Заняття "Не дай СНІДу шанс"

Про матеріал
Поглибити знання учнів про ВІЛ/СНІД, пропонувати здоровий спосіб життя. Обговорити різні ситуації, які пов'язані з даною хворобою, спробувати знайти вихід з кожної із них.
Перегляд файлу

Заняття: “Не дай СНІДу шанс” для учнів 8-9 класів

 Мета: поглибити знання учнів про ВІЛ, СНІД, історію походження, шляхи передавання, пропагувати ЗСЖ.

Обладнання: мікрофон, квасоля в конвертах, картки із ситуаціями, картки до вправи “”Міфи та факти про ВІЛ\СНІД”.

Вправа “Відкритий мікрофон”

Пропоную розпочати наше заняття з такої вправи. Потрібно продовжити фразу: “Я очікую від заняття…..”

Бесіда з учнями. Давайте з вами спробуємо дати визначення, що таке ВІЛ та СНІД? Відповіді учнів.

ВІЛ – вірус імунодефіциту людини.

Він вражає і поступово знищує клітини імунної системи, які захищають організм від інфекцій. ВІЛ призводить до розвитку СНІДу.

С – синдром – симптоми, що вказують на наявність якоїсь хвороби.

Н – набутого – передається від однією людини до іншої.

І – імунного – імунна система, яка забезпечує захист людини від мікроорганізмів, що спричиняють хворобу.

Д – дефіциту – відсутність захисної реакції імунної системи людини на наявність в організмі шкідливих бактерій.

СНІД розвивається, коли в організм людини попадає ВІЛ.

Багато вже відомо про СНІД, але кожного дня з’являється нова інформація. Стрімко росте кількість інфікованих, хворих та померлих від СНІДу.

Із 1988 року з ініціативи Всесвітньої організації охорони здоров’я вперше почав відзначатись 1 грудня Всесвітній день боротьби зі СНІДом. Цей день служить нагадуванням про необхідність зупинити глобальне поширення епідемії ВІЛ\СНІДу.

Основні фактори, які необхідно знати про ВІЛ-інфекцію та СНІД.

  1. ВІЛ та СНІД невиліковні.
  2. Людина, уражена вірусом, може виглядати здоровою і почувати себе добре довгі роки, будучи при цьому носієм вірусу.
  3. Вірус може передаватись на всіх стадіях захворювання через кров, грудне молоко.
  4. Найчастіше ВІЛ-інфекція передається статевим шляхом. Молоді дівчата особливо вразливі до ВІЛ при сексуальних контактах.
  5. Молоді люди, які мають захворювання, що передаються статевим шляхом, також становлять групу високого ризику щодо інфікування на ВІЛ.
  6. ВІЛ-інфекція може також передаватись через нестерильні інструменти при пірсінгу, татуажі, та інших маніпуліціях, в яких є контакт із кров’ю.
  7. Ризик інфікування при статевих контактах зменшується, якщо партнери використовують презерватив.
  8. Тест на ВІЛ здійснюється системою охорони здоров’я,і в першу чергу центрами профілактики СНІДу. Тест на ВІЛ є конфіденційним і має супроводжуватися до – та після тестовим консультуванням.
  9. ВІЛ-інфекція не передається через обійми, потискання рук, користування туалетом, басейном, постільну білизну, кухонний посуд, укуси комах, кашель та чихання.
  10.                    Дискримінація людей, які живуть з ВІЛ – це порушення прав людини.

Гра “Квасоля”.

Мета: демонстрація, як швидко і непомітно поширюються інфекційні захворювання, у тому числі ВІЛ та інші ІПСШ.

Потрібно розкласти квасолю в конверти, щоб у кожному була квасоля одного сорту. Один із сортів (наприклад чорного кольору) покладіть тільки до одного конверта. Конверт з чорною квасолею залишається у соціального педагога. Решта конвертів роздаються учням. Пропонується учасникам за одну хвилину наміняти якомога більше сортів квасолі. Соціальний педагог бере активну участь в обміні. Через хвилину гру зупиняє і повідомляє, що має для них прикру новину. У вас виявили якесь чудернацьке інфекційне захварювання (невпинного сміху, бажання комусь допомогти тощо), і ви могли передати цю інфекцію іншим. Запитує в учасників, хто виміняв для себе чорні квасолини. І повідомляє, що їх також було інфіковано.

Висновок: так само стрімко і непомітно поширюються усі інфекційні захворювання, у тому числі й ВІЛ, якщо люди не захищаються від них.

Це потрібно знати про ВІЛ!

ВІЛ передається:

  • Статевим шляхом;
  • Через кров;
  • Від матері до дитини.

ВІЛ не передається:

  • Через дружбу;
  • Під час спілкування, обіймів, рукостискання;
  • Через чихання, кашель, піт, слину, сльози;
  • Через укуси тварин і комах;
  • У разі користування спільним посудом;
  • Через їжу, яку приготувала ВІЛ-інфікована людина.

Вправа “Що ви зробили б”

Поділити учнів на 2 підгрупи. Кожна підгрупа отримує картки з описом ситуації та відповідає на запитання до них. У процесі обговорення представник кожної підгрупи читає опис своєї ситуації та відповідає на запитання.

Ситуація 1. Олегу 14 років, він інфікований ВІЛ, який спричиняє СНІД. Олег не виглядає хворим, але швидко втомлюється. Він продовжує ходити до школи, але не знає, чи потрібно розповідати про те, що він ВІЛ-інфікований.

Запитання для обговорення: Чи повинен Олег і далі відвідувати школу? І чому? Чи повинен він розповісти комусь про те, що він ВІЛ-інфікований? Чому? Як ви відреагуєте, якщо він розповість про це вам? Який ступінь ризику для вас, якщо Олег сидітиме поруч у школі? (немає ризику, невеливий, великий ризик).

Ситуація 2. Юрко після школи роздає листівки. Він почув, що Вадим, який працює поруч з ним, хворий на СНІД. Мати Юрка, дізнавшись про це, вимагає, щоб він покинув цю роботу.

Запитання для обговорення: Що Юрко має розповісти своїй матері про шляхи поширення ВІЛ? Чи повинен він залишити свою роботу? І чому? Який ступінь ризику для Юрка інфікуватися ВІЛ, працюючи разом з Вадимом? (немає ризику, невеликий, великий ризик).

Вправа “Факти та міфи про ВІЛ\СНІД”

Давайте з вами перевіримо як ви засвоїли матеріал нашого сьогоднішнього заняття. Я буду зачитувати твердження про ВІЛ\СНІД, а ви будете казати, чи правильні ці твердження:

  1. ВІЛ уражає імунну систему організму. (ф)
  2. ВІЛ передається через поцілунок. (м)
  3. ВІЛ  - це вірус, що спричиняє СНІД. (ф)
  4. ВІЛ – це кінцева стадія захворювання СНІД. (м)
  5. СНІД – це респіраторна хвороба (застуда). (м)
  6. Уживання алкоголю може підвищити ризик інфікування ВІЛ. (ф)
  7. Вірус можна виявити відразу після інфікування. (м)
  8. СНІДпередається через нестерильний медичний інструментарій.(ф)
  9. ВІЛ передається від матері до дитини. (ф)

10.Передається через спільне користування голками для проколювання вух. (ф)

 

Вправа “Відкритий мікрофон”

Закінчимо наше заняття тією ж вправою, що і починали його.                              По черзі продовжуємо фразу: “На цьому занятті я…” (усвідомила, що…, дізналася про те….).

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2021
Переглядів
637
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку