Програмний зміст: Розширювати знання дітей про професії дорослих; вчити дітей вирішувати приклади на додавання та віднімання; закріплювати склад чисел за допомогою цеглинок лего; назви українських народних казок за видеонарізками мультфільмів, вправяти у визначенні предмету за допомогою органів чуття; вправляти дітей у співвідношенні кількісті цеглинок з числом; розвивати фантазію та конструктивні здібності дітей; виховувати поважне ставлення до праці дорослих, товариські стосунки у колективі.
Матеріал: корзина з конструктором LEGO DUPLO з 6 цеглинок Лего на кожну дитину, лего чоловічки, плакат лего сіті, презентаія «склад числа», Д/Г «Якими органами чуття ми досліждуєм світ», картки вантажівка з ціфрою, відеоролик «Впізнай казку».
Хід заняття:
Вихователь: Сьогодні до нас завітали лего - чоловічки из лего сіті. Їх місто розвиваєтся та будується. Будуються крамниці, школи, садочки, лікарні. Лего-чоловічки запрошують нас до їх міста. Що б потрапити у це місто ми прокладемо собі шляд за допомогою цеглинок лего.
Д/г «Не така як у мене». (Корзина з цеглинками різного розміру, кольору)
Перший учасник викладає обрану цеглинку, наступні учасники викладають цеглинки не такі як попередня, пояснюють свій вибір.
Вихователь: Ми побудували шлях до лего сіті. Пройдемо своєю доріжкою.
Діти опиняються у лего сіті на дошці розташований плакат з зображенням лего міста. Вихователь запрошує дітей зайняти свої місця за столами.
Вихователь: У лего сіті велике населення людей і всі вони працюють чи навчаються. Тож, лего чоловічки приготували для нас цікаві завдання, ми з вами спробуємо вірішити їх, а допоможуть нам у цьому целинки лего які у вас знаходяться на столах.
1 завдання: «Дати правильне твердження»
Дітям демонструються картинки із зображенням різних професій. Якщо тверження правильне діти піднімають зелену цеглинку, не правильне червону.
Швачка робить зачіски – червона цеглинка
Пожежний рятує людей від вогню – зелена цеглинка
Вчитель вчить дітей – зелена цеглинка
Кухар працює на автозапраці – червона цеглинка
Лікарь лікує людей – зелена цеглинка
Будівельник – літає на літаку – червона цеглинка
Вихователь: Ми вже впоралися з першим завданням, та дізналися які професїї є у цьому місті.
Вихователь: Щоб будувати споруди лего чоловічкам треба гарно рахувати. І ми зараз продемонстуємо наші знання з математики.
2 завдання «склад числа 5» (Презентація).
Вихователь: Будівельний матеріал потрапляє на будівництво вантажівками. У кожного з вас на столах є вантажівка з цифрою, яка вказує на кількість цеглинок, що треба завантажити та відвести на будівництво.
3 завдання «Завантаж вантажівку» (Робота з карткою)
Вихователь: Всі споруди на будівництві будують відповідно проекту який складає інженер. Бідівельники повинні бути дуже уважними щоб не зробити помилок при будівництві.
4 завдання «Будь уважним подивись, так як я робити вчись»
Хід гри:
Педагог демонструє цеглинки різних кольорів викладені у рядок та після слів: «Будь уважним подивись, так як я робити вчись» - пропонує дітям запам’ятати розміщення цеглинок за кольором. Після цього педагог накриває цеглинки і просить кожну дитину відтворити порядок розташування цеглинок за відповідним кольором.
Вихователь: Тепер ми як справжні будівельники побудуемо башточку з цеглинок лего.
1) Запропонувати викласти цеглинки у певному порядку (наприклад, знизу вгору: червоний, жовтий, зелений, помаранчевий, блакитний, синій)
2) Запропонуйте змінити порядок відповідно до ваших завдань, наприклад:
а) помаранчеву цеглинку розташувати між блакитною та синьою цеглинками;
б) червону цеглинку прикріпити вгорі всієї башточки;
в) зелену цеглинку розташувати внизу башточки;
г) Жовту цеглинку розташуйте між синьою та червоною;
Вихователь: І вже час нам та лего чоловічкам відпочити. Ми всі разом зробимо фізкультхвилинку. Вам буде потрібно дві цеглинки лего.
Ми цеглинки в руки взяли
І місцями поміняли.
Потім міцно їх з’єднали,
Вгору високо кидали.
Раз-два, не роняй,
А швиденько заховай!
Вихователь: Науковці з наукового центру лего сіті завжди у пошуках нових відкриттів, в цьому їм допомогають органи чуття. Зараз ми спробуємо бути справжніми дослідниками.
5 завдання «Якими органами чуття я досліджую світ»
Вихователь: Діти, у мене виникла цікава ідея, давайте завітаемо у дитячий садок цього міста і продемонструємо свої знання.
Ми полюбляемо українські казки і спробуємо відгадати їх назви. Відповіді будемо давати за допомогою цеглинок відповідного кольору.
Д/Г «Вгадай казку» (відеоролик)
Вихователь: На згадку про нашу подорож давайте кожен збудує свою власну споруду та залишить лего человічкам.
Д/Г «Моя споруда»
Діти виготовяють споруду за власним бажанням, кожен коментує свою споруду, дарують лего чоловічкам.
Вихователь: Наша подорож була дуже насичена, цікава. Лего чоловічки дякують нам за допомогу та подарунки і продовжують далі будувати своє місто. А нас діти вже чекають у нашому місті в нашому дитячому садку, тож вирушаемо додому нашій прокладеної дорогою.