Заняття "Наша планета"

Про матеріал
Мета цього заняття дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; ознайомити дітей із такими явищами природи як утворення вулканів, гір; формувати поняття про зміну частини доби та пір року; вчити проводити дослідницьку роботу; розвивати цікавість креативність мислення, кругозір, увагу; виховувати бажання пізнати нове.
Перегляд файлу

Тема: Наша планета Земля

Програмовий зміст: дати дітям відомості про Землю як планету, про її виникнення; ознайомити дітей із такими явищами природи як утворення вулканів, гір; формувати поняття про зміну частини доби та пір року; вчити проводити дослідницьку роботу; розвивати цікавість креативність мислення, кругозір, увагу; виховувати бажання пізнати нове.

Матеріал: глобус; дрібні металеві предмети; магніт на ниточці; свічка; м’яч; конус із картону, в якому залишено отвір угорі і вставлено в нього пластмасову баночку ( у баночці звичайна питна сода, змішана з харчовим барвником червоного кольору); ящик із піском.

konferentsiya.pngСловник: суша, лава, вивергається.

Хід заняття

Вихователь Ця швидка нова ракета,

Для польотів на планети.

Ми у космос вирушаєм,

Ще у нім, всього не знаєм.

Ми місця скоріш займаймо,

Пуск! І швидше відлітаймо!

Діти сідають на стільці. Вихователь виставляє на стіл глобус.

Вихователь. Погляньте, що ви бачили в ілюмінатори нашої казкової ракети?

Діти. Глобус.

Вихователь.Це маленька копія нашої планети. Такою її бачуть справжні космонавти з космосу. Як називається наша планета? А ті хто на ній проживають?

Діти. Наша планета називається Земля, а її жителі – земляни.

Вихователь. Яку форму має Земля, на що вона схожа?

Діти. Земля має форму кулі, вона схожа на великий м’яч.

Вихователь. Так, Земля-це справді куля, схожа на великий м’яч. Але м’яч той призначений не для ігор, адже завеликий він… А яке забарвлення має Земля?

Діти. Багато блакитного кольору, жовтого, є коричневий, зелений.

Вихователь.Жовтий колір-колір суші,

Пояснити слово мушу,

Суша-там де зараз ми,

Суша- де нема води.

А що означає синій і блакитний колір?

Діти. Синій колір-колір води.

Вихователь. Так, це моря, океани, річки, озера.

( діти роздивляються глобус)

Вихователь. А чи ви хочите дізнатися, як утворилася Земля?

Діти. Так.

Вихователь. Дуже давно не існувало ні Землі, ні інших планет. У космосі вирувала темна хмара розпеченого газу та пилу. Поступово хмара охолола, а газ та пил почали притягуватися одне до одного. Так і сформувалася Земля. Ми впевнимося в цьому, коли проведемо дослід.

Дослід «Як виникла Земля?»

pic.jpgНа столі лежать дрібні металеві предмети. Вихователь водить магнітом по столу і збирає всі металеві придмети до купи.

Вихователь. Що сталося з предметами?

Діти. Вони прилипли до магніту.

Вихователь. Так поступово Земля стала великою кулею, що обертається навколо Сонця. Минуло дуже багато часу і на поверхні Землі утворилася тверда кора, а навколо планети – атмосфера. Замля обертається навколо Сонця і одночасово навколо себе. У результаті цього на Землі змінюється пори року та частини доби.

Дослід «Зміна пір року»

Вихователь запалює свічку і повідомляє, що це сонце. Навколо свічки обертається м’яч (макет Землі). Вихователь пропонує визначити, з якого боку буде зима, з якого літо, де осінь і весна. Слід звернути увагу дітей на те, якщо від сонця промінці падають прямо, то на землі тепло, отже, це літо. Якщо промені падають під кутом, то на Землі осінь або весна. Чим далі м’яч віддаляється від свічки, тим менше світла на нього потрапляє.

Фізкультхвилинка «День та ніч»

Вихователь стає в коло. Діти навколо нього.

Вихователь. Я –Сонце , а ви – планета Земля.

Діти рухаються навколо вихователя та обертаються навколо себе. За сигналом зупиняються.

Вихователь. У кого зараз літо? У кого весна?

У ког зараз день? У кого ніч?

Діти визначають своє положення відносно вихователя і відповідають на запитання.

Вихователь. А тепер продовжимо подорож у минуле нашої планети. Спробуємо розуміти, як на нашій планеті утворилися гори.

Ми вже знаємо, наша планета утворилася з невеликого шматочка, схожого на магніт, який постійно літав у космосі, притягував до себе уламки інших планет, піщинки, камінці. Була наша планета великою розпеченою кулею. Потім поверхня вистигала, а в середині залишалася дуже гаряча порода, яка постійно намагалася вирватися з зовні. Утворювалися вулкани.

Дослід «Утворення вулканів»

gotovim-dietiei-k-shkolie-soviety-loghopieda_2.pngВихователь. Вулкан –це гора, з якої вивергається вируюча, розтоплена до червоного кольору лава. Вона схожа на річку, але замість води-вогонь, каміння, попіл.

Вихователь вивішує на дошку картину із зображенням вулкану.

Вихователь.ось ми разом з вами поспостерігаємо, як діє вулкан.

Вихователь виставляє конус із картону, в якому залишено отвір угорі і вставлено в отвір пластмасову баночку. У баночці звичайна питна сода, зафарбована червоним харчовим барвником. Вихователь додає оцет. Починається виверження.

Вихователь.Виверження вулкану це дуже небезпечне явище, яке завдає багато лиха. Але люди навчилися використовувати вулкани зі своєю метою: це і будівельні матеріали, і джерело корисних копалин, і попіл, який є дуже гарним добривом.

Вихователь.Ще ми сьогодні маємо змогу дослідити, як утворюються гори.

Дослід «Утворення гір»

Діти підходять до ящика з піском з абсолютно рівною поверхнею.

Вихователь.Ці уламки планет, камені та інші частинки постійно рухаються глибоко під землею. Уявіть собі, що ваші руки-це уламки інших планет.

Діти занурюють руки глибоко в пісок і рухають ними.

Вихователь.Якою стала поверхня? Що на ній утворилося? Чому це сталося?

(Відповіді дітей)

Вихователь.А тепер продовжимо рухати руками. Якими стали гори?

(Відповіді дітей)

Підсумок Ось уже час повертатися у групу. Наша подорож добігає до кінця. І я хочу поставити вам декілька запитань. Вам подобається наша планета? Чим саме?

 

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
1191
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку