Заняття ( старша група)
Тема: На прогулянку до осіннього лісу.
Мета: Розширювати і уточнювати уявлення дітей про красу навколишнього світу.
Систематизувати знання дітей про осінні явища в природі.
Закріпити знання про перелітних птахів та зимуючих птахів, диких тварин та їх характерні ознаки, пристосування до навколишнього.
Викликати позитивні емоції на явища природи, бажання проникнути в суть сезонних змін, вміння визначати їх взаємозв’язок.
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Хід зняття
- Дітки сідайте всі зручненько і слухайте мене важно.
Сьогоднішній день осінній, прохолодний. Тож давайте зігріємо один одного посмішкою і розпочнемо наше заняття.
(Дзвенить телефон)
Діти, на мій телефон поступив такий дивний дзвінок. Телефонував невідомий. З його слів в лісі щось трапилося. Він закликає рятувати ліс. Потрібно терміново вирушати в дорогу. Одній мені боязко. Діти, допоможете мені? От і добре.
( Збираються в дорогу)
Пісня «Друзі»
(Діти називають чого не можна робити в природі)
Дивно,десь нікого немає. Куди всі ділися? Агов, є хто? Е-ге-гей…!
Ой чи живі, чи здорові
В цьому лісі і діброві
Всі мешканці казкові?(Звучить запис)
Обізвалися дуби:
І тонкі берізки білі голим віттям задзвеніли:
Обізвалася осика, над ставком верба велика, і ялина, і сосна:
Аж цікаво. Всі здорові? Чому дерева голі, сумні. Можливо хворі? Давайте обстежимо.( Діти розглядають на малюнках дерева. Фотографують, роблять висновки.)
Дидактична гра « Птахи »
Дидактична гра « Чий голос, здогадайся »
Дидактична гра « Чий слід? »
Фізкультхвилинка під музику.
Подивіться яєчко в гніздечку лежить. Напевно воно незвичайне, бо вже пора осіння, птахи яєчок не несуть. Я візьму і обережно подивлюся. ( Відкривається яєчко, а там загадки про лісових звірят.) Малята, ви усіх лісових мешканців впізнали? Молодці. Бачу недаремно я вас взяла з собою. Ой, погляньте. А хто тут господарював? І де він дівся? Весь свій товар без нагляду залишив. Я десь чула про аптеку Тітоньки Сови. А де ж вона сама? Напевно відпочиває. Вже повіяли осінні холоди, тому в аптеці у Тітоньки багато лікарських трав заготовлено. Давайте їх розглянемо. Я думаю, що господиня на нас не образиться.
(Діти розглядають лікарські трави. З’ясовують назву, яку хворобу можна лікувати, коли збирати, як висушувати, зберігати.)
Ось записка.
Тітонька Сова
Зайчик Сіра Шубка