Заняття на тему: "Вода це справжнє диво"

Про матеріал

Інтегроване заняття в старшій групі "Вода - це справжнє диво"!

"Світ природи - багатюще джерело емоцій, і саме завдяки безпосередньому впливу на почуття, природа впливає й на розум. Вона робить широким, світллим те віконце, - крізь яке дитина дивиться на світ". В. Сухомлинський

Перегляд файлу

Сахновщинський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 2

64501, Харківська область, Сахновщинський район, смт. Сахновщина, вул. Остапченка, 56

Тел. +380576231502

Автор – Решетило Алла Євгеніївна, вихователь-методист

Тел. 0984119215

 

Вода – це справжнє диво


«Ми пізнаємо цінність води лише коли колодязь пересихає».
Бенджамін Франклін

 

Мета: розширити знання дітей про значення води в житті людини; вчити навичкам проведення лабораторних дослідів: закріплювати вміння працювати з посудом, дотримуватись необхідних засобів безпеки; формувати соціальні навички: вміння працювати в групі, враховувати думку партнера, відстоювати власну думку; активізувати пізнавальний інтерес вихованців до інформації природничого змісту, формувати вміння висловлювати власну думку, розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, творчі здібності, уяву, мислення, спостережливість; виховувати бажання берегти водні ресурси нашої країни, любов до природи.

Попередня робота:

  1. Бесіди про воду та її властивості.
  2. Значення води для всього живого.
  3. Проведення дослідів з водою.
  4. Перегляд презентації на тему «Вода».

Матеріал для заняття: прозорі стаканчики, тарілки, цукор, сіль, ґудзики, фарба, пензлики, парасолька, картинки про кругообіг води в природі, намальовані зображення крапельок, хмаринок, відеоматеріали.

Хід заняття

  1. Вступна частина

Нумо разом привітаймося,

Теплом ручок обміняймося.

Вліво, вправо повернемося,

Один одному всміхнемося.

«Доброго ранку всім!»

  1. Основна частина

Мотивація діяльності

Всі до мене йдіть, малята,

Я вам хочу розказати,

Що сьогодні відбувалось

І яке в нас диво сталось.

Я в садочок вранці йшла

І Краплинку цю знайшла.

А вона сумна іде,

Плаче, бідна, слізки ллє.

І розказує мені,

Що нема в неї рідні.

Люди кран не закривали,

І краплинки повтікали.

Що малій тепер робити,

Де Краплинка буде жити?

  • Діти, розкажіть, а де можуть жити краплинки? (У річках, морях, озерах, струмках…). Тож давайте допоможемо Краплинці відшукати своїх рідних.

Загадка

Відома всім нам рідина,

Усі її вживають,

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває.

Бува як скло, бува тверда,

Звичайна, підскажіть…(вода).

Звукотерапія

«Послухаємо голос води».

 

А вода це справжнє диво!

Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.

Є вода ростуть рослини:
Ліс, сади, рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся Земля.

Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.

Кругообіг повсякчасно
На Землі вода веде.
Тож з водою всім прекрасно
І біди нема ніде!    

Розповідь вихователя про значення води для всього живого…

Вода – це найважливіша на нашій планеті рідина. У воді зароджується життя. Без неї неможливе існування рослин і тварин. Життя є лише там, де є вода і, навпаки, де знаходиться вода, там є життя. (Перегляд презентації про воду).

Цікаві факти про воду.

Вважається, що забруднити чи замутити джерело – то великий гріх, розчистити ж, навпаки, добро. У нашого народу існувала така традиція: ніхто не мав йти до криниці чи джерела у брудному одязі. Люди говорили: «Піду до кринички, уберуся в стрічки, щоб не мала від водички в білім тілі шкоди». Вода за недбале ставлення до неї могла покарати, а тим, хто був із нею щирим, добрим – дарувала здоровя. Недарма кажуть: «Будь здоровим, як вода, а багатим, як земля».             

Наші краплинки можуть жити і в хмаринках.

Фізкультхвилинка (імітація рухів)

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібні ізронила,

Ми ті слізки пошукаєм,

У травиці позбираєм.

 

Пострибаєм, як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо ще трішки,

Щоб спочили ручки й ніжки.

 З’являється хмаринка (на дошці). З’ясовуємо, що вона утворюється з краплинок води. Із закличкою «Іди, іди, дощику…» з губчастої хмаринки утворюємо штучний дощик.

Психогімнастика «Дощик»

Перша крапелька упала – крап,

А за нею друга – крап (показати пальчиками на долоньку).

Ми на небо подивились (подивитись вгору)

І всі інші не спізнились.

Намочили личка нам, (виставляють личка)

Ми їх витирали, (витирають личка)

І взуття – дивіться – (показати вниз)

Дуже мокрим стало.

Плечиками поведем, (рухи плечима)

І всі крапельки стряхнем.

Від дощу ми втечемо, (біг на місці)

Під кущиком посидимо (присісти).

 Наша Крапелька запрошує нас у дослідницько-пошуковий центр для визначення властивостей води.

Дослід 1. «Вода – прозора»

Діти, що станеться з водою, якщо додати в неї фарбу? (додаємо, перемішуємо). Що змінилося? (вода змінила колір). Розчинилася фарба? (фарба розчинилася і змінила колір води).

Дослід 2. «Вода не має форми»

 Наливаємо воду в тарілку (розтікається), приймає форму посудини, яку наповнюємо.

Дослід 3. «Вода не має смаку»

Діти, спробуйте воду із склянки. Який у неї смак? (відповіді дітей). А тепер додайте в склянку з водою сіль або цукор. Що змінилося? (Вода стала солоною, вода стала солодкою). Ми змінили смак води.                           

Дослід 4. «Вода розчиняє сіль та цукор».

Гра «Краплинка». Діти, сидячи на коврику, по колу передають склянку з водою, в яку вмокають пальчик і чекають коли з нього впаде крапля.

Хвилина ерудита «Кому потрібна вода?» (тваринам, рослинам, людям…)

 Наші кімнатні квіти, рибки в акваріумі також потребують чистої, живої води (діти поливають квіти). Діти, подивіться як посміхається наша Краплинка. Нарешті ми допомогли їй відшукати своїх рідних сестричок. Вона задоволена вашою активністю, знаннями, роботою, турботою про живу природу. Тож виявила бажання залишитися поряд з нами в нашому акваріумі.              А щоб крапельки не хворіли, воду треба берегти від забруднення, не кидати сміття у водойми, економно використовувати водні ресурси.

Народні прислів’я про воду:

  1. Закрути тугіше кран, щоб не витік океан.
  2. Чиста вода – хворобі біда.
  3. Не брудни криниці – захочеш напитись водиці.
  1. Підсумок заняття. Узагальнення матеріалу. Діти, чи сподобалось вам заняття? Що найбільше зацікавило?

Рухлива гра «Сонце й дощик» (з парасолькою).

 

Завантаження...
docx
Додано
28 листопада 2018
Переглядів
23269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку