Кролевецький ЗДО (ясла-садок) «Оленка» - № 11
|
Ми патріоти своєї країни |
Завгородня С. А.
вихователь ЗДО №11
м. Кролевець 2022
Мета: Розширити знання дітей про свою державу. Розвивати зв’язне мовлення, стежити за правильним порядком слів у реченні, вчити зв’язно розповідати про державні символи своєї країни: Викликати бажання збагачувати свій світогляд, поповнювати свої знання про Україну.
Продовжувати розвивати зорове сприйняття, довільне розуміння, логічне, наочно - образне мислення, уяву. Закріплювати вміння придумувати слова, орієнтуватися у схемі кросворду та складати слова із букв ; вправляти у читанні слів ; розвивати стійку увагу, пам'ять, уміння правильно викладати свої думки, уяву; виховувати самостійність, дисциплінованість, позитивні емоції. Формувати навички самоконтролю та самооцінки на занятті.
Учити позитивно ставитися до спільної рухової діяльності об’єднаної за інтересами. Формувати вміння передавати у своїх роботах ставлення до рідного краю. Виховувати потребу в нових враженнях. Створювати умови для розвитку креативності.
Прищеплювати почуття гордості за свою країну, за свій народ, свою мову. Виховувати патріотичні почуття та повагу до державної атрибутики, любові до рідного краю та землі, почуття гордості за неї.
Обладнання: Державна символіка,прапор,кросворд,аудіо запис гімну,штучні квіти,глобус,обруч із довгими різнокольоровими стрічками,загадки,відеоролики.
Попередня робота: знайомство з картою України, заучування віршів, читання творів, прислів’їв до теми, прикрашання обруча стрічками (їх значення) до гри «Віночок», «Священні символи». Бесіди з дітьми про свою сім'ю, місто. Перегляд відеороликів по темі.
.
Хід заняття
Облітав журавель
Сто морів сто земель.
Обходив, облітав
В наш садочок завітав.
Залетів він до малят
До маленьких «журавлят».
«Журавлята» всім розкажуть,
Ще й на глобусі покажуть,
Де живуть, та як зростають
У чудовім дитсадку.
Про перлину Україну
Нашу землю чарівну.
(обробка вірша вихователем)
Подивіться і скажіть, що це в мене у руках.
(Глобус)
Це макет у вигляді кулі, тобто наша планета у зменшеному вигляді з картографічним зображенням. Що є на глобусі….(відповіді дітей)
Вірш Єднає нас, людей планета
Яка у Всесвіті одна
І той хто близько,чи далеко
Тобі мов брат або сестра.
На планеті живе багато людей, дітей різних національностей. І якщо ми хочемо знайти когось, або де він живе (місто, державу) нам необхідний глобус або карта. На глобусі знайдемо нашу Батьківщину-Україну.
А за що ви любите свою Державу?
Дидактична гра: «Україна яка?»
(багата, щедра, неозора, велика, могутня, квітуча, дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива).
Батьківщина - найдорожче, найрідніше, найсвітліше місце на землі, де живемо ми з вами, де живуть наші рідні, батьки. Це наша рідна земля……(Україна).
Існує поняття Велика Батьківщина і Мала Батьківщина.
Мала Батьківщина – все те, що оточує нас із малку.
(батьки, садок, вулиця на якій живемо, рідні…
Вихователь: Як називається наше місто? (відповіді дітей) ТО хто ми з вами?
Як називається наш садочок?
( «Оленка»)
Вірш В нашому місті садочків багато
І сперечалися мама і тато,
Де мені буде гарно і тепло,
Де я розумним зросту і дотепним?
«Оленка» - дитсадок,
Він виховує діток,
Один одного любить,
І з природою дружить.
Малесеньких не ображать,
Старшим всім допомагать – так навчає всіх діток
«Оленка» дитсадок.
*******************
Я садочок свій люблю,
Кожен день сюди ходжу,
Тут навчають нас дружити,
І батьків своїх любити.
А як ми можемо назвати рідну землю?
(Батьківщиною, Україною …)
Вірш Знаєш ти, що таке Батьківщина?
Батьківщина – це ліс і домівка твоя,
Батьківщина – це мама і тато,
Це твої найщиріші друзі,
І бджола у веснянім лузі.
А.Костецький
*********************
Батьківщина – це рідна мова,
Це дотримане чесне слово,
Лан пшеничний і небо синє,
Це твоя і моя Україна. А.Костецький
Велика Батьківщина – це і є Україна.
За якими ознаками можна впізнати Українця? (по мові, вишиванках, українських віночках, вишитих рушниках…..).
Гостей дорогих ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом, любов’ю і миром.
Хто б до нас не приїхав із далеку, або не зайшов до нашого садочка, до рідної оселі, ми завжди гостей зустрічаємо з хлібом і сіллю. Хліб та сіль на вишитому рушникові, підносили всім, хто приходив із добрими намірами до української хати, це висока ознака гостинності українського народу.
А якою мовою ми з вами розмовляємо між собою?
(українською)
Дидактична гра:«Мова яка?»
(ніжна, лагідна, чиста, солов′їна, лагідна, ласкава, медова, чарівна, співуча, барвінкова).
