Заняття «Малювання з натури та за уявою. Основи графіки та живопису. Анімалістичний жанр. Котик мій пухнастий»

Про матеріал
«Малювання з натури та за уявою. Основи графіки та живопису. Анімалістичний жанр. Котик мій пухнастий»
Перегляд файлу

Управління освіти Шосткинської міської ради Сумської області

Центр естетичного виховання Шосткинської міської ради

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття на тему:

 

«Малювання з натури та за уявою.

Основи графіки та живопису. Анімалістичний жанр.

Котик мій пухнастий»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

керівник «Зразкового художнього колективу» студії образотворчого мистецтва «Мальва» Комунальної організації (установи, закладу) «Шосткинський центр естетичного виховання Шосткинської міської ради Сумської області»

Михайличенко Тетяна Василівна

 

 


Конспект заняття студії образотворчого мистецтва «Мальва»

Початковий рівень

 

Тема заняття: Малювання з натури та за уявою. Основи графіки та живопису. Анімалістичний жанр. Котик мій пухнастий.

Мета:

навчальна: ознайомити з анімалістичним жанром, професією художника-анімаліста, аналізувати форму й визначати складові частини будови тварин, відтворюючи пропорційні відношення окремих складових частин будови;

розвивальна: розвивати інтерес до творчості художників-анімалістів, спостережливість, творчу у фантазію, інтерес до художньо-творчої діяльності, просторову уяву, уміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;

виховна: виховувати любов до природи, дбайливе та бережне ставлення до чотириногих друзів, працьовитість, охайність у роботі.

Тип заняття: комбінований.

Форма заняття: індивідуальна, групова, фронтальна.

Обладнання та матеріали: проектор, ноутбук, екран, зображення котів в  різних жанрах мистецтва; малюнки котиків вихованців, папір, олівець, гумка, гуаш, пензлики, баночка з водою.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Привітання.

Перевірка готовності вихованців до заняття.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

— Чи хочете дізнатися, кого будемо сьогодні малювати? Тоді відгадайте загадку:

У нашої бабусі

Сидить звір у кожусі.

Біля печі гріється,

Без водички миється. (Кіт)

ІІІ. Оголошення теми заняття

- Сьогодні ми спробуємо створити образ кота. У кожного котик буде свій.

 

IV. Пояснення нового матеріалу.

1. Анімалістичний жанр — це різновид образотворчого мистецтва, що зображує тварин. Митців, які спеціалізуються в цьому жанрі, називають анімалістами. Зображення тварин можна побачити в живописі, скульптурі, графіці, декоративно-прикладному мистецтві, ілюстраціях до книг. В ілюстраціях до казок тварин часто «олюднюють», тобто наділяють людськими рисами, зображують у костюмах.

- Що ж ви знаєте про котів?

- А чи хотіли б ви дізнатися про них більше?

2. Хвилинка ерудита.

Історія домашньої кішки порівняно невелика, близько чотири тисячі років назад. В Центральній Європі кішки з’явилися приблизно 800 років тому.

Кішка — тваринка незалежна. Характер у наших домашніх улюбленців дуже вередливий: то мурчить, ніжиться, то випускає кігтики. Кішки різних порід мають і різні темпераменти.

3.Коти-синоптики:

  • якщо коти дряпають лапами килим, дерево чи вікно, особливо після сну – на опади;
  • якщо ховаються під килим – на холод;
  • якщо труться об щось – тепло буде;
  • якщо дрімливі, багато сплять – на опади.

- Діти, а ви знаєте віршики-колискові, в яких співається про  котика?

 

V. Практична робота.

1.Робота над створенням образу кота.

(Поетапне виконання композиції на дошці з поясненням-коментуванням).

- Щоб грамотно й цікаво виконати роботу, необхідно уважно розглянути схему побудови нашої тваринки.

- Назвіть геометричні фігури, якими ми позначимо контури тіла котика. (голова — це коло, тулуб — овал, ноги — циліндри, вуха – трикутники).

- Щоб намалювати будь-яку тваринку, треба знайти співвідношення розмірів частин її тіла.

2.Хвилинка відпочинку.

Вправа ейдетики «Гладимо кішку».

– Уявіть, що біля ваших ніг треться кішка. Візьміть її на коліна. А тепер гладимо кішку від носика до кінчика хвостика. Відчуваємо, яка вона м’якенька, пухнаста, лагідна, приємна на дотик. Гладимо, поки киця голосно замуркоче.

 

VІ. Закріплення знань та вмінь

  • Що треба зробити щоб грамотно й цікаво виконати малюнок тваринки

(уважно розглянути персонаж, знайти схожість з геометричними фігурами, виконати схематичну  побудову тварини).

VІІ. Підсумок заняття.

1.Виставка дитячих робіт в студії. Рефлексія.

- Світ тварин різноманітний і дивовижний. І ми, люди, повинні його оберігати, піклуватися про його мешканців. Бережіть своїх вірних друзів!

- Наше чудове заняття хочу завершити словами:

Кожного дня і кожну хвилину

Оберігайте всяку тварину.

Тільки добра їм потрібно бажати

І намагатися не ображати.

Прибирання робочих місць.

 

 

doc
Додано
12 квітня 2019
Переглядів
3174
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку