Тема заняття: Найпростіші літаючі моделі ракет.
Мета: Ознайомити вихованців з технологією виготовлення найпростіших літаючих моделей ракет.
Навчити учнів виготовляти найпростішу літаючу модель ракети, підбирати фарбувальні матеріали, розмічати елементи деталей під
фарбування.
Розвивати творчий підхід, фантазію, уяву, техніку роботи з лобзиком, пензлем, силу волі у подоланні труднощів.
Виховувати патріотизм, охайність, культуру праці, любов до України.
Обладнання: Лобзик, ножиці, клей ПВА, креслення моделей ракет.
Тип заняття: Комбінований.
Тема заняття: Найпростіші літаючі моделі ракет.
Мета: Ознайомити вихованців з технологією виготовлення найпростіших літаючих моделей ракет.
Навчити учнів виготовляти найпростішу літаючу модель ракети, підбирати фарбувальні матеріали, розмічати елементи деталей під
фарбування.
Розвивати творчий підхід, фантазію, уяву, техніку роботи з лобзиком, пензлем, силу волі у подоланні труднощів.
Виховувати патріотизм, охайність, культуру праці, любов до України.
Обладнання: Лобзик, ножиці, клей ПВА, креслення моделей ракет.
Тип заняття: Комбінований.
Хід заняття:
І. Організаційний момент:
1. Привітання перевірка присутніх.
2. Перевірка готовності учнів до заняття.
II. Основна частина:
1. Розповідь керівника гуртка:
В зв'язку зі зміною правил змагань (збільшення діаметра і довжини корпусу моделі), виникла необхідність в розробці моделей. Що відповідають вимогам нових правил.
По-перше, не застосовувати дорогі матеріали; по-друге, можливість виготовлення без застосування станків; по-третє, набуття вихованцями навиків роботи з креслярським та ручним інструментом.
2. Повідомлення теми і мети заняття.
3. Мотивація до виконання роботи:
поглиблення знань з історії виникнення і розвитку літаючих
моделей ракет, оволодіння початковими знаннями, уміннями та навичками роботи з столярним і слюсарним інструментом, спрямування на вибір майбутньої професії.
4. Інструктаж з охорони праці.
II. Практична робота:
Виготовлення моделі ракети розпочинається з виготовлення корпуса моделі. На заготовці діаметром 30 мм накручують трубку з будь-якого креслярського паперу, перший оберт - без клею. Після того як клей висохне, шов на трубці обробляють наждачним папером, і весь корпус покривається лаком НЦ. За допомогою заготовки діаметром 13 мм виготовляємо трубку для кріплення двигуна.
Для встановлення і центровки МРД з картону або пінопласту виготовляємо два перехідних кільця. Зовнішній діаметр кілець трохи менший ніж 30 мм, внутрішній - 15 мм.
Випиляні за допомогою лобзика кільця одягаємо з двох кінців на трубку діаметром 15 мм, потім вклеюємо в корпус ракети.
Стабілізатори із паперу, вирізаємо, склеюємо і кріпимо на корпус ракети за допомогою ПВА.
Головний обтікач виготовляємо з паперу. Спочатку вирізаємо основу обтікача, що являє собою циліндр. Потім виготовляємо конус, який за допомогою клею з'єднуємо з основою.
Для надійності роботи парашутної системи пиж виготовляємо у вигляді циліндра. Стінки пижа із паперу, а заглушка - з пінопласту.
Правильно виготовлений пиж повинен вільно під дією повітря пре матися в корпусі моделі ракети.
Після того як всі частини готові, можна приступати до збирання моделі.
Для фарбування моделі застосовуємо нітроемалі різних кольорів. Вага моделі без МРД і парашута близько 30 грам.
III. Заключна частина:
1. Перегляд виконаних робіт, аналіз їх, допущені помилки, тощо.
2. Прибирання робочих місць.