Корюківський Центр дитячої та юнацької творчості
Підготувала:
керівник гуртка
Кошель Анастасія Володимирівна
Відкрите заняття
Художня студія «Kids Art»
Керівник гуртка – Кошель А.В.
Дата: 24.03.2021
Тема: Пейзаж. Повітряна перспектива
Мета:
Обладнання: слова-побажання, кружечки зеленого, жовтого та червоного кольорів, презентація, ноутбук, проектор, кораблики, плакат «Берег сподівань та звершень», опорні фрази, схема до методу ПРЕС, олівці, альбоми, фарби, гумки, серветки, пензлики, стакани з водою.
Тип заняття: комбіноване.
Форма: групова.
Методи: вправа «Побажання», вправа «Світлофор», аналіз вірша, вправа «Закінчи вірш одним словом», гра «Креативчик», аналіз репродукції картини, вправа «Берег сподівань і звершень», метод «Мозкова атака», розповідь, вправа «Спіймай помилку», метод «Світська розмова», метод ПРЕС, самооцінювання, продовж фразу.
Хід заняття
Вправа «Побажання» (технологія створення «ситуації успіху»)
У – успішним
С – самовпевненим
П – працьовитим
І – інформованим
Х – хоробрим
У – уважним
Тобто я вам бажаю УСПІХУ!
Вправа «Світлофор» (технологія створення «ситуації успіху»)
В гуртківців на партах лежать по три кружечки (зеленого, жовтого та червоного кольорів). Діти обирають такий колір, який відображає їх настрій:
Читання вірша
Без слів не можна вірша написати,
Без нот не можна музики заграти,
А у художника є мова –
Це мова фарб, це гамма різнокольорова.
Живе своїм життям картина в рамі.
Нам треба тільки добре придивитись,
Нам треба його задум розпізнати:
Чим захотів художник поділитись
І що хотів нам мовчки розказати.
Вправа «Закінчи вірш одним словом» (технологія розвитку критичного мислення)
Якщо бачиш на картині
Склянку чаю на столі,
Чи компот в склянім графині,
Чи троянду в кришталі,
Може, й керамічну вазу,
Або грушу, або торт,
Навіть все оце відразу,
Знай, що це є – натюрморт.
Якщо бачиш, що з картини
Жінка дивиться на вас,
Чи мужчина у камзолі,
Чи моряк, чи верхолаз,
Може, учень-першокласник,
Що трима в руках букет,
Знайте, діти, ця картина
Називається - портрет.
Якщо бачиш на картині
Намальована ріка,
Чи ялинка в білій шубці,
Чи на полі два бика,
Може, навіть, на узліссі
Побудований намет,
Звісно ж, ця картина зветься
Не інакше як – пейзаж.
Отже, найбільш поширеними жанрами образотворчого мистецтва є натюрморт, портрет та пейзаж. А які ще існують жанри образотворчого мистецтва? (Анімалістичний, батальний, історичний, побутовий, міфологічний, релігійний)
(слайд)
Гра «Креативчик» (ігрова технологія)
-Уявіть, що це ваша картина. Що б ви змінили в ній? Які кольори використали? Яких героїв (людей, тварин, чарівних створінь) домалювали?
4. Повідомлення теми заняття
- Ви, мабуть, вже здогадалися, що сьогодні ми будемо створювати пейзажі. А також дізнаємося, що таке закони повітряної перспективи та особливості її передачі.
5. Викладання нового матеріалу
Вправа «Берег сподівань і звершень» (технологія створення «ситуації успіху»)
На корабликах діти пишуть свої очікування від заняття та прикріплюють на «Берег сподівань».
Метод «Мозкова атака» (Технологія розвитку критичного мислення)
Вихованці по черзі відповідають на питання «Що таке перспектива?».
Кожну відповідь записують на дошці та в кінці робиться висновок: Перспектива -— це точна наука, за допомогою якої художник передає всі предмети навколишньої дійсності, що попадають у поле зору, такими, якими їх сприймає наше око.
Розповідь
Слово «перспектива» в перекладі з латинської мови означає «бачити наскрізь».
Повітряна перспектива характеризується зникненням чіткості і ясності обрисів предметів у міру їхнього видалення від очей спостерігача. При цьому дальній план характеризується зменшенням насиченості кольору (колір втрачає свою яскравість, контрасти світлотіні пом'якшуються), таким чином - глибина здається більш світлою, ніж передній план. "Речі на відстані, - писав Леонардо да Вінчі, - здаються тобі двозначними і сумнівними; роби і ти їх з такою ж розпливчатістю, інакше вони у твоїй картині здадуться на однаковій відстані ... не обмежуй речі, віддалені від ока, бо на відстані не тільки ці кордони , але і частини тіл невідчутні ". Великий художник зазначив, що віддалення предмета від ока спостерігача пов'язане зі зміною кольору предмета. Тому для передачі глибини простору в картині найближчі предмети повинні бути зображені художником в їх власних кольорах, віддалені набувають синюватий відтінок, "... а самі останні предмети, в ньому видимі, як, наприклад, гори внаслідок великої кількості повітря, що знаходиться між твоїм оком і горою , здаються синіми, майже кольору повітря ... ".
Вправа «Спіймай помилку» (технологія розвитку критичного мислення)
Знайди помилку в твердженні:
Фізкультхвилинка
(слайд)
Метод «Світська розмова» (з опорними фразами) (інтерактивна технологія)
Вихованці об’єднуються в групи та аналізують твір з точки зору колориту, емоційно-смислового задуму композиції, засобів вираження.
Репліки дітей починаються словами: «Вельмишановні, а знаєте Ви, що…». Щоб учням було легше працювати кожна група отримує картку з опорними фразами
Опорні фрази
Перед нами живописне полотно «………………………….», із зображенням … |
Цю картину написав відомий художник ……………….. |
Створена вона у ………..році |
За жанром - це ………… |
Для передачі простору художник:… |
|
|
|
Картина, написана багато років тому, і сьогодні вражає глядачів. |
(слайди)
Завдання для першої групи: Іван Шишкін «Дорога у парку. Туман»
Завдання для другої групи: Вінсент Ван Гог «Жнива»
Завдання для третьої групи: Ісак Левітан « Літо»
1 група. Іван Шишкін «Дорога у парку. Туман»
2 група Вінсент Ван Гог «Жнива»
3 група. Ісак Левітан « Літо»
6. Інструктаж з техніки безпеки
Метод ПРЕС (дискусійна технологія)
Вихованці за допомогою поданої схеми розповідають правила безпечного поводження з фарбами та олівцями.
Я вважаю, що… |
Тому, що … |
Наприклад … |
Отже … |
Правила:
Індивідуальна робота за творчим завданням
Педагог допомагає вихованцям проаналізувати правильність виконання композиції та виправити помилки, надає індивідуальну допомогу.
Метод самооцінювання (технологія створення «ситуації успіху»)
Діти по черзі за бажанням презентують свою роботу (розповідають чи вдалося застосувати закони повітряної перспективи, яким чином, що подобається в їх роботі найбільше).
Продовжи фразу: «На цьому уроці я…»
Вправа «Берег сподівань і звершень» (технологія створення «ситуації успіху») (продовження вправи)
Педагог пропонує учням перенести човники до берега звершень якщо їхні сподівання справдилися.