Заняття у ДНЗ з елементами оздоровчих технологій
Виконала: Кравцова Анна Миколаївна (викладач 1-ї категорії)
1.Вступна частина
1.1.Пісня про лiто
(Під час пісні діти бавляться,імітуючи літні забави)
Сумно, що лiтечко закiнчилося. Позаду залишились теплi днi. Але це не привiд для суму. Й ми з вами це доведемо. Сьогоднi ми вiдправимося подорожувати. Це буде осiння подорож чотирма мiсцями. Якими саме дiзнаемось, коли розгадаемо загадки. Й перша загадка.
1.2.Загадка про море.
Влітку, всі до нього ідуть,
Засмагати і купатись.
На піску й на просторі
Відпочинути на ( Морі) . ***
2. Море
Так. Ми вiдправляемось до моря. До моря доїдемо на машинi (римiвка табiрна про море)
А щоб нам не було сумно в дорозі, то повторюйте за мною веселу римівку.
В ногу-раз,в ногу-два!
Ось і море,і вода.
Будемо купатись
Сили набиратись.
На зелений бережок
Кине сонце рушничок.
Три-чотири, раз-два-
Здрастуй сонце і вода!
А якого кольору море? Море буває різних кольорів, від яскраво блакитного до майже чорного, в залежності від погоди. А в яку погоду ви любите купатися в морі? Ну,звичайно ж, в гарну. Пропоную побавитись в морі.
2.1. Розвага "Море"
Два викладачi стоять один напроти одного й тримають довгий вiдрiз синьої тканини. Дiти під веселу музику мають пробiгати пiд тканиною з одного боку в iнший. Але в якийсь момент викладачi накривають дiтей й швидко пiднiмають тканину,з маленькою перiодичнiстю. Розвага продовжуеться до закiнчення музичного супроводу.
2.2.Дихальна гiмнастика
Ввiмкнена сольова лампа (оскiльки вмикається вона на 2-3 хв, то нiякої шкоди не надає). Викладач вмикае шум моря й навчае дiтей правильно дихати.
"В морі дуже солона вода. Сіль відіграє важливу роль для органів дихання.Тому сьогодні ми з вами теж подихаємо сіллю. Але недовго, лише декілька хвилин.В кожної людини два типи дихання: верхнє (коли задiянi бронхи й легенi) й нижнє (коли задiянi м'язи нижньої частини живота). Але в повсякденному життi людина дихає лише верхнiм. Зараз ми навчимося правильно дихати верхнiм глибоким диханням. Глибоко вдихаємо повiтря, через нiс. Й видихаемо, але повiльно (на рахунок 5) видихаємо."
Робимо 2-3 вдохи - видохи. Далi пауза 30-40 сек. Повторюемо вдих - видих. Пауза. Дихання. Тобто, 3 рази дихаемо+3 паузи.
«Сподобалось вам на морi? Вирушай-мо далi. Спробуемо вiдгадати, куди вирушаемо»
2.3. Загадка про поле
Зимою біле,
Весною чорне,
Влітку зелене,
Восени стрижене.
Відповідь: поле.
3. Поле
«Поле велике…Майже неосяжне…Й на ньому ростуть багато корисних рослин. Зараз проведемо гру на швидкість. На нашому полі виросли рослини. Подивимось,хто ж швидше за всіх збере їх в корзинку.»
3.1.Корзинка здоров'я
Дiти дiляться на 2 команди.
На пiдлозi (або на стiнах) лежать малютки ягiд , овочiв та фруктiв. Задача дiтей забрати лише те, що росте в полi. Та скласти в корзинки. (Картки можна зробити на липучках) Активiзувати знання дiтей про користь цих продуктiв.
3.2.Пісня «Ходить гарбуз по городу» (або інсценування)
4.Гори
4.1.Загадка про гори.
Вся в вершинах ця місцевість,
Для людей неробких.
Тут туристам цікаво
Вгору йти по стежці. (Гори)
4.2.Кольорорелаксація
« Перед вами є кольори. (Кольоровi прямокутники з тесту Люшера. По 3-4 кожного кольору) Виберiть собi той, який зараз вам подобається.»
(Поки дiти вибирають викладач розстеляє вузеньки кольоровi доріжки. Або кольоровi кружечки висланi дорогою. Можливо, з тканини. В кiнцi кожної лежать квiтки вiдповiдного кольору. Задача дитини пройти обережно по дорiжцi й забрати квiтку. Пiсля того, як всi дiти з квiтками, викладач пояснює значення вибраноi квiтки.
Квiтки за кольорами (осiннi)
Жовтий – соняшник ехінацея
Червоний – мак жоржини
Зелений - листя, трава, м'ята
Бiлий - лiлiя (або орхiдея) перечник (іберис)
Помаранчевий – чорнобривці
Чорний - чорна троянда
« Чудовий букет осiннiх квiтiв. А давайте станцюємо з ними. Я буду показувати рухи,а ви будете повторювати рухи за мною (Можливо, у викладача є вже знайомий танок для дiтей. Буде добре, якщо всi згадають його)»
5.Ліс
5.1 Загадка
Навесні веселить,
Влітку холодить,
Грибами, ягодами обдаровує,
Восени засинає,
Навесні знову оживає. (Ліс)
5.1.Збирання шишок
«Куди не глянь в нашому лісі всюди шишки. Ну-мо їх збирати..Хто спритніший. « (Під музику діти збирають шишки в кошики)
5.2. Шишковий масаж
«Шишки –корисні не тільки тим,що в них горішки ,якими годуються тварини лісу, але й тим,що ними можна робити масаж. Масаж робитимемо один одному. Повернулися до сусіда,посміхнулися йому. Візьміть шишку, пройдіться шишкою по руці сусіда,але дууже обережно. По іншій руці також. Тепер по спині один одного, вушкам,голові. Далі робитимемо кожен сам собі. Я називаю частину тіла, а ви робите масаж. Вушка,голова,руки. Голова,руки,вушка. Ніжки,животик.Животик,голова,вушка.»
(Масаж проводиться у виглядів розваги,тоді з кожним разом пришвидшується темп. Або у вигляді звичайного масажу. Тоді керівник дає змогу робити масаж,як потрібно-повільними рухами.)
5.2. Медитація
Починає грати мелодія звуків лісу. Керівник запрошує сісти й заплющити очі,бо всі втомлені вже.
Дiти сiдають, закривають очi й викладач навчає проводити медитацiю. Мiж кожним реченням невеличка пауза.
"Сядьте на пiдлогу. Складiть ноги метеликом. Покладiть ручки на колiнка. Заплющiть очi. Не зажмурюйте iх. Просто легенько заплющiть. Слухайте шум моря. Моi хорошi, моi розумнi дiтлахи. У вас дуже здоров'я, гострий розум та гарний настрiй. Пам'ятайте, що кожен з вас е найкращим й унiкальним..Наше тіло розслаблене.Ми слухаємо ліс й міркуємо про гарні речі»
6. Закінчення
«Закінчилася наша чудова подорож. Я вдячна вам за те,що розділили її зі мною А що вам сподобалось найбільше? Яке місце запам8яталося? Чому?»