Заняття на тему: « Подорож до Лісовика Бо-Бо»
(старша група) м. Прилуки
Освітні завдання: закріпити геометричні фігури: прямокутник, квадрат(великий –маленький), трикутник, овал, круг; закріпити кольори: зелений, червоний, жовтий, синій, білий.
закріпити порядковий рахунок в межах п’яти, знати та називати сусідні числа; закріпити уявлення про розташування предметів у просторі з використанням слів «високі», «низькі», вчити вибирати деталі з урахуванням їх розміру і кольору, конструктивних властивостей, розташовувати елементи цільно та на відстані одна від одної;
розвивати увагу, пам'ять, логічне мислення, дрібну моторику рук, мовлення, конструктивні здібності;
виховувати інтерес до занять, самостійність, терплячість.
Матеріал: лист від жителів Леголендії, загадка про дерево, набори конструктора LEGO, дидактична гра: « Кленові листочки», пальчикова гра «Гусінь», дидактична гра: «Цифри», рухлива гра «Метелик», солодощі, записка від Лісовика Бо-Бо.
Хід проведення
Організація дітей на килимку.
Творчий початок: лист від жителів Леголендії
Привертаю увагу дітей на себе. Сьогодні я отримала незвичайного листа. Показую дітям лист.
Лист від жителів Леголендії
Добрий день, діти!
В країні Леголендії де завжди панувала дружба і порядок. З’явився злий Лісовик Бо-Бо. Він перетворив ліс на гору цеглинок. Дім для тварин, птахів, комах повністю знищений. Звірі налякані і не знають, що їм робити адже їхні будинки зруйновано. Ми мешканці Леголендії, просимо у вас допомоги.
Що повітря очищає,
вдень від спеки захищає.
Ще й від вітру в час негоди,
є частинкою природи. (Дерево)
Подивіться, діти, у вікно.
-Чи ростуть дерева на території нашого дитячого садка?
-Назвіть їх.
-Скільки стовбурів у кожного дерева?
-Скільки від них іде великих гілок?
-Якої форми крона?
Дидактична гра: «Високі та низькі дерева»
(використовую зразок вихователя)
Діти використовуючи LEGO цеглинки складають об’ємні дерева за зразком вихователя. Складіть два дерева, високе та низьке, позначте це число цифрою. Після кожного ще одного викладеного дерева ставлю запитання: «Скільки стало у лісі дерев?»
-Як ми назвемо одним словом місце, де росте багато дерев? (ліс)
Давайте порахуємо дерева, які склали Маша і Саша.
Підводжу дітей до висновку, що дерева можуть бути високі і низькі, але від цього їх кількість не зменшується.
Осінь ходить по діброві,
золотить листки кленові…
Дидактична гра: «Кленові листочки»
На столах лежать кленові листочки жовтого, зеленого, червоного кольору з отворами геометричних фігур.
Лісовик Бо-Бо не тільки дерева всі зачаклував. Але й пошкодив листочки на них. Нам потрібно підібрати відповідну геометричну фігуру згідно отвору, щоб листочок був цілий.
(діти виконують завдання)
-Якого кольору листочок?
-Які геометричні фігури є на листочку?
(відповіді дітей)
-Де ростуть листочки? (Так, на деревах)
-Хто любить їсти листочки?( Правильно, коза, гусінь)
Пальчикова гра: «Гусінь» з LEGO цеглинками.
На маленьке деревце,
вгору гусінь повзла.
(беруть одну цеглинку 2*6, проводять штирями по тильній стороні долоні спочатку однієї руки, потім другої)
Гілочки всі проповзла,
І листочки не минала…
(проводять штирями по кожному пальчику спочатку однієї руки, потім другої)
Потім раптом покотилась,
Завертілась, закрутилась.
(крутять цеглинку між долонями по колу)
Застрибала, заскакала
(підкидають цеглинку догори)
Вниз упала і пропала!
(міцно затискають цеглинку між долонями)
Конструювання гусені з LEGO конструктора.
( на підлозі намальовано крейдою гусінь у формі п’яти кружечків, на листочку, миски з LEGO цеглинками жовтого, зеленого, червоного кольорів)
Колективна робота дітей.
Дидактична гра: «Цифри»
Діти, беруть картинки з цифрами від 1 до 5 і викладають у відповідній послідовності згідно рахунку. Допомагають, виправляють одне одного.
Лісовик Бо-Бо хоче погратися з вами, він переверне цифру, а ви повинні відгадати, якої цифри не стало.
Дидактична гра: «Якої цифри не стало?»
Давайте закриємо очі. Ховаю одну цифру. Діти відгадують, якої цифри не стало. Назвіть сусідів цифри, якої не стало.
Деякі гусені більшу частину життя проводять у гніздах мурашок, там залишаються зимувати—тепло і охорона є! Щоб пережити довгу зиму, вони роблять енергетичні запаси. Метелики ховаються в щілинах на дахах будинків. Проте є метелики, що відлітають від нас у вирій—теплі краї. Весною прилітають із …Африки із обтріпаними крилами.
Рухлива гра: «Метелик»
Двоє дітей, узявшись за руки, стоять у накресленому колі. Вони—це ловці, а всі інші—«метелики». За сигналом вихователя(свистком, плеском) «метелики» довільно бігають, розмахують руками, немов «крильцями». За командою
«лови», ловці намагаються зловити «Метелика», з’єднавши навколо нього руки. Впійманий метелик приєднується до ловців, беручи одного з них за руки. Гра продовжується, аж поки на майданчику залишиться 2-3 «метелики», які і стануть переможцями. Під час ловіння не можна роз’єднувати руки, спійманим вважається «метелик», який опинився в середині кола, утвореного ловцями.
Підсумок заняття
Декоративний метелик, якого заздалегідь посадили на дерево, яке діти побудували з цеглинок. Тримає в лапках записку від Лісовика Бо-Бо.
Дорогі, діти!
Дивлячись на вас, які ви дружні та працьовиті, як гарно ви вмієте слухати завдання і виконувати їх. Я хочу вам віддячити за вашу роботу. І передаю вам солодкі подарунки. Обіцяю більше не чаклувати і не робити шкоди мешканцям Леголендії.
Бажаю вам легкого навчання.
Ваш Лісовик Бо-Бо.