КОНСПЕКТ на тему: «В гостях у казки»
(театралізована зустріч батьків та дітей)
Програмовий зміст: розширити уявлення батьків про казку як жанр сучасної народної творчості. Залучити до інсценівки української народної казки «Рукавичка» у музичному супроводі. Спонукати батьків і дітей вдало імітувати поведінку героїв.
Розкрити батькам моральний зміст казки для виховання у дітей почуття незвичайного, дивовижного; любові до рідного слова, його краси, простоти, милозвучності.
Звернути їх увагу на барвисту українську мову, яка наче квітуча лука виграває незліченними барвами, збуджує в душі найглибші почуття.
Підготовка дітей: малюнки на тему «Мій улюблений герой», читання казок, підготовка інсценівок.
Підготовка батьків: виготовлення масок і атрибутів, вивчення сценарію інсценівки казки «Рукавичка».
Матеріал: святково прибраний зал, на стінах ілюстрації до казок, виставка книг-казок, малюнки дітей на тему «Мій улюблений герой казки».
У залі встановлено декорації зимового лісу. Між засніжених ялин велика бутафорська рукавиця.
Звучить пісня «Казка».
Ведуча:
Шановні батьки гості, любі діти!
Сьогодні ми казку сюди запросили
Щоб бачити казку і слухати гуртом
І казка в садочок до нас завітала
Давайте про неї поговоримо разом!
З давніх-давен прийшли до нас казки. Вони передавалися раніше з вуст в уста і були доступні всім; і дорослим і малим. Український народ завжди був багатий на талановитих оповідачів.
Казка – це дитинство людства і мудрість. Від неї дитина пізнає про час і простір, про зв’язок людини з природою, з предметним світом.
Казки дозволяють малечі вперше випробувати хоробрість і стійкість, побачити добро і зло.
Дітям народна казка потрібна, як хліб насущний, який ніколи не продається.
Казок чимало є на світі. І веселих і сумних. Скажіть, хіба зможемо ми прожити без них? (запитання до дітей і батьків)
Я бачу, що казка поруч з вами, тому пропоную провести казковий бліц-турнір.
Дитина:
Я прийшов у зал на свято
Дивлюсь, тут посмішок багато
Батьки і друзі тут мої
Показують здібності свої
Ведуча:
і так 1 тур «Пісні та притчі у казках» (для дітей і батьків)
2 тур «Пригадайте слова героїв казки» (для дітей і батьків)
3 тур (для батьків)
На магнітофоні записані уривки із казок, які розповідають ваші діти. Увага! Ви повинні впізнати голос своєї дитини і назву казки.
4 тур (для батьків)
5 тур «Інсценівка загадки-казки» (діти показують батькам)
Сидить півник на печі, їсть смачні калачі. Тут лисичка прибігає, мерщій півника хапає. Біжить котик рятувати, в лисиці півника забирати. («Котик і Півник»)
Вигнав дід козу із хати, та й пішла вона блукати. В зайця хатку відібрала, всі козу ту виганяли. Рак козуню ущипнув – зайцю хатку повернув. («Коза-дереза»)
6 тур «Показуха» на тему: «Назви казок» (для батьків)
Казки «Ріпка», «Колобок, «Колосок», «Лисичка-сестричка», «Лисиця та Журавель», «Теремок», «Івасик-Телесик».
Ведуча: Казковий бліц-турнір показав, що всі: і дорослі і малі знають і люблять казки. Тому читайте і слухайте, дивіться казки, вивчайте їх, переказуйте. Нехай вони ідуть по світу, нехай живуть серед нас і після нас, хай виховують синів і дочок нашої землі, нашого народу, вчать, як треба по правді жити.
І ось даруночок вам, будь ласка,
Чарівна, добра наша казка.
Казка стукає у двері, привітаємо її.
І щоб вам не говорили, ми пізнаємо її.
Казко, казко, ти з’явись! Ну-мо, казко, розкажись»
Інсценівка казки «Рукавичка». Ролі звірів виконують батьки, слова автора читає ведуча. Для музичного оформлення використовують українські народні мелодії.
Ведуча: Як жаль із казкою нам розлучатись
Ми хочемо з нею щодня зустрічатись
Навчить вона нас, як на світі слід жити
Творити добро і любить, дружити.
Дитина: Чарівна, прекрасна летить вона світом
І радість дарує дорослим і дітям
Бо мрії всі наші на крилах несе –
Казки всі ми любим в житті над усе!