Вірш Любіть Україну, як сонце, любіть
Любіть Україну, у сні й наяву,
Як вітер, і трави, і води,
Вишневу свою Україну,
В годину щасливу, і в радості мить,
Красу її, вічно живу й молоду,
Любіть у годину негоди.
І мову її солов’їну . В.Сосюра
Щасливі ті діти, які народилися в своєму рідному краю і виростаючи в нім, поступово пізнають його та свій народ.
Прислів’я
Загадка
Коли звучить він, всі встають,
До серця руку прикладають,
І в голос, й подумки співають,
І Україну прославляють.
(Гімн)
Мабуть, немає людей, які не любили б пісні. Пісні супроводжують людину все життя. Малюкам мами співають колискові, в бій за свободу солдати теж ішли з піснею. На святах, на весіллях звучать пісні. Пісні різні – веселі, сумні, жартівливі, але є у кожної країни найголовніша урочиста пісня – гімн.
Гімн – символ державної єдності, це - урочиста, хвалебна пісня своїй Батьківщині, у якій народ висловлює бажання бути вірним, незалежним, щасливим, жити в достатку. Це живий скарб, що передається від покоління до покоління, несучи і радість і смуток, чаруючи людську душу, даючи їх силу і натхнення. Вона допомагає людям жити, всиляє віру в найкраще життя.
Живе пісня – живе Україна.
Вірш Наймиліша для нас в світі,
Це пісня рідненька,
Вона будить любов, діти,
Чарує серденька.
І розважить, приголубить,
І правду розкаже,
Серце збудить, шлях покаже.
Прапор – державний символ, він є в кожної держави. Це для всіх – ознака сили та слави.( Наталка Поклад )
Вихователь:
Що означають кольори на прапорі?
Відповіді дітей….
Вихователь: так, це колір достатку українського народу, це колір мирного неба, колір води, без якої не дозрів би хліб.
Народні символи, це те, що найбільше любить і шанує народ. Про народні символи складено багато пісень і легенд. Народні символи є в обрядах, звичаях, їх вишивають на сорочках і рушниках. У кожної країни є свій державний знак- символ. Його зображують на прапорах документах,грошах. Він символізує все те, що народ цінить понад усе, чому віддає найбільшу перевагу в житті. Такий знак – Тризуб.
Загадка про Герб
Символ нашої держави
це тризуб жовто-яскравий (герб)
Наш герб – тризуб,
Це зброя, слава й сила;
Наш герб – тризуб.
Недоля нас косила,
Та ми зросли, ми є,
Ми завжди будем,
Добро і пісню
Несемо ми людям.
Н. Поклад
Вихователь: до Великої Батьківщини відносимо всю Україну, та три основні символи. (Герб.Прапор.Гімн)
Дидактична гра «Закінчи речення»
Наша Батьківщина - ……..(Україна)
Дидактична гра «Впізнай та відгадай квітку»
Серед хлібного колосся
В неї небо сяє в косах
(Волошка)
Волошка означає вірність та відданість.
Цвіте синій лист зелений
Квітник прикрашає
Хоч мороз усе побив –
Його не зламає
(Барвінок) Барвінок – символ життя.
Маю жовтий вусок,
Золотий колосок
Буде з мене мука
Й паляниця м’яка
(Пшеничний колосок)
Золоте решето, а в ньому
Чорних хатинок повно
(Соняшник)
У вінку зеленолистім, у червоному намисті
Видивляється у воду, на свою хорошу вроду
(Калина)
Стоїть при дорозі на одній нозі,
Голова мала, а в ній тьма
(мак)
Я на сонце дуже схожа –
Золотиста, ніжна, гожа
Я щоранку розквітаю,
Промінцями їх вітаю.
Відгадати вам не важко
Що за квітка я
(Ромашка)
Червоний мак, калина – символ дівочої краси
Білий – ромашка – символ здоров’я.
№1 Дидактична гра збери із квітів віночок.
Вихователь пропонує дітям зробити атрибут до гри «Карусель», оскільки в цю гру грають усі діти країн світу.
(Для розвитку дрібної моторики рук, діти збирають на смужках квіти, якими прикрашається обруч із різнокольоровими стрічками ) а також мак який прикріпляють до свого одягу з лівої сторони де знаходиться сердечко.
Із окремих фрагментів, виготовлених власноруч, діти складають загальний вінок (закріплюють за допомогою липучок.)
До українського віночка входять не тільки квіточки, а й стрічечки, які були довші за дівочу косу, бо оберігали її красу. В народі кажуть і по нині « Коса – дівоча краса»
Коричнева стрічка – символ краси
Гра – «Карусель» (використовується власноруч виготовлений дітьми вінок)
Гра – «Подоляночка» (укр.нар. гра під муз. супровід)
Гра – «Тин» (укр.нар.гра під муз. супровід))
Вихователь:
Я хочу, щоб ви виросли хорошими людьми, любили свій край, свою Батьківщину. У кожного нас, є Маленька Батьківщина – це родина, будинок, в якому ми живемо, наша вулиця та садок. І я хочу, щоб ви сьогодні понесли додому тепло та маленьку квіточку(мак-яка є символом) зібрану вашими руками.(прикріпили до одягу з лівої сторони де знаходиться наше серденько) дивлячись на неї вона нагадувала, про наше заняття, тепло , дружбу та Велику Батьківщину.