок».
Гра «Посади квіти».
На столах перед дітьми 5 квіток і 5 квадратів різного розміру.
Діти виконують завдання самостійно. Вихователь нагадує, що для порівняння можна використовувати метод накладання.
Рибка дає п`ятий ключ.
Вихователь відкриває скриньку і дістає чарівну воду. Стук у двері. Заходить лікар Айболит.
- Добрий день, дітки!
Вихователь: Лікарю, ми отримали твого листа і виконали твоє прохання. (Віддає чарівну воду.)
- Дякую, дітки, за допомогу. Тепер я зможу вилікувати звіряток. Мені вже час вирушати. До побачення!
ІІІ. Підсумок заняття.
- Дітки, вам сподобалося заняття? Яку гарну справу ми сьогодні зробили? Що вам сподобалося робити найбільше? (Відповіді дітей.)