ЗАНЯТТЯ НА ТЕМУ:
« КОСІВСЬКА ІГРАШКА »
Підготувала вихователь
Щербина Ю. В.
Слов’янськ, 2018
Завдання: розвивати цікавість, логічне мислення, загальну та дрібну моторику, вчити викладати і наклеювати візерунок на формі за мотивами української кераміки (Косівський розпис); розташовувати елементи візерунка симетрично в певній послідовності. Розвивати окомір, чуття ритму і симетрії. Виховувати інтерес до української кераміки, повагу до праці гончарів. Закріпити вміння користуватись клеєм, серветкою.
Матеріал: зразки іграшок, шаблони з жовтим тлом; готові вирізані візерунки зеленого та коричневого кольорів, клей, пензлі, серветки, підставки.
Попередня робота: розгляд керамічних виробів, візерунків на них, заняття з ліплення та малювання.
Хід заняття
( Діти сидять на килимі ).
Вихователь: Сьогодні я вас запрошую до ще одного творчого села – Косів. Тут живуть майстри-гончарі, які роблять багато різного керамічного посуду та іграшок. Гончарі – це люди, які з глини й води, за допомогою своїх умілих рук створюють справжні шедеври ( посуд, іграшки ). Подивіться, які різноманітні речі вони роблять. Назвіть посуд, який ви знаєте, іграшки, які ви впізнали. ( Відповіді дітей ) Подивіться, діти, які гарні іграшки. Ці іграшки зробили наші косовські майстри кераміки. Називаються вони декоративними, бо прикрашені гарними візерунками. Використовують їх для прикрашання приміщення. Які гарні, яскраві квіти, листочки, крапки, лінії – це елементи візерунка. Щоб візерунок був красивішим, елементи мають бути різними. Розглянемо ось цю керамічну тарілочку. Запитання до дітей:
– Де розташований візерунок?
– З яких елементів він складається?
– Якого кольору пелюстки квітки, листя?
- Сьогодні я вам пропоную прикрасити одну з іграшок – телятко. Ви теж будете маленькими умільцями і прикрасите візерунком кожний свою іграшку. Але спочатку потрібно розім’яти наші пальчики.
Пальчикова гімнастика « Ми іграшки прикрашали »
Сувеніри щоб зробити,
( ритмічне стискання і роз тискання кулачків )
Треба пальчики зігріти.
Ми іграшку прикрасимо,
( малювання візерунка в повітрі )
І будемо нею гратися.
( плескання в долоні )
- Займайте свої місця, а я вам покажу та розкажу, як прикрасила свою іграшку я. ( Вихователь показує та пояснює прийоми роботи. Самостійна робота дітей під музичний супровід. )
Викладіть свої візерунки на іграшках. Спочатку шукаємо середину і ставимо кружечок. Потім розміщуємо листочки: спочатку зліва, потім справа. Виклали? А тепер можете наклеювати. Старайтесь працювати охайно, щоб вийшло як у справжніх майстрів. Найгарніші іграшки подаруємо нашому музею.
-А тепер ми влаштуємо справжню виставку ваших робіт.