Заняття на тему: «Запускання і регулювання мікролітражних двигунів»

Про матеріал
Тема заняття: Запускання і регулювання мікролітражних двигунів. Мета: Ознайомлення вихованців з правилами запускання і регулювання мікролітражних двигунів. Обладнання: Компресійний мікролітражний двигун, мікролітражний двигун з жаровим запалюванням. Тип заняття: Комбіноване.
Перегляд файлу

КЗ ЗІНЬКІВСЬКА РАЙОННА СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

Відкрите заняття на тему:

«Запускання і регулювання мікролітражних двигунів»

 

Група No2 (основний рівень навчання) авіамодельного гуртка

Керівник гуртка:

Тоцький Вячеслав Петрович



 

Тема заняття: Запускання і регулювання мікролітражних двигунів.

Мета:

Ознайомлення вихованців з правилами запускання і регулювання мікролітражних двигунів.

Обладнання: Компресійний мікролітражний двигун, мікролітражний двигун з жаровим запалюванням.

Тип заняття: Комбіноване.

Хід заняття:

І. Організаційний момент.

Перевірка наповнюваності групи, організація учнів до навчання.

II. Основна частина.

1. Запускання і регулювання мікролітражних компресійних двигунів

Перед початком запускання двигуна через вихлопне вікно в циліндрі введіть кілька крапель пальної суміші. Закрийте пальцем патрубок підведення повітря і проверніть 3-4 рази гвинтом вал двигуна, щоб всмоктувалась суміш. Тепер відкрийте патрубок і знову проверніть колінчастий вал двигуна на два-три оберти.

Різкими ударами пальця по лопастях гвинта приведіть колінчастий вал двигуна в рух (обертання проти годинникової стрілки). Скоро мають з'явитися хлопки. Якщо їх немає, слід підтягнути гвинт регулювання ступеня стиску, тобто контрпоршень наблизити до поршня, закручуючи гвинт регулювання приблизно на чверть оберту. Після кількох серій спалахів ще трохи збільшують ступінь стиску.

При відповідному положенні контрпоршня двигун повинен почати працювати. Більш точним регулюванням подачі пального і ступеня стиску добиваються стійкості, безперебійної роботи двигуна.

Щоб запобігти пошкодженню двигуна, не можна зразу доводити його оберти до максимальних. Слід пам'ятати, що під час роботи двигуна не можна перебувати в площині обертання гвинта.

Якщо при збільшенні ступеня стиску двигун різко зменшує оберти, то гвинт регулювання контрпоршня треба відгвинтити.

Тривалість першого запуску двигуна не повинна перевищувати одну хвилину, після чого слід припинити роботу двигуна до повного охолодження. Потім знову повторюють запуск, збільшуючи час роботи до двох-трьох хвилин і доводячи оберти з мінімальних до максимальних. Запускаючи двигун 3-4 рази протягом 15-20 хв усього часу роботи двигуна на стенді, даємо можливість пристосуватись тертьовим його частинам, набуваючи навичок для його регулювання.

Двигун готовий до встановлення на модель. Знімаємо двигун зі стенда, протираємо його насухо, причому стежимо за тим, щоб в отвори вихлопних вікон циліндра і в патрубок карбюратора не потрапив бруд та інші сторонні

частинки.

2. Запускання і регулювання мікролітражних двигунів з жаровим запалюванням.

Підготовча робота до запускання двигуна з жаровим запалюванням включає в себе ті самі елементи, що й підготовка компресійних двигунів. Для розігрівання спіралі жарової свічки джерело струму потрібне тільки на час запускання.

Як джерелами струму можна користуватися сухими батарейками або акумуляторами, що встановлюються на мотоциклах. Там, де є електрична мережа, можна користуватись змінним струмом через трансформатор. В обох випадках напруга має бути 1,5-3 v. Не рекомендується брати струм від акумулятора з двох банок, бо спіраль свічки при запусканні двигуна може перегоріти.

Щоб запустити двигун, один провід від джерела струму приєднується до маси, а другий — до ізольованого електрода свічки. Якщо при перевірці свічки спіраль, що підключена до джерела струму, дуже нагрівається (світло- червоне або жовте свічення), слід ввімкнути в це електричне коло додатковий опір. Для цього можна взяти відрізок ніхромового проводу діаметром 0,5 мм і довжиною 50-60 мм. Реостат з такого проводу можна змонтувати на дощечці з органічного скла або ебоніту, зробивши один контакт рухомим, щоб можна було змінювати величину опору і в такий спосіб швидко добирати необхідне розжарювання спіралі свічки. Якщо двигун добре підготовлений, він відразу ж працюватиме й треба буде лише відрегулювати оберти. Запускати двигун найкраще розпочинати на багатій суміші. Якщо двигун не запускається, значить недостатня подача суміші. Слід закрити пальцем лівої руки дифузор, одночасно обертаючи гвинт, при цьому необхідно зробити 3-4 оберти проти годинникової стрілки (якщо дивитись спереду) і більш відкрити голку жиклера.

Якщо двигун дає спалах, але не запускається, то подача велика (заливає свічку). Треба перевірити голку жиклера і швидко обертати гвинт, поки двигун не заведеться. Як тільки двигун дасть серію спалахів і почне працювати, треба відключити джерело струму від свічки (подвійне нагрівання спіралі струмом і спалахами небажане, бо спіраль може перегоріти). Число обертів двигуна регулюється тільки кількістю і якістю робочої суміші.

Якщо при збільшенні числа обертів перегрівається спіраль свічки (що видно з посиленого освітлення вихлопних вікон) і двигун глухне, то треба спіраль помістити глибше в камеру свічки або збільшити віддаль МІЖ витками. Якщо при збільшенні числа обертів спіраль охолоджується, то п треба трохи висунути з камери свічки або зблизити витки.

Необхідно підібрати таке положення спіралі в камері свічки, при якім двигун розвивав би найбільшу потужність.

Двигун з жаровим запалюванням зупиняється припиненням доступу повітря (закриваючи дроселем або пальцем всмоктувальний отвір). Зупиняти двигун перекриванням голки жиклера не рекомендується, бо може перегоріти спіраль свічки.

Користуючись двигуном, треба стежити, щоб у нього не потрапляли сторонні частинки. В разі необхідності мікродвигун ретельно промивають всередині сумішшю мінерального масла з бензином, провертаючи за хвостовик вал (свічку при цьому слід вигвинтити).

III. Заключна частина.

1. Підведення підсумків заняття.

2. Прибирання робочих місць.

docx
Додано
31 грудня 2023
Переглядів
42
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку