Заняття на тему: "Подорож батискафом з черепахою Ахою"

Про матеріал
Освітні завдання: знайомити дітей з історією виникнення океанів на землі; знайомити дітей з деякими мешканцями морського дна: каракатицею, акулою, морським їжаком, медузами, кашалотом, морською зіркою, рибою-меч, рибою-вітрильник, рибою-молот, летючими рибами; досліджувати вплив сміття на світовий океан;
Перегляд файлу

                    Заняття на тему:

 « Подорож на батискафі з черепахою Ахою»

                             (старша група)

Освітні завдання: знайомити дітей з історією виникнення океанів на землі; знайомити дітей з деякими мешканцями морського дна: каракатицею, акулою, морським їжаком, медузами, кашалотом, морською зіркою, рибою-меч, рибою-вітрильник, рибою-молот, летючими рибами; досліджувати вплив сміття на світовий океан; построєння в коло, ходьба по колу, біг з ловінням;

Розвивати мислення, пам'ять, увагу, уяву.

виховання ритму, спритності, рішучості, орієнтації в просторі, бережне ставлення до всього живого, бажання не смітити.

Матеріал: відео-казка: «Подорож на батискафі з черепахою Ахою», глибока тарілка «океан», вата, ганчірки, піпетки, мотузку, папір тощо, олія, поплавець, пляшка з водою, атрибути до  рухливої гри: «Восьминіг», малюнки дітей з морськими тваринами.

                            Хід проведення

   Організація дітей навколо себе.

-Добрий день, діти!

-Хто знає , яке сьогодні свято?

Правильно, сьогодні Всесвітній день океанів.

-Чи потрібна нам  вода ?

-Яке значення вона має в житті людини?

-Яке значення вона має в житті тварин?

Відео-казка: «Подорож на батискафі з черепахою Ахою»

          (на ютуб каналі Кузьменко Світлана)

8 червня Всесвітній день океанів.

-Звідки на землі океани? (відповіді дітей)

Вода, що наповнює океани Землі, потрапила на нашу планету з космосу у вигляді величезних шматків льоду під час бурхливої ранньої історії нашої планети. Якщо подивитися на Землю з відстані то можна побачити—світ води. Планету Земля можна було б назвати планетою «Океан», так як більша її частина вкрита водою.

Психогімнастика: «На березі океану»

Уявіть, що ви стоїте на узбережжі, і дивитесь на океан. Наскільки можна сягнути зором, нескінчені блакитні хвилі накочуються на берег. Приємний теплий вітерець, ніжно торкається обличчя. Сонечко цілує щічки, носик, очі, вуста.

 

Запрошую всіх в цікаву подорож на батискафі по океану, разом з черепахою Ахою.

  

  В океані жила черепаха, яку звали Аха. Недарма отримала вона таке ім’я: дуже подобалося цій черепасі все незвичайне та гарне. Вона часто захоплено ахала: «Ах, як зворушливо!...Ах, як чудово! Ах, неперевершено!...

   Одного разу на березі черепаха побачила гарні квіти. Пірнувши в океан, вона зустріла кашалота й розповіла йому про них. Але кашалот тільки сумно зітхнув, адже він не міг випливати на берег, як Аха. Отже, і квітів він ніколи не побачить. А це ж його заповітна мрія! Черепаха Аха пообіцяла другові знайти в океанських глибинах те, що буде дуже схожим на квіти, --таке ж яскраве та гарне. Тоді мрія кашалота здійсниться!

  Черепаха Аха ставилася до кашалота з повагою. Ще б пак, адже він побив усі рекорди з пірнання на глибину. Кашалот—найбільший із зубатих китів.

  Перед черепахою з’явилася яскрава морська зірка. У цього мешканця морського дна було п’ять променів –«рук», як у більшості його родичів.

-Ось так!-мимоволі вигукнула Аха, дивлячись на різнокольорових морських зірок.  А я гадала, що зірки бувають тільки на небі. Але ці навіть кращі, тільки не блищать!

 Черепаха попливла з мілини на глибину й зустріла там дельфінів та косаток. Неподалік від берега на піщаному дні черепаха Аха зустріла каракатицю, котра чатувала на здобич. Каракатиця завмерла на місці та, ставши зовсім непомітною, продовжила полювати. Тоді Аха попливла далі.

  Знов опинившись на глибині, Аха налякано здригнулася. Перед нею пропливла найбільша в світі риба—китова акула. Дивовижні істоти  ці акули…--подумала Аха. До того ж вони найдавніші риби на Землі! А далі черепаха зустріла рибу-молот, рибу-меч, рибу-вітрильник, летючі риби.

-Ах! Вигукнула Аха, побачивши восьминога.

  Серед каменів, водоростей і коралів причаївся—морський їжак. Черепаха його не помітила, й звісно ж, укололася!

 Відпливу-но я, подалі..—подумала черепаха. Раптом їжак іще подумає, що я його обід. Попереду промайнули яскраво забарвлені медузи. Аха підпливла ближче. Ах!—які ж гарні ці медузи.. і дуже схожі на…квіти! Ось про кого треба розповісти кашалоту. Адже він так мріяв побачити чудові квіти на березі, а вони –тут , зовсім поруч!

   Ось і закінчилась наша подорож океаном.

Поміркуйте, як ми можемо зробити воду чистою, а життя її мешканців—комфортним.

-Як ви думаєте, чи важливо це?

Екологічний дослід: «Рятуємо океан»

Кожній дитині даю глибоку тарілочку «океан», вату, ганчірки, піпетки, мотузку, папір тощо, капаю у тарілку кілька крапель олії (нафти), малята спостерігають, як швидко вона поширюється по поверхні води, вихователь показує наслідки забруднення нафтою, діти рятують свій «океан» від забруднення, а потім показую, як рятують справжній океан.( слайди)

 Дослід «Океан у пляшці»

Потрібно пластмасова пляшка ємкістю1.5 л, з широким горлечком, вода синього кольору заздалегідь пофарбована,  налита до половини пляшки; олія приблизно 1л, поплавець.

Наливаємо в пляшку з водою—олію, і кидаємо в неї поплавець. Олія легша за воду має меншу густину і тому не змішується з водою. Тому поплавець проходить крізь олію, як через повітря і залишається на межі двох середовищ. Як би ми не розхитували хвилі пляшкового океану.

 

 

Дидактична гра: « Впізнай морську тваринку»

(грає музика шум хвиль накочуючих на берег)

Під стелею натягнута блакитна тканина (частинка океану), на ній з того боку силуети морських тварин: черепаха, каракатиця, акула, морська зірка, морський їжак, восьминіг.

Включаю світло і діти за формою розпізнають ту чи іншу тварину, і називають її.

Рухлива гра: «Восьминіг»

Обираємо лічилкою восьминога. Вся решта дітей краби та рибки.

Діти їдуть  по колу, тримаючись за руки. Одна дитина—«восьминіг»-сідає всередині кола.

На слова:

       Восьминогий восьминіг

        в морі плава краще всіх!

        Руки щупальці він має,

        ними здобич він хапає.

На останні слова зупиняються і всі разом говорять:

           Тож на місці не сиди,

            А скоріше нас лови!

Діти «рибки» та «краби» розбігаються, а восьминіг їх ловить. Якщо восьминіг зловив 2-3 дітей, гра закінчується. На слова вихователя: « Всі до мене підійшли, гру спочатку почали!»

Діти стають в коло, обираю спритну дитину на роль «восьминога», гра повторюється.

 

Правила гри: Спійманим вважати того, до кого восьминіг доторкнеться. Розбігатися з кола і ловити можна тільки після слова «Лови!»

   Виставка дитячих робіт «Мій океан» (робота з батьками)

Діти показують, яку морську тварину вони намалювали вдома з батьками, розповідають про неї.

Підсумок заняття

-Чи сподобалась вам наша подорож?

-Що найбільше вам сподобалось?

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
1965
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку