Заняття "Пейзаж.Повітряна перспектива"

Про матеріал
Мета: - навчальна: ознайомити учнів із законами повітряної перспективи; розширити їх знання про пейзажний жанр в образотворчому мистецтві, вчитися передавати простір; - розвивальна: розвивати спостережливість, зорову пам’ять, уміння вирішувати загальний і колірний стани пейзажу; виробляти зоровий досвід помічати обумовлені кольори, відпрацьовувати передачу колірних відмінностей об’єктів пейзажу, розвивати навички роботи в команді. - виховна: виховувати в учнів емоційне ставлення до природи, почуття любові до Батьківщини. Обладнання: слова-побажання, кружечки зеленого, жовтого та червоного кольорів, презентація, ноутбук, проектор, кораблики, плакат «Берег сподівань та звершень», опорні фрази, схема до методу ПРЕС, олівці, альбоми, фарби, гумки, серветки, пензлики, стакани з водою.
Перегляд файлу

 

Корюківський Центр дитячої та юнацької творчості

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

керівник гуртка

Кошель Анастасія Володимирівна


Відкрите заняття

 

Художня студія «Kids Art»

Керівник гуртка – Кошель А.В.

Дата: 24.03.2021

Тема: Пейзаж. Повітряна перспектива

Мета:

  •                  навчальна: ознайомити учнів із законами повітряної перспективи; розширити їх знання про пейзажний жанр в образотворчому мистецтві, вчитися передавати простір;
  •                  розвивальна: розвивати спостережливість, зорову пам’ять, уміння вирішувати загальний і колірний стани пейзажу; виробляти зоровий досвід помічати обумовлені кольори, відпрацьовувати передачу колірних відмінностей об’єктів пейзажу, розвивати навички роботи в команді.
  •                  виховна: виховувати в учнів емоційне ставлення до природи, почуття любові до Батьківщини.

Обладнання: слова-побажання, кружечки зеленого, жовтого та червоного кольорів, презентація, ноутбук, проектор, кораблики, плакат «Берег сподівань та звершень», опорні фрази, схема до методу ПРЕС, олівці, альбоми, фарби, гумки, серветки, пензлики, стакани з водою.

Тип заняття: комбіноване.

Форма: групова.

Методи: вправа «Побажання», вправа «Світлофор», аналіз вірша, вправа «Закінчи вірш одним словом», гра «Креативчик», аналіз репродукції картини, вправа «Берег сподівань і звершень», метод «Мозкова атака», розповідь, вправа «Спіймай помилку», метод «Світська розмова», метод ПРЕС, самооцінювання, продовж фразу.

Хід заняття

 

  1.               Вступна частина
  1. Організаційний момент. Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку.

Вправа «Побажання» (технологія створення «ситуації успіху»)

  •                  Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути:                                                                                                            

У – успішним

С – самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

Тобто я вам бажаю УСПІХУ!

 

Вправа «Світлофор» (технологія створення «ситуації успіху»)

В гуртківців на партах лежать по три кружечки (зеленого, жовтого та червоного кольорів). Діти обирають такий колір, який відображає їх настрій:

  •                  зелений – радісний, веселий;
  •                  жовтий – спокійний, врівноважений;
  •                  червоний – сумний, тривожний тощо. Та пояснюють чому саме такий колір вони обрали (по бажанню).

Читання вірша

Без слів не можна вірша написати,

Без нот не можна музики заграти,

А у художника є мова –

Це мова фарб, це гамма різнокольорова.

Живе своїм життям картина в рамі.

Нам треба тільки добре придивитись,

Нам треба його задум розпізнати:

Чим захотів художник поділитись

І що хотів нам мовчки розказати.

  •                  Діти, які матеріали та інструменти потрібні кожному художнику?
  •                  Назвіть графічні матеріали.
  •                  Назвіть матеріали для створення творів живопису.    
  1. Актуалізація опорних знань

Вправа «Закінчи вірш одним словом» (технологія розвитку критичного мислення)

Якщо бачиш на картині

Склянку чаю на столі,

Чи компот в склянім графині,

Чи троянду в кришталі,

Може, й керамічну вазу,

Або грушу, або торт,

Навіть все оце відразу,

Знай, що це є – натюрморт.

 

Якщо бачиш, що з картини

Жінка дивиться на вас,

Чи мужчина у камзолі,

Чи моряк, чи верхолаз,

Може, учень-першокласник,

Що трима в руках букет,

Знайте, діти, ця картина

Називається - портрет.

 

Якщо бачиш на картині

Намальована ріка,

Чи ялинка в білій шубці,

Чи на полі два бика,

Може, навіть, на узліссі

Побудований намет,

Звісно ж, ця картина зветься

Не інакше як – пейзаж.

Отже, найбільш поширеними жанрами образотворчого мистецтва є натюрморт, портрет та пейзаж. А які ще існують жанри образотворчого мистецтва? (Анімалістичний, батальний, історичний, побутовий, міфологічний, релігійний)

  1.           Основна частина
  1. Мотивація навчальної діяльності

(слайд)

Чарівні пейзажі Полісся художника Степанюка Костянтина – Роман Свередюк

  •      Подивіться на картину нашого земляка Степанюка Костянтина. Що на ній зображено? Назвіть жанр зображеної картини (пейзаж). Що дає зрозуміти, що це пейзаж? Яка пора року зображена? Які дерева можна розгледіти? Які кольори переважають? Холодні чи тепла? Чому саме такі?

Гра «Креативчик» (ігрова технологія)

-Уявіть, що це ваша картина. Що б ви змінили в ній? Які кольори використали? Яких героїв (людей, тварин, чарівних створінь)  домалювали?

4. Повідомлення теми заняття

- Ви, мабуть, вже здогадалися, що сьогодні ми будемо створювати пейзажі. А також дізнаємося, що таке закони повітряної перспективи та особливості її передачі.

5. Викладання нового матеріалу

Вправа «Берег сподівань і звершень» (технологія створення «ситуації успіху»)

На корабликах діти пишуть свої очікування від заняття та прикріплюють на «Берег сподівань».

 


 

 

 


Метод «Мозкова атака» (Технологія розвитку критичного мислення)

Вихованці по черзі відповідають на питання «Що таке перспектива?».

Кожну відповідь записують на дошці та в кінці робиться висновок: Перспектива -— це точна наука, за допомогою якої художник передає всі предмети навколишньої дійсності, що попадають у поле зору, такими, якими їх сприймає наше око.

Розповідь

Слово «перспектива» в перекладі з латинської мови означає «бачити наскрізь».

Повітряна перспектива характеризується зникненням чіткості і ясності обрисів предметів у міру їхнього видалення від очей спостерігача. При цьому дальній план характеризується зменшенням насиченості кольору (колір втрачає свою яскравість, контрасти світлотіні пом'якшуються), таким чином - глибина здається більш світлою, ніж передній план. "Речі на відстані, - писав Леонардо да Вінчі, - здаються тобі двозначними і сумнівними; роби і ти їх з такою ж розпливчатістю, інакше вони у твоїй картині здадуться на однаковій відстані ... не обмежуй речі, віддалені від ока, бо на відстані не тільки ці кордони , але і частини тіл невідчутні ". Великий художник зазначив, що віддалення предмета від ока спостерігача пов'язане зі зміною кольору предмета. Тому для передачі глибини простору в картині найближчі предмети повинні бути зображені художником в їх власних кольорах, віддалені набувають синюватий відтінок, "... а самі останні предмети, в ньому видимі, як, наприклад, гори внаслідок великої кількості повітря, що знаходиться між твоїм оком і горою , здаються синіми, майже кольору повітря ... ".

Вправа «Спіймай помилку» (технологія розвитку критичного мислення)

Знайди помилку в твердженні:

  1.              Усі ближні предмети сприймаються нечітко (чітко), з багатьма деталями й фактурою, а віддалені – узагальнено, без подробиць;
  2.              Контури ближніх предметів чіткі, а віддалених – ще чіткіші (м’які);
  3.              На великій відстані світлі предмети здаються темнішими, а темні – світлішими; (все вірно)
  4.              Усі близькі предмети мають контрастну світлотінь і здаються об’ємними, усі  далекі – слабко виражену світлотінь і здаються пласкими. (все вірно)
  5.              Кольори усіх віддалених предметів стають менш насиченими і набувають кольору повітряного серпанку – оранжевий (блакитний, фіолетовий);
  6.              Усі ближні предмети здаються багатобарвними, а віддалені – одноколірними. (все вірно)

Фізкультхвилинка

(слайд)

початкові класи: Малюнок фізкультхвилинка з їжачком

Метод «Світська розмова» (з опорними фразами) (інтерактивна технологія)

Вихованці об’єднуються в групи та аналізують твір з точки зору колориту, емоційно-смислового задуму композиції, засобів вираження.

  Репліки дітей починаються словами: «Вельмишановні, а знаєте Ви, що…». Щоб учням було легше працювати кожна група отримує картку з опорними фразами

Опорні фрази

Перед нами живописне полотно «………………………….», із зображенням …

Цю картину написав відомий художник ………………..

Створена вона у ………..році

За жанром - це …………

Для передачі простору художник:…

  1.              на першому плані………………………………………………..
  1.              на другому плані ………………………………………………….
  1.              на дальньому плані ………………………………………………

Картина, написана багато років тому, і сьогодні вражає глядачів.

 

(слайди)

Завдання для першої групи: Іван Шишкін «Дорога у парку. Туман»

Завдання для другої групи: Вінсент Ван Гог «Жнива»

Завдання для третьої групи: Ісак Левітан « Літо»

1 група.  Іван Шишкін «Дорога у парку. Туман»

Шишкин Иван . Дорога в парке. Туман. Печать на холсте, бумаге

2 група Вінсент Ван Гог «Жнива»

http://kultur-online.net/files/exhibition/01_DieErnte.jpg

3 група. Ісак Левітан « Літо»

http://vsdn.ru/images/data/mus/70035_big_1347353751.jpg

6. Інструктаж з техніки безпеки

Метод ПРЕС (дискусійна технологія)

Вихованці за допомогою поданої схеми розповідають правила безпечного поводження з фарбами та олівцями.

 

Я вважаю, що…

Тому, що …

Наприклад …

Отже …

Правила:

  1.              При роботі з фарбами слід уникати:
  •                  попадання їх в очі, до рота, у ніс;
  •                  можливості забруднити обличчя, одяг.
  1.              Не можна пробувати фарби та інші матеріали на смак.
  2.              Протягом заняття необхідно стежити за чистотою рук і робочого столу.
  3.              Під час роботи з олівцями забороняється:
  •                  брати їх до рота;
  •                  засовувати у вухо, ніс, очі собі або сусідові;
  •                  розмахувати ними;
  •                  ламати;
  •                  класти в непризначене для них місце;
  •                  малювати на тілі або одязі як своєму, так і сусіда;
  •                  кидатися ними.
  1.              Творче практичне завдання.
  •                  Уявіть, що ми вирушили в мандрівку. Ось зовсім поряд із нами паркан, перед ним квіти. Трохи далі в’ється тоненька стежка — через жовто-зелені луки вона веде до старого будинку із сірого каменю. Трохи осторонь стиха шепочуть яблуні в садку. Намалюйте цей уявний пейзаж, передаючи глибину простору за допомогою повітряної перспективи.

Індивідуальна робота за творчим завданням

Педагог допомагає вихованцям проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.

  1.        Заключна частина
  1.              Презентація творчих робіт. 

Метод самооцінювання (технологія створення «ситуації успіху»)

Діти по черзі за бажанням презентують свою роботу (розповідають чи вдалося застосувати закони повітряної перспективи, яким чином, що подобається в їх роботі найбільше).

  1.              Підсумок.
  •                  Які існують закони перспективи ?
  •                  Поясніть зміну кольорів в повітряній перспективі.
  1.         Рефлексія.

Продовжи фразу: «На цьому уроці я…»

Вправа «Берег сподівань і звершень» (технологія створення «ситуації успіху») (продовження вправи)

Педагог пропонує учням перенести човники до берега звершень якщо їхні сподівання справдилися.

docx
Додано
2 квітня 2021
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку