Конспект заняття з народознавства молодша група

Про матеріал
Мета: систематизувати і закріпити знання дітей про вирощування та використання хліба, активізувати словник дітей прислів’ями. Формувати уявлення про послідовну появу хліба на шляху: земля, зерно, колосок, мука, тісто, хліб. Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, бережливе ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професі ї хлібороба.
Перегляд файлу

Піщанський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Красноградської міської  ради Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

«Хліб усьому голова"»

 

 

 

 

 

 

 

 

            Конспект заняття

          з народознавства

 Вихователь:

             Душка Тетяна Анатоліївна

 

 

с.Піщанка 2021р.

 

 

Конспект  заняття з народознавства (молодша група)

                    "Хліб усьому голова"

Програмовий зміст: систематизувати і закріпити знання  дітей про вирощування та використання хліба, активізувати словник дітей прислів’ями. 

 Формувати уявлення про послідовну появу хліба на шляху: земля, зерно, колосок, мука, тісто, хліб.

 Виховувати патріотичні почуття до рідної землі, бережливе ставлення до хліба, прищеплювати любов та повагу до професі ї хлібороба.

Словникова робота: борошно, хлібороби, каравай.

Попередня робота: екскурсія до хлібного магазину, розгляд картинок «Хліб - усьому голова», конкурс малюнків разом із батьками «Хвала рукам, що пахнуть хлібом».

 Матеріали та обладнання: дидактична гра «Що було спочатку», виставка малюнків, декорації до гри - драматизації «Колосок».

Хід заняття:

І.Організаційний момент.

Вихователь:Добрий день, любі діти.

Сідайте  зручніше

Починаймо працювати.

Ми дізнаємось сьогодні

Як пахучий хліб з’явився

І потрапив  нам на стіл.

Гарний, запашний і рідний,

Всім він любий на землі.

ІІ.Основна частина.

-Діти, чим пахне у нас в групі?

- А я скажу так: пахне життям.

-Чому я так сказала?

   Тому що хліб - це життя. Ми їмо хліб кожен день. Без нього не обходиться ні сніданок, ні обід, ні вечеря, ні святковий стіл. Хліб завжди берегли, на його честь складали пісні і вірші.

Народ казав про хліб, як про живу істоту: хліб -  батюшка, хліб - усьому голова. Лепбук "Хлібом славиться земля" - все для вихователів на Sonechko.net.uaЛепбук "Хлібом славиться земля" - все для вихователів на Sonechko.net.ua

Пахне хліб,

Як тепло пахне хліб!

Любов’ю трударів,

І радістю земною,

І сонцем, що всміхалося весною,

І щастям наших неповторних діб -

Духмяно пахне хліб!

C:\Users\User\Desktop\49d0ed8f5929eb1bdf503bed2e868fa1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Давайте повторимо вірш за допомогою мнемо таблиці.

Вихователь: Немало складено приказок і прислів’їв про хліб.

 Ось послухайте: (діти за схемами читають прислів’я).

Піт на спині - хліб на столі.

Хліб усьому голова.

Нема обіду без хліба.

Хочеш їсти калачі -  не лежи на печі.

Хліб - батько, вода -  мати.

Не всі землю орють, а всі хліб їдять.

Вихователь: Багато людей працюють для того, щоб ми з вами їли смачний хліб.

 А як називаються люди, які вирощують хліб?(Хлібороби).

Так. Це дуже важка праця. І тому ми з повагою повинні ставитися до праці тих людей, які вирощують хліб.

Ось він -  хлібчик духовий -

З хрустом кірочки смачний.

Ось він - теплий, мов налитий

Щедрим сонцем золотим.

І на стіл сьогодні

Завітав, з’явився він.

Вихователь проводить з дітьми гру «Хто краще і більше».

(треба дібрати слова, які характеризують смакові якості хліба: смачний, мякий, ароматний, духмяний, пахучий).

А зараз подивимось на малюнки, які ви намалювали разом зі своїми батьками. (Розгляд малюнків).

Імен багато має хліб: рогалик, торт, батон, пиріг, і паска, й паляниця

- Чому всі ці вироби називають хлібом?

Дидактична гра «Де починається хліб».

- Де починається хліб? У тісті.

- Де починається тісто? У борошні.

- Де починається борошно? У зерні.

- Де починається зерно? У землі.

- Де починається земля? У працьовитих руках.

Вихователь проводить гру «Що було спочатку».

Вихователь: - Хліб на столі -  велика радість людям! Свіжий, духмяний, він увібрав у себе тепло сонця, всю щедрість матінки -  землі, всю наснагу й невтомність людської праці.

Щоб їсти хліб кожен день треба гарно працювати. В нашій групі лінивих дітей немає. Всі ми любимо працювати. Навіть приказки про лінь і працю знають.

- Хочеш їсти калачі -  не лежи на печі.

- Бджола мала, а й та працює.

- А  ну вставай, чоловіче, третій півень кукуріче.

Я хочу, щоб ці слова почули мої знайомі мишенятка Круть та Верть. Зараз ми їх побачимо і почуємо.

На зеленому горбочку у вишневому садочку

Стоїть хатка і живуть в ній мишенятка.

З ними Півник -  трудівник, що вставати рано звик.

- Ку-ку-рі-ку! Всі вставайте! До роботи приступайте!

- Бо хто рано устає, тому завжди Бог дає!

Круть: І чого оце кричати? Може я ще хочу спати?

Верть: Все робота да робота, а мені поспать охота.

-  Ой, які ліниві мишенята. Пішли в хату досипати , а в день м’яча грати.

 Круть: Це мій м’яч!

Верть: Ні! Мій! Віддай!

Круть: Сам віддай.

Вихователь: Годі, годі вже сваритись.

Треба , друзі, помиритись.

Станьте швидко вдвох сюди

Бачу близько до біди.

-         Діти! Допоможіть мишенятам помиритись.

   Діти промовляють мирилочку:

                          Мирилка летіла,
                          На плече сіла,
                          Сказала тихенько:
                          - Миріться швиденько!

Півник: Підмету ще двір як слід,, а тоді зварю обід.

Я знайшов колосок! Треба його змолотити, та з борошна пиріжків напекти. Хто піде зі мною?

Круть, Верть разом: Ой, не я! Тільки не я! Це робота не моя!

Вихователь: Півник махнув крилом і пішов до хатки. Образився на мишенят. Дітки, давайте допоможемо півнику та наліпимо калачів.

Я печу печу печу

Діткам всім по калачу.

Маком я потрушу. 

В піч гарячу посаджу.

Випікайтесь калачі,

У натопленій печі

Буду діток я скликати,

Калачами частувати.

Круть, Верть, тепер ви зрозуміли, що півнику потрібно допомагати?

ІІІ. Заключна частина

Вихователь: Про що ми з вами говорили на занятті?

Легкий шлях проходить хліб щоб потрапити до столу?

Як потрібно ставитись до хліба?

 

 

 

 

 

 

C:\Users\User\Desktop\img4.jpgC:\Users\User\Desktop\img3.jpg

C:\Users\User\Desktop\arton54028.jpgC:\Users\User\Desktop\8.jpg

C:\Users\User\Desktop\2021_2_image023.jpg

 

 

C:\Users\User\Desktop\00c.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
3755
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку